kaua seisnud mootor
kaua seisnud mootor
-
mmcsainc
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 10
- Liitunud: 04 Dets 2006 19:02
- Asukoht: tallinn-tartu
- Autod: audi a4
kaua seisnud mootor
lugu selline, et mul seisab 6 aastat vanaisa garaazis üks 21013. see on mu isa vana auto. aastaid tagasi sai vahetatud mootor (vist läks 03 mootor peale) ja mingi 1,5 aastat enne seisma jäämist tehti kere kap remont. nüüdseks on ta seisnud omal kohal juba mingi 4 aastat liigutamata/käivitamata. kere iseenesest paistab kõva olema.
nüüd mootorist... kas on lootust et saab mootori ilma suuremat remonti tegemata käima, või peab pulkadeks kiskuma? mida targemad pead sellest asjast arvavad? viimane mootori käivitus oli peaaegu poolteist aastat peale seisma jäämist. siis oli vaja aint laetud akut ja nac karbussi uputamist ja läks väga kergelt käima. aga neli aastat seismist...?
nüüd mootorist... kas on lootust et saab mootori ilma suuremat remonti tegemata käima, või peab pulkadeks kiskuma? mida targemad pead sellest asjast arvavad? viimane mootori käivitus oli peaaegu poolteist aastat peale seisma jäämist. siis oli vaja aint laetud akut ja nac karbussi uputamist ja läks väga kergelt käima. aga neli aastat seismist...?
-
vVillem666
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 99
- Liitunud: 20 Mär 2006 08:26
- Asukoht: Hiiumaa
- Autod: 2101
- Kontakt:
Sain ka auto mis oli üle kümne aasta seisnud hoidlas kus oli niiske. Sain geneka ära vahetada ja karpa ära puhastada ning läks käima. Alguses küll ei tahtnud pöörded üle 5000 minna aga siis valasin vett sisse ning asi paranes. Lõpuks oli asi täitsa korras.
Ma arvan et proovi käima, kui ei lähe siis vaatame edasi.
Tervitustega Villu
Ma arvan et proovi käima, kui ei lähe siis vaatame edasi.
Tervitustega Villu
- Jonx
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1410
- Liitunud: 06 Nov 2003 21:53
- Asukoht: Kärdla
- Autod: 2101
- Kontakt:
Sama kogemus ka endal. Panin autole peale mootori mis üle 10 aasta seisunud lauda lakas heinte sees. Õli sisse ja läks korralikult käima. Nii et ära muretse, küll ta sul käima läheb
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
kkrister
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 249
- Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
- Asukoht: Tallinn, Lilleküla
- Autod: 2101 '80
Ma teeks nii. Enne käivitamist valaks küünla avadest sutsu õli sisse ootaks veidi ja ajaks siis vändast mootorit vaikselt ringi. Seda selleks, et silindri seinu õlitada. Kui silindri seintel esineb roostet, siis vaikselt koos õliga ringi ajades lükatakse seda väiksemate kahjustustega ära, kui kohe käima pannes.Algselt postitas: mcsainc
lugu selline, et mul seisab 6 aastat vanaisa garaazis üks 21013.
Kui mootor läheb käima, siis ei tasu kohe suuri pöördeid anda. Hiljem kui mootor soe, siis võib teha igasuguseid "veetrikke", tuuritada jne. Seejärel vahetaksin õli, kontrolliks klapid üle, mõõdaks kompressiooni...
Muidugi tuleb enne käivitamist vaadata, kas õli ja vesi sees. Kui õli väga must, siis tasuks see vahetada juba enne käivitamist.
endal oli oma 01 sama asi oli peale kap. remonti seisma jäänud ja nii 10 aastaks. aga kui hakkasin tööle proovima siis algul kül ei tahtnud minna aga siis vahetasin küünlad ära ja hea aku peale. võtsin veel õhupuhasti kaane maha ja sealt sa mõlemal klapil kätt peal hoitud sis nagu rikkalikum ja natuke käivitamis ca.30sek. ja töötas aga jama oli ka veel selles et genekas ei töödanud harjad olid kinni jäänud aga need tulid lahti kui tuuritada natuke. niiet edu siis sullegi.
- juss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 171
- Liitunud: 07 Jaan 2008 19:14
- Asukoht: põlva
- Autod: 2106/2101/2X21011/VTR1000(streetfighter)
Endal kokkupuuteid 18a. seisnub 06-e mootoriga ,esimese 1000km käis sitalt aga nüüd kui läbisõiti juba 5000km käib täitsa normaalselt. Pole küll sellist minekut nagu peaks aga noh... Ennem käivitust panin peale uued küünlad ja pumpasin bena üles ,kramm ketramist starteriga ja käis.
Ilmselt klapid on ära pussatanud!!
Ilmselt klapid on ära pussatanud!!
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Loen ja tunnen kadedust.
Mul pole siiani ühegi ostetud autoga vedanud. Iga mootoriga on mingi kala kaasas käinud ja põhiline, mis leidnud olen - mustus. No kuradima rokased on nad ikka seest! Varem oli rohkem aega toimetada ja alati said nad enne käikuvõtmist laiali kistud, korralikult puhtaks pestud ja uued jubinad sisse, mis kulunud olid.
Viimased kaks olen ajapuudusel üle lasknud, siiani. Eile avanes võimalus sekkuda naise escordi (ostetud eelmisel suvel) klapitõukurite töösse ja kaane alla oli ikka paras kiht saapaviksi kogunenud. Samaari oma ei julge vaadatagi. Jumal teab, mis õli talle ennem sisse kallati ja kui hoolikalt seda vahetati.
Kui ikka aega ja vähegi viitsimist on, siis soovitan küll iga uus ja tundmatu minevikuga jõuallikas enne kasutusse võtmist põhjalikult seestpoolt üle vaadata.
Jääb üle kaks võimalust:
1. Eelpool kirjutanute mootorid ei ole tegelikult päris need mis nad olema peaksid, st. töötavad kuidagimoodi, aga mitte päriselt hästi.
2. Otsaette on "loll" kirjutatud, et vaid mulle igasugused räpaka südamega autod näppu jäävad....
[Muudetud: 3-4-2007 logman]
Mul pole siiani ühegi ostetud autoga vedanud. Iga mootoriga on mingi kala kaasas käinud ja põhiline, mis leidnud olen - mustus. No kuradima rokased on nad ikka seest! Varem oli rohkem aega toimetada ja alati said nad enne käikuvõtmist laiali kistud, korralikult puhtaks pestud ja uued jubinad sisse, mis kulunud olid.
Viimased kaks olen ajapuudusel üle lasknud, siiani. Eile avanes võimalus sekkuda naise escordi (ostetud eelmisel suvel) klapitõukurite töösse ja kaane alla oli ikka paras kiht saapaviksi kogunenud. Samaari oma ei julge vaadatagi. Jumal teab, mis õli talle ennem sisse kallati ja kui hoolikalt seda vahetati.
Kui ikka aega ja vähegi viitsimist on, siis soovitan küll iga uus ja tundmatu minevikuga jõuallikas enne kasutusse võtmist põhjalikult seestpoolt üle vaadata.
Jääb üle kaks võimalust:
1. Eelpool kirjutanute mootorid ei ole tegelikult päris need mis nad olema peaksid, st. töötavad kuidagimoodi, aga mitte päriselt hästi.
2. Otsaette on "loll" kirjutatud, et vaid mulle igasugused räpaka südamega autod näppu jäävad....
[Muudetud: 3-4-2007 logman]
to Logman: sa pole üksi:P Niva mootor, mille sain, oli üsna viletsas korras, rõngad lausa pooleks (sinise suitsu ajasin südamerahuga klapisääretihendite kaela...). Hiljuti omandatud 05-e mootoril olid väidetavalt hiljuti soveldatud klapid ebatihedad:D Ja karteripõhjast leidsin pleksiklaasi tükke, et ka suhteliselt kahtlase ajalooga teine... Vähemalt olid nad seest siiski suhteliselt puhtad...
[Muudetud: 3.4.07 GTA]
[Muudetud: 3.4.07 GTA]
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
-
mmcsainc
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 10
- Liitunud: 04 Dets 2006 19:02
- Asukoht: tallinn-tartu
- Autod: audi a4
nüüd olid pikad pühad ja mul aega tallinnast rakverre sõita autot proovima. ja need pühad lõppesid hästi
. sigull oli hoolimata 4-aastasest seisust peaaegu matsupill. laetud aku ja natuke karbussi ujutamist ja võttiski elu sisse. isegi küünlaid ei pidanud puhastama. hea oli ka see, et töötamise ajal aku laadimise tuli ei põlenud. lootus on, et ka genekas ei ole kinni roostetanud. halb üllatus oli küll süüteluku peeti minek, aga katkisest lukust sai traadijupi ja kruvikaga mööda hiilitud ja erilisi probleeme ei tekkinud. nüüd jääb masin ootama kooli lõppu ja suvel mu esimest palgapäeva
algus on igatahes positiivne. tilk tõrva meepotis oli muidugi ühe esitule tagant leitud10 cm2 suurune läbiv roosteauk
. loodan, et selliseid üllatusi palju ei tule. igatahes jõudu kõigile siksiehitajatele.



- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2509
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Uus tehase mootor.
Kõigil on tegu olnud kasutatud mootoritega,mis kaua seisnud.Küsimus;kas keegi on uut mootorit peale pannud ja käima ajanud?Mootor mille tahaks paigaldada on valatud (mootoriplokk)31.01.1991.
-
iIndy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 659
- Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
- Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
- Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
- Kontakt:
Ei soovitaks uut mootorit algosadeks võtma hakata.Algselt postitas: SexSix
Kas keegi on uut mootorit peale pannud ja käima ajanud?Mootor, mille tahaks paigaldada on valatud (mootoriplokk)31.01.1991.
Eelkõige õlivahetus,uus õlifilter ja ilma sädemeta anda mootorile staterit, kuni õlisurve üleval.
Siis saad juba teada,mis toimuma hakkab...

Selgeltnägija pole meist keegi...

P.S Kõik oleneb mootori hoiutingimustest (ptüi, et kass ei oleks karburaatorisse oma häda käind tegemas)
[Muudetud: 19-12-2007 Indy]