Lada VFTS temaatilised meened ja jutt
Lada VFTS temaatilised meened ja jutt
Lada VFTS temaatilised meened ja jutt
Tervist.
Talv on üle aastate õiget nägu näitamas korraliku lumega(mida sajab aina juurde) ja veetorusid lõhkuva külmaga.
Kuna kevad on veel kaugel ja talisport tähendab minu jaoks telekast Monte-Carlo ja Rootsi rallide vaatamist, siis mõtlesin et ajaviiteks puhuks kübeke spordijuttu.
Nagu nii mõnigi Lada- entusiast või suisa rallihuviline teab ja mäletab, toimus Laitses paar aastat tagasi huvitav üritus.
Käisin samuti seda vaatamas. Muljed ? Noh, ütleme nii et nagu väike laps suures mänguasjapoes- ühte, teist ja kolmandat asja tahaks ja siis tahaks vaadata mis siin-seal toimub ja ei tea, kuskohast selle ringkäiguga pihta hakkaks või mis järjekorras mis eksponaate vaadata jne. jne. Ei, äge üritus oli. Ma vist millalgi panin ühe pildiseeria ka sellest üritusest kusagile internetti.
Kõik see nähtu-vaadatu tekitas niiöelda sportlikku huvi kogu teema vastu sügavamalt. Ja nii ma siis võtsingi nõuks teemasse süveneda. Praegu võib öelda et ilmselt ma sain tollelt ürituselt mingi nakkuse, sest see tõbi ei näita mitte mingeid taandumise märke- pigem aiva süveneb. Perearstiga konsulteerimisest pole ka tolku, ilmselt on tegu ravimatu haigusega.
"Haiguse" esmased tunnusjooned hakkasid avalduma siis kui ilmus Kalle Alliku raamat "Veoautokross läbi aegade". Kuna mu esivanem oli ka selle alaga kunagi nõuka-ajal tegelenud, siis ma pidin raudbetoonkindlalt selle raamatu saama. Allik oli ja on teinud üüüratu(kolme Ü-ga) töö ja suutnud aegade jooksul kokku koguda kõikvõimalikku infot ja pilte selle spordialaga seoses ja tulemuseks on hea lugemine ohtra pildimaterjaliga. Kirsiks tordil oli raamatu nimeregistrisse kogutud ka kõik sõitjad läbi aegade, kes vähemal või rohkemal määral selle alaga tegelesid. Nii mõnigi tuttav nimi jäi silma. Ühesõnaga- põhi oli pandud, algus oli käes.
Siis mingi aeg kuskilt kuulsin et ilmumas on või on juba ilmunud Eesti autoralli ajaloo raamat I osa. Kuna neid tehti ainult mingi piiratud arv, siis tuli operatiivselt tegutseda. Pealegi, nagu aru saada võis, oli sellele osale lisa oodata.
Miks mul neid kahte raamatut nii hirrrrmsasti (nelja R-iga) vaja oli, kirjutan allpool lähemalt. Aga nagu öeldakse, annad kuradile sõrme- läheb käsi ka. "Haigus" süvenes hasardiga koos.
Hakkasingi siis Eesti internetimaastikul ringi vaatama, mis meil siin kellelgi pakkuda on selle Eesti NSV aegse ralliteemaga.
Eks ma levitasin enda "rallibatsille" tutvusringkonnas ka ja nii mõnigi on mu "haigust" mõningate "rohtudega" ravida püüdnud.
Alljärgnevalt üks pildipopurriii mõnedest meenetest-esemetest, mis aja jooksul kogunenud ja mida sooviks täienduseks saada.
Müüa ma neid ei kavatse, juhul kui keegi seda arvab. Pigem ostaksin juurde kui võimalik. Üks väike mõte mul nende asjadega on, aga see on veel nii väike et tollega läheb aega, enne kui ma saan selle mõtte niiöelda suure kella külge panna.
Ma nüüd 100%-lise kindlusega küll ei väida, et tegu on täpselt sama esemega, mis siin videos, alates 3:48 minutist, aga kui ta ka ongi "päris see õige"... siis on ju äge. Eesti autoralli ajalooraamatud. Nende raamatute ja siit-sealt ostetavate rallikavade põhjal, mis õnnestub saada, on hea statistikat teha, kui palju oli startijaid ja kui palju katkestajaid sest raamatutes on enamjaolt kirjas ralli lõpetanute/finišeerunute nimekirjad.
Kavades see-eest on kirjas kõik, kes registreerunud. Aavo Pikkuus(kes siis seda meest ei teaks) oli nõus mulle loovutama kaardilugeja poolt kirja pandud rajalegendid, kui ta siis tookord "Neste" ja "Tehumardi" rallidel enda Lanciaga sõitis. Kaante peale ta tegi lisaks allkirjale iseomase "rahutuvi" või "kaitseingli" nagu ta seda nimetas. Tegin ralliraamatuga rajalegendist kõrvuti ühed "fotosüüdistused", näitamaks et need katsed tõesti olid olemas, mis legendis kirjas:
Talv on üle aastate õiget nägu näitamas korraliku lumega(mida sajab aina juurde) ja veetorusid lõhkuva külmaga.
Kuna kevad on veel kaugel ja talisport tähendab minu jaoks telekast Monte-Carlo ja Rootsi rallide vaatamist, siis mõtlesin et ajaviiteks puhuks kübeke spordijuttu.
Nagu nii mõnigi Lada- entusiast või suisa rallihuviline teab ja mäletab, toimus Laitses paar aastat tagasi huvitav üritus.
Käisin samuti seda vaatamas. Muljed ? Noh, ütleme nii et nagu väike laps suures mänguasjapoes- ühte, teist ja kolmandat asja tahaks ja siis tahaks vaadata mis siin-seal toimub ja ei tea, kuskohast selle ringkäiguga pihta hakkaks või mis järjekorras mis eksponaate vaadata jne. jne. Ei, äge üritus oli. Ma vist millalgi panin ühe pildiseeria ka sellest üritusest kusagile internetti.
Kõik see nähtu-vaadatu tekitas niiöelda sportlikku huvi kogu teema vastu sügavamalt. Ja nii ma siis võtsingi nõuks teemasse süveneda. Praegu võib öelda et ilmselt ma sain tollelt ürituselt mingi nakkuse, sest see tõbi ei näita mitte mingeid taandumise märke- pigem aiva süveneb. Perearstiga konsulteerimisest pole ka tolku, ilmselt on tegu ravimatu haigusega.
"Haiguse" esmased tunnusjooned hakkasid avalduma siis kui ilmus Kalle Alliku raamat "Veoautokross läbi aegade". Kuna mu esivanem oli ka selle alaga kunagi nõuka-ajal tegelenud, siis ma pidin raudbetoonkindlalt selle raamatu saama. Allik oli ja on teinud üüüratu(kolme Ü-ga) töö ja suutnud aegade jooksul kokku koguda kõikvõimalikku infot ja pilte selle spordialaga seoses ja tulemuseks on hea lugemine ohtra pildimaterjaliga. Kirsiks tordil oli raamatu nimeregistrisse kogutud ka kõik sõitjad läbi aegade, kes vähemal või rohkemal määral selle alaga tegelesid. Nii mõnigi tuttav nimi jäi silma. Ühesõnaga- põhi oli pandud, algus oli käes.
Siis mingi aeg kuskilt kuulsin et ilmumas on või on juba ilmunud Eesti autoralli ajaloo raamat I osa. Kuna neid tehti ainult mingi piiratud arv, siis tuli operatiivselt tegutseda. Pealegi, nagu aru saada võis, oli sellele osale lisa oodata.
Miks mul neid kahte raamatut nii hirrrrmsasti (nelja R-iga) vaja oli, kirjutan allpool lähemalt. Aga nagu öeldakse, annad kuradile sõrme- läheb käsi ka. "Haigus" süvenes hasardiga koos.
Hakkasingi siis Eesti internetimaastikul ringi vaatama, mis meil siin kellelgi pakkuda on selle Eesti NSV aegse ralliteemaga.
Eks ma levitasin enda "rallibatsille" tutvusringkonnas ka ja nii mõnigi on mu "haigust" mõningate "rohtudega" ravida püüdnud.
Alljärgnevalt üks pildipopurriii mõnedest meenetest-esemetest, mis aja jooksul kogunenud ja mida sooviks täienduseks saada.
Müüa ma neid ei kavatse, juhul kui keegi seda arvab. Pigem ostaksin juurde kui võimalik. Üks väike mõte mul nende asjadega on, aga see on veel nii väike et tollega läheb aega, enne kui ma saan selle mõtte niiöelda suure kella külge panna.
Ma nüüd 100%-lise kindlusega küll ei väida, et tegu on täpselt sama esemega, mis siin videos, alates 3:48 minutist, aga kui ta ka ongi "päris see õige"... siis on ju äge. Eesti autoralli ajalooraamatud. Nende raamatute ja siit-sealt ostetavate rallikavade põhjal, mis õnnestub saada, on hea statistikat teha, kui palju oli startijaid ja kui palju katkestajaid sest raamatutes on enamjaolt kirjas ralli lõpetanute/finišeerunute nimekirjad.
Kavades see-eest on kirjas kõik, kes registreerunud. Aavo Pikkuus(kes siis seda meest ei teaks) oli nõus mulle loovutama kaardilugeja poolt kirja pandud rajalegendid, kui ta siis tookord "Neste" ja "Tehumardi" rallidel enda Lanciaga sõitis. Kaante peale ta tegi lisaks allkirjale iseomase "rahutuvi" või "kaitseingli" nagu ta seda nimetas. Tegin ralliraamatuga rajalegendist kõrvuti ühed "fotosüüdistused", näitamaks et need katsed tõesti olid olemas, mis legendis kirjas:
Viimati muutis 06VAZ, 19 Jaan 2024 14:43, muudetud 1 kord kokku.
Re: Lada VFTS temaatilised meened ja jutt
Jätku....
Neid asju peaksid vist kõik rallihuvilised teadma.
Eesti Reklaamfilmi tunnustuseks (või misiganes firma see ka tookord oli) peab mainima et nad olid juba tookord, vene ajal suutnud ralliüritusteks võimalikult palju erinevat "nänni" reklaamitarbeks teha- kirjaümbrikutest plakatite ja kilekottideni. Eks ma ise ka ikka otsin ja ostan kui võimalik, aga juhul kui kellelgi on või teab kedagi, kes soovib eelmainitud postitustega seonduvaid ja selleteemalisi meeneid mulle müüa, andke teada. Tel. 56 362195 või siis koitlataavi@gmail.com
Neid asju peaksid vist kõik rallihuvilised teadma.
Eesti Reklaamfilmi tunnustuseks (või misiganes firma see ka tookord oli) peab mainima et nad olid juba tookord, vene ajal suutnud ralliüritusteks võimalikult palju erinevat "nänni" reklaamitarbeks teha- kirjaümbrikutest plakatite ja kilekottideni. Eks ma ise ka ikka otsin ja ostan kui võimalik, aga juhul kui kellelgi on või teab kedagi, kes soovib eelmainitud postitustega seonduvaid ja selleteemalisi meeneid mulle müüa, andke teada. Tel. 56 362195 või siis koitlataavi@gmail.com
Re: Lada VFTS temaatilised meened ja jutt
Vahepeal on täiendust saanud rallikavade "osakond". Peale nende läbilugemist tekkis mõte, et teeks neist lehekülgede kaupa pildid ja paneks need pildid siia teemasse ka üles. Et ehk on peale minu veel mõni ralliajaloo huviline, keda sellised lektüürid huvitavad- kas siis rajainfo või osalejate nimede tõttu vms.
Re: Lada VFTS temaatilised meened ja jutt
Paides, 1986-ndal aastal toimunud rallivõistluse kava on eelmisega võrreldes juba veidi mahukam.
Re: Lada VFTS temaatilised meened ja jutt
Vaevalt kuu aega oli tookord möödunud kui Paide kandis korraldati uus ralliüritus- sedakorda siis "Estonia ´86" nime all.
Ma uurisin targast raamatust ka järgi, aga seda ei osanud isegi Eesti autoralli ajalooraamatu koostajad öelda, kuidas kaks etappi kuuajalise vahega samasse rajooni sattusid.
Ma uurisin targast raamatust ka järgi, aga seda ei osanud isegi Eesti autoralli ajalooraamatu koostajad öelda, kuidas kaks etappi kuuajalise vahega samasse rajooni sattusid.
Re: Lada VFTS temaatilised meened ja jutt
1986-nda aasta sügisel, Tartus toimunud NSV Liidu meistrivõistluste autoralli kava.
Re: Lada VFTS temaatilised meened ja jutt
Mõtlesin eile, et senikaua kuni ma otsin neid erinevaid rallikavasid välja (piltide järgi teadupärast on veel "Baltika", "Sojuz", "Old Toomas Rally", "Valge daam" jne. avaldamata), teen neist pilte ja üles laen, siis senikaua teemalugejatele üks "Leia-pildilt-10-erinevust"-stiilis vahepala.
Millalgi järgmine nädal ehk saan sellele teemale täiendust teha ja panna siis need vastused ka üles. Näis, kui palju õigeid vastuseid siis kattub.Re: Lada VFTS temaatilised meened ja jutt
Jätkaks nende rallikavade avaldamistega edasi. Enne aga mainin ära siis need 10 erinevust kilekottidel.
1. Ürituse ja korraldaja nimi.
2. Auto kere värvus(Harju KEK-il värviline, Tartu mustvalge)
3. Tuuleklaasi päikesesirmil tekst erineb.
4. Erinev võistlusnumber esiukse peal.
5. Tartu ürituse pildil firmanimi udutuledel.
6. Esitiival kiri "Avtoexport" Harju KEK-i omal kumeram.
7. Tartu ürituse autol rool paremal.
8. Harju KEK-i autol esispoileri kiri "LADA" nö. raami sees.
9. Tartu ürituse autol "E" täht tagauksel.
10. Kilekottide sangad erineva kujuga.
Täna mõtlesin üles laadida "Baltika" ja "Sojuz" rallide kavad.
1. Ürituse ja korraldaja nimi.
2. Auto kere värvus(Harju KEK-il värviline, Tartu mustvalge)
3. Tuuleklaasi päikesesirmil tekst erineb.
4. Erinev võistlusnumber esiukse peal.
5. Tartu ürituse pildil firmanimi udutuledel.
6. Esitiival kiri "Avtoexport" Harju KEK-i omal kumeram.
7. Tartu ürituse autol rool paremal.
8. Harju KEK-i autol esispoileri kiri "LADA" nö. raami sees.
9. Tartu ürituse autol "E" täht tagauksel.
10. Kilekottide sangad erineva kujuga.
Täna mõtlesin üles laadida "Baltika" ja "Sojuz" rallide kavad.
Re: Lada VFTS temaatilised meened ja jutt
"Sojuz" ralli kava on vist ainuke, mis on A4 formaadis. Teised on kõik väiksemad, A5 taskuraamatu mõõtu.
Tegelikult läksid mul need kavade postitused natuke sassi. Kronoloogilises aastaarvude järjekorras oleks ülevaade vast parem saanud. Aga noh, mis sest ikka. Kes tahab, leiab ja loeb neid kavasid niisamagi.
Tegelikult läksid mul need kavade postitused natuke sassi. Kronoloogilises aastaarvude järjekorras oleks ülevaade vast parem saanud. Aga noh, mis sest ikka. Kes tahab, leiab ja loeb neid kavasid niisamagi.
Re: Lada VFTS temaatilised meened ja jutt
1987-nda aasta, "Estonia" ralli kava on võrreldes teistega tunduvalt "tummisem". Ses mõttes et lehekülgi on rohkem.
Osad kavad on veel puudu, aga samas nüüd on võimalik võrrelda, et kuskohas see iga-aastane "Estonia" ralli etapp läbi viidi: 1983 a. Jõgeva ja Paide rajooni teedel, 1986 a. Paide ja Rapla rajooni teedel, 87-ndal aastal hoopistükkis Rakvere rajooni teedel. Et ilmselt siis igal aastal erinevas kohas.
järgneb...
Osad kavad on veel puudu, aga samas nüüd on võimalik võrrelda, et kuskohas see iga-aastane "Estonia" ralli etapp läbi viidi: 1983 a. Jõgeva ja Paide rajooni teedel, 1986 a. Paide ja Rapla rajooni teedel, 87-ndal aastal hoopistükkis Rakvere rajooni teedel. Et ilmselt siis igal aastal erinevas kohas.
järgneb...
Re: Lada VFTS temaatilised meened ja jutt
Seekord tuleb pildiseeria vist kõige tuntumast etapist, mis tol ajal Eestis toimus- Old Toomas Rally ja tema kava.
Re: Lada VFTS temaatilised meened ja jutt
Selle postituse rallikava on natuke ajaloolise tähendusega. Juhiksin tähelepanu tiitellehe kuupäevadele ja aastaarvule.
See oli hetkeseisuga viimane. Rohkem mul neid praegu pole. Et eks ma millalgi kirjutan kui kusagilt neid rallikavasid juurde leian.