Lada läbivus talvel.
Lada läbivus talvel.
Kui nüüd viimaseid suuri lumepäevi meenutada, siis Otepääl olid ikka väga suured hanged ja väikeste tänavate otstel risti ees ja siis vaja valli peal seisma jääda, et näha kas keegi tulemas ja teed enda ja siis kohalt võtta, tihti ka vastu mäge. Paigaldasin enda Ladale sellel ajal teised talverehvid tagateljele, suure mustriga protikummid, kus eriti suured naelad sees, see "piigisugemetega kumm" 
Ja läbivus oli uskumatult hea, varem olnud kulunud talverehvidega ei saand võrreldagi, polnud probleemi valli peal seisma jäädes vastu mäge startida ja stangeni ulatuvas lumes ka veel liikus, see polnd sulalumi, sellepärast siis nii hästi liikus, pagassis lisaraskust ka pole. Vähemalt minu silmis on tagavaeoline Lada ennast läbivuselt ületanud
oleks veel blokkdiffer taga, siis võiks offroad sõitegi teha
Kui tuleval talvel veel masin alles, siis vist enna talve üritan sellise diffri kuskilt muretseda või ehitada.

Ja läbivus oli uskumatult hea, varem olnud kulunud talverehvidega ei saand võrreldagi, polnud probleemi valli peal seisma jäädes vastu mäge startida ja stangeni ulatuvas lumes ka veel liikus, see polnd sulalumi, sellepärast siis nii hästi liikus, pagassis lisaraskust ka pole. Vähemalt minu silmis on tagavaeoline Lada ennast läbivuselt ületanud


Seda ma ei tea, tean inimest kelle kolmanda seeria BMW'l on selline asi all, tal enamvähem toimib ja ei suitse midagi siis on pahasti ainult kui rattad täitsa välja keeratult asfalti peal pöörata, väiksematel pööretel ei ole probleeme ja suuretel kiirustel ka mitte. Ja vähe hästi võtab külje ette, mis iseenesest ei pole hea ning kui teel on külgkalle ja seal sisse kipub jääma hakkab auto küljele ära vajuma/libisema kohaltvõtu ajal. Arvestatdes seda et Lada diffrit pole raske vahetada ja raske hankida ning endal garaaz olemas, siis vist proovin ära.
-
aAaClub
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 189
- Liitunud: 13 Nov 2003 22:54
- Asukoht: Tallinn Liiva
- Kontakt:
Üdjuhul plokeeruvad difrid aint suurematel pööretel või õigemini kui üks ratas hakkab teisest rohkem ringi käima. Enamus plokdifreid on piiratud libisemisega(sarnane mootoratta siduri ehitusele selline ketastega) või siis tigu süsteemis(erineva suurusega hammakate kompunn mis teineteise sees ja kiirendades kogu krempel keerleb ja tekibki plokeerumise effekt)
Sigullil saab ka keevitades seda saavutada aga siis jah pidev plokeerumine ja ka raskendatud sõitmine kui just pole hea võimas mootor!
Mina pole just tõsiselt kinni jäänd kui just pole korralikult kraavi sõitnud või valli otsa aga jah peab oskama lihtsalt sõita ja ei jää kinni mõtetu tuuritamine ei aita välja!
Sigullil saab ka keevitades seda saavutada aga siis jah pidev plokeerumine ja ka raskendatud sõitmine kui just pole hea võimas mootor!
Mina pole just tõsiselt kinni jäänd kui just pole korralikult kraavi sõitnud või valli otsa aga jah peab oskama lihtsalt sõita ja ei jää kinni mõtetu tuuritamine ei aita välja!
Mina sõidan, pagasnikus kolm rehvi (üks tagavara ja kaks just alt tulnud-pole veel jõudnud kuskile ära panna) 
Kinni jään aga ikkagi. Mul koju sõites maja ette viib mitte korralik puhtakslükatud tänav vaid mingi teeots, kus tugevad roopad sees. Igal õhtul saab pulli, kui ma seda mööda maja ette üritan sõita, põhi vastu lund kraapimas:) Mingi hetk vaja end sealt roobastest välja ajada ja paremale keerata-siis saab enim nalja, sest välja saan küll, aga samal ajal teeb tagumine ots taga trikke:D
Igatahes järgmiseks talveks lähevad seniste M+S“ide asemel korralikud naelad alla, loodetavasti on siis natukenegi kindlam tunne sõita.

Kinni jään aga ikkagi. Mul koju sõites maja ette viib mitte korralik puhtakslükatud tänav vaid mingi teeots, kus tugevad roopad sees. Igal õhtul saab pulli, kui ma seda mööda maja ette üritan sõita, põhi vastu lund kraapimas:) Mingi hetk vaja end sealt roobastest välja ajada ja paremale keerata-siis saab enim nalja, sest välja saan küll, aga samal ajal teeb tagumine ots taga trikke:D
Igatahes järgmiseks talveks lähevad seniste M+S“ide asemel korralikud naelad alla, loodetavasti on siis natukenegi kindlam tunne sõita.
-
lLaurimetall
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 488
- Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
- Asukoht: Tartu(Ihaste)
- Autod: Vaz 21061
ehh ladale ei julgegi midagi muud alla panna ,kui naela. Tartus oli lumetormide ajal koguaeg külg ees. Ning juba 10 cm lumme on kerge kinni jääda. Hea on see ,et kui kinni jääbki ,siis kahekesi olles lükkab ikka välja. Esisilla veoga pole sellist jama olnud. Eriti imestan ma seda ,et vanasti olid lumetormid märksa suuremad ja siis sõideti ju aastaläbi põhimõtteliselt suvekummiga.
Naastud teevad tööd siis kui nad vastu jääd on. Paksus lumes ei ole neil mingit efekti. Lamellrehvidel on pehmemad ja suuremad lamellid kuna pole naelu ja siis on ka nende pidamine lumes parem... aga seda siis ainult lumes mitte märjal jääl.
Kui mingit rehvitesti vaadata siis lamellrehv on naastrehvist lumes parem aga märjal jääl kehvem. Vot nii
Kui mingit rehvitesti vaadata siis lamellrehv on naastrehvist lumes parem aga märjal jääl kehvem. Vot nii
minu kopikal olid all luazi originaal kärnad eelmine talv kes teab neid siis sell pilt silme ees ,vot selliste kummidega ei tee talvel mitte midagi,5cm sula lund ja sa ainult lükad kõrval,niigui ratas all ringi käib siis kohe kaabib jääkihi alla ja seal sa oledki,kõõga,.üks kord tahtsin värava vahelt välja saada ise lükkasin kõrvalt tuli pisike kalle paremale poole ja libises ära tagumine stange ots aija lipiku vahel kinni,tee mis tahad,võtsin värava eest ära et minema saada,siis loopisin liiva rataste alla ja lõpuks sain minema aga siis läksin ka igaks juhuks koju tagasi et mitte kuskil mujal kinni jääda jälle.ag suvel on väga head kummid,liiva teepeal annad täie pedaliga minna siis ikka võid pärast kartuleid panna,sõida kasvõi offroudi nende kummidega,.aa asfaldil sõidad nagu traktoriga ja pidamine väga s...tt .aa kes harrastab põllu rallyt selleks väga head .:lol:D
- arvi100
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 875
- Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
- Asukoht: Jõgeva
- Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85
Nii eelmisel kui tänavusel talihooajal on kasutusel Master Winter 175/70.
Läbipääsemine lahtilükkamatta (harva) linnatänavatel pole probleeme
olnud.Ja kui gaasipedaaliga tagasihoidlikult käitud,ei tule need tee äärsed
vallid ka ligidale.
?igulist talvel ikka kasu ka.Jõgeva-Mustvee maanteel oli üks naisterahvas
pisikese Fiati nii valli ajanud et lund oli üle kapoti.Aitsin teise ilusti teepeale
tagasi ja tänutäheks kutsuti isegi kohvile:D
Läbipääsemine lahtilükkamatta (harva) linnatänavatel pole probleeme
olnud.Ja kui gaasipedaaliga tagasihoidlikult käitud,ei tule need tee äärsed
vallid ka ligidale.
?igulist talvel ikka kasu ka.Jõgeva-Mustvee maanteel oli üks naisterahvas
pisikese Fiati nii valli ajanud et lund oli üle kapoti.Aitsin teise ilusti teepeale
tagasi ja tänutäheks kutsuti isegi kohvile:D
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
-
ffanatt
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 309
- Liitunud: 22 Jaan 2006 20:10
- Asukoht: saaremaa
- Autod: VAZ 2101, 21063, Mitsubishi ECLIPSE
krt sula ilmaga ei tasu mul oma autot üldse välja ajada, kohe kinni. taga on mul mingid maasturi kummid ja ees siksi originaalid. kurvis on originaal kummidega pidamine mega hea ( soovitan kõigile) . olen testinud ka sapaka originaal kumme libedaga, (ees) kurvis pidamine sama hea kui siksi kummidega. kruusal sõites ei teki ka mingit nina lohistamist, nagu siksil kombeks.
pidur = kiiruse surm
-
cCozmonauT
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 644
- Liitunud: 20 Okt 2003 21:14
- Asukoht: Saku/Haapsalu
- Autod: BMW V8, Pontiac V8
- Kontakt:
05'l mingid päris korralikud naelrehvid all, saab sõita küll. 06'l aga mingid vähe kulunumad naastud all ning ühe päevajooksul sain 4 korda kinni istuda, seda keset teed pmst. esiteks hoovis, lükatud lumi, tagurdades jäin kinni. vahepeal suutsin veel paar korda kinni jääda (ühe korra oma vea tõttu, esiotsaga hange), tahtsin see kord siis hoovi tagurdada, väravataga jäin aga 15'ks minutiks kinni. 
see oli kah et maanteel sõites millel lumi peal, sai u 60kmh ja kolmas käik ning siis sirgel teel külg ette

see oli kah et maanteel sõites millel lumi peal, sai u 60kmh ja kolmas käik ning siis sirgel teel külg ette

Ma isegi ei tea mis marki kummid mu 06 all on. Igatahes kõik 4 on heas konditsioonis MSid. Kuna mootor ka 1600 siis kohaltminemisega probleemi pole - ka väike vastumäge pagaltstart nii 5-10 cm lume sees õnnestub tühikäiguga teha nii et paput ringi ei võta. Liiklesin mitte ammu Lõuna-Eesti kurvilistel lumeteedel ja seisis ilusti tee peal. Samas kui gaasitama hakata kraabiks ilmselt sisse küll sest mootoril jõudu on. Tänu omaaegsele jäärajasõidu taustale tean vähemalt millest hoiduda libedal teel 

-
ggrimes
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 910
- Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
- Kontakt:
2a tagasi oli 07-mega kogemus mul selline. Et taga olid mingisugused põllukummid vms. Siuksed olid all ka vanasti vist põlumasinatel.
Igatahes suure mustriga nad on. Ja sõitsin väga usinalt igaltpoolt läbi. Kus oli lumi lükkamatta. Ja käisin ka teisi välja tõmbamas jne.
Nende kummidega jän 2 korda üldse kinni selle autoda.
Ükskord oli siis kui vajusin suurde porilompi (täis muda) Siis kaevas kinni ja teine kord oli rööbastesse talvel vajudes. Ni et kohe rattad maast lahti.
Ja kruttisin ükskord talvekummid alla. Ja auto hakkas poole kergemini käest ära minema.
Suvekatega ei olnud juhitavus midaigi nii halb. Ja ei läinud nii kergelt külg ette jne. Aga talvekatega läks küll 
Ise veel kõik imestasime et mis värk on.
Aga jah hetkel lada ei liigu ja ei ole se talv saanud ise sõita. Aga BMW-eel on tavalised naelkummid ilma naelteta. Ja libe on küll.
Igatahes suure mustriga nad on. Ja sõitsin väga usinalt igaltpoolt läbi. Kus oli lumi lükkamatta. Ja käisin ka teisi välja tõmbamas jne.
Nende kummidega jän 2 korda üldse kinni selle autoda.
Ükskord oli siis kui vajusin suurde porilompi (täis muda) Siis kaevas kinni ja teine kord oli rööbastesse talvel vajudes. Ni et kohe rattad maast lahti.
Ja kruttisin ükskord talvekummid alla. Ja auto hakkas poole kergemini käest ära minema.


Ise veel kõik imestasime et mis värk on.

Aga jah hetkel lada ei liigu ja ei ole se talv saanud ise sõita. Aga BMW-eel on tavalised naelkummid ilma naelteta. Ja libe on küll.
Mina sõidan talvel ja suvel kogu aeg suve kummidega. Külavahel liiklemiseks küll , linna ei hakka ronima kuna pole luba ka ja piisavalt juba trahvi saanud ilmalubadeta sõidu eest. Kui rahulikult sõita siis ei ole midagi nii hullu selle suvekummiga. Ainukesed probleemid on täistuisanud teed,sealt ikka suve kummiga läbi lähe nii naljalt
Kuid selle eest on lahti lükatud teel suhteliselt hea sõita.


-
aarvejomm
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 117
- Liitunud: 01 Dets 2005 08:34
- Asukoht: Kilulinn->Lelle->Rakvere
- Autod: Traktor tüüpi Mondeo
Mul olid siksil Klassikalise mustriga Nokia naelad laiust 165 ja täiskõrged 13"C muideks C siis nagu Cargo kumm või nii, Jäigad kui põrgulised aga see eest ei saand kordagi kuskil kinni istuda, Niikaua kui põhi veel ei kandnud, Tänu hirmsale jäikusele oli ka üsna mõnus jääroobastes sõita. Igatahes soovitan kõigile. Mul olid veel kaubiku naelad kah sinna sisse litsutud.
-
aAnonymous
- Foorumi kasutaja
06-ega sõidan ning talve läbivusega ei nurise. All on keskmise mustriga talvekad, lamellid. Sõidetud enamasti Lõuna-Eestis, kruusa ka piisavalt nühitud.
Et auto käitumisest libedal aru saada, soovitaks ikka paar korda jäärada sõita, on kohe aru saada, kuidas konkreetne isend käitub
. Enda kogemustest võin öelda, et 20 cm kohev lumi probleeme ei valmista, märja lumega võib veel 10 cm-iga sõita.
Zhiguli originaaliga võib talvel küll pidamist olla aga ise küll alla ei paneks, universaalkumm siiski ning nagu teada, universaalid ei saa millegagi hästi hakkama. Ennem valiks mõne teise kitsa profiiliga talveka.
Naastu ei eelista, sest talvekaid hoian suht pikalt all ning ei taha asfalti peal naelte klõbinat kuulata ning lamelli pidamine on kah siiamaani minu jaoks piisav.
Et auto käitumisest libedal aru saada, soovitaks ikka paar korda jäärada sõita, on kohe aru saada, kuidas konkreetne isend käitub

Zhiguli originaaliga võib talvel küll pidamist olla aga ise küll alla ei paneks, universaalkumm siiski ning nagu teada, universaalid ei saa millegagi hästi hakkama. Ennem valiks mõne teise kitsa profiiliga talveka.
Naastu ei eelista, sest talvekaid hoian suht pikalt all ning ei taha asfalti peal naelte klõbinat kuulata ning lamelli pidamine on kah siiamaani minu jaoks piisav.