OKA-1111

Oka sarnaneb välimuselt küll suuresti Fiat Cinquecento´ga, kuid omab täiesti erinevat mootorit. Kahesilindrilised 650 ja 750 cm³ mootorid olid “poolitatud” Lada Samara SOCH mootorid. Ka uue kolmesilindrilise (820cm³, 40hj, 140km/h)  mootori isaks oli Samaralt pärit jõuallikas, paigaldati neid küll ainult 1988 aastal valminud prototüübile mudelitähisega 1121. Üheksakümnendatel võeti tootmisesse uus neljasilindriline 1100cm³ 50hobujõulise ZAZ Tarvia mootoriga variant, kuid ka see ei parandanud

oluliselt Oka müügiedu.

 

 

Eksootilisemad Lada Okamudelid on

kahesilindrilise 500cm3

ning ainult 25hobujõuline

diiselmootoriga kastiauto,

elektrimootoriga variant

ning üherootorilise 45hj

wankelmootoriga variant – kõiki neid valmistati vaid üliväiksed partiid.  

Text Box: Wankelmootor
 

 

 

Isegi vähenõudliku vene turu jaoks liiga väike ja ebapraktiline auto ei saavutanud kümnendikkugi nii suurt turuedu kui loodeti

 

1987 loodi pisike linnaauto “Oka-1111”. Üheskoos kauaaegse partneri Fiati tehasega pandi mõni aeg hiljem käiku tootmisliinid, aga hoopis teises kohas – veoautosid tootvas KamAZ´i  tehases. Algselt oli küll plaanitud ehitada selle auto tootmiseks täiesti uus tehas Oka jõe äärde (sellest siis ka auto nimi) sest sellest autost loodeti ülimenukat müügiartiklit, kuid segased olukorrad Venemaal tõmbasid tehaseehitamisele kriipsu peale.