Mootori kohta küsimusi Tarkadeklubile.

Mootori kohta küsimusi Tarkadeklubile.

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
f
france2
Postitusi: 543
Liitunud: 17 Nov 2006 21:18
Asukoht: Märjamaa
Autod: Lada Vfts

Postitus Postitas france2 »

Sul on mingi mõõte viga kuna sealt sai võetud maha niimoodi, et põlemiskambri poolt 2,5mm ja kõigenõrgemast kohast 1mm. Või on põlemiskamber nii suureks uuristatud. Mõõda uuesti!
Kasutaja avatar
Qunts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 367
Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
Kontakt:

Postitus Postitas Qunts »

 
france2 kirjutas:Sul on mingi mõõte viga kuna sealt sai võetud maha niimoodi, et põlemiskambri poolt 2,5mm ja kõigenõrgemast kohast 1mm. Või on põlemiskamber nii suureks uuristatud. Mõõda uuesti!
No mõõtsin kõik kambrid üle ja no vahe oli võibolla 0,1 cc
koos ühe kodanikuga mõõtsime ja ei olnud kuidagi vähem.
Panin ilusti kaane tööpinna järgi loodi ja süstlaga vaikselt lasin.
Pärast veel tõmbasin metall joonlauaga üle, et äkki sai kuhi peale :D
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
f
france2
Postitusi: 543
Liitunud: 17 Nov 2006 21:18
Asukoht: Märjamaa
Autod: Lada Vfts

Postitus Postitas france2 »

Siis võta Olaafi soovituse jägi plokist nii palju, et kolvid servaga tasa,
Kasutaja avatar
Qunts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 367
Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
Kontakt:

Postitus Postitas Qunts »

Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
Kasutaja avatar
Qunts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 367
Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
Kontakt:

Postitus Postitas Qunts »

Vaja soetada uus väntvõll ja küsimus oleks kas tavaline 2106 oma või niva oma võtta?
Vahe pidi olema kaalus aga kumb ?
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
w
Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 497
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

Postitus Postitas Walter »

niva vänt raskem, ei mäleta palju, aga vahe oli korralik. Kui valida siis 06 oma ikka.
MännikuLaiali.
Kasutaja avatar
Qunts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 367
Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
Kontakt:

Postitus Postitas Qunts »

 
Walter kirjutas:niva vänt raskem, ei mäleta palju, aga vahe oli korralik. Kui valida siis 06 oma ikka.
Aga miks ?
Pidi olema nii, et kui raskem siis pidi mootor käiguga pidurdades rohkem vigu andestama kui kergega, sest vända raskusega pidi pöördeid veel hoidma samas kui kerge vänt laseb pöörded kohe maha ja sellega ka näiteks külglibisemine kergem tulema.
Poroovisin leida mingit valemit, et välja arvutada aga see vana peakolu ei võtta enam kinni :D
Parandage kui eksin :D
Kas valida malm või rauast kolakas tulavase mootori sisse ?
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1392
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Kaalud on võllidel järgmised - 1,5; 1,6 ja Niva 2121 (1,6 motoga) on võllid 11,9 kg.
21213/4 12,9 kg. Mingitel kastiga versioonidel (mitte VISidel) oli olemas veel raskem vänt.
01 vända kaal oli midagi 10,... kg.
Kasutaja avatar
Qunts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 367
Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
Kontakt:

Postitus Postitas Qunts »

 
Mel kirjutas:Kaalud on võllidel järgmised - 1,5; 1,6 ja Niva 2121 (1,6 motoga) on võllid 11,9 kg.
21213/4 12,9 kg. Mingitel kastiga versioonidel (mitte VISidel) oli olemas veel raskem vänt.
01 vända kaal oli midagi 10,... kg.
Mei aga mida soovitaksid sina ?
Minu 2106 mootori ja niva 2121 vändad erinevad kaalupoolest, kuigi pole kaalunud aga käega katsudes on erinevus tunda.
Ei usu, et sinna niva mootorisse on paigaldatud 21213/4 vänt.
või sain valesti aru ?
Lisan veel igaks juhuks, et masin saab olema tänavasõiduks ja jääradedele :D
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1392
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Kaalud võtsin enda kunagise otsimise tulemusena saadud üleskirjutusest, mida teostasin peale ühe Nivalt tulnud 1,6 moto lahkamist. Selle oli vähemalt tavaline vänt sees.
Ei välista, et mingist hetkest kasutati 1,6 motos Niva jaosk raskemat võlli.
Soovitada ei oska, sest rajaautodega kogemused puuduvad. Tavalisel tänavasõidul on Niva võlliga ja täiesti tehaseseades motoga hea sõita. Veab madalalt, selline punktist A-B kulgemine on sujuv. Samas võrreldes tavalise motoga on selgelt teravust vähem.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

jääraja ja tänavasõiduks vali südamerahus 21213 väntvõll - kuna tal on topeltvastukaalud siis on mootoril ühtlasem väändegraafik - vähemalt teoorias.
jäärajal edukaks kulgemiseks pole vaja kõiki asju kõvasti kergendada :)

ma olen mitmeid niva mootoreid lahanud, kuid kõigis 2106 mootorites on olnud tavaline 2103 vänt.
1700 mootoritele paigaldati uuem väntvõll.

Kindlasti oskab siinkohal Ardi parema vastuse anda.

Teravuse annab kerge hooratas ja aeglane peaülekanne/lühikesed käigud.
kui 06 kastile toppida järgi 3,9 ülekanne ja 15" ratas on asi väga tuim näiteks..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1530
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107R, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

varuosapood annab II varianti:
vastukaaludeta
Коленвал ВАЗ 2103, 06, 2121 Нива,
Марка: АВТОВАЗ, Россия
Вес (справочно) кг: 11.9
Размеры (справочно), мм:140 x 140 x 500

Коленвал ВАЗ 21213 Нива, ВАЗ 21214,
Марка: АВТОВАЗ, Россия
Вес (справочно) кг: 12.898
Размеры (справочно) мм:140 x 140 x 510

- se siis vastukaaludega
http://img06.slando.ua/images_slandocom ... nsport.jpg

PS: mina olen näind vastukaaludega vänta ka 1600-l nival, aga pead ei anna et keegi seda enne mind sinna juba sisse ei pand vms.

puškadel olid minuteada 03 vändad, kergendatud.
Festina lente!
Kasutaja avatar
Qunts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 367
Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
Kontakt:

Postitus Postitas Qunts »

Nii sain mootori kokku, kuid tekkis küsimus mis süüte küünlaid kasutada kui on elektron süüde ja palju peaks olema küünlal vahe? (süüde siis Vahuri käest).
Samas ei taha teile kogu aeg helistada iga pisiasjaga :D
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

vahel 0,8 peaks täiesti piisav olema - üldiselt sõltuvalt süüteküünlast annab 0,7-0,9 el süütega.

Said nuki ringi käima lõpuks?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
Qunts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 367
Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
Kontakt:

Postitus Postitas Qunts »

 
olaaf kirjutas:vahel 0,8 peaks täiesti piisav olema - üldiselt sõltuvalt süüteküünlast annab 0,7-0,9 el süütega.

Said nuki ringi käima lõpuks?
Sain ringi käima jah.
Uued klappid olid 1mm lühemad, aga sisselasked käisid ilusti ringi ja väljalaskel jooksis väike vedru kinni.
Võtsin siis alumisest väikse vedru seibi/kausist 1,5 treipingis maha.
Vaatasin ka ülemise seibi asja aga selle oleks pidanud täiesti uue tegema, et kokku istuks.
Jäeb loota, et midagi hullu oma targa aruga ei teinud.
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
Vasta