16v esiveolise mootor tagaveolisele?
16v esiveolise mootor tagaveolisele?
-
pPeep7
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 178
- Liitunud: 23 Dets 2007 18:56
- Asukoht: saaremaa
- Autod: 2101
- Kontakt:
16v esiveolise mootor tagaveolisele?
Kuna jäi silma see müügi kuulutus, http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=35529 ning aeg ajalt trehvan ka vene foorumitesse pilte kaema, sest keele oskus piirdub möne ropu sönaga. Tekkisgi selline mure/ huvi miks " meil " ei kohta nt e9-t söitmas ühtegi 16v mootoriga masinat? Venes tundub üsna popp teema ning isegi turbotavad. Ehk oskab keegi plussid miinused tuua vöi üldse sel teemal kaasa rääkida. Vöi äkki asi selles et üks käigukasti polt jääb kinnitamata ja ei saagi söida " suurt " rallit.
-
vVFTS3
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 54
- Liitunud: 04 Mär 2004 18:48
- Asukoht: harjumaa
- Autod: vw golf + samara
Eestis sõidab vähemalt 2 tagavedust ladat rallis 16v mootoriga e10, lisaks rinkas uzzac
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 06&page=34
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 06&page=34
-
pPeep7
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 178
- Liitunud: 23 Dets 2007 18:56
- Asukoht: saaremaa
- Autod: 2101
- Kontakt:
Panin ju selgelt kuulutuse ka millise mootori paigaldus mind huvitab. Lada 110 16v mootori paigaldus. Mitte c20xe opeli mootori oma. Ning küsimus kui selline miks ei söideta 1,6 16v pritsungiga e9 vaid ikka tavaline 1,6 ja weberid. Kas siis antud 16v mootor oma pritsungiga on nii kehvake ,et ei tasu peale panemist, vöi pole sellele " tuunimiseks " juppe saada. Kui tavaline 1,6 on 59kw ja 16v on 67kw siis on ju üsna lihtne valik algpöhjaks 67kw. Et kui algul on rohkem kw ss pärast näppimist peaks ka ju rohkem saama?
-
cccve
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 654
- Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS
€€€€€€€peep007 kirjutas:Panin ju selgelt kuulutuse ka millise mootori paigaldus mind huvitab. Lada 110 16v mootori paigaldus. Mitte c20xe opeli mootori oma. Ning küsimus kui selline miks ei söideta 1,6 16v pritsungiga e9 vaid ikka tavaline 1,6 ja weberid. Kas siis antud 16v mootor oma pritsungiga on nii kehvake ,et ei tasu peale panemist, vöi pole sellele " tuunimiseks " juppe saada. Kui tavaline 1,6 on 59kw ja 16v on 67kw siis on ju üsna lihtne valik algpöhjaks 67kw. Et kui algul on rohkem kw ss pärast näppimist peaks ka ju rohkem saama?
16V on palju asju topelt. Originaal pritsungiga ei ole suurt midagi teha.
- Hulkur
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 697
- Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
- Asukoht: V-Maarja Vald
- Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
- Kontakt:
Selle lepo mootoriga lihtne. Suht standardiga saab juba sõita. Endalgi mõtted mõlkunud samara mootori ja 16v. Et saada esiveolise mootor klassikule oleks vaja kindlalt modida sisselase ja väljalase, ning kohandada elekter. Kindlalt oleks vaja surveastet tõsta(ei ole selle 110 ne mootorisse nii süvenenud, et kas saab surveastet tõsta blokki ja kolbide töötlemisega või saab ainult kolvi vahetusega.) Kallimad detailid tuuningul olekski nukad, kolvid(kui plokki ja orig. kolbe freesida, treida ei saa) ja aju (ms näiteks) Kindlasti oleks sellisel mootoril rohkem potentsiaali kui forsitud 8 klapilisel ja weberiga asjal.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
2112 mootoris on surveaste juba 10,5 ja seda palju tõsta pole otstarbekas enne kui teised nukid panna.
16v suurim mure on hüdrokad - nendest saab loobuda kuid see on tülikas ja kulukas pealegi tuleb peale seda iga aasta kompott lahti võtta ja klapid uuesti ära reguleerida mis on üsna aja ja töömahukas tegevus..
16v originaal pritse on vilets, sisselaske kolle on kihutamiseks kehv...
8v samara 1600 mootorist saab 100kw+ kätte kenasti 45 weberitega. pritse ja hea süütejuhtimisega on siin ka 130kw kätte saadud.
kui finantsid pole probleemiks tasub kindlasti proovida 16v peale aretada + uus korralik sisselase+väljalase
ma usun, et mootor + 2500€ + oma tööd juurde hakkab juba küündima sinna 100kw juurde
Hendu käis oma 16v 100 seeriaga dünos - ITB-d, torukolle, kõrgem surveaste, teised nukid ja sai rattast tehase kiluvatid peale, vist veidi enamgi.
16v suurim mure on hüdrokad - nendest saab loobuda kuid see on tülikas ja kulukas pealegi tuleb peale seda iga aasta kompott lahti võtta ja klapid uuesti ära reguleerida mis on üsna aja ja töömahukas tegevus..
16v originaal pritse on vilets, sisselaske kolle on kihutamiseks kehv...
8v samara 1600 mootorist saab 100kw+ kätte kenasti 45 weberitega. pritse ja hea süütejuhtimisega on siin ka 130kw kätte saadud.
kui finantsid pole probleemiks tasub kindlasti proovida 16v peale aretada + uus korralik sisselase+väljalase
ma usun, et mootor + 2500€ + oma tööd juurde hakkab juba küündima sinna 100kw juurde
Hendu käis oma 16v 100 seeriaga dünos - ITB-d, torukolle, kõrgem surveaste, teised nukid ja sai rattast tehase kiluvatid peale, vist veidi enamgi.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- Hulkur
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 697
- Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
- Asukoht: V-Maarja Vald
- Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
- Kontakt:
Ok sattusin veidi hoogu. Päris 140 vb ei saa. Uurisin veidi seda teemat ja siin head infi juba küll. http://www.alpsport.ru/atmoeng.htm
Kuid jh lada mootorist vähe alles.
Kuid jh lada mootorist vähe alles.
-
pPeep7
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 178
- Liitunud: 23 Dets 2007 18:56
- Asukoht: saaremaa
- Autod: 2101
- Kontakt:
Tore et kaasa mötlejaid juba rohkem. Noh, stock mootor stock mootoriks ilmselt selle saaks vast passigi aga see pole praegu oluline. Hetkel piirdub huvi ikka E9 mootori tegemisega. Sai seda Hendu teemat ka uuritud http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=19122. Otsest düno graafikut silma ei jäänud niiet raske öelda palju sealt siis tuli pauku. Et et... MS3, Suuremad pihustid, kangemad nukad, torukolle, kaant näppida, kerge hooratas. Muidugi mitte päris viimasele piirile ajada nii 160hp näiteks. Et kestaks ka möne söidu. 6ne otsekast, 4,44 tagasilda ja minek. Sen puhalt möte, ei maksa seda kullana vötta. Miks ma seda teemat siin üldse lahkan/ mötlen, kuna on jäänud kergelt mulje et ladaga söitev ekipaaž on ikka kinni oma weberites. Üldse on see endiselt üsna levinud ka muudel markidel. Minu meelest pritsung on tunduvalt töökindlam ja ei söltu ilmastikust. KUI kellelgi on parem näide E9 16v mootorist kui seda on eelpool mainutud " setup" siis vöiks seda siin kirjeldada.
Eesmärk on üldjuhul võidusõit mitte võidu projekteerida.
4-500 eurot ja on sisselase tehtud, palju pritse peale kulub?
Palju katkestamisi on karburaatori või sellest tulenevate hädade tõttu?
Tavaliselt juhtub ikka alumise otsaga, küll pole vett või õlisurvet, väntvõll pooleks vms.
http://rally.ee/?a=a032&b=34588
4-500 eurot ja on sisselase tehtud, palju pritse peale kulub?
Palju katkestamisi on karburaatori või sellest tulenevate hädade tõttu?
Tavaliselt juhtub ikka alumise otsaga, küll pole vett või õlisurvet, väntvõll pooleks vms.
http://rally.ee/?a=a032&b=34588
- Hulkur
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 697
- Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
- Asukoht: V-Maarja Vald
- Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
- Kontakt:
Mina mõtlen kah nagu peep. Olen ka kiitnud seda karpa mõtet tuttavate ümber, aga alati on mind maha laidetud. Pritse peale, seadistus ja korras. Nende karpadega on koguaeg jama. Küll düüsidega ja muude kulumis muredega. Saad ühe uueväärse karpa ja teine teab palju sõitnud. Võllid lõtkuvad ja koguaeg kapott lahti regullid Meie punt oli kah algusaastatel karpa poolt, kui sai golfile pritse peale muutus kogu suhtumine. Ja ei pidanud maksma 4-5 sotti ainult kolde eest. Aju maksis alla 300 sisselase nokitseti ise valmis. Töömahtu 2.0l ja hp kuskil 180 kuni 200. seda 8 klapiga.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Loomulikult on kõigil pritse pooldajatel täiesti õigus.
Koormusest ja temperatuurist sõltuvad kütuse ja süüte kaardid on hädavajalikud kui tahta mootorist viimast võtta..
Karburaator(id) ja jagajaga süüde on vahendid nendele, kellel pole lihtsalt finantsi ja ei taha asja keeruliseks ajada...
Kui jutt käib horisontaal karburaatoritest siis peavad nad olema korras ja vajadusel tuleb neid enne paigaldust remontida.
Logisevate võllidega karpaga pole mõtet hakata proovima, seda enam et paljud ei viitsi vahetada kummitihendeid, kiirenduspumba kolbi weberitel jne.
Lisaks siinkohal ühe pildid selle aasta ungari kokkutulekust:
täis progesüüde, korralik aju (mitte isetehtud MS) kuid siiski weberid... Jõudu oli kuulujärgi 130+kw ja käis pöördesse nagu bike
Kahjuks ei leia praegu selle aparaadi videosid üles..
NB! 16v klassikule paigaldades tuleb ümber teha hooratas - hammasvöö on 16v hoorattal valel pool - klassiku hooratta poldivalem ei sobi..
Lisaks sellele tuleb väntvõlli käigukasti peavõlli jaoks paigaldada laager!
Koormusest ja temperatuurist sõltuvad kütuse ja süüte kaardid on hädavajalikud kui tahta mootorist viimast võtta..
Karburaator(id) ja jagajaga süüde on vahendid nendele, kellel pole lihtsalt finantsi ja ei taha asja keeruliseks ajada...
Kui jutt käib horisontaal karburaatoritest siis peavad nad olema korras ja vajadusel tuleb neid enne paigaldust remontida.
Logisevate võllidega karpaga pole mõtet hakata proovima, seda enam et paljud ei viitsi vahetada kummitihendeid, kiirenduspumba kolbi weberitel jne.
Lisaks siinkohal ühe pildid selle aasta ungari kokkutulekust:
täis progesüüde, korralik aju (mitte isetehtud MS) kuid siiski weberid... Jõudu oli kuulujärgi 130+kw ja käis pöördesse nagu bike
Kahjuks ei leia praegu selle aparaadi videosid üles..
NB! 16v klassikule paigaldades tuleb ümber teha hooratas - hammasvöö on 16v hoorattal valel pool - klassiku hooratta poldivalem ei sobi..
Lisaks sellele tuleb väntvõlli käigukasti peavõlli jaoks paigaldada laager!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
jah Ruudi tegi hooratta ringi ja pani tagaveolise laagri väntvõlli sisse - mõlemad tööd sisse ostes peab arvestama päris suure väljaminekuga.
tallinnas küsiti ühes tuntud asutuses laagripesa ava treimise eest vanasti 1200eek, euroajal küsinud pole..
tallinnas küsiti ühes tuntud asutuses laagripesa ava treimise eest vanasti 1200eek, euroajal küsinud pole..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
pPeep7
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 178
- Liitunud: 23 Dets 2007 18:56
- Asukoht: saaremaa
- Autod: 2101
- Kontakt:
Ohoohoo... eks need asjad saab ringi tehtud kui tekib selleks vajadust. Ega see weber ka just odav asi pole, kuskilt on jäänud meelde selline hind et 440e/tk uuest peast. Ei tea kas see nüüd öige hind ka on. Vot ma ei tahaks selle weberi kohapealt eriti meheks ka minna, kuna ise ma teda kasutanud siiani ei ole, ning ilmselt ei ole plaanis ka. Pigem körvalt jälginud ja mulje on enamasti ikka see ,et olgu mis on aga timmida on ikka midagi kuskilt vaja. Ning ma ei ole uurinud ka mida ja kus kohast sätiti. Karpaga on ikka see et kui kogemust vähe siis ei maksa ikka igat polti/ mutrit keerama hakata, weberist siis jutt. Eks iga algus on raske. Ning sellega on ikka see et kohati töötab ja kohati ei tööta ning vea tuvastamine tunduks justkui raskem. Viga on karpas aga mis täpsemalt...
Pritsega oleks juskui see et igal anduril on oma takistus/ takistus vahemik. Need oled omale eelnevalt juba eraldi paberile üles märkind. Vöta multimeeter kätte ja mööda ära. Seal eriti ei ole trehvanud sellist asja et andur kohati töötab, ta kas töötab vöi ei tööta.Eks igasuguseid asju tuleb ette ja peale vaadates on raske öelda mis toimub. Ma muidugi ei väida et pritse nüüd ülim oleks vms.
No eks selle progre ajuga on ka see et ostes ta paigas ei ole ja selle paika saamine vötab ka möneti aega. Kuid see on ühekordne tegevus enamasti. Sätid ta paika ja edasi on mehaanilise osa konrtoll/remont. Kuid eks alati tasub peale mootori vahetust, pilk ka korra ekraanile suunata ja üle kontrollida.
Peale mitut söitu see 130kw mootor lahti käib? Ning mis sellise ettevötmise umbkaudne maksumus on? Ja mis vöiks olla 16v tegemise umbkaudne maksumus?
Pritsega oleks juskui see et igal anduril on oma takistus/ takistus vahemik. Need oled omale eelnevalt juba eraldi paberile üles märkind. Vöta multimeeter kätte ja mööda ära. Seal eriti ei ole trehvanud sellist asja et andur kohati töötab, ta kas töötab vöi ei tööta.Eks igasuguseid asju tuleb ette ja peale vaadates on raske öelda mis toimub. Ma muidugi ei väida et pritse nüüd ülim oleks vms.
No eks selle progre ajuga on ka see et ostes ta paigas ei ole ja selle paika saamine vötab ka möneti aega. Kuid see on ühekordne tegevus enamasti. Sätid ta paika ja edasi on mehaanilise osa konrtoll/remont. Kuid eks alati tasub peale mootori vahetust, pilk ka korra ekraanile suunata ja üle kontrollida.
Peale mitut söitu see 130kw mootor lahti käib? Ning mis sellise ettevötmise umbkaudne maksumus on? Ja mis vöiks olla 16v tegemise umbkaudne maksumus?
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Webereid ja performance type Dellortosid kannatab e-bay st osta.
uued hispaania 152/152G asjad on kahjuks kõikuva kvaliteediga.
Karpade puhul on igal juhul tegu kompromissiga - pritse on kasutajale mugavam..
Samas korralik ITB-dega sisselase on juba tükk ehitamist.
Pihustite arv 4vs8 ja nende asukoht on vaja õigesti paika panna..
Kui tagaveolisele ehitada ja lada mootorit siis mina näen suurema potensiaaliga võtta 21213 blokk +84 vänt+82-83 kerge sepiskolb+kerge ja pikk H keps.
Samara mootoril on üks loll viga 2-3 silindri vaheline kaugus on väga väike ning isegi 110kw mootoril kipub hülsisein sealt juba sinine olema
Tihendid on ka alati sealt ära küpsenud - muuhulgas täismetall tihend.
16v kaan on mõtet valmis tükina venest tellida porditud/viilitud ja tehtud kõik mis vaja.. 2000€ vist oli umbkaudne hind, Mägilane võib siinkohal täpsustada...
Alumine ots nii 8 kui 16v puhul sama:
11183 vänt (75,6mm)
11183 blokk (+2,3mm)
133 keps
82,0...82,5 T sepiskolb 18 sõrmega
alumise otsa peaks saama paari tuhandega tehtud võttes arvesse ka tasakaalustamisi ja puurimisi.
kui kõik (koostamine+jooksmised) sisse osta võib hind ka rohkem kui topelt olla.. väga palju sõltub mis detailid ja millise hinnaga sisse pista.
Enamus auto kiirusest tuleb niikuinii vedrustuse ja käigukasti/ülekande koostööst..
Ja hea vedrustus on väga kallis asi!
uued hispaania 152/152G asjad on kahjuks kõikuva kvaliteediga.
Karpade puhul on igal juhul tegu kompromissiga - pritse on kasutajale mugavam..
Samas korralik ITB-dega sisselase on juba tükk ehitamist.
Pihustite arv 4vs8 ja nende asukoht on vaja õigesti paika panna..
Kui tagaveolisele ehitada ja lada mootorit siis mina näen suurema potensiaaliga võtta 21213 blokk +84 vänt+82-83 kerge sepiskolb+kerge ja pikk H keps.
Samara mootoril on üks loll viga 2-3 silindri vaheline kaugus on väga väike ning isegi 110kw mootoril kipub hülsisein sealt juba sinine olema
Tihendid on ka alati sealt ära küpsenud - muuhulgas täismetall tihend.
16v kaan on mõtet valmis tükina venest tellida porditud/viilitud ja tehtud kõik mis vaja.. 2000€ vist oli umbkaudne hind, Mägilane võib siinkohal täpsustada...
Alumine ots nii 8 kui 16v puhul sama:
11183 vänt (75,6mm)
11183 blokk (+2,3mm)
133 keps
82,0...82,5 T sepiskolb 18 sõrmega
alumise otsa peaks saama paari tuhandega tehtud võttes arvesse ka tasakaalustamisi ja puurimisi.
kui kõik (koostamine+jooksmised) sisse osta võib hind ka rohkem kui topelt olla.. väga palju sõltub mis detailid ja millise hinnaga sisse pista.
Enamus auto kiirusest tuleb niikuinii vedrustuse ja käigukasti/ülekande koostööst..
Ja hea vedrustus on väga kallis asi!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."