Hammasratas vs tald ketipinguti
Hammasratas vs tald ketipinguti
-
aandre.palang
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 03 Okt 2011 13:17
- Asukoht: kadrina
- Autod: Vaz 21074; primera p10
Hammasratas vs tald ketipinguti
Tervist.
Plaan hakata vahetama ketti ja ketipingutit. Seega tahaks teada kumb etem on, kas originaal või hammasrattaga ketipinguti.
Leitud faktid ja tekkinud küsimused hammasrattaga pinguti kohta:
Punkt 1: Lõtvumine.
Otsingumootor andis tulemuseks arutelu aastast 2010, kus väideti, et hammasrattaga pinguti korral hakkab kett vastu korpust käima kui kett lõdveneb - lõpliku vastust vastu käimise kohta ei leidnud.
Punkt 2: Õlitus.
Kas kett veab piisavalt õli hammasratta laagrile või jääb määrimine puudulikuks?
Punkt 3: Kättesaadavus.
Kui paljud varuosatootjad üldse hammasrattaga ketipingutit toodavad ja mis on selle hind?
PS. Tegu on hobiautoga, mis ei ole igapäeva kasutuses ning ei ole plaanis ka rallikaks teha. Selline pühapäeva liikur, millega hea vahel kulgeda. Mootor mille kett ära väsis on 1.6 liitrine, 56Kw, karburaatoriga. Ainus leitav tähis ploki on 3. silindri juures olev 06.
Niisis, mis soovitavad lada mootoritega rohkem tegelenud inimesed?
Tänud!
Plaan hakata vahetama ketti ja ketipingutit. Seega tahaks teada kumb etem on, kas originaal või hammasrattaga ketipinguti.
Leitud faktid ja tekkinud küsimused hammasrattaga pinguti kohta:
Punkt 1: Lõtvumine.
Otsingumootor andis tulemuseks arutelu aastast 2010, kus väideti, et hammasrattaga pinguti korral hakkab kett vastu korpust käima kui kett lõdveneb - lõpliku vastust vastu käimise kohta ei leidnud.
Punkt 2: Õlitus.
Kas kett veab piisavalt õli hammasratta laagrile või jääb määrimine puudulikuks?
Punkt 3: Kättesaadavus.
Kui paljud varuosatootjad üldse hammasrattaga ketipingutit toodavad ja mis on selle hind?
PS. Tegu on hobiautoga, mis ei ole igapäeva kasutuses ning ei ole plaanis ka rallikaks teha. Selline pühapäeva liikur, millega hea vahel kulgeda. Mootor mille kett ära väsis on 1.6 liitrine, 56Kw, karburaatoriga. Ainus leitav tähis ploki on 3. silindri juures olev 06.
Niisis, mis soovitavad lada mootoritega rohkem tegelenud inimesed?
Tänud!
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Sinu auto sõidab aastas umbes 52 päeva, kui sõidad iga põhapäev !
Originaal ketti pinguti pidas minu originaal mootoril vastu umbes 25000 km
Hammas rattas ketipinguteid toodavad vähesed ja hind jäeb sinna 65 - 85 € kanti.
Soovitan kasutada ikka originaali kui mootor tegematta ja üks väike hõõrdumine ei võtta su mootprist üleliialt jõudu ära.
06 sinu mootori plokkil peaks tähendama 1600 ccm eks 1,6 mootor peaks olema aga kust sa selle 3 välja lugesid ?
Originaal ketti pinguti pidas minu originaal mootoril vastu umbes 25000 km
Hammas rattas ketipinguteid toodavad vähesed ja hind jäeb sinna 65 - 85 € kanti.
Soovitan kasutada ikka originaali kui mootor tegematta ja üks väike hõõrdumine ei võtta su mootprist üleliialt jõudu ära.
06 sinu mootori plokkil peaks tähendama 1600 ccm eks 1,6 mootor peaks olema aga kust sa selle 3 välja lugesid ?
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- botzor
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 168
- Liitunud: 15 Sept 2011 18:44
- Asukoht: Järva
- Autod: 01 1.3, Golf 1.9TDi
3. silindri juures on kirjas 06, ehk siis KOLMANDA SILINDRI juures, ei lugendki 3 kuskilt välja..Qunts kirjutas:Sinu auto sõidab aastas umbes 52 päeva, kui sõidad iga põhapäev !
Originaal ketti pinguti pidas minu originaal mootoril vastu umbes 25000 km
Hammas rattas ketipinguteid toodavad vähesed ja hind jäeb sinna 65 - 85 € kanti.
Soovitan kasutada ikka originaali kui mootor tegematta ja üks väike hõõrdumine ei võtta su mootprist üleliialt jõudu ära.
06 sinu mootori plokkil peaks tähendama 1600 ccm eks 1,6 mootor peaks olema aga kust sa selle 3 välja lugesid ?

-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Kui on õigesti tehtud laagril ketipinguti, ei hakka kett sinna vastu käima. Enamasti käib kett sisse ainult pingul olles..
Paigaldades tuleb veenduda, et kett kenasti alt ja ülevalt mööda käib - enamasti jäetakse see etapp tegemata.
See kui 0,5mm vaba ruumi keti ja korpuse vahele jääb ei ole piisav!
Sõltuvalt sellest kui palju on kuskilt maha võetud ja kui veninud on kett muutub ka ketipinguti kuju ja rattakese asend.
Kehvemal juhul käib kett täiega sisse nii alt kui ülevalt pinguti korpusesse..
Tavalisele madalapöörde tänavamootorile on laagril ketipinguti umbes sama mõtekas ost, kui titaanist klapid ja sepis-kepsud
Hiljuti vahetasin ühel oma mootoritest pinguti talda - see oli seal kindlasti oma 50000km sees istunud - oleks teist samakaua veel pidanud, kuid vajadus tekkis teise kujuga pingutitalla järele...
Tänapäeva uued varuosad lähevad juba riiulis enne paigaldamist katki - kellegi teemastki loetud, et ketipinguti tald oli tehtud kummist mis õli ei kannatanud
huumor
Paigaldades tuleb veenduda, et kett kenasti alt ja ülevalt mööda käib - enamasti jäetakse see etapp tegemata.
See kui 0,5mm vaba ruumi keti ja korpuse vahele jääb ei ole piisav!
Sõltuvalt sellest kui palju on kuskilt maha võetud ja kui veninud on kett muutub ka ketipinguti kuju ja rattakese asend.
Kehvemal juhul käib kett täiega sisse nii alt kui ülevalt pinguti korpusesse..
Tavalisele madalapöörde tänavamootorile on laagril ketipinguti umbes sama mõtekas ost, kui titaanist klapid ja sepis-kepsud

Hiljuti vahetasin ühel oma mootoritest pinguti talda - see oli seal kindlasti oma 50000km sees istunud - oleks teist samakaua veel pidanud, kuid vajadus tekkis teise kujuga pingutitalla järele...
Tänapäeva uued varuosad lähevad juba riiulis enne paigaldamist katki - kellegi teemastki loetud, et ketipinguti tald oli tehtud kummist mis õli ei kannatanud

Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
aandre.palang
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 03 Okt 2011 13:17
- Asukoht: kadrina
- Autod: Vaz 21074; primera p10
Hammasrattaga pingutit ei aja ma sellepärast taga, et mootorist teab mis hobujõud välja ajada vaid tähtis on vastupidavus. Kuna enamus aja masin seisab siis ei käi ka õli mootoris piisavalt ringi - sellest tulenevalt tundub mulle kahtlane hammasratta laagri pikaks elueaks piisav määrimine. Teisalt ka tänapäevase vene varuosa kvaliteet jätab soovida.... Ja kuna töö on piisavalt keerukas siis ei teagi mis sinna panna - kes ikka tahab ühte asja korduvalt teha. Parem üks kord ja korralikult.
Las tuleb veel arvamusi ja siis teen otsuse.
Päikest!
Las tuleb veel arvamusi ja siis teen otsuse.
Päikest!