LADA 2105


 

Elektriseadmete kaitsmeplokk on nüüd mootoriruumis, kus jurdepääs ja ülevaade on parem, kui eelnendud LADA mudelitel. Samasse on koondatud ka kõik releed.

Et motoriruumist tulenevat häält vähendada käitatakse VAZ-2105-e nukkvõlli hammasrihmaga. Tähelepanu väärib ka uus karburaator “Osoon”, mis paigaldati ka viimase väljalaske 21011. Nagu kinnitavad kasutusandmed, väheneb kütusekulu (võrreldes varasemate karburaatorite omaga) “Osooni” puhul 1,0…1,2 l/100km.

VAZ-2105 on tootmises siiamaani ja praeguste plaanide kohaselt jääb auto tootmisse vähemalt 2007.aastani

 

VAZ 2105 on välja kujunenud mudelist 21011, esimene 05 veeres konveierilindilt aastal 1980. Tal on uus kere, täiustatud motor, muudetud ülekandearvuga käigukast, hilisematel mudelitel asendati tavapärane 4-käiguline kast viiekäigulise vastu, võimendiga pidurid ja suur hulk muudatusi elektriseadmestikus. Vähe on kroomitud detaile, ära on jäetud isegi rattakapslid.

Auto esiosas püüavad pilku suured nelinurksed plokklaternad, millesse on põhilaternate kõrvale mahutatud ka gabariidi- ja suunatuled. Sõidutee paremaks valgustamiseks on põhilaternates euroopa nõuetele vastavad halogeenlampidega optilised elemendid. Lisaks on autol elektriajamiga laternapuhastid ja –pesurid. Hõlpsamaks on tehtud laternate valgusvihu reguleerimine. Selleks on kapoti all laternate tagaküljel kaks käsinuppu. Osadel autodel on laternate hüdrokorrektor, mis võimaldab muuta laternate kallet juhiistmelt.

 

 

Auto tagalaternates on ühte komplekti koondatud kõik märgutuled, tagurdus- ja udulaternad ning helkurid.

Et tahavaade oleks talvel parem, on kere tagaklaasil lisaks tuulutusele ka veel elektrisoojendi.

Esimese ja tagumise kaitseraua keskosa on kaetud kummiga, samast materialist on ka kaitserauaotsakud (varasematel mudelitel plastist).
 

 

 

 

Auto sisekujunduses torkab silma uus armatuurlaud ja kahe kodaraga rool ning uudsed peatugedega esiistmed. Pööratavaid õhupuhureid armatuuri keskosas asendavad külgmised nelinurksed puhurid, mis hoiavad ära tõmbetuule akende juures. Mitmesugused näidikud, kontrolllambid ja ka enamik lüliteid on hõlpsama ülevaate saamiseks koondatud ühisele tahvlile. Näidikuploki keskosas paiknev voltmeter võimaldab täpsemalt hinnata generaatori ja aku seisukorda