Radika parandus

Radika parandus

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
u
uki
Suletud kasutaja
Postitusi: 110
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Radika parandus

Postitus Postitas uki »

Ega ei tea keegi, kuidas parandada 06-e radikat, millel all oleva poldi (See, millest saab vett välja lasta, anduri vms kõrval) all pragu sees on? Peaks olema vaskradikas. Kas on peale jootmise veel mingeid lihtsamaid nippe, mis peaksid kasvõi talve vastu, suve poole saaks ka joota. Pragu iseenesest suht väike, kuid piisavalt suur, et sealt vett välja tilguks. Ükskõik kuidas seda saaks korda, peaasi et vett peaks.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Kõige mõistlikum variant siiski jootmine. Ilmselt ka mingi lekkepeataja võiks abiks olla, aga selle kasutamisest on juttu olnud ning enamus siinsest rahvast suhtub neisse vahenditesse üsna skeptiliselt. Pealegi on see korgi ümbrus suht lihtne koht jootmiseks, ümbrus kõik võrdlemisi sile, ribide vahelt minu meelest palju tülikam seda protseduuri läbi viija.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
u
uki
Suletud kasutaja
Postitusi: 110
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas uki »

Mul on olemas küll seda lekkepeatajat, kuid mida see teha võib? Või siis, ega mingit sihukest pastat pole olemas, mis väljast peale määrida lekkekohale ja mis selle kinni paneb? Kevadel siis kisuks vajadusel uuesti lahti. Siis oleks võimalus joota ning ka mees, kes seda teeks, ise pole seda kunagi teinud ja arvan, et esimene vasikas läheb mul aia taha.
Või siis, ega pole Saaremaal mõnda inimest, kes oleks nõus mõningase tasu eest tulla jootma Kõrkkülla (Kärla lähedal)?
Ja pealegi - täna käisin vaatamas, pole nagu veetase radikas eriti alanenud. Natuke oli, kuid sellega oleks vist isegi sõita kannatanud. Ning see natuke tilkus kohe siis sealt välja, kui see puruks läks. Öeldi, et siis, kui mootori käima panen, lööb surve seda sealt uuesti välja. Kas see on tõsi? Kui see mul puruks läks, siis mootor ei töötanud, kuid tilkus ikkagi?
m
Mahno
Foorumi kasutaja

Postitus Postitas Mahno »

Lekkepeatajal on komme salongisoojenduse radikas ära ummistada.

Aga kui sul on ajutist lahendust vaja siis võid:
a) otsida uus radikas :)
b) sõita ikkagi ise oma masin jootja juurde. Vanasti joodeti igas kolhoositöökojas, kas saaremaa on siis nüüd nii vaene? Seda et jootja viitsib oma kolaga nii väikese töö pärast kohale tulla on vähetõenäoline. Muide, kuna radikas on vasest, siis võivad joota ka need mehed kes vasktorusid vee jaoks panevad.
c) joota ise. Vase jootmine on suht lihtne, kuid sul peab olema võimalus koht korralikult üles soojendada. Kui sa loodad teda pisikese jootekolviga joota, siis unusta ära.
d) müüakse asju a la vedel metall või epo liim. Ma pole küll eriti lootusrikas, aga kui pind korralikult puhtaks teha võib ju proovida - ehk venitab kevadeni
e) kalla vett niipalju peale kui alt välja tilgub.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

...ja igatahes tuleb radikas jumala tühjaks seest saada, et joomist või lekke peatamist muude väliste vahenditega läbi viia!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Algselt postitas: olaaf
...ja igatahes tuleb radikas jumala tühjaks seest saada, et joomist või lekke peatamist muude väliste vahenditega läbi viia!
Justnimelt. Kui sa loodad masina peal toimetada siis unusta ära. Kui teha siis teha korralikult. Kui radikas maas ja kuiv siis on igal juhul lihtsam ja odavam asi korralikult kinni joota. Nagu juba öeldud siis väikese kolviga seda ei tee, kasulik oleks hankida vanasti kasutusel olnud "kirves". Idee kohaselt saaks ka mingi põletiga väga hästi hakkama. Kui pind korralikult ära puhastada ja korralikult kuumaks ajada ei ole see jootmine ka enne sellist tööd mitte teinud kodanikule eriline probleem. Ja selliste tööde juures on eriti hea kasutada vanasti saada olnud jootepastat.
p
Priidic
Ladaklubi Liige
Postitusi: 617
Liitunud: 14 Mär 2002 00:25
Asukoht: Tallinn
Autod: Samara 2108 Baltic

Postitus Postitas Priidic »

ja kuna ilmad külmad juba on, siis oleks päris totter jahutussüsteemis vett kasutada! kui sa just peale igat sõitu radikat tühjaks ei lase, siis küll.

muidu saad lahti nii radikast kui veel mõnest kohast, ega jää nalja ei mõista...

edu remontimisel
9x mõtle, 1x postita!!! :cool:
u
uki
Suletud kasutaja
Postitusi: 110
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas uki »

Üritasingi radikast vett välja lasta, et tosool sisse panna, kuid läks puruks. Siis pole tosooli sisse pannud, kuna ei tahtnud, et see maha tilguks. Nüüd vaatan, ehk saan täna viia masina ühe mehe kätte, kes ehk saab korda teha.
Saaremaa pole küll jootjate poolest vaene, kuid masinal pole dokumente ega numbreid, mööda maanteed viimine eriti ei õnnestu.
Lisaks on mul endal vaid see väike, kruvikeerajataoline jootekolb. Kas sellega siis kuidagi ei saa? Ja öeldi ka, et peab radika maha võtma et vedel metall voolab muidu lihtsalt maha. Aga kas jootepastaga võib radika peale jätta?
u
uki
Suletud kasutaja
Postitusi: 110
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas uki »

Ei õnnestunud tänagi seda korda saada. Ajab juba iseenesest hirmu nahka, öösel temp. juba alla nulli oli, hommikul oli maa valge. Natuke peaks olema ka tosooli seal vee sees, ehk siis kannatab ära paar miinuskraadi. Saab veel edasi vaadata, kuidas teha.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Radika maha võtmine pole ju nii suur töö. Endal oli täpselt sama probleem, et sai alt korka maha keeratud. Tegelikult sõitsin mingi pool aastat "ajutise" punniga, mille mauer katseklaasi korgist meisterdas. Siis kui see tilkuma hakkas, oli muidugi tarvis asi ette võtta.

Õnneks aitas sõber Kristo hädast välja ja laenas vahepealseks ajaks, kuni omaga tinutuses käisin ühte oma vaba radikat. Esimene kord võttis vahetus aega 45 min, kuna tegingi tööd esimest korda. Ja teisel korral 35 min. Teisel korral otsustasin igaks petteks ka termostaadi ja kogu süsteemis oleva jahutusvedeliku ära vahetada. Kusjuures enamus aega läks jokutamise ja tühikäigu peal tiksutamise peale, et õhk korralikult süsteemist välja saada.

Nii et minu meelest oled sa praegu juba peamurdmise peale kordi rohkem aega kulutanud, kui see väike praktiline ettevõtmine. Küljes jootmise peale - kui see sul peaks õnnestuma - kulutad samuti aega ja närvi kõvasti rohkem, kui radika mahavõtmisele. Seega mutrivõti kätte ja auto juurde marss marss ;)
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
u
uki
Suletud kasutaja
Postitusi: 110
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas uki »

Eks siis homme üritan uuesti. Asi selles, et auto maal ja hetkel saan seal olla korraga vaid natuke aega. Homme siis võtan asja maha, eks vaatan, kas homme samamoodi peale kah saab :D Kas tiivik on radika küljes kinni? Või kuidas see üldse käib, proovisin natuke käega tõsta, tundus olevat suht lahti seal. Kas siis võtangi lõdviku küljest ja tõstan selle küljest ära???
Peamurdmist on sellega olnud 5. novembrist saati. Siis sain auto kätte ja uurisin põhimõtteliselt esimest korda tõsisemalt auto kapotialust. Siis nuputasin seal tükk aega, kuidas seda lahti saada :P
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

06-el võtad radika maha järgmiselt:
1. Kapott lahti :P
2. Jahutussüsteemist vedelik välja (radiaatori kork ning ka plokis paiknev kork)
3. lõdvikud (kummist voolikud), mis radikasse suubuvad (2 tk) lahti...
4. elektrilise ventilaatori juhe lahti
5. elektrilise ventilaatori tööanduri juhe lahti (jagajapoolne radikapool ning all ääres)
6. mõlemal poolel, külgedel, on kinnituspoldid...ka need lahti...
7. tõsta radiaator välja...
8. ventilaator on oma suportiga radiaatori küljes kinni kolme poldiga...ka need lahti...muidu jääb segama...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

No radika võtad ju ikka maha.;) Või tegelikult... no mootori kapremonti saab ka teoreetiliselt teha mootorit maha võtmata.
Tegelikult pole selle töö juures arutada ja nõu küsida suurt midagi, rohkem selline kätte võtmise ja tegema hakkamise asi. Paras töö harjutamiseks inimesele kellel mutrivõti veel hästi peos ei seisa.;)
u
uki
Suletud kasutaja
Postitusi: 110
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas uki »

Aga milline radiaatori kork ja plokis paiknev kork? Ega sa ei mõtle seda mutrit, mille alune mul juba puruks läks? Seda mul ju veidi raske lahti saada...
Ja veel, kui on radikas korras ja tosooli täis lastud, kaua siis peab umbes seda tühikäigul tiksutama, et õhk välja tuleks? Mis siis üldse tegema peab, radika kork maha, paisupaaki tosooli veidi kallata, nii et järg juba paisupaagis on jne?
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Kui korralik jahutusvedelik sees on, siis pole radika vahetusel tegelikult vaja plokist vett välja lasta, saab ka ilma. Samas, kui sul seal sees vesi või mingi iidamast aadamast ollus, siis oleks vahetus tervitatav. Plokis olev polt asub üsna õlirõhuanduri lähedal, 10 mm võtmega käis kui õigesti mäletan. Radikast lased vee välja just selle katkise punni kaudu. Muidugi võid ka lihtsalt lõdvikud lahti tõmmata, siis jookseb ka tühjaks, aga see minu meelest ebameeldivam variant.

Kui uus vedelik on sees, siis jätad radika korgi lahti paned masina käima ja hakkad korgi august sisse vaatama, kuidas õhumullid välja tulevad ja tase muudkui langeb. Jõudu mööda kallad aga värsket vedelikku peale. Ootama pead senikaua, kuni mootor on lõpuni soojaks läinud st 90 kraadi, siis on termostaat lahti ja kogu süsteem käib ringi ning ootad senikaua, kuni õhku enam ei tule. Pärast mõistlik muidugi mingi maa sõita ja igaks juhuks aeg ajalt taset kontrollida.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
u
uki
Suletud kasutaja
Postitusi: 110
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas uki »

Aga lõdvikud pean ma ju nagunii lahti tegema, kui radika ära võtan. Kuid-kus see õlirõhuandur on, mille juures see polt on? Vabandust, kuid olen tõesti vist liigagi võhik :( Kõige parem oleks, kui saaks kuskilt pildi pealt näidata, kus see on. Mootoriks tavaline 06-e 1.6-ne, kui see määrav on.
Ning lisaks, olen kuulnud, et on olemas kahte tüüpi ventikaid: elektrilisi ja mehhaanilisi. Mul tuleb vent. sisse lülitada salongist, automaatselt ta vist ei hakka. Kas siis seda andurit koos oma juhtmega mul polegi, mille pidi veel ära tõmbama?
Ning üks küsimus veel. Mul on nüüd see tavaline kruvikeerajakujuline jootekolb, kuid räägiti, et sellega ei saa? Kas siis pole mõtet sellega üritadagi? Ja kas ma sulatan prao lihtsalt kuuma kolviga kinni või läheb vaja ka lisatina?
m
miki
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 25 Sept 2009 14:27
Asukoht: harjumaa
Autod: lada o4

Postitus Postitas miki »

Algselt postitas: Uki
Aga lõdvikud pean ma ju nagunii lahti tegema, kui radika ära võtan. Kuid-kus see õlirõhuandur on, mille juures see polt on? Vabandust, kuid olen tõesti vist liigagi võhik :( Kõige parem oleks, kui saaks kuskilt pildi pealt näidata, kus see on. Mootoriks tavaline 06-e 1.6-ne, kui see määrav on.
Ning lisaks, olen kuulnud, et on olemas kahte tüüpi ventikaid: elektrilisi ja mehhaanilisi. Mul tuleb vent. sisse lülitada salongist, automaatselt ta vist ei hakka. Kas siis seda andurit koos oma juhtmega mul polegi, mille pidi veel ära tõmbama?
Ning üks küsimus veel. Mul on nüüd see tavaline kruvikeerajakujuline jootekolb, kuid räägiti, et sellega ei saa? Kas siis pole mõtet sellega üritadagi? Ja kas ma sulatan prao lihtsalt kuuma kolviga kinni või läheb vaja ka lisatina?
Ava kapott ja hakka pihta mis sel ikka lõdvikud värgid lahti ja kui jääb midagi veel kinni siis ju näed. Oleks sa selle aja radika mahavõtmisega tegelenud kui sa siin pärid oleks masin juba ammu korras. Vaz ikka selleks et ise putidada ja proovida.
m
Mahno
Foorumi kasutaja

Postitus Postitas Mahno »

Selle kruvikasuuruse kolviga ei saa sa seda pragu joota, sest radikas on suur ja see pind jahutab rohkem kui su kolb suudab sooja anda. Põhimõtteliselt juhtub nii, et tina ei jää lihtsalt kinni.

Esimese asjana võta radikas maha. Põhimõtteliselt võid sa ju ka palja radika jootja juurde viia kui autoga sõita ei saa. Lihtne ju :)

Kui sul suurt kolbi pole võid kuumaõhu fööniga ka soojendada proovida...loomulikult ehitusmeeste omaga, mitte õe omaga :) Iseenesest võid pehmejoodisega ju joota...sellesamaga millega juhtmeid kokku joodad.

Oluline on kaks pointi - esiteks et sa selle jootmiskoha enne jootmist puhtaks teed (sest sitta ei saa joota). ja teiseks et sa temperatuuri üles saaks, vahet pole siis mis vahendiga. Lihtsam on, kui sul oleks tina, mis on juba pastaga.
a
AsjaPulk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 274
Liitunud: 25 Mär 2007 20:59
Asukoht: Saue vald, Vanamõisa küla
Autod: [b]BMW 728iA[/b]
Kontakt:

Postitus Postitas AsjaPulk »

Ka mina lasin esimest korda jahutuvedelikku nii välja, et keerasin selle korgi koos alusmutriga maha. Tinutasin suure kolviga tagasi. Pool päeva läks küll aega (ikkagi suur pind, mis on vaja üles kuumutada), aga pidama ta igatahes jäi. Pärast määrisin veel EPO liimi kah kindluse mõttes peale. Siiani on vastu pidanud - nüüdseks pea 10 aastat.:P
u
uki
Suletud kasutaja
Postitusi: 110
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas uki »

Eile sain radika nüüd maha ja ka linna toodud. Nagu ennustati - esimesel korral kuluski täpselt 45 minutit. Ehk saab kolmapäeval viia tinutusse, siis neljapäeval peale tagasi. Kuid nüüd jällegi üks küssa: Kui lasin lõdvikust vett välja, said mõned juhtmed märjaks. Ega sellest miskit hullu või juhtuda? Tundusid olevat suht hästi kaitstud seal, loodan, et midagi ei juhtunud. Auto eest vaadates vasakul all olevad juhtmed. Arvatavasti peavadki vee eest kaitstud olema, kuna nad saavad vist vihmaga sõites nagunii märjaks.
Vasta