Velje tikkpoldid
Velje tikkpoldid
Velje tikkpoldid
Selline küsimus, et millega on keegi lõikanud siksi plokikaane poltidele keeret? Lõikasin täna kaks polti ära keermelõikuriga(M12x1,5), kuid kolmanda lõikamisel oli keermelõikur nüri. Kas siis ainult treipingis saab keermestada, või oli lihtsalt vilets keermelõikur?
M12x1,25 keeret olen küllalt lõikanud plokikaane poltidele, kuid M12x1,5 keermel on keere sügavam(laast suurem)
Hetkel otin sobivaid plokikaane polte. Praegu leidnud sobiva keermega Opel ascona B ja Rekord E plokikaane poldid, kuid keerme pikkust ei tea. Homme lammarisse...
M12x1,25 keeret olen küllalt lõikanud plokikaane poltidele, kuid M12x1,5 keermel on keere sügavam(laast suurem)
Hetkel otin sobivaid plokikaane polte. Praegu leidnud sobiva keermega Opel ascona B ja Rekord E plokikaane poldid, kuid keerme pikkust ei tea. Homme lammarisse...
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
Hmm.. Lada rumm on ju 12x1,25 kermega. Mis selle 12x1,5-ga peale hakkad? Läbimõõt ju sama, vaid samm erinev. Ning keermelõikuriga ei jää need never-ever tsentrisse. Läbikäidud tee. Anna need poldid parem mõne pädevama treiali kätte.Algselt postitas: hautz
Selline küsimus, et millega on keegi lõikanud siksi plokikaane poltidele keeret? Lõikasin täna kaks polti ära keermelõikuriga(M12x1,5), kuid kolmanda lõikamisel oli keermelõikur nüri. Kas siis ainult treipingis saab keermestada, või oli lihtsalt vilets keermelõikur?
M12x1,25 keeret olen küllalt lõikanud plokikaane poltidele, kuid M12x1,5 keermel on keere sügavam(laast suurem)
Hetkel otin sobivaid plokikaane polte. Praegu leidnud sobiva keermega Opel ascona B ja Rekord E plokikaane poldid, kuid keerme pikkust ei tea. Homme lammarisse...
-
aando
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1166
- Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
- Asukoht: Tartu
- Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif
Mina lasin keerme tavalise keermelõikuriga(veneaegne) kasutades treipinki. Vist sai 12x1,5(ei ole seda mälu üldse). Lada plokikaane poldi keerme osa istus rummu sisse. Mutriteks on mul Mazda 626 rattamutrid, ei näinud vajadust mutreid eraldi treima hakata.
[Muudetud: 7-11-2010 ando]
[Muudetud: 7-11-2010 ando]
Jõud taga, peab minema.
Mulle ei meeldi 1,25. Keermelõikuriga saab rakise abil vägagi täpselt keerme peale.Algselt postitas: twistHmm.. Lada rumm on ju 12x1,25 kermega. Mis selle 12x1,5-ga peale hakkad? Läbimõõt ju sama, vaid samm erinev. Ning keermelõikuriga ei jää need never-ever tsentrisse. Läbikäidud tee. Anna need poldid parem mõne pädevama treiali kätte.Algselt postitas: hautz
Selline küsimus, et millega on keegi lõikanud siksi plokikaane poltidele keeret? Lõikasin täna kaks polti ära keermelõikuriga(M12x1,5), kuid kolmanda lõikamisel oli keermelõikur nüri. Kas siis ainult treipingis saab keermestada, või oli lihtsalt vilets keermelõikur?
M12x1,25 keeret olen küllalt lõikanud plokikaane poltidele, kuid M12x1,5 keermel on keere sügavam(laast suurem)
Hetkel otin sobivaid plokikaane polte. Praegu leidnud sobiva keermega Opel ascona B ja Rekord E plokikaane poldid, kuid keerme pikkust ei tea. Homme lammarisse...
Ma ei peaks peaks polte kellegi kätte andma. Mul kvalifikatsioon olemas, vaja ainult pink sebida veel.

.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
Need ju 12x1,25:P Enamus autodel on 12x1,5. 12,1,25 on nõrgem keere, kui 12x1,5, kuna keere on 12x1,5-l sügavam. Homme lammarisse mazda 626 plokikaanepoltide ja mingite valuka mutrite järele. Paistab, et lahendus olemas.Algselt postitas: Walter
Lihtsam varjant on endiselt osta 2108 plokikaane poldid ja keera need sisse ja keevita kinni ja ongi olemas pikaks ajaks.
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
julgen ka kahelda väites, et M12/1,25 keere mingitpidi pehme on - enamus ralliautosid sõidab 1,25 tikkudega ja pole häda kedagi - enne läheb tõesti valuvelg katki kui keermed maha tõmbab.
Sinu häda on põhjustatud nooruse naiivsusest ja eeldusest, et küll need poldid peavad. Kui näed et keere kehva, siis seda polti enam rummu tagasi ei keerata - kui keeret pole siis peavadki rattad alt ära tulema..
Hea et kõik nii õnnelikult läks nagu läks..
Tikkude keermestamisel kasuta uut keermelõikurit - ja selle keermelõikuriga lõika ainult uut materjali - vanade keermete ümberlõikamine rikub keermelõikurit...
Walteri lahendus on väga hea ja töökindel mida paljud kasutavad.. mutrid saad niva varamust...
Sinu häda on põhjustatud nooruse naiivsusest ja eeldusest, et küll need poldid peavad. Kui näed et keere kehva, siis seda polti enam rummu tagasi ei keerata - kui keeret pole siis peavadki rattad alt ära tulema..
Hea et kõik nii õnnelikult läks nagu läks..
Tikkude keermestamisel kasuta uut keermelõikurit - ja selle keermelõikuriga lõika ainult uut materjali - vanade keermete ümberlõikamine rikub keermelõikurit...
Walteri lahendus on väga hea ja töökindel mida paljud kasutavad.. mutrid saad niva varamust...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Keeret ei lõigata mitte kunagi kuivalt, see peaks kõigile selge olema.
Sissetöötanud vana kooli arusaam määrde osas keermestustööde juures on meil tavaline värnits ja kõik metallimehed, kes seda siiani kasutanud on, ei oskagi midagi muud tahta.
Sai tööristade otsingul ostetud mõned lõikurid ja siis hakkas müüja jahuma mingist määrdest - Ronol nimeks.
Ma ei uskunud, müüjat, kui ta seda vahendit mulle pähe üritas sokutada. Tekkis üsnagi pikk vaidlus ja lõpuks ikkagi otsustasin proovida, sest too õli ei maksnud just teab-mis palju.
Edaspidi kasutan Ronoli thread cutting oil ) ja ei taha värnitsat omal töölaual enam nähagi.
Ronoliga määritud toorikut võtab lõikur nagu võid - lausa lust on tööd teha. Määrib, jahutab ja lõikurid püsivad tänu sellele pikalt-pikalt teravad.
Sissetöötanud vana kooli arusaam määrde osas keermestustööde juures on meil tavaline värnits ja kõik metallimehed, kes seda siiani kasutanud on, ei oskagi midagi muud tahta.
Sai tööristade otsingul ostetud mõned lõikurid ja siis hakkas müüja jahuma mingist määrdest - Ronol nimeks.
Ma ei uskunud, müüjat, kui ta seda vahendit mulle pähe üritas sokutada. Tekkis üsnagi pikk vaidlus ja lõpuks ikkagi otsustasin proovida, sest too õli ei maksnud just teab-mis palju.
Edaspidi kasutan Ronoli thread cutting oil ) ja ei taha värnitsat omal töölaual enam nähagi.
Ronoliga määritud toorikut võtab lõikur nagu võid - lausa lust on tööd teha. Määrib, jahutab ja lõikurid püsivad tänu sellele pikalt-pikalt teravad.

Kuna 12x1,5 polnud saada polte, siis tegin ikka 12x1,25. Osad poldid sain lammarist ja osad ostsin Mekrest. Lammarist sain peaaegu samasugused poldid, kui 08 omad. Spilkad keevitasin rummude-pooltelgede külge kinni. Mutrid ostsin Automaailmast. Praegu taga 10mm flantsi ka ja enam pole rattad alt tulnud.
Ega eks need 4x100 veljed rikuvad neid keermeid. Tikkpoltidega ei tohiks midagi hullu olla, kui 4x100 all. Uute avade puurimine rummudesse ja pooltelgedele on küllaltki täpne töö ja oleks kaua aega läinud, kui sobivad pingid kuskilt leidnud, kuhu pooltelg vahele mahub. Päris põlveotsas ju ei tee:spin
Minu poolest teema lukku. Kuid kui keegi oskab rääkida pooltelgedele avade puurimise ja keermestamise tehnoloogiast, siis võiks küll teada anda. Rummudele saab freespingis/puurpingis jagamispeaga uued avad puurida, kuid pooltelgedega keerulisem lugu.
Ega eks need 4x100 veljed rikuvad neid keermeid. Tikkpoltidega ei tohiks midagi hullu olla, kui 4x100 all. Uute avade puurimine rummudesse ja pooltelgedele on küllaltki täpne töö ja oleks kaua aega läinud, kui sobivad pingid kuskilt leidnud, kuhu pooltelg vahele mahub. Päris põlveotsas ju ei tee:spin
Minu poolest teema lukku. Kuid kui keegi oskab rääkida pooltelgedele avade puurimise ja keermestamise tehnoloogiast, siis võiks küll teada anda. Rummudele saab freespingis/puurpingis jagamispeaga uued avad puurida, kuid pooltelgedega keerulisem lugu.
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
Hiljem plaan 4x100 peale teha, hetkel jäi ikka 4x98.
Ostsin Automaailmast suure koonusega valuka muttrid. Midagi üle 300,- läks, kuid vähemalt korralikud muttrid.
Aga rattaid tükkmaad lihtsam alla panna spilkadega, kui poltidega. Eriti 4x100 velgi. Peab vist teisel autol ka umber tegema kunagi.
Ostsin Automaailmast suure koonusega valuka muttrid. Midagi üle 300,- läks, kuid vähemalt korralikud muttrid.
Aga rattaid tükkmaad lihtsam alla panna spilkadega, kui poltidega. Eriti 4x100 velgi. Peab vist teisel autol ka umber tegema kunagi.
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Selle "rõõmu" eest hoiataks, et 4X100 aluvelgedesse närivad 4X98 valemiga mutrid endile üsna kiiresti uued koonused. Selleks ongi tarvis suure koonusega mutreid nagu hautz just ostis. Kui velgede edasimüüki plaanis pole, siis on see fakt üsnagi tühine.
Niva 17 võtmega keeratavad pea olematu koonusega mutrid võivad pikapeale ühel heal päeval lihtsalt veljest läbi tulla. Neid ei soovita küll kasutada.
Niva 17 võtmega keeratavad pea olematu koonusega mutrid võivad pikapeale ühel heal päeval lihtsalt veljest läbi tulla. Neid ei soovita küll kasutada.
Vahepeal küll jh:spin All vahelduva eduga suvel mingid kolmed veljed ja rehve ei jõua kokkugi arvestada.Algselt postitas: ArvosKui tihti sa neid rattaid vahetad? Paar korda nädalas?Algselt postitas: hautz
Aga rattaid tükkmaad lihtsam alla panna spilkadega, kui poltidega.
Siia juurde veel need alt ära võtmised, kui vaja midagi vahetada, või remontida:P Viimati esimese sarniiri vahetus(eelmine katki, mitte kulunud) ja esipidurite kontroll.
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
08 kaanepoltidel keeret rohkem kui klassiku kaanepoltidel?Algselt postitas: Walter
Lihtsam varjant on endiselt osta 2108 plokikaane poldid ja keera need sisse ja keevita kinni ja ongi olemas pikaks ajaks.
Ei tea kas on mõistlik tikud rummude ja pooltelgede sisse paigaldada keermeliimiga?
Lower your standards and you'll never be disappointed!
08 poltidel tükkmaad rohkem keeret(ilma flantsideta ülearugi). Ma keevitasin tikkpoldid kinni rummude- pooltelgede külge, kuid osad poldid loksuvad nüüd. ei tea, kas 4x 100 ei meeldinud poltidele, või vool liiga nõrk, või rummudes- pooltelgedes liiga palju süsinikku. Igaljuhul poldid ringi ei käi, ega välja ei tule. Keermeliimiga peaks väga hoolikalt keermed ära puhastama enne liimimist, siis peaks kinni ka jääma.Algselt postitas: reiner08 kaanepoltidel keeret rohkem kui klassiku kaanepoltidel?Algselt postitas: Walter
Lihtsam varjant on endiselt osta 2108 plokikaane poldid ja keera need sisse ja keevita kinni ja ongi olemas pikaks ajaks.
Ei tea kas on mõistlik tikud rummude ja pooltelgede sisse paigaldada keermeliimiga?
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
- siim789
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 734
- Liitunud: 07 Apr 2006 18:56
- Asukoht: Rapla, Alu
- Autod: Vaz 2107 90a, Ford Taunus 81a, BMW e39 530dA Touring 00a
Minul olid ligi aasta tikud sisse keeratud koos vedela metalliga ja kõik püsisid kenasti kinni ja pidasid kõik rajapäevad vastu;). Aga kuna nüüd oli niikuinii pooltelgede ja rummude eemaldamine käsil, siis nii igaks juhuks panin paar punkti keevitusega igale poldile.Algselt postitas: reiner
Ei tea kas on mõistlik tikud rummude ja pooltelgede sisse paigaldada keermeliimiga?
Kasutasin klassiku kaanepolte, keeret keerasin tavalise keermelõikuriga käsitsi juurde.
-
mmadis.allik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 113
- Liitunud: 26 Jaan 2010 14:27
- Asukoht: viiratsi
- Autod: Soovin,kuna mind huvitavad ladad.