Ohutuled
Ohutuled
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Eraldi juhtmeid ei pea tuledesse viima, küll aga suunatule juhtmetesse armatuuri all. Iva selles, et ohutulede ajal lülitatakse eraldi suunakontuurid omavahel kokku Tuleb viia ka eraldi toitejuhe releele, mis ei sõltu süütest.See läheb ohutulede lülitisse. Sa pead ikke mingi skeemi ette võtma ja selle järgi panema. Seda on jutuga raske seletada. Häda pärast võib kasutada ka tavalist 011 releed nii originaalis kui eraldi lisana. Parem muidugi need uuemad releed (06/05 või lääne omad);)
C
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
see ju väga lihtne. võta üks suunatule relee, üks tumbler või muu lülitusseade
siis 2 dioodi (max pärivooluga 5 või enam amprit ja max päripingega 12v või rohkem) siis ühendad armatuuri alt suunatule kontuurid läbi dioodide relee alla ja valma.
Teine ja veel lihtsam skeem on panna ühele suunakontuurile tumbler vahele mis katkestab ühe kontuuri ahela(vastavalt soovile siis vasaku või parema) ja siis liidab selle sama ahela teise kontuuriga. tulemuseks siis, et kui lülitad tumbleri sisse ja seejärel näiteks vasakud suunatuled hakkavad vilkuma mõlemad..
kui ei saanud millestki aru siis kirjuta.. jut sai suht segane
aga loodetavasti loogiline

Teine ja veel lihtsam skeem on panna ühele suunakontuurile tumbler vahele mis katkestab ühe kontuuri ahela(vastavalt soovile siis vasaku või parema) ja siis liidab selle sama ahela teise kontuuriga. tulemuseks siis, et kui lülitad tumbleri sisse ja seejärel näiteks vasakud suunatuled hakkavad vilkuma mõlemad..
kui ei saanud millestki aru siis kirjuta.. jut sai suht segane

Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Selle lingi ma leidsin üles küll kuid Opera ei võtnud millegi pärast seda pilti lahti.
Ohutulede relee ise on sellel skeemil 40 (skeemil ohukolmnurk releele peale joonistatud)
See 33 on vist elektrooniline impulsside generaator ja need impulsid panevad relee (40) plõksuma.
Sellise kaitsme alla pead ühendama millele jääb pinge peale ka pärast süüte välja keeramist (tavalised suunad ei tööta ju kui süüde väljas)
Ehk mõni targem parandab kui ma eksisin.
Ohutulede relee ise on sellel skeemil 40 (skeemil ohukolmnurk releele peale joonistatud)
See 33 on vist elektrooniline impulsside generaator ja need impulsid panevad relee (40) plõksuma.
Sellise kaitsme alla pead ühendama millele jääb pinge peale ka pärast süüte välja keeramist (tavalised suunad ei tööta ju kui süüde väljas)
Ehk mõni targem parandab kui ma eksisin.
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Tunnistan oma eksimust. (ei viitsinud asja eriti süveneda ja venekeele oskus pole ka just kiita)
Minu arusaamist mööda pead sa siis ikka need mõlemad asjad panema. Nii selle kontaktide ploki kui ka elektroonilise katkesti (muidu kõlbaks see "traadi kuumutamisega" suuna relee ka kuid ta pole mõeldud pikka aega järjest töötama ja võib otsad anda).
Minu arusaamist mööda pead sa siis ikka need mõlemad asjad panema. Nii selle kontaktide ploki kui ka elektroonilise katkesti (muidu kõlbaks see "traadi kuumutamisega" suuna relee ka kuid ta pole mõeldud pikka aega järjest töötama ja võib otsad anda).
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Teist releed ei pea panema. Kui on elektrooniline on muidugi parem. Elektrooniline ei reageeri koormuse muutusele (2x21w või 4x21w). Expordist tagasi tulnud ladadel on paigaldatud ohutuled sellesama kuumatraadi relee peale. Ilmselt ei ole probleeme. Kasutatakse lihtsustatud ohutulede lülitit. Kui ohutuled sisse lülitada, viiakse suunakontuurid kokku ja releele lastakse vool mujalt peale. Tavatoide katkestatakse sel ajal (muidu läheb süüde ka sisse).Algselt postitas: allah
Minu arusaamist mööda pead sa siis ikka need mõlemad asjad panema. Nii selle kontaktide ploki kui ka elektroonilise katkesti (muidu kõlbaks see "traadi kuumutamisega" suuna relee ka kuid ta pole mõeldud pikka aega järjest töötama ja võib otsad anda).
Olku pakutud variant isegi lihtsam. Kaob vajadus ekstra ohutulede lülitile.
C
Mul ka üks küsimus teemasse, et kuna masin oli vahepeal pättide-autovaraste valduses, on pihta pandud see konsooliosa, millel 06-l paiknevad makk, ohutulede lüliti, sigaretisüütaja, piduriõli märgutuli ja kellade valguse reguleerimise nupp. Autol ei tööta enam suunatuled, kas see on selle nupu eemaldamise tagajärg? Saab äkki kerge vaevaga mingid juhtmed ära ühendada, et suunad tööle hakkaksid?
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Skeemilt selgub - kui panna kokku pruun, must ja oranz juhe peaksid hakkama suunad vilkuma.
Lisan:
Selle skeemi järgi siin peaks tööle hakkama ainult kahe juhtme ühendamisel. Must ja see sitakarva kollane (ilmselt oranz). Minu skeemil on suunarelee kuue väljuva otsaga. Sellel siin aga ainult neli.
Proovi algul ainult kahte juhet ühendada. Kui suunad vilguvad valesti (sagedus ei ole õige) lisa pruun. Minu skeemil eristab see juhe nelja ja kahe pirni olemasolu.
Lisan:
Selle skeemi järgi siin peaks tööle hakkama ainult kahe juhtme ühendamisel. Must ja see sitakarva kollane (ilmselt oranz). Minu skeemil on suunarelee kuue väljuva otsaga. Sellel siin aga ainult neli.
Proovi algul ainult kahte juhet ühendada. Kui suunad vilguvad valesti (sagedus ei ole õige) lisa pruun. Minu skeemil eristab see juhe nelja ja kahe pirni olemasolu.
C