2101, kirikuisa, 1977
2101, kirikuisa, 1977
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
See auto CO2 ja muude heitmete õhku paiskamine on veidi üle pingutatud teema.
Täiesti õige, et praegu toodetavatele autodele on karmid nõuded. Kuid see propaganda, et vaheta oma vana auto iga hinnaga uue vastu on küll mööda. Seda eriti juhul, kui autoga sõidetakse vähe.
Põhjus lihtne - auto tootmine on väga suur keskkonnakoormus. Sellest poolest ei taha aga keegi rääkida. Väga jämedalt võttes on auto tootmise ja kasutamise keskkonnakoormuse vahel järgnev seos. 10-15 aastat auto kasutamist läbisõiduga 25 000 km aastas võrdub sama auto tootmisel tekkiva keskkonnakoormusega. Mida tehnoloogiliselt keerulisem on auto, seda suurem on tasa jõudmine. Nt pistik-diiselhübriidil võib see nö tasuvus ulatuda üle 20 aasta.
Seega, eriti väikese läbisõidu puhul, on loodust säästvam sõita edasi vana autoga või olemasolev sõita nö lõpuni. Žiguli puhul aitab keskkonda hoida rohkem tehniliselt täiesti korras auto kui katalüsaatori paigaldamine. Pealegi 70-ndad ja 90-ndad on sisult samade näitajatega. Korras süütesüsteemiga ning õige reguleeringuga mehhaaniline karpa täidab kenasti euro2 nõuded ära. Tehnoloogiliselt hakkas heitgaaside puhastamine veidi peavalu tegema autotootjatele alles euro5 ja 6 nõuete puhul.
Täiesti õige, et praegu toodetavatele autodele on karmid nõuded. Kuid see propaganda, et vaheta oma vana auto iga hinnaga uue vastu on küll mööda. Seda eriti juhul, kui autoga sõidetakse vähe.
Põhjus lihtne - auto tootmine on väga suur keskkonnakoormus. Sellest poolest ei taha aga keegi rääkida. Väga jämedalt võttes on auto tootmise ja kasutamise keskkonnakoormuse vahel järgnev seos. 10-15 aastat auto kasutamist läbisõiduga 25 000 km aastas võrdub sama auto tootmisel tekkiva keskkonnakoormusega. Mida tehnoloogiliselt keerulisem on auto, seda suurem on tasa jõudmine. Nt pistik-diiselhübriidil võib see nö tasuvus ulatuda üle 20 aasta.
Seega, eriti väikese läbisõidu puhul, on loodust säästvam sõita edasi vana autoga või olemasolev sõita nö lõpuni. Žiguli puhul aitab keskkonda hoida rohkem tehniliselt täiesti korras auto kui katalüsaatori paigaldamine. Pealegi 70-ndad ja 90-ndad on sisult samade näitajatega. Korras süütesüsteemiga ning õige reguleeringuga mehhaaniline karpa täidab kenasti euro2 nõuded ära. Tehnoloogiliselt hakkas heitgaaside puhastamine veidi peavalu tegema autotootjatele alles euro5 ja 6 nõuete puhul.
-
kkirikuisa
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 121
- Liitunud: 12 Juul 2006 17:04
- Asukoht: Altja kõrts
- Autod: NONE
See teema hakkaski huvitama pärast seda, kuna iga aasta on 15 aastat vana lääne autoga TÜV-l probleeme heitgaasidega - nii CO kui HC alati kordades üle normi. Seega peab(või vähemalt seni pidi) iga 12 kuu tagant panema uue katalüsaatori, mis muidugi rahaliselt on
Auto on auto, kuid karburaatoriga masinate nõuded sel puhul tunduvalt leebemad ja oleks huvitav teada mida näitavad mõõtmised, kui zigulile see kat kompunnida.
Seega, olenemata sellest et vazi sõidumugavus on mis ta on, tuleks vist mõelda taas ühe kopika hankimisele, et ülevaatusel käik ei läheks mitte 130 eurot, vaid 32 ehk ilma korduvata.
Auto on auto, kuid karburaatoriga masinate nõuded sel puhul tunduvalt leebemad ja oleks huvitav teada mida näitavad mõõtmised, kui zigulile see kat kompunnida.
Seega, olenemata sellest et vazi sõidumugavus on mis ta on, tuleks vist mõelda taas ühe kopika hankimisele, et ülevaatusel käik ei läheks mitte 130 eurot, vaid 32 ehk ilma korduvata.
Elus on juhtunud ikka sedasamust...
-
kkirikuisa
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 121
- Liitunud: 12 Juul 2006 17:04
- Asukoht: Altja kõrts
- Autod: NONE
Re: 2101, kirikuisa, 1977
Pole nii ammu siia sattunud. Aga nüüd põhjust on. Nimelt tegin garaaži suurpuhastust ja sai ligi 300 kilo metallist esemeid ära viidud utiili. Sh ka igasuguse uusi ja vanu autojuppe. Oli üks kotitäis 2101 ja 05 juppe ning need panin Rakvere juures ühe garaaži ukse ette. Kes tahab see võtku. 01 esivõre panin aga seinale: nostalgia missugune:)
Kuna autot enam pole kuid aega siis sai pudelite jm kila kola vedamiseks siuke lihtne käru tehtud: läbi keermelati 2 rattakest ja peale vana sahtel. Sellega hea metsa alt puupakke ka tuua:)
Kuna autot enam pole kuid aega siis sai pudelite jm kila kola vedamiseks siuke lihtne käru tehtud: läbi keermelati 2 rattakest ja peale vana sahtel. Sellega hea metsa alt puupakke ka tuua:)
- Manused
-
- Screenshot_20230501_165137.jpg (303.96 KiB) Vaadatud 8686 korda
Elus on juhtunud ikka sedasamust...
-
kkirikuisa
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 121
- Liitunud: 12 Juul 2006 17:04
- Asukoht: Altja kõrts
- Autod: NONE
Re: 2101, kirikuisa, 1977
Tavaliselt on nii et väiksena me kasvame kolmerattalise pealt üle kaherattalisele. Aga nüüd läiss vastupidi. Täiendasin toda asjalikku aiakulgurit kuna varsti ootab teda ees 40kilone kandeproov. Mis jaoks? Garaaži töökotta vaja pisut sisseseadet vedada
Elus on juhtunud ikka sedasamust...
-
kkirikuisa
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 121
- Liitunud: 12 Juul 2006 17:04
- Asukoht: Altja kõrts
- Autod: NONE
Re: 2101, kirikuisa, 1977
Uus auto käes! tegin uue teema eraldi selle kohta.
Elus on juhtunud ikka sedasamust...