Mootori kohta küsimusi Tarkadeklubile.
Mootori kohta küsimusi Tarkadeklubile.
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
No mõõtsin kõik kambrid üle ja no vahe oli võibolla 0,1 ccfrance2 kirjutas:Sul on mingi mõõte viga kuna sealt sai võetud maha niimoodi, et põlemiskambri poolt 2,5mm ja kõigenõrgemast kohast 1mm. Või on põlemiskamber nii suureks uuristatud. Mõõda uuesti!
koos ühe kodanikuga mõõtsime ja ei olnud kuidagi vähem.
Panin ilusti kaane tööpinna järgi loodi ja süstlaga vaikselt lasin.
Pärast veel tõmbasin metall joonlauaga üle, et äkki sai kuhi peale

Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Aga miks ?Walter kirjutas:niva vänt raskem, ei mäleta palju, aga vahe oli korralik. Kui valida siis 06 oma ikka.
Pidi olema nii, et kui raskem siis pidi mootor käiguga pidurdades rohkem vigu andestama kui kergega, sest vända raskusega pidi pöördeid veel hoidma samas kui kerge vänt laseb pöörded kohe maha ja sellega ka näiteks külglibisemine kergem tulema.
Poroovisin leida mingit valemit, et välja arvutada aga see vana peakolu ei võtta enam kinni

Parandage kui eksin

Kas valida malm või rauast kolakas tulavase mootori sisse ?
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Mei aga mida soovitaksid sina ?Mel kirjutas:Kaalud on võllidel järgmised - 1,5; 1,6 ja Niva 2121 (1,6 motoga) on võllid 11,9 kg.
21213/4 12,9 kg. Mingitel kastiga versioonidel (mitte VISidel) oli olemas veel raskem vänt.
01 vända kaal oli midagi 10,... kg.
Minu 2106 mootori ja niva 2121 vändad erinevad kaalupoolest, kuigi pole kaalunud aga käega katsudes on erinevus tunda.
Ei usu, et sinna niva mootorisse on paigaldatud 21213/4 vänt.
või sain valesti aru ?
Lisan veel igaks juhuks, et masin saab olema tänavasõiduks ja jääradedele

Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1392
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Kaalud võtsin enda kunagise otsimise tulemusena saadud üleskirjutusest, mida teostasin peale ühe Nivalt tulnud 1,6 moto lahkamist. Selle oli vähemalt tavaline vänt sees.
Ei välista, et mingist hetkest kasutati 1,6 motos Niva jaosk raskemat võlli.
Soovitada ei oska, sest rajaautodega kogemused puuduvad. Tavalisel tänavasõidul on Niva võlliga ja täiesti tehaseseades motoga hea sõita. Veab madalalt, selline punktist A-B kulgemine on sujuv. Samas võrreldes tavalise motoga on selgelt teravust vähem.
Ei välista, et mingist hetkest kasutati 1,6 motos Niva jaosk raskemat võlli.
Soovitada ei oska, sest rajaautodega kogemused puuduvad. Tavalisel tänavasõidul on Niva võlliga ja täiesti tehaseseades motoga hea sõita. Veab madalalt, selline punktist A-B kulgemine on sujuv. Samas võrreldes tavalise motoga on selgelt teravust vähem.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
jääraja ja tänavasõiduks vali südamerahus 21213 väntvõll - kuna tal on topeltvastukaalud siis on mootoril ühtlasem väändegraafik - vähemalt teoorias.
jäärajal edukaks kulgemiseks pole vaja kõiki asju kõvasti kergendada
ma olen mitmeid niva mootoreid lahanud, kuid kõigis 2106 mootorites on olnud tavaline 2103 vänt.
1700 mootoritele paigaldati uuem väntvõll.
Kindlasti oskab siinkohal Ardi parema vastuse anda.
Teravuse annab kerge hooratas ja aeglane peaülekanne/lühikesed käigud.
kui 06 kastile toppida järgi 3,9 ülekanne ja 15" ratas on asi väga tuim näiteks..
jäärajal edukaks kulgemiseks pole vaja kõiki asju kõvasti kergendada

ma olen mitmeid niva mootoreid lahanud, kuid kõigis 2106 mootorites on olnud tavaline 2103 vänt.
1700 mootoritele paigaldati uuem väntvõll.
Kindlasti oskab siinkohal Ardi parema vastuse anda.
Teravuse annab kerge hooratas ja aeglane peaülekanne/lühikesed käigud.
kui 06 kastile toppida järgi 3,9 ülekanne ja 15" ratas on asi väga tuim näiteks..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1530
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
varuosapood annab II varianti:
vastukaaludeta
Коленвал ВАЗ 2103, 06, 2121 Нива,
Марка: АВТОВАЗ, Россия
Вес (справочно) кг: 11.9
Размеры (справочно), мм:140 x 140 x 500
Коленвал ВАЗ 21213 Нива, ВАЗ 21214,
Марка: АВТОВАЗ, Россия
Вес (справочно) кг: 12.898
Размеры (справочно) мм:140 x 140 x 510
- se siis vastukaaludega
http://img06.slando.ua/images_slandocom ... nsport.jpg
PS: mina olen näind vastukaaludega vänta ka 1600-l nival, aga pead ei anna et keegi seda enne mind sinna juba sisse ei pand vms.
puškadel olid minuteada 03 vändad, kergendatud.
vastukaaludeta
Коленвал ВАЗ 2103, 06, 2121 Нива,
Марка: АВТОВАЗ, Россия
Вес (справочно) кг: 11.9
Размеры (справочно), мм:140 x 140 x 500
Коленвал ВАЗ 21213 Нива, ВАЗ 21214,
Марка: АВТОВАЗ, Россия
Вес (справочно) кг: 12.898
Размеры (справочно) мм:140 x 140 x 510
- se siis vastukaaludega
http://img06.slando.ua/images_slandocom ... nsport.jpg
PS: mina olen näind vastukaaludega vänta ka 1600-l nival, aga pead ei anna et keegi seda enne mind sinna juba sisse ei pand vms.
puškadel olid minuteada 03 vändad, kergendatud.
Festina lente!
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Sain ringi käima jah.olaaf kirjutas:vahel 0,8 peaks täiesti piisav olema - üldiselt sõltuvalt süüteküünlast annab 0,7-0,9 el süütega.
Said nuki ringi käima lõpuks?
Uued klappid olid 1mm lühemad, aga sisselasked käisid ilusti ringi ja väljalaskel jooksis väike vedru kinni.
Võtsin siis alumisest väikse vedru seibi/kausist 1,5 treipingis maha.
Vaatasin ka ülemise seibi asja aga selle oleks pidanud täiesti uue tegema, et kokku istuks.
Jäeb loota, et midagi hullu oma targa aruga ei teinud.
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....