Karburaator

Karburaator

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Karburaator

Postitus Postitas Liimilendur »

Tere!

Lugu selline, et vahetasin 06-e 1,3 mootori 1,5 liitrise vastu. Karburaatori panin aga sama, mis 1,3 mootori peal oli, kuna teist polnud võtta kusagilt. Aga nüüd ei taha 1,5 töötada selle karbussiga, tühikäigul puterdab, mis jube ja üldse jõudu on veel vähem, kui 1,3 mootoril. Kas on kuidagi võimalik seda 1,3 mootori karburaatorit timmida nii, et see 1,5 peal ka ilusti tööle hakkaks? Kas mingi düüside vahetus vms aitaks, või on selline asi üldse võimalik, et 1,3 karpa 1,5 peal tööle saada?
Karpa on selline:
http://www.daaz.ru/foto/2107-1107010-20.jpg
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

viga on süütes ilmselt.
kui karpa hästi 1300 mootoril töötas peab asi ka 1500 mootoril toimima.
seda enam, et 2107 karpa on mõeldud 1500-1600 mootorile
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Postitus Postitas Liimilendur »

Käisin kontaktivahe üle, tegin jagaja kaane ilusti puhtaks, panin Fordi küünlajuhtmed ja nikerdasin süüte ka paika. Timmisin karbussi segukruve ka tükk aega ja tegin testitiirusid ja nüüd sain mootori enamvähem tööle. Tühikäigul tiksub normaalselt ja pöördesse läheb ka ilma koormuseta ilusti. Aga jõudu on ikka hullult vähe, kiirust kogub nagu diisel ja üle 100 saamine on väga keeruline. Puhastasin karpa ka seest ära aga ei midagi.
Tühikäigu düüs oli 107 mõõdus, teise kambri düüs 162. On need mõõdud 1,5 mootori jaoks piisavad?

Kui karpa viga ei ole, siis sümptomite järgi oleks nagu nukkvõll hamba jagu mööda, aga see pole võimalik, kuna just remontisin mootorit ja märgid olid täpselt paigas. Panin uued kolvirõngad ka, ilmselt ongi siis nende viga, tahavad korralikku sissesõitu. Aga isiklikult küll ei tahaks uskuda, et sissetöötamata kolvirõngad mootoril nii palju jõudu ära võtavad.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

2107 karburaatoril peavad düüsid olema:

112-150
150-150

kas mootorit on näpitud ka?
kui süüte varasemaks keeramine ei aita ning kiirenduspump karpas töötab siis on nukkvõll ehk peal valesti...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
v
Vedrumees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 17 Okt 2012 13:26

Postitus Postitas Vedrumees »

Soovitan märgid uuesti üle vaadata ja kui juhuslikult on tegemist koostamis veaga siis julgelt sellest kirjutada, justnimelt teiste hüvanguks.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

mõõda silindrisurved ära külmal mootoril, siis saad aimu mis seis on.
kolb on ikka ilusti üleval, kui märke vaatad? mõni otsaratas on veidi imelik ja tegelikult paar milli mööda..
kontrolli küünla august millal on kolb ÜSS ja siis vaata mis see nukkvõll teeb peal...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Postitus Postitas Liimilendur »

Sain lõpuks kompressiooni ka ära mõõta mootoril. Külmalt oli keskmine natuke alla 4 ati ja sooja mootoriga natuke üle 3 ati.
Remondi ajal jäid hülsid lihvimata ja klapid ka soveldamata, sai lihtsalt uued rõngad pandud, praeguseks 250 km sõidetud selle motoga. Ei tea kas peaks tähelepanu pöörama klapivahedele või nukkvõlli asendile või mis kompressiooni on üldse lootust kätte saada sellise mootoriga.
Ei taha veel vea uurimiseks laiali ka kiskuda teda enne kui mingi mõistlik sissesõit saab ära sõidetud. Praegu teenib muidu ilusti, ainult minek võiks parem olla :D
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

mismõttes 4at külmalt ja 3at soojalt - see on ju täielik kohviveski.
kui klapivahed olemas siis nukkvõll hammas hiline vähemalt.

rahuldav oleks numbrid külmalt mitte alla 9 soojalt mitte alla 11.

NB! survete mõõtmisel kõik küünlad maha ja gaas põhjas mõõdad, 3-4 ringi ajad mootorit ringi
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
Liimilendur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 13 Juul 2013 11:37

Postitus Postitas Liimilendur »

Ise ka imestasin, aga selliseid numbreid aparaat näitas.
Gaas oli põhjas, aga ainult mõõdetava silindri küünla võtsin ära.
Mõõtsin tegelikult juba paarkend kilti peale remonti surved ära, siis oligi külmalt 4,2 maksimaalne ja mingi 3,8 minimaalne ja kui soojaks ajasin siis oli 2,8-3,1. Ei tahtnud siis uskuda neid numbreid, sõitsin natuke, proovisin nüüd uuesti ja olid enamvähem samad näitajad, mõned kümnendikud paremad.
Klapivahed said remondi ajal paika pandud, võibolla tahavad nüüd veel üle timmimist.

Ilmselt siis ikka nukaga mingi kala, aga praegu pole aega teda lahti ka võtta, lähen nädalaks ära.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

rõngad läksid kroomitud ja vene omad?
kui jah siis ilma hoonimata silindris ei töötagi need kunagi sisse ennast :)
kõvasti tolmuseid kruusateid sõita ilma filtrita, ehk siis saab midagi.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta