Olen siin hoogsalt lugenud uusi ja vanu autoteemasid ning tekkis vaba aeg, et ka endaomast kirjutada

Autoks ‘063 aastast 87

Auto ost oli pigem emotsiooniost


Auto ostsin selleaasta aprilli alguses ja võib öelda siiani muretult liikunud.
Auto ostuetkel ilma tooreta vapsee ei käinud. Eelmine omanik oli vahetanud ära kütusepumba jms. Praktiliselt kohe peale ostu kiskusin karpa maha, lahtivõttes tundus kõik enamvähem kõik nii olema nagu peaks, küll aga avastasin, et kunagi ilmselt olnud autol peal miskine gaasiseade, ühesõnaga oli karpa all plaat, kuhu jooksid küljepealt sisse kaks voolikuliitmiku ja edasi oli vabamaa kollektorisse(Sai hirmsalt lisaõhku). Viskasin selle plaadi vahelt minema, instaleerisin ka rem. komplekti ja mis sa kostad või kus sa pistad, masin hakkas ilusti käima

Küll aga polnud endiselt minekut, 0-100 oli vaja seinakella(koos lisa patareidega) ja spidomeetri näit üle 120 ka allamäge ei läinud. 4 kuud sai niimoodi sõidetud, rahulikult, kruiisides ja ilusat suve nautides. Küll aga ükshetk oli vaja tööjuures mõõta palju gaasihoova hoob klapikambrijuurest liigub(hiljem räägin miks



Aprillist sai kiirelt juuli lõpp ja oli vaja hakata mõtlema ülevaatuse peale, kerepoolt ma väga ei muretsenud-tagumised tõstekohad kunagi küll kõveraks tõstetud, aga läbivat pole ja sillad ka tihedad. Küll aga puudus autol algusest peale käsipidur ja kippus teine seistes ka keema minema.
Käsipidurit proovisin ka kohe peale ostu remontida, vahetades ära tagumised klotsid - sellest polnud suurt kasu

Kiskusin tagapidurid laiali uuesti ja avastasin, et klotsid polnud kordagi vastu trummlit käinud. Mõõtsin ja möllasin ning oleks peaaegu hakanud juba klotsidele alla juurde keevitama, kuid siis avastasin, et mul pole üldse 06 sild all. Puudusid eksentrikud. Kohaliku venevaruosapoe müüjaga nõu pidades sai selgeks, et ilmselt 05 sild all. Võtsin poest siis uued 05 töösilindrid(reguleerivad end ise), uued trummlid ja igaksjuhuks ka piduritoru.
Kui silindrid, trumlid ja jupp toru vahetatud, sai proovitiirule mindud - külavahel jupp asfaldit, ca 60 rauas, plaks pidurit ja ninaga vasta rooli - nagu kännutaha oleks jäänud





Nii ja nüüd nagu lubatud räägin miks oli vaja mõõta gaasihoova liikumist, kuid ma alustaks algusest

Nagu me teame, siis peale karpa remonti ei hakkanud pill ikka lahedalt käima, ning arvasin, et lisaõhu ja vale seguga mootorile haiget tehtud. Sõbra isal oli just ülearu üks komplektne 03’e mootor, millele peale lühikest läbirääkimist sai järgi mindud. Mootori seisukord oli hea - seisis ise püsti ja kunagi oli käinud ka

Alguses oli plaan lihtsalt kõik tihendid ära vahetada ja peale tõsta ( ei ärge skrollige lõppu - mootor pole veel peal). Küll aga läksid asjad sedapsi, et kohe sai mootor viimse jupini laiali võetud ja asutud teda puurima ja viilima - sõbraga kahepeale selline pool õppeprojekt on.
Plokist sai maha võetud 2mm, sisse said 79mm 05’e kolvid(org 76mm)millel klapisüvendid. Kaas sai uued juhtpuksid, klapid, sääretihendi ja siledaks lihvitud(0.13mm kui ei eksi). Moororisse läks ka miskine “estonets” nukkvõll 10.2 tõusuga, uued saaled ja muu sinnakuuluv. Praegu püstak praktiliselt koos, kolvigrupp sees, kaas peal, nukkvõll sees (eile tegin ära ka klapivahed). Hetkel ootab karpa kokkupanekut - karpaks saab Fiati 1.6 pealt weber - ja kunas see oli algselt trossiga süsteemile mõeldud, aga ma tahan jätta alles pulksüsteemi, siis oli vaja mõõta palju kkk juurest hoob liigub




Aga nagu mainitud siis ta selline õppeprojekt on, siis tahtsin asja ka natuke keeruliseks ajada - kontaktivabad jagajad on liiga tavalised seega otsustasin jagaja minema visata. Siin vanemate ja targematega nõu pidades tuli välja, et kõige lihtsam ja odavam oleks peale panna Fordi EDIS4 süütesüsteem. Alguses tundus selle asja juures kõige keerulisem leida eestimaapealt keegi kellel see üle oleks, KUID ma leidsin vist eestist ainsa sellise inimese

Aga, et mitte Teie tervet õhtut siin ära raisata siis hetkeseis autost:
sõidan temaga igapäevaselt
uus mootor saab järkjärgult kokku
talve plaan on sõita temaga pigem lustimise eesmärgil jäärajal

Igakülgne kriitika, küsimused ja nõuanded on teretulnud, seniks aga muretuid kilomeetreid kõigile