VAZ 2102

                   

VAZ 2102 on autotehase esimene klassikaline viieukseline universal. 

VAZ-2102 väljus esmakordselt konveieriliinilt 1971 aastal ning koosnes suuresti sedaani VAZ-2101 osadest ja detailidest. Esimesel tootmisaastal jõuti valmistada vaid 185autot.

                 

Juhi töökoht on absoluutselt identne baasmudel VAZ-2101 omaga.

Ülesse avaneva tagaluugi alumine äär ulatub stangeni ja on ühel kõrgusel pakiruumi põrandaga, selline konstruktsioon lihtsustab nii kauba maha- kui pealelaadimist. Tagavararatas ja bensiinipaak on viidud pakiruumi põranda alla suurendades niimoodi pakiruumi laiusesse ja muutes põranda ühetasapinnaliseks.

               

Tagumine iste on allaklapitav, nii suureneb pakiruumimaht veelgi.

Tagumine registreerimisnumber asub tagaluugil, tagumised tuled on vertikaalsed ja asuvad tagaosa äärtes, tagurdustuli asub tagastange all tuledeblokist eraldi.

2102 ehituskvaliteet oli kehvem kui 2101, eriti hästi paistis see silma tagaluugi juures, mille tihendid kippusid tolmu läbi laskma ning kütusepaagi puhul, millest bensiin ajapikku välja auras.

Suurendamaks kandevõimet tugevdati sel mudelil nii tagavedrusi kui amortisaatoreid. VAZ-2102 suudab korraga ära vedada 2 inimest ja 290kg kaupa, seda on üle 50kg rohkem kui VAZ-2101. Erinevad olid ka veljed ja rehvid, rehvi laiuseks oli 165mm VAZ-2101 155mm vastu. Suurendati ka kütusepaagi mahtu mis nüüd küündis 45 liitrini.

            

VAZ-2102 on varustatud 64hj bensiinimootoriga, suurimaks pöördemomendiks on 88Nm ja väntvõlli pöörete arv maksimaalsel pöördemomendil on 3400p/min.  Auto tagadifri ülekannet muudeti 1:4,44ni. Selle tõttu vähenes tippkiirus 5 km/h võrra.

1977 sai auto uut tüüpi generaatori, 1983 uuendati elektrisüsteemi.

1974 sai 02 VAZ-2101 moderniseeritud karburaatori, alates aastatst 1976 pandi autole nö. kolmanda seeria karburaator seerianumbriga 2101-1107010-03 ja alates aastast 1979 2106 karburaator.

1978 tuli välja uue 69hj ja 1,3l mootoriga VAZ-21021 ning VAZ-21023 71hj ja 1,5l mootoriga. 21023 oli mõeldud peamiselt ekspordiks.

Eksport “nullkahele” pandi peale tagaklaasipesur ning klaasipuhasti, 2103 armatuur ja 2106 peatugedega istmed.

1980 aasta moderniseerimise käigus sai 02 uue süütesüsteemi, 2-liitrise klaasipesuvedeliku paagi ning jalgpumba klaasipesuvedeliku pumpamiseks. 

Aastatel 1982-1984 töödeldi nookureid ja nukkvõlle lämmastikuga,et saavutada kõrgendatud korrosioonikindlus ja kulumisele ning koormustele vastupidavus (seega karastati).
Kiirele nukkvõlli kulumisprobleemile tuli aga lahendus alles siis kui mindi üle uuele tehnoloogiale koos nukkide valgendamisega,
sellega lahendati ka nukkvõllide defitsiidiprobleem 1970tel ja 80ndate aastate esimesel poolel. Erinevuseks neil nukkvõllidel on kuuskantvöö kolmanda ja nejanda nuki vahel.

Aastast 1983 muudeti VAZ-21023 elektrisüsteemi.

1986 aastal, paar aastat peale VAZ-2104 loomist, lõpetati esimese universaalkerega VAZ-i tootmine.