LADA NIVA
Lada Nivat, mudelitähisega 2121, võib lugeda kõigi linnamaasturite esiisaks, siiski projekteeriti ta liikumaks kohati ka väga raskelt läbitavaid Venemaa teid. Nivade ehitust alustati juba 1971. aastal. Alguses kasutati 1.3 mootorit ning auto oli riidest katusega. 1974 valmisid juba 1.6 mootoriga ja täismetall kerega autod. 1976 valmis katsepartii 50 autot.

 

 

 

ning ta läbis ka kõikvõimalikud sõjaväe testid kuid selleksajaks oli punaarmee, kui põhiostja ja kogu Vene riik juba nii suures kriisis, et LADA REKA ei jõudnud mitte kunagi seeriatootmisesse.

 

90ndate alguses elas Niva läbi väikese modifitseerimiskuuri, saades uue 1700cm3 sissepritsega bensiinimootori, uue armatuurlaua, uue kujuga tagaluugi ning –tuled. Alternatiiviks bensiinimootorile sai Niva omale ka tunduvalt kaasaegsema ja ökonoomsema 1,9l Peugeoti diiselmootori.

1994 lasti välja pikendatud kerega viieukseline Niva, tähisega 2131. See auto on saadaval ka 2l ja 100hj mootoriga.

 

 

 

 

Eksootolisemaid Nivasi on arvatavasti Siberi raskeid olusi arvestades loodud Niva March, millele pandi peale ka LADA kuni 200hj Wankelmootoreid.

Seeriatootmine algas 1977. aastal ning ta omas rohkelt uusi ja kaasaegseid tehnilisi lahendusi. 1980 ja 90 eksporditi peaaegu pool toodangust.

1985. aastal oli Niva veel Prantsusmaa oma klassi turuliider. Autosi on eksporditud peaaegu 100 riiki Aafrikasse ja Lõuna-Ameerikasse. Esimene Niva registreeriti 1977. aastal Tartus. Nivaga on sõidetud ka Dakaar rallil.

   

Nivast on ka amfiib-versioon sõjaväele loodud, mudelitüübiks 2122 e. Reka. Rekal oli tugevdatud kere ja kummalisel kombel vaid 1300cm3 2101 60hj motor, tippkiirus maal 115km/h ja vees kuni 9km/h. Prototüüpi lasti 70ndate lõpust kuni 88 aastani välja erinevates modifikatsioonides