Kuidas nende sõjaväele kuuluvate/kuulunud autode tsiviilkasutusse võtmine üldse käib?
Kui tahad Eestisse tuua militaarkasutuses olnud asja, siis on igavesti palju tegemist, et need riiki üldse lubataks ning lisaks on probleemid ka ARKis teekasutusse saamiseks.
Olen korra kaitseväe tehnika oksionil käinud.
Selle mõttega, et sealt midagi odavalt saab ei ole küll kindlasti mõtet osaleda, pigem on asja mõte selles, et pakutakse haruldasi sõidukeid.
Mis see uraali nukk teisem on, kui zilli oma?
Mu arust on uraali suurem võimsus saavutatud ainult jämedamate kolbide-hülsside arvelt. Väntvõllgi sama mõlemil ja vaevalt, et venku viitsis hakata uraalile spetsiaalselt teistsugust nukkvõlli tootma.
Militaartehnika ikkagi. Selles vallas oli vanjal unifitseerungiga kõik korras.
Urali kaheksapütane e. jämedam Zil'i mootor:
Kolb 108mm, käik 95mm.
Seitsmelidrane, surveastmeks 6,5 (näe, kaanedki ühed ja samad).
Rammu 180 hobust.
Kuuglis saab tuhnida, ma ei viitsi.
Kunagi "milnetis" hakati kaali ajama, et
-"Vaat beeteeärril olid ikka jube kõvad mootorid vahel."
Kes kiitis, et forsitud, suurte klappidega jamidakõikeveel....
Tegelikult olid bensu BTR-il ikkagi kaks tavalist gruza GAZ-53 mootorit, aga mitte forseeritud vaid üllatus-üllatus - deforseeritud.
Kel huvi, võib ka selle kohta otsida, et milles erinevused veel seisnesid ning milleks see armees tol ajal kasulik oli.