Viienda käigu remont
Viienda käigu remont
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Viienda käigu remont
Viiese kasti tüüpiline viga - külgnuudi kulumine (hakkab käiku välja viskama).
Selle vahetuseks tuleb kast maha võtta (eelnevalt lasete õli välja). Pesete kasti puhtaks. Eemaldate kardaani kummimuhvi flantsi, käigukangi koos alusega (välimised mutrid), tagurpidikäigu tule lüliti ja spidomeetri teo (Nivadel pole).
Selle vahetuseks tuleb kast maha võtta (eelnevalt lasete õli välja). Pesete kasti puhtaks. Eemaldate kardaani kummimuhvi flantsi, käigukangi koos alusega (välimised mutrid), tagurpidikäigu tule lüliti ja spidomeetri teo (Nivadel pole).
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Nüüd tuleb lahti keerata hammasrataste ploki otsapolt ja käikude fiksaatorite hoidja/plaat.
Kõiki hammasrattaid/muhve korraga tõstes saategi asjad kätte. Hoolikalt tuleb panna asjad järjekorda, siis on pärast kergem tagasi panna. Tagurpidi/viienda käigu lülitusvarrast välja tõstes tuleb jälgida, et fiksaatorid ei kukuks kasti sisse. Eraldi fiksaatorid on ka lülitusvarraste vahel (mitme käigu korraga sisse minemise blokeerimiseks).
Üle tuleb pingutada ka (nagunii juba kast lahti) kesmise laagri piiraja kinnituskruvid. Need on tavaliselt lahti. Olen kohanud ka kruve, mis juba käivad vastu hammasratast. Iseenesliku lahtikeeramise vältimiseks kasutan mina keermeliimi.
Kõiki hammasrattaid/muhve korraga tõstes saategi asjad kätte. Hoolikalt tuleb panna asjad järjekorda, siis on pärast kergem tagasi panna. Tagurpidi/viienda käigu lülitusvarrast välja tõstes tuleb jälgida, et fiksaatorid ei kukuks kasti sisse. Eraldi fiksaatorid on ka lülitusvarraste vahel (mitme käigu korraga sisse minemise blokeerimiseks).
Üle tuleb pingutada ka (nagunii juba kast lahti) kesmise laagri piiraja kinnituskruvid. Need on tavaliselt lahti. Olen kohanud ka kruve, mis juba käivad vastu hammasratast. Iseenesliku lahtikeeramise vältimiseks kasutan mina keermeliimi.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Konkreetsel juhul käigukasti kontrollides, olid korras kõik teised käigud, peale viienda.
Vahetusse lähevad
1) Viienda/tagurpidikäigu kahvel - 95eek.
2) Viienda käigu sünkronisaatori muhv - 265eek.
3) Viienda käigu hammasratas/muhv - 500eek.
4) Tagurpidikäigu tule lüliti - 40eek.
5) Uus käigukasti õli - Kunde nõustus (nüüd) sünteetilise õliga - 160eek.
Vahetusse lähevad
1) Viienda/tagurpidikäigu kahvel - 95eek.
2) Viienda käigu sünkronisaatori muhv - 265eek.
3) Viienda käigu hammasratas/muhv - 500eek.
4) Tagurpidikäigu tule lüliti - 40eek.
5) Uus käigukasti õli - Kunde nõustus (nüüd) sünteetilise õliga - 160eek.
C
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Need on käigu fiksaatorid. See tuleb ka lahti keerata, nagu ellnevalt kirjutasin. Muidu lendab fiksaator lülitusvarda väljavõtmisel kohe kasti.Algselt postitas: PuZuP
Mis asi ja mille jaoks on see viimasel pildil all vasakus nurgas ja eelviimasel pildil all paremal nurgas olev ''pesa'' vms, kust kolm vedru välja ripuvad?...nagu aru saan tuleb ka see lahti keerata?
Sooviku tähelepanek õige. Unustasin selle kirjamata. Kätte sain niisama, tagasi pannes lükkasin sisse.
C
-
uunimüts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 24
- Liitunud: 20 Apr 2005 17:40
- Asukoht: Tartu linn
- Autod: puudub isiklik
- Kontakt:
Äkki saaksid seletada selle keermeliimi loctite 243 kasutamist. Nimelt olen kohanud palju sellist sinist kraami poltide keermete. Kuidas seda polti pärast ka lahti saab- kui kergelt ta tuleb keerates?
A ja mis on teise käigu sisselülitamise idee. Nimelt ei saa selle ideest kohe aru.
Unimüts@@ väga uudishimulik täna..
A ja mis on teise käigu sisselülitamise idee. Nimelt ei saa selle ideest kohe aru.
Unimüts@@ väga uudishimulik täna..
hmm rohkem kaheratastelistest viimasel ajal huvitunud,
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Keermeliim lihtsalt tilgutatakse vajalikku kohta. Hea oleks natuke eelnevalt õlist puhastada. Liime on mitme tugevusega. Sellise tugevusega, nagu kasutad, nii saad ka lahti. Põhimõtteliselt on ta nagu kapronseibiga mutter.
Näpuga kinnikeeratud mutter tuleb pärast liimi kuivamist lahti keerata võtmega.
Teise käigu lülitamise idee on lihtne - Teine käik läheb sisse:D
Tegelikult läheb siis lihtsalt üks detail (esimese ja teise käigu lülitusvarras)teise kohta ja ta ei sega enam korpuse panemist niiväga.
Näpuga kinnikeeratud mutter tuleb pärast liimi kuivamist lahti keerata võtmega.
Teise käigu lülitamise idee on lihtne - Teine käik läheb sisse:D
Tegelikult läheb siis lihtsalt üks detail (esimese ja teise käigu lülitusvarras)teise kohta ja ta ei sega enam korpuse panemist niiväga.
C
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
5-da käigu vedava hammasratta kinnituspoldi ja sama võlli teise otsa poldi lahtikeeramisel olen toppinud tugevat kaltsu hammasrataste vahele,et blokeerida vahevõlli pöörlemine.Pehme kalts jääb hammate vahele.Metalliga stoperdamine võib rikkuda hambaid.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Ikka on võimalik panna. Vaja ainult kast lahti võtta.Algselt postitas: Pontu
Küsimus kui viiesel kastil pole spidoajamit (pole kunagi olnudki)kas seda on võimalik siis ise sinna paigaldada ilma eriliste ümberehitusteta?
Kui ma nüüd õieti mäletan, siis noolega märgitud distantspuks tuleb asendada spidoka teoga. Kastist väljapoole tuleb asetada trossi ühendamise otsik.
C
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
Ja mitte unustada kuuli läbimõõt 5,5mm vist mis fikseerib vedava teo.Olen seda operatsiooni teostanud ka otsakorpust eemaldamata.5-sel kastil ja vaja otsakorpuse eemaldamiseks ära võtta ka põhjakaan.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
- siim789
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 735
- Liitunud: 07 Apr 2006 18:56
- Asukoht: Rapla, Alu
- Autod: Vaz 2107 90a, Ford Taunus 81a, BMW e39 530dA Touring 00a
Just remontisin oma 5k kastil teist käiku, ei lülitunud sisse ei mootori seismise ega töötamise ajal. Täiesti pulkadeks tuli kast võtta, et teise käigu jupid võllilt kätte saada. Minu omal oli see pronksist sünkronisaator nii kulunud, et tuli seda kinni hoidnud stopperrõngast üle ja teise käigu "komplekt" lendas vedru jõul võlli peal laiali.
mul siin ühel viiesel kastil viskab välja, ei hoia sees ning suurema hoopealt käiku sisse ei saa.siim789 kirjutas:Just remontisin oma 5k kastil teist käiku, ei lülitunud sisse ei mootori seismise ega töötamise ajal. Täiesti pulkadeks tuli kast võtta, et teise käigu jupid võllilt kätte saada. Minu omal oli see pronksist sünkronisaator nii kulunud, et tuli seda kinni hoidnud stopperrõngast üle ja teise käigu "komplekt" lendas vedru jõul võlli peal laiali.