Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Tere!
Aastal 2011 sai minust lada omanik. Tegu on 1988. aastal välja lastud vaz 21074-ga. Autot veab edasi 56KW 1.6 mootor ja viiene käigukast. Tehniline seisund autol on väga hea. Tehnika kõik töötab. Ise olen vahetanud mootoripadjad, kõik piduriklotsid, termostaadi, hoolduste käigus kõik õlid ning ka jahutusvedeliku. Veermikus sai ära vahetada enamus rooli liigendeid. Kerel esineb tagumises vasakus nurgas mõni roostetäpp, kuna kodu õuepeal tagurdati autole otsa. Mujal roostet ei ole.
Auto on mind ligi kaks aastat kenasti teeninud, teepeale ei ole jätnud. Enam ei ole auto igapäevakasutuses.
Masina tõi eelmine omanik rootsist. Kuna eelmine omanik on peretuttav. siis tean auto ajaloost niipalju, et autot on alati korralikult hooldatud ja hoitud, seda teen ka mina. Veel olen kuulnud sellist juttu, et kui masin laevaga rootsist eestisse jõudis, siis olevat sellel merekonteiner katuse mõlki vajutanud, sellest tingituna jäänud ka selged märgid remonttöödest värvi tooni erinevuse näol.
Autot plaanin hoida niikaua kui võimalik. Praegune tegevuskava näeb ette vaid värvkatte uuendamist, kuid sellega niipea tegelema ei hakka.
Kuna märts on ülevaatuskuu, siis tuleb autole väike ülevaatuseelne remont teha. Käega loksutades oli selgelt tunda, et vahetamist vajab vasakpoolne ülemine šarniir. Kiskusin ma siis ratta alt, šarniiri küljest ja siis selgus, et ka alumisel šarniiril on kaitsekumm purunenud. Kiire kõne isale ja poole tunniga oli uus šarniir olemas. Ära seda küll vahetada ei jõudnud, kuna selle kättesaamisega on natuke probleeme - nimelt ei taha ta koonusest välja tulla. Sama oli ka ülemisega aga selle sai pika ja pideva peksmisega kätte. Lasin šarniiri roostesurmaga üle ja keerasin ratta alla tagasi. Homme ka päev.
Paar pilti ka:
Täna sai siis teist šarniiri vahetada. Suure haamrite ja eeblitega mässamise peale lõin käega ja tirisin kohale gaasipitsi ja balloonid. Pole veel näinud lada šarniiri mis nii kinni on. Toetasin piduriketta pakule lasin tungrauast väikse pinge peale siis ajasin metalli punaseks, lasin haamrid käiku ja lahti ma ta lõpuks sain. Nüüd uus varuosa küljes. Järgmine nädal tõstukipeale ajama ja altpoolt veel vaatama mis teha vaja, ning kui kõik korras võib ülevaatusele sõita.
Tekkis plaan ka see aasta kevadekuulutamisele jõuda aga eks aeg näitab kuidas aeg ja muud vahendid klapivad.
Selline küsimus ka, et mis tehnilist kontrolli teostavad inimesed ütlevad üleni valgete esitulede kohta? Sellise nagu allpool kuskil pildil.
Midagi ei ütle, käisin mitmeid kordi sellistega ülevaatusel. Peaasi, et oranz pirn ikka sees oleks ja vilguksid ka
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
Siin foorumis päris palju selliseid 04/05/07 milledel esituledest need oranžid plastikud eemaldatud ning paigaldatud oranžid pirnid. TÜV mehed ja ka politsei tee ääres ei oska isegi vaadata sellist asja
Mis liimi kasutasid tuleklaasi tagasi liimimisel?
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Ei mäletagi enam mis liim see oli kuna plastikud eemaldasin juba eelmise aasta suvel. Aga niipalju mäletan, et tegu oli mingi Moment liimiga sise ja välistöödeks. Siiani on klaasid ees püsinud. Muidugi võiks veel selle valge liimi musta spreiga üle lasta, oleks vähe kenam vaadata.
Olen minagi šarniire lahti peksnud-kangutanud... kuni hakkasin kasutama poldist ja jätkumutrist kasutatavat tõmmitsat (pikem tõukurit). M8 (või M10, kuidas kätte juhtunud on) poldist ja jätkumutrist (selline pikemat sorti mutter) koosneva vidina keeran ülemise ja alumise šarniiri mutrite vahele, pingutan ta laiali ja äigan siis poolekilose haamriga koonuse pihta. Mõnikord olen poldiotsa kergelt kaussi käianud, püsib paremini vahel. Oluline on täpne ja tugev löök õigesse kohta. Kõik šarniirid olen valutult lahti saanud.
Mis huvitav karburaator autol peal on? Eeldan trossi järgi, et toorest tuleb ikka käsitsi tõmmata?
Sedamoodi tööriist on ja kaval asi šarniiride avamiseks, aga näe ise ei tulnud selle peale.
Toorest tuleb tal ja ise käsitsi tõmmata. Tundub, et tegu on mingi algelise EGR süsteemiga, kuna väljalaske kollektorist läheb välja kaks toru, mis suunduvad otsaga õhupuhastisse. Lisaks on sel peal veel terve posu peenikesi vaakumvoolikuid.
Tänastest tegudest niipalju, et sai aku peale tõstetud, garaaši uksed hingedepealt maha tõstetud, lada käima pandud ja külavahel paar tiiru tehtud. Seejärel koristasin auto seest tolmuimejaga ära.
Ja loomulikult tulevad nüüd pildid:
Käisin ma siis täna ülevaatusel. Selgus, et tagumine parem pidur natuke lahja ja summuti pisut ebatihe, kuid muud asjad olid korras. Midagi hullu ei olnud, seega ülevaatus edukalt läbitud. Enne ÜV-d kasutasin siis ka Rakvere Ametikooli garaaši edevaid seadmeid ja tööriistu. Tõstsin auto tõstukiga üles, logistasin, kolistasin, siis vahetasin ära käikukasti padja mis oli täiesti läbi vajunud, seejärel tegin heitgaasi testi ja sõitsin ka üle piduri- ja amordistendi. Amortide tulemused olid päris head, ees 75 ja 73% ja taga 50 ja 54%. Käigukasti padja sain muidugi vale aga see sai kähku poes uue vastu ümber vahetatud.
Kui ülevaatus tehtud oli siis vahetasin veel ära mootori õli ja filtri.
Ja kuna hommikul ärkasin enne kui äratuskell kirema hakkas, siis oli natuke rohkem aega mille sisustasin supaka ja maki ühest autost teisse tõstmisega, nimelt sai need nissanist ladasse tõsta. Päris huvitav on vaadata, kuidas inimesed oma pilgu ladapoole keeravad kui see vaikselt mööda müdiseb!
Kasutaja kapa küsis karbussi kohta. Tegin mõned pilid. Viimasel on siis õhupuhaastaja all olev kopsik kuhu jooksevad väljalaske kollektorist tulevad torud.
Auto on juba paar nädalat liikumatult seisnud. Kuid unustatud ta siiski ei ole. Nimelt andsin talle enne suve tulekut natuke värskema ilme. Kiskusin ära esituled, värvisin üle liimi, millega tuleklaasid ees olid ja ka valge rest sai omale uue, musta värvi kuue. Jälle näeb natuke viisakam välja.
Lasin paar nädalat tagasi autol ka suveõhku hingata. Lada on ikka üks omamoodi naljakas asi millega ringi liikuda.
Masin siis nimelt seisis juba mitu kuud. Käivitus aga kergelt. Mõne ringi jõudis starter ringi käia ja juba mootor käivitus. Muidu oli kõik kena, aga osa jahutusvedelikku oli radikast jalga lasnud.
Pesin siis masina kenasti puhtaks, koristasin ära ämblikuvõrgud ja loomulikult tegin ka telefoniga paar klõpsu.
Sooja suve ja külma õlut klubilistele!
Kuna summercamp meeletu hooga läheneb ja plaanis on ka sealt see aasta läbi hüpata, siis tegin ladal ära kindlustuse ja kulgesin natuke ringi. Salongi sai ka uued istmekatted pandud. Jõudsin ma siis kohaliku lukoili ette, plaaniga pesulast läbi käia. Pesu eest makstud, istusin ma autosse. Käia mis sa käiad, auto käima ei lähe. Seda nii tooreklapp kinni kui tooreklapp lahti, gaasipedaal põhjas ja gaasi andmata. Sellist asja varem juhtunud ei ole. Pumpasin bensiini, pump lööb, bensiin olemas, kiskusin maha ühe küünlajuhtme, säde olemas. Egas midagi. sõbrad tagaistmelt autot lükkama. Nii kui siduri päästsin, auto käis. Sõitsin pesula. Peale pesu sama jama. Lükates läks käima aga plödises. Ei tea mis sellel hakkas. Külmast peast käivitub ilusti, aga sooja mootoriga käima ei lähe. Ei ole see seismine autole ikka üldse hea.
Nooo niii.
Täna siis tegin ladaga paar kiiremat ringi enne kui pealinna õpinguid alustama suundun.
Igatahes, tõstin aku peale panin auto käima. Ökonomaiset ei liikunud mitte mikromeetritki, ei pööranud väga tähelepanu. Sõitsin ma siis garaaši, et paigaldada massilüliti. Kui see tehtud heitsin ka siis kiire pilgu ökonomaiseri vaakumvoolikule. Karbussi pool oli kõik OK. Liikusin mööda voolikut edasi ja avastasin, et kahjurid on mu autosse jänest sõitma pugenud. Nimelt on hiired, kurat, ökonomaiseri vooliku, tulede reguleerimis toru ja mõne juhtme läbi närinud. Samuti ei ole armu antud ka kapoti tihendile. Egas midagi. Parandasin juhtmed ja vooliku ning kõik jälle korras. Samas tõstsin üles ka tagumise istme, kuna sinna alla armastavad nad miskipärast pesa teha. Seekord oli plats puhas. Panin siis "sõpradele" närimiseks natuke mürki ja ajasin lada kenasti garašeerimis paika.
Mõningaid pilte ka kahudest ning massilülitist.
Täna oli igapäeva autost pisut kõrgema kliirensiga autot vaja. Kuna lada veel ühes tükis siis vedasin sellega jaanilõkke materjali.
Aga varsti tuleb ketti hakata vahetama. Enamus osad juba olemas aga mootori otsakaane tihend läks poes käies meelest maha Lisaks keti vahetamisele tuleb ka radiaator ära vahetada, mis alt otsast lekkima on hakanud.
Paar kuud tagasi pumppüssi räpiklippi tehes hakkas sidur põhjast võtma. Kapotialla vaadates nägin , et siduri ja pidurivoolikud mis paagist väljuvad olid lekkima hakanud. Need sai ka vahetatud.