Lada Nivat, mudelitähisega
2121, võib lugeda kõigi linnamaasturite esiisaks, siiski
projekteeriti ta liikumaks kohati ka väga raskelt läbitavaid
Venemaa teid. Nivade ehitust alustati juba 1971. aastal. Alguses
kasutati 1.3 mootorit ning auto oli riidest katusega. 1974
valmisid juba 1.6 mootoriga ja täismetall kerega autod. 1976
valmis katsepartii 50 autot.


ning ta läbis ka
kõikvõimalikud sõjaväe testid kuid selleksajaks oli punaarmee,
kui põhiostja ja kogu Vene riik juba nii suures kriisis, et LADA
REKA ei jõudnud mitte kunagi seeriatootmisesse.
90ndate alguses elas Niva läbi
väikese modifitseerimiskuuri, saades uue 1700cm3 sissepritsega
bensiinimootori, uue armatuurlaua, uue kujuga tagaluugi ning –tuled.
Alternatiiviks bensiinimootorile sai Niva omale ka tunduvalt
kaasaegsema ja ökonoomsema 1,9l Peugeoti diiselmootori.
1994 lasti välja pikendatud
kerega viieukseline Niva, tähisega 2131. See auto on saadaval ka
2l ja 100hj mootoriga.
Eksootolisemaid Nivasi on
arvatavasti Siberi raskeid olusi arvestades loodud Niva March,
millele pandi peale ka LADA kuni 200hj Wankelmootoreid. |

Seeriatootmine algas 1977.
aastal ning ta omas rohkelt uusi ja kaasaegseid tehnilisi
lahendusi. 1980 ja 90 eksporditi peaaegu pool toodangust.
1985. aastal oli Niva veel
Prantsusmaa oma klassi turuliider. Autosi on eksporditud peaaegu
100 riiki Aafrikasse ja Lõuna-Ameerikasse. Esimene Niva
registreeriti 1977. aastal Tartus. Nivaga on sõidetud ka Dakaar
rallil.
Nivast on ka amfiib-versioon
sõjaväele loodud, mudelitüübiks 2122 e. Reka. Rekal oli
tugevdatud kere ja kummalisel kombel vaid 1300cm3 2101 60hj
motor, tippkiirus maal 115km/h ja vees kuni 9km/h. Prototüüpi
lasti 70ndate lõpust kuni 88 aastani välja erinevates
modifikatsioonides


 |