Mootori keti vahetus.
Mootori keti vahetus.
Mootori keti vahetus.
Plaanis siis vahetada mootori kett ja keti rattad. Autoks 2101. Kõigepealt seda, et kuidas seda teha kõige otstarbekamalt mootorit maha võtmata ja kas asja juures ka mingeid erilisi nõkse mis esimesel korral tegutsedes ennast seaks vihastama panevad.
Ette tänades!
Ette tänades!
-
aamfiibinimene
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 108
- Liitunud: 05 Sept 2002 19:20
- Asukoht: Keila
- Autod: 21011 80
Lased jahutusvedeliku välja ja kakud radika maha.
Siis lased geneka rihma lõdvaks ja võtad rihma maha.
Siis kakud õhupuhastaja kopsiku ja klapikambrikaane ära
Keerad väntvõlli surnus seisu(vt et ka nukkvõlli märk klapiks)
Siis võtad väntvõlli rihmaratta ära(soovitavalt 4-jas käik sisse)
Siis võtad mootori esimese kaane ära(osad poldid on all ka ,kui karterikaitse on all ,siis tuleb seegi eemadada)
Siis keerad ketipnguti lõdvaks(13 võti) ja surud heebliga vms. keti lõdvaks,see järel keerad pinguti tagsi kinni.
Siis keerad suurte hammasratase poldid ära
Siis võtad suured hammasrattad ära ja keti ka(väikse hammasratta juurest peab üks polt ära keerama)
Siis tõmbad tõmmistaga alumise hammaratta ära.
Ja tagasi kõik vastupidi,samas soovitan leevendi ja pingutustalla ka kindlasti vahetada.
Aga mileks see ikkagi vajalik on? Kett niipalju venind??
Pinguti pole töö lõõpetanud?
[Muudetud: 16-11-2008 hautz]
Siis lased geneka rihma lõdvaks ja võtad rihma maha.
Siis kakud õhupuhastaja kopsiku ja klapikambrikaane ära
Keerad väntvõlli surnus seisu(vt et ka nukkvõlli märk klapiks)
Siis võtad väntvõlli rihmaratta ära(soovitavalt 4-jas käik sisse)
Siis võtad mootori esimese kaane ära(osad poldid on all ka ,kui karterikaitse on all ,siis tuleb seegi eemadada)
Siis keerad ketipnguti lõdvaks(13 võti) ja surud heebliga vms. keti lõdvaks,see järel keerad pinguti tagsi kinni.
Siis keerad suurte hammasratase poldid ära
Siis võtad suured hammasrattad ära ja keti ka(väikse hammasratta juurest peab üks polt ära keerama)
Siis tõmbad tõmmistaga alumise hammaratta ära.
Ja tagasi kõik vastupidi,samas soovitan leevendi ja pingutustalla ka kindlasti vahetada.
Aga mileks see ikkagi vajalik on? Kett niipalju venind??
Pinguti pole töö lõõpetanud?
[Muudetud: 16-11-2008 hautz]
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
-
aAaClub
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 189
- Liitunud: 13 Nov 2003 22:54
- Asukoht: Tallinn Liiva
- Kontakt:
Miks te piinate inimest oma keti vahetamise jutuga.
See on ju loogiline et kett venib aastatega välja, ka mina vahetasin keti ära ja panin ka kõik uued tallad. Jubinad ei ole kallid ja töö lihtne kui märkide asetus selge.
Kusjuures peale keti vahetust läks autol minek paremaks kuna mul ei ole reguleeritav nukaratas siis see ka arusaadav.
Uue kui ka vana ketti pikkust laual võrreldes oli vahe silmaga märgatav, 7 mm. erinevust !!!
Seega oli nukk umbes 3 mm paigast.
Teadmiseks, et kui kett klõbiseb ja pingutamine ei aita siis tõenäoliselt ketitald juba väsinud ja pika klõbina peale lõhub vibratsioon talla ära. Aga ketitalla purunenud osa või osad võivad palju pahandust teha mootorile.
Lihtsam ja odavam on asi juba eos korda teha kui pärast kiruda ja vanduda.
Aga nagu kõvad ja teadjamad mehed ütlevad MUL KLÕBISEB JUBA AASTAID JA IKKA SÕIDAN NII PEABKI OLEMA

Eks see ole igaühe enda otsustada !
See on ju loogiline et kett venib aastatega välja, ka mina vahetasin keti ära ja panin ka kõik uued tallad. Jubinad ei ole kallid ja töö lihtne kui märkide asetus selge.
Kusjuures peale keti vahetust läks autol minek paremaks kuna mul ei ole reguleeritav nukaratas siis see ka arusaadav.
Uue kui ka vana ketti pikkust laual võrreldes oli vahe silmaga märgatav, 7 mm. erinevust !!!
Seega oli nukk umbes 3 mm paigast.
Teadmiseks, et kui kett klõbiseb ja pingutamine ei aita siis tõenäoliselt ketitald juba väsinud ja pika klõbina peale lõhub vibratsioon talla ära. Aga ketitalla purunenud osa või osad võivad palju pahandust teha mootorile.
Lihtsam ja odavam on asi juba eos korda teha kui pärast kiruda ja vanduda.
Aga nagu kõvad ja teadjamad mehed ütlevad MUL KLÕBISEB JUBA AASTAID JA IKKA SÕIDAN NII PEABKI OLEMA


Eks see ole igaühe enda otsustada !
-
aats97
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 139
- Liitunud: 10 Jaan 2008 14:14
- Asukoht: Pärnu
- Autod: Vaz 2106 “82a.
05 hammasrihma vahetus väga lihtne töö rihmad maha, märgid paika, rihmad peale, süüde paika jms. Samas tasuks vahetada väntvõlli ja nuka otsasimmerid(kipuvad teised ikka immitsema peale aastaid kasutamist/seismist). Tõmmitsad igasuguste liidete lahutamisel väga vajalikud tööriistad - hoiavad ära valed töövõtted/vigastused, säästavad närve ning aega. Tõmmitsad pole ka nii kallid, nii et tasuks ikka need oma garaazhi muretseda.
kas tõmmitsad näevad välja sellisedAlgselt postitas: ats97
Tõmmitsad igasuguste liidete lahutamisel väga vajalikud tööriistad - hoiavad ära valed töövõtted/vigastused, säästavad närve ning aega. Tõmmitsad pole ka nii kallid, nii et tasuks ikka need oma garaazhi muretseda.
Tõmmits
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Suurt rohkem midagi, kui et paneb imestama, miks üks noor mees, kel vanust juba 23 ei tea, mis asi on tõmmits, mis asi on ketitald ja milline näeb välja keti pingutaja. Ja samas kõrval keegi hautz, kel üheksa klassi haridust ja vanust vaid 17, tunneb need asjad unepealt ära. Juba aastaid.
No kui ei tea, siis ei tea
.
Sinisest kastist viib joon keti pingutajani, punasest ketitallani.
Pilt pärit siit: http://www.autosoft.ru/online/acat/
Hea koht, kus uurida, millest lada koosneb ja kus mis asub.
No kui ei tea, siis ei tea

Sinisest kastist viib joon keti pingutajani, punasest ketitallani.
Pilt pärit siit: http://www.autosoft.ru/online/acat/
Hea koht, kus uurida, millest lada koosneb ja kus mis asub.
