Mootori võtsin lahti, kuna kompressioon polnud 4. silindris kahtegi. Proovisin õliga, surve üles ei läinud. Võtsin kaane maha ja kontrollisin klappe - kõik korras.
Kolb välja võetud ja kõik peale kraatrite normaalne, silindrisein korras.
Vaatluse järgi ka plokikaanetihend korras.
Mootori töötamise kohta ei oska midagi öelda, mootor oli juba autolt maas siis, kui kompressiooni mõõtsin.
Tundub täiesti müstika. Või siiski kadus surve tihendi puudulikkuse tõttu?
Mingi mutter on kunagi kolvi peal kõvasti tiristanud. Sellest võis klapp viga saada. Need jäljed võisid tekkida ka enne eelmist mootori remonti.
Kuidas sa maas mootoril survet mõõtsid?
Keera plokikaas tagurpidi ja kalla põlemiskambrisse diislit või benssu nii, et klapitaldrikud oleks kaetud.Siis peaks näha olema,kas ja milline klapp peab ja milline mitte.
Ära osta omale autot,mida sa lükata ei jaksa!-Al Bundy
kopec'ule täienduseks et lase kollektorist suruõhku sisse siis on näha millise klapi vahelt mullitab= milline klapp laseb läbi.
Mittetöötava mootoriga käib mootori tiheduse mõõtmine suruõhuga. On olemas spets kell mis näitab kui palju küünlaavast silindrisse lastud õhust kaotsi läheb. Meetodi eeliseks on et enamasti on näha kas õhku lekib läbi hõredate kolbide karterisse või läbi hõredate klappide kollektorisse.
Maas mootoril (komplektne mootor) mõõtsin survet sedasi, et panin käigukasti külge, siis strateri külge, otse akult straterisse vool ja ringi ta käibki.
Suruõhuga ei proovinud, kuid lihtsalt diisliga oli ok.
Seda enam, et näiteks klapiga, millel oli väikene kild ära näitas kompressomeeter 4,5. Kolviga, mille rõngaste vahed puruks, oli näiduks 5. Siis nüüd vaatluse ja mõõtmise järgi korras olevate detailidega tuleb napilt 2:P
Ja ma mõõtsin rohkem kui üks kord:D 1.- 3. silinder oli kompressioon 11,5, seega mõõtevahend ka ei valeta.
Proovin kõik uuesti kokku panna ja vaatan, mis siis tulemuseks.
Kui peale mootori kokkupanekut on kompressioon madal siis tõnäoliselt ei ole klappe korralikult soveldatud. Kui klapipesad on korralikult freesitud ja klapid korralikud siis töötamisega soveldavad nad end ise paika aga õige on klapid ikka enne kokkupanekut tihedaks saada.
Vaidleks nati Motale vastu,see ei ole mutter vaid tundub kuidagi mingi keermega jupp olevad olnud.Keerme jälgi on kolvil.
Ja seda võin ka omast kogemusest väita,et ebatihedad klapid ehk mitte täielikult soveldatud klapid ei käi pikapeale ennast sisse.
Algselt postitas: tuhajuhe
Vaidleks nati Motale vastu
OK. Nõus. Ilmselt polt. Üleval paremal nägin mutri kuuskandi jälgi. Ei mahtunud aga pähe, et polt saab mootorisse. Segukoonusest ta igastahel läbi ei mahu.
Oi Mota,tegin viimati nn. rabaliiga üht mootorit.Selle põhja alt ära keeramisel leidsin terve nookuri.See jäi mulle küll mõistatuseks,kuidas saab alla kukkunud nookur sinna?
Vabalt võib olla sealt läbi käinud viiene mutter, mis peaks õhukogujat kinni hoidma. Kui võtta need viiesed spilkad välja ja panna kuuesed siis enam kuuene mutter sealt segukoonusest läbi ei mahu. Ja nii tehti/tehakse.
Lower your standards and you'll never be disappointed!