Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Eks ta FIA jooniste järgi peakski vast olema. Ja see LAF-i sert omab samapalju jõudu kui EAL-i sert mõlemad ju samaväärsed organisatsioonid. Aga kindlasti käib auto kohalike ekspertide ees ja saab vajalikud dokumendid. Kui vaja, siis teeb ümber nii nagu öeldakse.
Toetan rinkamehe soovitust - kui puur sees, kutsu kohe piirkondlik EALi ülevaataja ja las annab oma
heakskiidu, muidu läheb asi väga keeruliseks/kulukaks, juhul kui ei klapi midagi.
EAl kaardi saad aga siis, kui terve auto on valmis ja sama kodanik sellele pootshaagi andnud ja EALi teavitanud.
Uute EAL kaartidega masinatel on ka nats kulukamad nõuded sellest aastast.
Muidugi on plaan B, et võtad masina Lätti arvele:)
EAl kaardi saad aga siis, kui terve auto on valmis ja sama kodanik sellele pootshaagi andnud ja EALi teavitanud.
Päris nii ei ole! Mina sain EAL-i kaarti siis kui olid puur ja istme kinnitused valmis ülejäänud väga ei huvitanud, oldigi tänulik, et kutsusin ennem värvimist kuna siis kõik ilusti näha! (võib vaadata minu teemast millal kaarti taotlesin) Punased numbrid saad siis kui auto valmis. Võid ka ennem saada aga siis pead suutma ära tõestada ARK-i, et auto ei ole enam tänava kõlbulik
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
EAl kaardi saad aga siis, kui terve auto on valmis ja sama kodanik sellele pootshaagi andnud ja EALi teavitanud.
Päris nii ei ole! Mina sain EAL-i kaarti siis kui olid puur ja istme kinnitused valmis ülejäänud väga ei huvitanud, oldigi tänulik, et kutsusin ennem värvimist kuna siis kõik ilusti näha! (võib vaadata minu teemast millal kaarti taotlesin) Punased numbrid saad siis kui auto valmis. Võid ka ennem saada aga siis pead suutma ära tõestada ARK-i, et auto ei ole enam tänava kõlbulik
Nojah, 2015 oli nii nagu mulle EAList räägiti. 2009 aga oli hoopis nii, et helistad ühele said X vastuse, helistasid teisele sama ala kodanikule, said Y vastuse jne...
Mingit piirkondliku EAL meest ei ole olemas. Tehnikakolleegiumi esimees on Karmo Uusmaa. Minu kokkupuuted temaga on väga meeldivad ja sõbralikud - http://autosport.ee/meeskond
Pidurite valik on rinka pingilt vaadates huvitav. Lada 2 kolviga sadul on ropp võimekas ja jäik. Meil toimisid kuniks läksime 160 slikilt 200 laia peale ja pigem oli häda täiskettas, mitte sadula väheses võimekuses. Klotsiks oli Ferodo DS3000 mida Lada sadulale täitsa saada on.
Edasi võtsime kasutusele 4-kolviga Wilwoodi Dynalite sadulad ja AlfaRomeo vent ketta. Klotsivalik on selline, et paha hakkab. Taga kasutasime Volvo enda sadulaid, millele oli ka sama Ferodo klotsi saada. Originaalis Volvo sillal samuti 2-kolviga sadul, poolteljed said 4x98 peale ümber tehtud ja läks Lada esimese kettaga kasutusse. Kuna tasakaal ei saanud päris nii paika nagu pirtsutav juht soovis, siis tellisime ette suuremate kolvidega sadula ja tõstsime esimesed taha koos vent kettaga. Kolvi mõõdud olid vist 4x35mm ees ja 4x32mm taga.
Neid pidureid said mõeldud/otsitud palju. Alguses oligi plaan tagumised Volvo originaal või Opeli omad panna, kuid nende hind küündib juba 100eurini tükist, need 2-kolvilised Wilwoodid sain mõnikümmend kallimalt, seeg avalik langes nendele. Ette tulevad 4-kolvilised Wilwoodi Dynalite + kaheosalised kettad, Ferodo ds3000 klots. Põhimõte selline, et kui sõita väga ei mõista, siis pidurid peavad head olema, et vajadusel vähemalt seisma saada
Ette 290mm ja 25mm paksune ketas. Kuna alguses lähevad külge juba sissesõitnud kettad, sisi täpset toojat ei tea, kuid kuna tulevad endise e-rühma samara alt, kus kasutati häid juppe, siis arvan et Wilwood/Alcon vms. Eks kui õhukeseks jäävad, siis tuleb sinna eelpool mainitud kettad külge panna. Bell on custom tehtud. Ratas miinimum 15", sinna mahub kenasti ära
Kuidas rallis Lada käänmik vastu peab? Meil on paar korda saba andnud ja ära murdnud, kuigi lööke saab ainult rajalt väljasõidu korral või üle järsema äärekivi sõites.
Lada originaal seal vastu ei peagi. Meil tegi treial sinna korraliku võlli ja otsa läheb E30 rumm/laager. Nüüd on ta umbes sama tugev, kui Fiati oma, kuid rummude saadavus ja hind on parem kui Fiati omadel.
RRisto kirjutas:Lada originaal seal vastu ei peagi. Meil tegi treial sinna korraliku võlli ja otsa läheb E30 rumm/laager. Nüüd on ta umbes sama tugev, kui Fiati oma, kuid rummude saadavus ja hind on parem kui Fiati omadel.
Ja võlli kinnitasite käändmiku külge kuidas? (Keevitust ei ole teadmamehed soovitanud)
Nüüdseks on muidugi Ladale enda tehases välja freesitud terasest jämedamad käändmikud letist saadaval, koos rummu ja kaherealise laagriga. Varem aitas hädast aind Fiat.
RRisto kirjutas:Lada originaal seal vastu ei peagi. Meil tegi treial sinna korraliku võlli ja otsa läheb E30 rumm/laager. Nüüd on ta umbes sama tugev, kui Fiati oma, kuid rummude saadavus ja hind on parem kui Fiati omadel.
Ja võlli kinnitasite käändmiku külge kuidas? (Keevitust ei ole teadmamehed soovitanud)
Nüüdseks on muidugi Ladale enda tehases välja freesitud terasest jämedamad käändmikud letist saadaval, koos rummu ja kaherealise laagriga. Varem aitas hädast aind Fiat.
Pean kurvastama..... lada orig käändmik ka terasest...
VäikeMägilane kirjutas:
Nüüdseks on muidugi Ladale enda tehases välja freesitud terasest jämedamad käändmikud letist saadaval, koos rummu ja kaherealise laagriga. Varem aitas hädast aind Fiat.
Pean kurvastama..... lada orig käändmik ka terasest...
Selge see, et terasest. Usun, et mida herr Mägilane silmas pidas oli just see - välja freesitud.
Mitte nt sepistatud ja siis hiljem strateegilised kohad lihvitud vajalikku mõõtu.
Ristole jõudu, paksu tengelpunga ja aega projekti tarbeks!
Lower your standards and you'll never be disappointed!
RRisto kirjutas:Lada originaal seal vastu ei peagi. Meil tegi treial sinna korraliku võlli ja otsa läheb E30 rumm/laager. Nüüd on ta umbes sama tugev, kui Fiati oma, kuid rummude saadavus ja hind on parem kui Fiati omadel.
Ja võlli kinnitasite käändmiku külge kuidas? (Keevitust ei ole teadmamehed soovitanud)
Nüüdseks on muidugi Ladale enda tehases välja freesitud terasest jämedamad käändmikud letist saadaval, koos rummu ja kaherealise laagriga. Varem aitas hädast aind Fiat.
Pean kurvastama..... lada orig käändmik ka terasest...
kindlasti mitte see sama terasemark (suht poorne on ta seest, pigem mingi odavam valuteras) ning
paras geberniit ikkagi, niiet ei ole põhjust kellelgi kurvastada. Ei soovita kellelgi seda kasutada kui ratas suurem 13"-st.
VäikeMägilane kirjutas:
Ja võlli kinnitasite käändmiku külge kuidas? (Keevitust ei ole teadmamehed soovitanud)
Nüüdseks on muidugi Ladale enda tehases välja freesitud terasest jämedamad käändmikud letist saadaval, koos rummu ja kaherealise laagriga. Varem aitas hädast aind Fiat.
Pean kurvastama..... lada orig käändmik ka terasest...
kindlasti mitte see sama terasemark (suht poorne on ta seest, pigem mingi odavam valuteras) ning
paras geberniit ikkagi, niiet ei ole põhjust kellelgi kurvastada. Ei soovita kellelgi seda kasutada kui ratas suurem 13"-st.
Pean kurvastama..... lada orig käändmik ka terasest...
kindlasti mitte see sama terasemark (suht poorne on ta seest, pigem mingi odavam valuteras) ning
paras geberniit ikkagi, niiet ei ole põhjust kellelgi kurvastada. Ei soovita kellelgi seda kasutada kui ratas suurem 13"-st.
Sama sitt materjal kui rooliõlak..
pole sellega probleeme olnud, pigem ikka võlliga, mis pauke ei kannata (hoopis teised jõud seal vs õlakul)
Eks katsetab ära ja hoiab silma peal alguses nkn rahvakad/sprindid, seega kohe täis suureralli koormust ei tule. Isegi kui auto peaks vastu, siis ise ei pea veel