2106
VAZ-2106/-21061/-21063/-21064/-21065 "Ziguli"/Lada 1600/Lada 1500L/Lada 1300SL/Lada Junior 1976...

Kui 1976 aastal omandati Toliatti tehaselt 1972.a mudeli FIAT 124 Speciale tootmine, mida kohandati vastavalt kasutustingimustele mudeliks VAZ 2106 (LADA 1600) ei osanud keegi ette näha, et just see mudel saab kõige populaarsemaks ja massilisemalt toodetumaks autoks tehases.
"Nullkuus" erineb "nullkolmest" märksa võimsama 80hj VAZ-2106 mootori, töömahuga 1,6L poolest. Peale seda on muudetud elektrisüsteemi, väliskere ja salongiviimistlust. Topelt esituled said plastikust "prillid", muutus radiaatori võre, paigaldati uuendatud tagatuled, ja stanged said plastikust "hambad".

See viiekohaline sedaani erines autost "Moskvitš" parem dünaamika ja tõesti mugav interjöör, vaz2106 oli mugavuse ja prestiizi tipp tollase nõukogude liidu laiadele autoarmastajate massidele.
70-ndate lõpus sai vaz 2106 kohe kiire ja uhke auto sümboliks, samuti omandas ka kalli ja vähempraktilise auto maine kui tavaline "Zhiguli". Selle aja kohta hea dünaamika (maksimaalne kiirus 150km/h ja 16 sek 100km/h), reljeefsed istmed peatugedega, näidikutepaneel tahomeetriga ja hea müraisolatsioon tegid selle hinnatud autoks.
1979 aastal hakkas tehas tootma vähem võimsaid modifikatsioone VAZ-21061 71hj VAZ-2103 mootoriga ja VAZ-21063 64hj VAZ-21011 mootoriga.
Neid ei kasutatud rahva seas meelsasti, kuid nende tootmismaht oli sellegi poolest kõrge(eriti VAZ-21063) – nõukogude aja defitsiidi tingimustes oli tarbija sunnitud leppima kalli ja raske kerega autoga millel nõrk mootor, mis märgatavalt halvendas auto dünaamilisi näitajaid.
Alates 1980 aastast hakati paigaldama karburaatoreid "Osoon" tüüp 2107. Elektrisüsteemis toimusid pisikesed muutused pidevalt. Tähtsamad neist 1977 hakati autol kasutama uut tüüpi klemme ja juhtmeühendusi ja 1986 aastast paigutati autole uuemat tüüpi releed.
1982 aastal viidi läbi esimene auto moderniseerimine. VAZ-2106 hakati paigaldama uuendatud 75hj (uue GOST järgi) mootorit VAZ-2106. Tagutiibadele lõpetati helkurite paigaldemine. 1988 uuendati väljalaskesüsteemi, hakati paigaldama ühekordseks kasutamiseks mõeldud tihendit ja kinnituspolte.

1990 aastal koostati autole VAZ tehases omamoodi "Luks" komplektatsioon, mudelitähiseks sai VAZ-21065 tava 06 mootoriga, kuid juba kontaktivaba süütesüsteemi, "Solex" (21053-1107010-03) tüüpi karburaatori, halogeen tulede, uuendatud salongi ja uute peatugedega.
Eksport mudel VAZ-21064 põhines mudelil VAZ-21065 "Luks". Lisandusid, esistangesse sisseehitatud suunatuled, ja veidi muudetud elektrisüsteem. Alates 1985 aastast hakati algul eksport mudelitele hiljem ka siseturule mõeldud mudelitele paigaldama 5k kasti tüüp VAZ 2112, pärast tüüpi VAZ-21074, mis vähendas oluliselt kütusekulu ja mootorimüra maanteel.
Kuid ajad muutuvad. 80 aastate lõpuks, jäi see mudel oma modifikatsioonidega kõige massilisemaks ja popularsemaks autoks VAZ tehases. Prestiizseks seda enam ei peetud, kuid hea mälestusesimesest zighuli perest hoidis püsivat nõudlust 06 järgi. Seda ei vähendanud isegi vähemvõimas modifikatsioon VAZ-21063 ja alates 1990-st aastatest järsult halvenenud auto koostekvaliteet. See auto sai aegade jooksul hinna poolest nii kättesaadavaks, et omandas tööhobuse maine. Talle tekkis ka oma austajaskond.

Kuigi praegugi kaotab VAZ-2106 oma tähtsust, enamasti interjööri ja disaini moraalse vananemise ning tänapäeval tagasihoidlike sõiduomaduste tõttu, tähistas see auto konveieril 2001.a oma veerandsajandi juubelit
Õhukesed tugevdustaladeta uksed ei vasta enam täiel määral kaasaegsetele ohutusnõuetele ja viimaste mudelite kõrge müratase salongis, ei viita mitte halvale isolatsioonile vaid mootori ja ülekannete defektidele, mis pole enam haruldane, nagu ka esisilla tala purunemine. Selline on VAZ-i tehase koostekvaliteet... Viimastele mudelitele ei paigutata enam iluliiste ning kroomdetalilide paigaldamine üldse on pea lõpetatud, mis siiski ei teinud autot kaasaegsemaks (eriti võttes arvesse seda, et puitimitatsioon ja kroomitud detailid on jälle moes). Suureks puudujäägiks on ka tagaklaasi soenduse puudumine.

Kõige ebaõnnestunud detailiks võib lugeda peenikest ja libedat rooli. Mudelil VAZ-21065 kasutatakse jämedamat, väiksemat ja palju kaasaegsemat rooli. Samuti on tulede ümber olev plastikust raam nõnda moest väljas, et lisab autole omapära.