Surfasin ja arvan,et kasulikku teavet võiks ka teistega jagada...Algallikas:
http://www.kartuning.ru/zavetkarb/index.php?idi=8
Mitte ainult töökindlast,vaid ka ökonoomsest autos unistavad kõik.
Siin on 20 võimalikku põhjust, miks tekib bensiini ülekulu:
Hiline süüde.1° süütenurga muutust suurendab kütusekulu 1%
Ebaõiged süüteküünade elektroodide vahed ja küünalde ülelöögid ? 10%
Lähituled suurendavad kütusekulu 5% ja kaugtuled 10%
Jahutusvedeliku töötemperatuur alla normaalse 10% ja sõit soojenemata mootoriga 20%
Silindri- ja kolvigrupi liigne kulumine,iga alanenud atü ( ühik kompressiooni mõõtmisel) suurendab kulu 10%
Väntvõlli ja kepsulaagrite liigne kulumine ? 10%
Siduri liigne kulumine 10%
Gaasijaotusmehhanismi kulumine ja ka reguleerimata klapivahed -20%
Ülepingutatud rattalaagrid ? 15%
Reguleerimata kokkujooks ? 10%
Alarõhk rehvides- suurendab 9% iga 0,5 kg/cm²
Iga 100 kg lasti 10%
Katuseraam tühjalt 5% ja kaubaga 40%
Järelhaagis ? 60%
Sõidustiil ? 50%
Mitteõigeaegne õhufiltri vahetus (soovituslik vahetusvälp iga 5 tuh. km järel) -10%
Soovitatakse kasutada õhufiltreid, millede õhutakistus oleks võimalikult minimaalne.
Probleemid seoses toitesüsteemiga ? kuni 50% (See punkt vajab eraldi käsitlemist)
Madala oktaanarvuga bensiin (isegi kui tangid 95 ?st, ei tea iial, mida sisse valad) ?
kuni 5%
Deforseeritud mootorid alandatud surveastmega ? kuni 10%
Vastutuul ? kuni 10%
Liiklemine madala haakuvuskoefitsendiga trassil ? kuni 10%