Need asjad päris nii ei käi, et ümbritsen end torudega ja olengi pääsenud.
Lugesin kunagi Peugeot 206-ga (selline üsna värskeke mudel:
http://www.leadtechinfo.com/wp-content/ ... -206-1.jpg ) läbiviidud katsetuste kohta.
Vaatluse all olid kaks väliselt täiesti identset autot. Üks, värske, tehasest tulnud. Teine pisut peetud, kerge avariikõksu üle elanud ja peale esimese poritiiva ning veel mõne plekitükikese vahetust polnud visuaalselt võimalik vahet teha, kumb on kumb. Kvaliteetne keevitaja- ja maalritöö ühesõnaga.
Venitati need siis säärasele rajale, kus Euro NCAP teste tehakse ja sõidutati mõlemad ühesuguste kiirustega seina, täpsemalt kuubikusse. Kusjuures peeti väga oluliseks, et mõlemad autod oleksid ühesuguste massidega ja sõidaksid täpselt ühesuguseid radasid. Seepärast asetati nad startima ülitäpselt ühte ja samasse jälge.
Tulemusi võrreldi eelmiste tehasest tulnud masinatega läbitud katsetuste tulemustega. Kõige rohkem huvitas katsetajaid, et
I. Kas kõik "liinimasinad" deformeeruvad identselt?
ja
II. Kas peetud ehk remonditud ninaga masin deformeerub identselt tehaseliinilt tulnutega?
Esimesel küsimusele saadi üllatavalt lahe vastus: jahh, deformatsioonid on vaid mõnesentimeetriste eksimustega siin-seal erinevad. Üllatas mindki, aga kui arvestada seda, et liinil keevitab keredetaile kokku robot ja plekid on kõikide autode puhul võrdse paksusega, siis jäi minulgi üle vaid tõdeda fakti, et nii see on. Ehk siis kahjustused olid kõigil masinatel vägagi võrdsed.
Teisele küsimusele tuli aga hoopis imelik vastus. Nimelt too plekitöö üle-elanu väljus testist üllatus-üllatus (!) hoopis väiksemate kahjustustega.
Point siis selles, et plekksepp oli punktinud mõningad kohad hoolikamalt ja mõnedesse kohtadesse jaganud neid punkte koguni rohkem, kui tehaserobot.
Kokkuvõttes kiideti plekksepa tööd, aga ei jäetud märkimata fakti, kui palju tegelikult sõltub kasvõi sellisest pisiasjast nagu plekkide ühendamine.
Ja nüüd võiksin mina küsida, et kui keegi tugevdab oma masinat näiteks varjatud toruliidestega (auto esiosas, piilarites, kusiganes....), siis kas saab olla ilma laupkokkupõrketesti läbimata kindel selles, et needsamad tugevdused ei muutu ohtlikuks endale või avariis osaleva teise sõiduki juhile? Mis siis, kui see toru soovimatus suunas väändub, vallandub ja sinu või sinu "vastase" lihtsalt odana läbi pistab?