Kust võtta raadiole vool?
Kust võtta raadiole vool?
Kust võtta raadiole vool?
Äsja tekkis mõte, et toppida ka enda 05'te heli sisse, siis tekkis ka kohe küsimus, et kust võtta raadiole vool?
Jõllitasin elektriskeemi ja no kuidagi ei saanud targemaks. Oskab keegi kogenum aidata ehk?
Jõllitasin elektriskeemi ja no kuidagi ei saanud targemaks. Oskab keegi kogenum aidata ehk?
-
eEdel
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 453
- Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
- Asukoht: Lehola
- Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
- Kontakt:
Re: Kust võtta raadiole vool?
Süütelukust või kaitsmekarbist. Viimasel variandil on mõistlik toitele kaitse vahele panna.Santzik kirjutas:Äsja tekkis mõte, et toppida ka enda 05'te heli sisse, siis tekkis ka kohe küsimus, et kust võtta raadiole vool?
Jõllitasin elektriskeemi ja no kuidagi ei saanud targemaks. Oskab keegi kogenum aidata ehk?
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
Re: Kust võtta raadiole vool?
Vabandan lolli küsimuse pärast, kuid kuidas süütelukust vool võtta? (milline juhe vms)Edel kirjutas:Süütelukust või kaitsmekarbist. Viimasel variandil on mõistlik toitele kaitse vahele panna.Santzik kirjutas:Äsja tekkis mõte, et toppida ka enda 05'te heli sisse, siis tekkis ka kohe küsimus, et kust võtta raadiole vool?
Jõllitasin elektriskeemi ja no kuidagi ei saanud targemaks. Oskab keegi kogenum aidata ehk?
- Viin
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 849
- Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
- Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
- Autod: BA3 2105 & Riva Junior
- Kontakt:
Re: Kust võtta raadiole vool?
Soovitan raadiole eraldi juhtme vedada otse akult. Akule võimalikult lähedale kaitse. Juhtme ristlõige valida vastavalt tulevikus lisanduda võivate lisavarustuse (kesklukk, alarm...) järgi.
Süüteluku juhtmeid saab multimeetriga mõõta ja skeemilt vaadata, et teada saada mis on sobiv juhe. Voolu saab hädapärast ka sigareti süütaja juhtmetest võtta.
Süüteluku juhtmeid saab multimeetriga mõõta ja skeemilt vaadata, et teada saada mis on sobiv juhe. Voolu saab hädapärast ka sigareti süütaja juhtmetest võtta.
Re: Kust võtta raadiole vool?
Kui akult eraldi juhe otse raadiosse vedada, kas ta salaja mitte voolu tarbima ei hakka?Viin kirjutas:Soovitan raadiole eraldi juhtme vedada otse akult. Akule võimalikult lähedale kaitse. Juhtme ristlõige valida vastavalt tulevikus lisanduda võivate lisavarustuse (kesklukk, alarm...) järgi.
Süüteluku juhtmeid saab multimeetriga mõõta ja skeemilt vaadata, et teada saada mis on sobiv juhe. Voolu saab hädapärast ka sigareti süütaja juhtmetest võtta.
- madmur
- Foorumi haldaja
- Postitusi: 191
- Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 2105
- Kontakt:
Re: Kust võtta raadiole vool?
Raadio tahab kahte voolusisendit. Üks on pidevalt pingestatud (Kollane juhe). Punanse juhtme kaudu peaks vool jõudma raadioni, kui süüde on sees st. see on raadio sisse lülitamiseks.Santzik kirjutas:Kui akult eraldi juhe otse raadiosse vedada, kas ta salaja mitte voolu tarbima ei hakka?
Kollasele tuleks kaitse vahele panna ja ideepoolest võib lisalüliti või relee (Releed juhib samuti punane juhe) vahele panna aga siis kaovad raadio mälust vahepealsed seaded ära, kui voolu välja lülitad (salvestatud raadiojaamad jm helisätted).
Punasele juhtmele saad voolu vedada süüstelukust.
Talupoja tarkusega leiad sobiva juhtmeotsa punase juhtme ühendamiseks, kui lülitad autos süüte sisselülitatud asendis elektritarbijad sisse, lükkad süüte välja ja vaatad, milline tarbija "töö lõpetas". See võiks olla sobiv kandidaat.
- Manused
-
- Aftermarket-Stereo-Wiring-Diagram.jpg (67.31 KiB) Vaadatud 5272 korda
- Viin
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 849
- Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
- Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
- Autod: BA3 2105 & Riva Junior
- Kontakt:
Re: Kust võtta raadiole vool?
Lada süütelukk on kehva, kuna sellel pole ,,raadio" asendit.
Ainult süütega lülituv makk väga ebamugav lahendus, kui tahaks vahel ka seisva mootoriga muusikat kuulata. Ise olen ühendanud kollase ja punase omavahel kokku või punasele eraldi lüliti vahele pannud.
Ainult süütega lülituv makk väga ebamugav lahendus, kui tahaks vahel ka seisva mootoriga muusikat kuulata. Ise olen ühendanud kollase ja punase omavahel kokku või punasele eraldi lüliti vahele pannud.
-
oolevtoom
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 29
- Liitunud: 04 Nov 2019 11:11
- Asukoht: Tartu
- Autod: VAZ 2103
Re: Kust võtta raadiole vool?
Odot, 2103 süütelukul vähemalt on sihuke koht olemas:
(Selle protivougonnoje ustroistvo peale ei maksa erutuda, see on roolilukk).
Kas 05 lukul asendit 3 ei ole?
(Selle protivougonnoje ustroistvo peale ei maksa erutuda, see on roolilukk).
Kas 05 lukul asendit 3 ei ole?
- kristjan92
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 836
- Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
- Asukoht: Tamsalu
- Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'
Re: Kust võtta raadiole vool?
2103mel jah raadio asend olemas ka mina kuulnud ja näinud.
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
- Viin
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 849
- Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
- Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
- Autod: BA3 2105 & Riva Junior
- Kontakt:
Re: Kust võtta raadiole vool?
05-l on sedasi: Nr3 asendist saab võtme kätte (tuled jms lisad töötavad). 0 asendis (Garaaz) on kogu vool väljas, võtit kätte ei saa. 1 asend on süüde ja 2 strter.olevtoom kirjutas:Odot, 2103 süütelukul vähemalt on sihuke koht olemas:
http://www.valorem.ee/pildid/s%C3%BC%C3%BCtelukk.jpg
(Selle protivougonnoje ustroistvo peale ei maksa erutuda, see on roolilukk).
Kas 05 lukul asendit 3 ei ole?
-
oolevtoom
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 29
- Liitunud: 04 Nov 2019 11:11
- Asukoht: Tartu
- Autod: VAZ 2103
Re: Kust võtta raadiole vool?
No siis on 05 ja 03 süütelukud ühesugused (ja ma kahtlustan, et kõigi tagaveoliste omad). Klemmide kohta sain venelastelt järgmise teadmise:
15 -- sealt võetakse enam-vähem kõigi asjade toide, mis üldse läbi süüteluku käivad, kaks sinist-musta juhet,
30 -- süütelukku sisenev "+", roosa juhe,
30/1 -- süütelukku sisenev "+", pruun juhe,
50 -- starteri lülitamine, punane juhe,
INT -- gabariidituled, sisevalgustus ja ehk veel midagi, kaks musta juhet.
Veel sain teada, et võtme
asendis 0 pole süütelukus midagi omavahel ühendatud (kõik on välja lülitatud),
asendis 1 on klemm 30/1 ühendatud klemmiga 15 ning klemm 30 klemmiga INT (kõik on sisse lülitatud peale starteri),
asendis 2 on lisaks asendi 1 ühendustele klemmidega 30 ja INT ühendatud ka klemm 50 (starter on sisse lülitatud),
asendis 3 on klemm 30 ühendatud klemmiga INT.
Sellest järgnevalt tuleks raadio sisselülitatav (punane) toitejuhe ühendada klemmiga INT. Kollane pideva toite (mälu-) juhe aga tuleks ühendada aku plussklemmiga. Sel juhul saab võtme asendisse 3 keeramisel raadiot kuulata seisva mootoriga, asendisse 0 keeramisel lülitub raadio välja. (No päriselt ei lülitu, mälu tahab pisut voolu, aga seda suudab aku kuude kaupa anda).
Kui tümakamasinat tahate ehitada, siis tuleb punane juhe ühendada aku plussklemmiga läbi relee, mida juhtida klemmilt INT võetud signaaliga.
Igal juhul tuleb leida korralik massiühendus. Ja otse akult võetavatesse ahelatesse tasuks kaitsmed lisada.
15 -- sealt võetakse enam-vähem kõigi asjade toide, mis üldse läbi süüteluku käivad, kaks sinist-musta juhet,
30 -- süütelukku sisenev "+", roosa juhe,
30/1 -- süütelukku sisenev "+", pruun juhe,
50 -- starteri lülitamine, punane juhe,
INT -- gabariidituled, sisevalgustus ja ehk veel midagi, kaks musta juhet.
Veel sain teada, et võtme
asendis 0 pole süütelukus midagi omavahel ühendatud (kõik on välja lülitatud),
asendis 1 on klemm 30/1 ühendatud klemmiga 15 ning klemm 30 klemmiga INT (kõik on sisse lülitatud peale starteri),
asendis 2 on lisaks asendi 1 ühendustele klemmidega 30 ja INT ühendatud ka klemm 50 (starter on sisse lülitatud),
asendis 3 on klemm 30 ühendatud klemmiga INT.
Sellest järgnevalt tuleks raadio sisselülitatav (punane) toitejuhe ühendada klemmiga INT. Kollane pideva toite (mälu-) juhe aga tuleks ühendada aku plussklemmiga. Sel juhul saab võtme asendisse 3 keeramisel raadiot kuulata seisva mootoriga, asendisse 0 keeramisel lülitub raadio välja. (No päriselt ei lülitu, mälu tahab pisut voolu, aga seda suudab aku kuude kaupa anda).
Kui tümakamasinat tahate ehitada, siis tuleb punane juhe ühendada aku plussklemmiga läbi relee, mida juhtida klemmilt INT võetud signaaliga.
Igal juhul tuleb leida korralik massiühendus. Ja otse akult võetavatesse ahelatesse tasuks kaitsmed lisada.