Klappide paisumisvahe kontrollimine ja reguleerimine
Klappide paisumisvahe kontrollimine ja reguleerimine
- apsu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 672
- Liitunud: 15 Sept 2008 21:12
- Asukoht: Võru
- Autod: VAZ 2104
- Kontakt:
mis järjekorras regullitakse paisumisvahet 1,3 rihmaga mootoril, sest märgi järgi ei taha kuidagi kohe 4. silindri surnud seis olla? Ja kas paisumisvahet mõõdetakse nookuri ja nukkvõlli vahelt või nookuri ja nuka vahelt. minu rihmaga mootoril on ÜSSis 8. klapi ja 6. klapi nookur ja nukk koos.
selline teemaväline küsimus, et kas süüde on mõistlik keerata 5 või 10 kraadi enne Üssi?
[Muudetud: 19-6-2009 apsu]
selline teemaväline küsimus, et kas süüde on mõistlik keerata 5 või 10 kraadi enne Üssi?
[Muudetud: 19-6-2009 apsu]
Võidusõit on nagu seks, kõik mehed arvavad, et nad on selles hirmus osavad
Enne kontrolli, kas sul nukaratta märk on kohakuti raami märgiga ja samal ajal ka väntvõlli märgid (eelneval pildil seal kuskil). Kui need ei ole, siis on rihm vales hambas peal:) ja igasugune surnud seis alumise märgi järgi jääb ära. Rihm võiks pingul ka olla.
Edit: hammasrihma mõtlen
[Muudetud: 19-6-2009 kapa]
Edit: hammasrihma mõtlen
[Muudetud: 19-6-2009 kapa]
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
- apsu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 672
- Liitunud: 15 Sept 2008 21:12
- Asukoht: Võru
- Autod: VAZ 2104
- Kontakt:
nukaratta märk ikka kohakuti võlli peal oleva märgiga. Tundub, nagu oleks siis 1. silindri SS. Ja kas paisumisvahe suureneb või väheneb, kui keerata reguleerimispolti väljapoole? Ja rihm sa seekord seisude järgi pandudki ja on pingul.
no mitte ei jaga ära, et mis kamm on
[Muudetud: 19-6-2009 apsu]
no mitte ei jaga ära, et mis kamm on
[Muudetud: 19-6-2009 apsu]
Võidusõit on nagu seks, kõik mehed arvavad, et nad on selles hirmus osavad
Tervist.
Kuna praegu on mul käsil klapivahe reguleerimine 05e mootoril siis tekkis selline küsimus, et kui õige vahe on paika pandud ja vastumutter kinni keeratud, kas siis peab kaliiber ikka samamoodi sinna vahele minema?
Asi selles, et olen juba mitme klapi peal proovinud, aga iga kord kui vastumutri kinni keeran siis läheb vahe selliseks et kaliiber enam vahele ei lähe, kuigi hoian ka reguleerpolti samal ajal paigal kui vastumutri kinni keeran.
Ainult siis kui kohe alguses suurem vahe jätta, jäi pärast vastumutri kinni keeramist vahe selline et kaliiber läks vahele, aga niimoodi jäävad ju mingil määral klapivahed erinevad.
Kuna praegu on mul käsil klapivahe reguleerimine 05e mootoril siis tekkis selline küsimus, et kui õige vahe on paika pandud ja vastumutter kinni keeratud, kas siis peab kaliiber ikka samamoodi sinna vahele minema?
Asi selles, et olen juba mitme klapi peal proovinud, aga iga kord kui vastumutri kinni keeran siis läheb vahe selliseks et kaliiber enam vahele ei lähe, kuigi hoian ka reguleerpolti samal ajal paigal kui vastumutri kinni keeran.
Ainult siis kui kohe alguses suurem vahe jätta, jäi pärast vastumutri kinni keeramist vahe selline et kaliiber läks vahele, aga niimoodi jäävad ju mingil määral klapivahed erinevad.
-
mMikk
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1029
- Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
- Asukoht: Harjumaa, Kose vald
- Autod: VIS 23464-10
hmm... kas raamat mitte ei ütle, et kaliiber peab vahelt tulema teatud jõuga tõmmates(ei mäleta peast suurust) ja tagasi vahele enam mahtuma vabalt ei pea. eks kindlasti annab nikerdada. Samas nagu aeg on õpetanud on igal ühel klappide reguleerimisel oma "käekiri". Nii et arvamused ja tulemused on ka erinevad.... õnneks see asi selline et saad katsetada ja kui rahule ei jää teed uuesti 0,15 lehtkaliibriga ei ole võimalik vahet nii väikseks keerata, et mootor tööle ei läheks ja soojast peast enam ei töötaks.
ja kaliibri võtad ikka peale seda ära kui oled vastumutri kinni keeranud. Eks kui keermed on väsinud ja lõtkud suuremad kui peaks, siis ongi asja üpris aeganõudev ja närve kulutav.
[Muudetud: 24-11-2009 Mikk]
ja kaliibri võtad ikka peale seda ära kui oled vastumutri kinni keeranud. Eks kui keermed on väsinud ja lõtkud suuremad kui peaks, siis ongi asja üpris aeganõudev ja närve kulutav.
[Muudetud: 24-11-2009 Mikk]
-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
Kuidas ja mida peaks keerama, et märgid "õigesti" oleks? Kas ülemine ketiratas lahti ja vänta keerata? Või siis nukki?viaccess kirjutas:Sul nukkvõll 180 kraadi valesti peal, mootori tööd see ei sega, aga märkide järgi ongi 1 silindri ss mitte 4 oma. Alustad siis 1 ja 3 klapiga ja järjekorras edasi. 1ja3 - 180' - 5ja2 - 180' - 6ja8 -180'- 4ja7
Edu!
-
lloonik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
- Asukoht: Aruküla, Harjumaa
- Autod: Vaz 21013
loonik kirjutas:Tundub, et ma panin samuti nukkvõlli 180 kraadi valesti. Kuidas ja mida peaks keerama, et märgid "õigesti" oleks? Kas ülemine ketiratas lahti ja vänta keerata? Või siis nukki?viaccess kirjutas:Sul nukkvõll 180 kraadi valesti peal, mootori tööd see ei sega, aga märkide järgi ongi 1 silindri ss mitte 4 oma. Alustad siis 1 ja 3 klapiga ja järjekorras edasi. 1ja3 - 180' - 5ja2 - 180' - 6ja8 -180'- 4ja7
Edu!
Nukkvõlli küll mõttetu ju sellise asja pärast maha võtta. Klappide regulli see ka ei sega, sest reguleerimine toimub nukkvõlli asendi järgi. Algul märk nukkvõllil paika ja siis 90 kraadi kaupa nukkvõlli(180kraadi väntvõlli) liigutada, kuni nukkvõllil saab tiir peale. Kui panna algul väntvõllil märgid paika ja nukkvõlli märki pole nähagi(asub allpool), siis väntvõllile tiir peale ja nukal märk seal, kus olema peab. Seda siis, kui ikka nukkvõll õigesti peal.
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
- Viin
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 856
- Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
- Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
- Autod: BA3 2105 & Riva Junior
- Kontakt:
Kuidas saab olla nukk 180` valesti peal kui nukaratta ja nukaraami märgid kohakuti?viaccess kirjutas:Sul nukkvõll 180 kraadi valesti peal, mootori tööd see ei sega, aga märkide järgi ongi 1 silindri ss mitte 4 oma. Alustad siis 1 ja 3 klapiga ja järjekorras edasi. 1ja3 - 180' - 5ja2 - 180' - 6ja8 -180'- 4ja7
Edu!