2101, Valdz - Kopikas Racing, 1971

2101, Valdz - Kopikas Racing, 1971

Eesti Ladaklubi liikmete autod
Vasta
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Kepsul oli saaleluku sälk valel pool olnud.

Auto pidi koos olema ja nügivad treileri peale. Rõhud on üleval aga aju seadistamata veel ja häält pole tulnud. Hetkel küsimus selles, kas jõuavad õigeks ajaks täna tehnilisse või mitte. Teepeal pidi olema teetööd, see võtab hoogu maha meestel... Ehk jõuavad. :rolleyes

[Muudetud: 30-5-2008 Moss]

[Muudetud: 30-5-2008 Moss]
Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1926
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

Postitus Postitas viaccess »

Hetkel tehnilises, suur hunnik juhtmeid veel ühendamata, jõud otsas meestel, auto veel ei käi...
Jupid Venemaalt!
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Säänne vahva SMS tuli mulle: Läbisime tehnilise probleemideta. Hetk tagasi saime ka auto tööle. Taaskord pikk öö ees.

Hullud :D
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 707
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

Käisin kah siis autot kaemas õhtupoolikul. Tõesti masin on väga ilus! :D

Nii, et näeme siis 3 nädalapärast. Siis loodan juba vihaseid sõite koppikapoolt näha! :)
v
VeilSide
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 15 Aug 2003 20:14
Asukoht: Tallinn <-> Kohila
Autod: Wannabe Kaubalift
Kontakt:

Postitus Postitas VeilSide »

Algselt postitas: 2emty
Kahju, et ainult ühe ebaõnnestunud sõidu saite teha. :puzzled
Aga auto näeb ikka super ilus välja! :D
Valdz ütles, et tema jäi selle sõiduga rahule. Hea 60 feet aeg näitab, et pidamine on väga hea. Hetkel lihtsalt pisiprobleemid, mis tuleb lahendada ja järgmisel võistlusel saab ehk juba head aega näha.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

No joonistasin video ka selle auto esimestest sammudest Kiltsil.
http://toru.ee/view/2637f6ddee68
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Nüüd ka lõpuks ennast natuke välja maganud ja jõudnud arvuti taha.



Sellest viimasest kahest nädalast võiks täiesti raamatu kirjutada, aga kuna ma suur sõnasepp ei ole siis räägin paari lausega mis toimus.



Kõige esimene suur üllatus tekkis veepumbaga. Kui autot kunagi kokku aretasime, siis mõõtsime kaugused Tartsu auto pealt. Argental originaalis on suhteliselt kõrge veepump, see tuli ammu välja et see ei sobi. Siis Zajetsi mootori pealt sain madalama veepumba ja arvasin et kõik on ok. Tuli aga välja et Fiat tegi väga palju erinevaid veepumpasid. Küll me siis nuputasime kust pump saada, Tartsul õnneks meenus et Henri Puhmas'el on mingi regata mootoriga lada. Lendas bike'ga sinna ja saime veepumba mis sobis.




Siis teisipäeval 27-nda õhtul sain Tallinnast kätte väntvõlli koos pudinatega (käis soomes tasakaalustuses) ja plokikaane. Siinkohal suured tänud Tiit Grossmann'ile (Windorf OÜ), kes ajas soomlastega asju ja tegi kaane valmis ja parandas veel voolavust. Sai ka teised asjad korda aetud. Tallinnas lendasime sama õhtul uuesti tagasi.



Kolmapäeval 28-ndal hakkasin mootorit kokku panema, siis tekkis uus üllatus. Kepsudel lukuvahed teisel pool kui saaledel. Kohe sai helistada Guy-Croftile ja uurida mis saaled võiskid sobida. Tuli välja et rootslased olid suutnud kopeerida üliharuldast Fiat Integrale 8v Turbo kepsu, see siis ainuke mootor Fiatil millel lukuvahe teisel pool. Ta uuris kohe Inglise Fiati maaletooja käest kas on lootust leida saalesid sellele kepsule - vastus "almost impossible". Niisiis kepsud vaja hoopis ümber teha. Margus teadis et Valgas on üks vend, kes suudab sellise asjaga hakkama saada. Viisime näidata ja lubas ära teha järgmise päeva õhtuks.



Neljapäeval 29-ndal saime igasuguseid muid asju teha, seal hulgas sillareguleering. Lasersilmaga vend ja iphone - ning sild saigi paikka. Õhtul saime teada et kolm freesi tera oli juba 1,5 kepsu kohta katki läinud :puzzled tekkis kerge paanika... Kella 22.00 paiku ta helistas, et kepsud valmis. Tüüp tegi ise mingi kõrgkarastatud tera. Ladusime mootorit kokku, kui tuli uus üllatus - õlipump ei mahu karterisse. :o Õli pump käis ka Guy-Crofti käes kus talle mõned uued tükid külge pandi ja sellest siis ka kõrguse vahe. Õnneks Tartsul oli võtta oma eelmise õlipumba pickup mis sai sinna peale pandud ja karterit kergelt modifitseeritud (kuvaldaga). Nii mootor koos, nukad paigas ja tõstsime mootori peale ja käigukasti otsa.



Reede 30. mai. Magatud mõni tund... Max. õhtul kell 22.00 peab Haapsalus Check-in'is olema. Margus möllas elektriga, Tarts, Arvi ja mina tegelesime kõigi muude asjadega. Õhtul 19:00 Margus ütles et juhtmed paigas, 19:15 oli masin käru peal ja lendasime Haapsalu poole. Autol oli ainult starteriga õlirõhk kontrollitud, masin polnud kordagi käivitunud.



Kell 22:00 jõudsime Haapsallu, jooksime kohe registratuuri ja saime sealt paberid kätte. Tehnilisest saime läbi. Õnneks Tarts võttis laua pealt Megasquirdi juhtme kaasa ja kell 1:00 paiku läks masin käima, peale Megasquirdiga natuke aega jamamist. Leidsime esimese jahutusvedeliku lekke. Öösel jõudsis veel Mihkel Turboclub'ist ja tegi natuke mõistlikumad settingud ajule. Senikaua sai mootorit näppida kuni tuldi ütlema et öörahu. Käivitada ei tohi.



Laupäev 01. juuni. Hommikul lendasime Haapsallu et leida keemilist metalli. Saime kätte, mökerdasime ja möllasime - ikka tilgub. Siis asjad maha ja peale pikki otsinguid leidis Tarts, et ta sõbra naabril 220V keevitus. Ta lendas keevitama. Seal tuli tal käia päris mitu korda, kuna üks leke sai parandatud siis tekkis teine. Kella 15:00 paiku, siis kui teistel 2 ajasõitu juba tehtud, liikus masin iseseisvalt esimesed meetrid. Läksime Mihkliga seadistama. Esimene rõhuga sõit - kolmas käik gaas põhja. Turbo hakkas vilistama, segu natuke lahja lasin gaasi maha. Kõigepealt käis pauk - BOV lasi rõhu välja ja siis käis KRRRRRRRRRRRRRRR. :yllatunud

Mul hakkasid käed juba värisema. Vaatasime asjad üle, ei leidnud midagi, starterist mootor läks käima, lükates käis ikka mingi naljakas heli. Tuli välja et unustasin käigukasti ja kardaanivahelisele kummipadjale plekki peale, mis peale paigaldamist tuleb eemaldada ja see lendas sealt minema ning ümber kardaani. :spin Seadistasime veel, natuke kuni läpaka aku otsa sai. Max rõhk 1.6 Bari :rolleyes

Tükk aega mõtlesin kas lähen sõitma viimast ajasõitu või mitte, asi oli liiga toores. Tarts ütles, et mine kasvõi veere läbi, inimesed näeksid, miks me niikaua siis pingutanud oleme kui keegi ei näe. Südames veel kartus (mootori pärast) otsustasin ikka minna.



Startimisel kartsin natuke, sidur täielik ON/OFF tüüpi, libistada on peaaegu võimatu. Lasa tuli aitas stage'da ja seletas natuke reegleid. Kuna tahho veel ei töödanud (Megasquirt ei saanud aru, kuna COPid peal), siis startisin himust et välja sureb mingil 4-5000 pöördel. Siis lõi adrenaliin täiega kuklasse, lasin esimese käigu lõppu ja hetkega oli teine sees. Koguaeg ainult jälgisin WB Lambda kella. Siis läks vist piirajasse ja sidur alla - käis pauk (BOV lasi rõhku välja) ja lükkasin 3manda asemel 5nda sisse. Masin suri välja. Kohe alguses ei saanud aru mis juhtus. Kui kolmada sisse panin ja siduri vabastasin tõmbas mootori uuesti tööle. Vajutasin gaasi, panin 4nda ja saigi rada otsa.

Aeg midagi 21, sekki. 60ft: 1.725. Pidamist igatahes oli.





Peale sõitu päris pikalt käed värisesid. Kui adrenaliini tase langes siis tuli ka pingelang ja täielik väsimus. Siis käisin ringi nagu Jeltsin - tühi pilk ja mõte enam ei töödanud. Vahepeal proovisime veel seadistama minna, et ühe demosõidu veel teha, aga pidurid jamasid. Tarts ja Zajets jamasid piduritega kella 0:00ni. Mina magasin... :puzzled





Tänan kõiki neid kes pöialt hoidsid ja aitasid.Veel ka BHRA meeskonda sõbraliku ja mõistliku suhtumise eest; Vitkat, kes ime asju treis; Kallet, kes Kallerjani (cooleri jahutus kasti) meisterdas; Mati lasersilmale sillareguleerjale; Viktorit kes kepsud modifitseeris; Jannole kes abistas raskemates jõudu vajavate tööde juures, ning aitas kleepsud autole kiiresti paigaldada; Logmanile kes ägeda video kokku pani.



Suured tänud

*Margusele Valgast kes elektri tegi.

*Arvile Valgast kes oma vabast ajast mitmed päevad ja ööd erinevaid töid tegemas käis (sellel mehel oli isegi vasakus käes 3 hobujõudu),

*Zajetzile - kes võistlustel aitas ja tegi väga palju auto juures.

*Mihklile TurboClub'ist kes öösel ja hommikul appi tuli ja Megasquirdile esialgse seade sisse pani.

*Tiit Grossmannile - kes tegi kiiresti kaane ära ja aitas Soomest asjade ajamisega.



ERILISED TÄNUD:

*Evele - minu elukaaslasele, kes on aidanud mind selle projekti juures algusest peale, võistlustel ajas asju turvade, BHRA-ga - kõik oli alati korras ja info olemas - kus ja mis toimub.

*Tartsule - kes ehitas seda projekti nagu enda oma, ilma temata ei oleks see projekt ka järgmiseks võistluseks ka valmis. Seal kus mina olin juba käega löömas oli temal energiat edasi tõmmata.

*Kõigile koostööpartneritele ja sponsoritele.





Kohtume järgmisel võistlusel!
d
doris
Postitusi: 588
Liitunud: 18 Nov 2003 14:51
Asukoht: Nõmme
Autod: 2105, 21083
Kontakt:

Postitus Postitas doris »

Väga tublid (Y)
Projekt ikka super lahe ja loodame et saad vahepeal kõvasti trenni teha ennem järgmist võistlust!
Ehk järgmisel võistlustel ka meie olkuga kohal pöidlaid hoidmas.

PS! mis sul muidu Benefitis autoga tehti? Või lihtsalt värvid sealt?

[Muudetud: 2/6/08 doris]
Roolin nii kuis jaksan
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Benefit toetas värvimise ja eeltööde asjadega. Väga tore firma, mul isegi enne seda koostööd nendega auto parandamise (kasko) kogemus, 5+.


Siin ka üks proffesionaali - Sergei Zjuganovi tehtud pilt.

Pilt
v
vrcr
Foorumi kasutaja
Postitusi: 28
Liitunud: 28 Okt 2004 01:55
Asukoht: viimsi ja lasnamäe
Autod: lada vaz 21011

Postitus Postitas vrcr »

Auto on üliilus ja mõnusalt kiire(Y) Vaatasin lives ja videos starti, nägin et Valtsi start oli kehvem kui Kaoido bmw-l aga kui Valts lapaka põhja vajutas liikus see väga kiiresti bmw-le järgi(mõtlen seda et kahe auto vahe vähenes märgatavalt). On nähe et sellel autol on potensiaali tohutult ja lodatavasi pakub ta tugevat konkurentsi suurte trubotega masinatele ja teistele kiiretele autodele.
Aga tekkis küsimus, et kui see on spets kiirendusvõitslus masin sisi miks kaks istet? Kavas teha promosõite sponsoritele vms?
Edu!!!
arenev tavotiööbi
p
Priidic
Ladaklubi Liige
Postitusi: 615
Liitunud: 14 Mär 2002 00:25
Asukoht: Tallinn
Autod: Samara 2108 Baltic

Postitus Postitas Priidic »

paar klippi veel, kvaliteet, mnjah aga vaadatav

http://toru.ee/videos/Priidic
9x mõtle, 1x postita!!! :cool:
j
Jeff
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 03 Sept 2006 14:10
Asukoht: Avinurme
Autod: Vaz 2101 “73

Postitus Postitas Jeff »

Minu poolt ka üks videoklipp: http://toru.ee/view/4d7977c46647

Auto oli vägev ja verd tarretav . Ootan huviga Tartu etappi. Edu teile :bouncing
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Kuidas siis on... dragrace on parem kui jalgpall? :lol
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Pole kunagi suur jalgpalli fänn olnud ;)


Aga tänane uudis see, et kolmapäeval näeb autolehes kopikast ilusaid pilte ja saab väikest artikklit lugeda :spin



[Muudetud: 9/6/2008 Valdz]
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: Moss
Kuidas siis on... dragrace on parem kui jalgpall? :lol
Tegelt parafraseerisin Smilersit. :)
m
maxmax1
Foorumi kasutaja
Postitusi: 26
Liitunud: 08 Mär 2008 14:48
Asukoht: Märjamaa
Autod: puudub :(

Postitus Postitas maxmax1 »

Tänases autolehes oli ka su auto päris kenake teine :D
c
CozmonauT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 644
Liitunud: 20 Okt 2003 21:14
Asukoht: Saku/Haapsalu
Autod: BMW V8, Pontiac V8
Kontakt:

Postitus Postitas CozmonauT »

mis eile toimus :) ?
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Algselt postitas: CozmonauT
mis eile toimus :) ?
Nädalavahetusel oli suurem seadistus/testipäev Haapsalus, Kiltsil. Laupäev läks suht aiataha, kuna vihma sadas koguaeg - kojamehi ei olnud, rainaway-d niiskena peale panna võimatu ja slickid all. Sai paar korda joristatud edasi-tagasi.

Pühapäeval aga selle eest oli ilm supper, päike paistis, linnud laulsid ja muruniidukid lendasid

Sai leitud päris mitu sünniviga - probleemid cooleri jahutus pumbaga, wastegate avanes kuidagi imelikult, racing küünlad olid "ära surnud" jne.

Aga Mihkel sai aju seadistatud, pisimuudatusi oleks veel teha, aga see võistlemist ei sega. Masin liigub ikka hästi, u.1,5 bar'i rõhku hetkel ja redline hetkel 7000rpm'i.

Suured tänud Mihklile kes kopika ära seadistas ja tema sõbrale Dan'ile, kelle juurde saime käru koos autoga ööseks jätta.
v
vrcr
Foorumi kasutaja
Postitusi: 28
Liitunud: 28 Okt 2004 01:55
Asukoht: viimsi ja lasnamäe
Autod: lada vaz 21011

Postitus Postitas vrcr »

Kas 21 ja 22 juuni on Kopikasracing Tartu Raadil on kah kohal?
arenev tavotiööbi
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Algselt postitas: vrcr
Kas 21 ja 22 juuni on Kopikasracing Tartu Raadil on kah kohal?
Ikka kohal!
Vasta