Ohutustehniline kontroll LK karikasarja võistlustel.
Ohutustehniline kontroll LK karikasarja võistlustel.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Ohutustehniline kontroll LK karikasarja võistlustel.
Paneks siis paika mis seisukorras masin peaks olema, et klubivõistlustel võistelda saaks.
Roolisüsteem:
...tagavedu
Süsteemis ei tohi olla suuri lokse ning pööramisel suuri takistusi, roolikarp ja pendelhoob peavad olema kindlalt kere küljes.
...esivedu
ei tohi esineda suuri lõtke, roolilatt peab kindlalt olema kere küljes, rooli keeramisel keskasendi läheduses ei tohi esineda järske takistusi roolikeeramisel...
Pidurisüsteem:
Esimesed voolikud ei tohi olla sügavate lõhedega, lekked keelatud
Toite- ja jahutussüsteem:
Kütusevoolikud peavad olema terved (ilma pragudeta), lekkeid ei tohi esineda.
Jahutussüsteemi lõdvikud peavad olema terved, süsteem ilma suurema lekketa (loik)
Mootor /kk/reduktor - ilma suuremate õlileketeta (kui tehnilise kontrolli alale jääb õliloik, siis rajalepääs ainult korraldaja otsusega)
Väljalaskesüsteem ei tohi lekkida kapoti all st kolle-püksid üleminek.
Mootoripadjad peavad terved olema - tuvastatakse mootori liigutamise teel.
Aku peab olema kinnitatud kas originaalkinnituse või vähemalt ühe metallvitsaga, aku plussklemm peab olema kaetud plastikkattega vältimaks lühiühendust massiga
Salong:
Iste peab olema kindlalt auto küljes, turvavöö lukustuma, roolisammas ei tohi olla kere küljest lahti või omada suurt loksu
Autos ei tohi võistlemise ajal olla lahtiseid asju.
Kere:
Uksed, eriti juhiuks peab kindlalt lukustuma, kõik uksed peavad olema nii salongist kui väljast igal ajal avatavad.
Vähemalt esiaknad peavad võistluse vältel olema suletud.
sügavad tuvastatavad korrosioonikahjustused keelatud (karbist eraldunud uksepost, deformeerunud paralleelvarda kinnitus - kontollitakse auto kõigutamise teel külgsuunas.)
Lahtised detailid, mis võivad pudeneda rajale ning ohustada teisi võistlejaid keelatud. (logisev kärukonks, lahtised küljeliistud, ripakil stanged ja spoilad jne...) kontrollitakse tehnilises ning enne igat starti rajakohtuniku poolt...
Rehvid/veljed:
Originaal rummuga on lubatud kasutada kas originaal auguvahega velgi või maksimaalselt +2mm suurema auguvahega velgi - viimaste kasutamise korral eriti tähtis, et võistleja peale igat sõitu kontrolliks poltide pingsust.
erandiks on olukord, kus rummud on ringi tehtud teisele poldivalemile - sellisel juhul on veljed vabad vastavalt uuele poldivalemile jällegi +/-2mm
Rehvid peavad olema paljanditeta, munadega rehvidega rajalepääs otsustatakse individuaalselt, esiteljel keelatud munas rehvide kasutamine...
Lisaks soovitatav omada autos tulekustutit, mis peab olema kinnitatud 2 kiiresti avatava metallvitsaga, ning soovitavalt läbi kere - juhul kui paigaldatud tulekustuti ning see jõuga tõmmates eraldub sellega rajale ei pääse...
üldiselt võiks tehnilise komisjoni ja võistluse eest maksmise ning võistlusnumbri väljastamise teha ühekorraga - senikaua kui võistlejaid pabereid ajab on autol ring peal..
Siia palun ainult konkreetsed teemakohased ettepanekud...
[Muudetud: 4-8-2008 olaaf]
Muutsin pisut pealkirja, et oleks arusaadavam. Mootori ja muu päristehnilise osa (klasside eristus) juurde jõutakse täpsemalt ehk juba uuel aastal.
[Muudetud: 23-10-2008 logman]
Roolisüsteem:
...tagavedu
Süsteemis ei tohi olla suuri lokse ning pööramisel suuri takistusi, roolikarp ja pendelhoob peavad olema kindlalt kere küljes.
...esivedu
ei tohi esineda suuri lõtke, roolilatt peab kindlalt olema kere küljes, rooli keeramisel keskasendi läheduses ei tohi esineda järske takistusi roolikeeramisel...
Pidurisüsteem:
Esimesed voolikud ei tohi olla sügavate lõhedega, lekked keelatud
Toite- ja jahutussüsteem:
Kütusevoolikud peavad olema terved (ilma pragudeta), lekkeid ei tohi esineda.
Jahutussüsteemi lõdvikud peavad olema terved, süsteem ilma suurema lekketa (loik)
Mootor /kk/reduktor - ilma suuremate õlileketeta (kui tehnilise kontrolli alale jääb õliloik, siis rajalepääs ainult korraldaja otsusega)
Väljalaskesüsteem ei tohi lekkida kapoti all st kolle-püksid üleminek.
Mootoripadjad peavad terved olema - tuvastatakse mootori liigutamise teel.
Aku peab olema kinnitatud kas originaalkinnituse või vähemalt ühe metallvitsaga, aku plussklemm peab olema kaetud plastikkattega vältimaks lühiühendust massiga
Salong:
Iste peab olema kindlalt auto küljes, turvavöö lukustuma, roolisammas ei tohi olla kere küljest lahti või omada suurt loksu
Autos ei tohi võistlemise ajal olla lahtiseid asju.
Kere:
Uksed, eriti juhiuks peab kindlalt lukustuma, kõik uksed peavad olema nii salongist kui väljast igal ajal avatavad.
Vähemalt esiaknad peavad võistluse vältel olema suletud.
sügavad tuvastatavad korrosioonikahjustused keelatud (karbist eraldunud uksepost, deformeerunud paralleelvarda kinnitus - kontollitakse auto kõigutamise teel külgsuunas.)
Lahtised detailid, mis võivad pudeneda rajale ning ohustada teisi võistlejaid keelatud. (logisev kärukonks, lahtised küljeliistud, ripakil stanged ja spoilad jne...) kontrollitakse tehnilises ning enne igat starti rajakohtuniku poolt...
Rehvid/veljed:
Originaal rummuga on lubatud kasutada kas originaal auguvahega velgi või maksimaalselt +2mm suurema auguvahega velgi - viimaste kasutamise korral eriti tähtis, et võistleja peale igat sõitu kontrolliks poltide pingsust.
erandiks on olukord, kus rummud on ringi tehtud teisele poldivalemile - sellisel juhul on veljed vabad vastavalt uuele poldivalemile jällegi +/-2mm
Rehvid peavad olema paljanditeta, munadega rehvidega rajalepääs otsustatakse individuaalselt, esiteljel keelatud munas rehvide kasutamine...
Lisaks soovitatav omada autos tulekustutit, mis peab olema kinnitatud 2 kiiresti avatava metallvitsaga, ning soovitavalt läbi kere - juhul kui paigaldatud tulekustuti ning see jõuga tõmmates eraldub sellega rajale ei pääse...
üldiselt võiks tehnilise komisjoni ja võistluse eest maksmise ning võistlusnumbri väljastamise teha ühekorraga - senikaua kui võistlejaid pabereid ajab on autol ring peal..
Siia palun ainult konkreetsed teemakohased ettepanekud...
[Muudetud: 4-8-2008 olaaf]
Muutsin pisut pealkirja, et oleks arusaadavam. Mootori ja muu päristehnilise osa (klasside eristus) juurde jõutakse täpsemalt ehk juba uuel aastal.
[Muudetud: 23-10-2008 logman]
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Peaks ehk sõitja riietust ja turvavarustuse kasutamist puudutavad punktid kah siia kirja panema (eraldi postitusena ehk ).
Muidu vuratakse üritusele jälle ujukates ja paljajalu .
Noppeid saab siit: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=16000
Muidu vuratakse üritusele jälle ujukates ja paljajalu .
Noppeid saab siit: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=16000
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Summercamp tulemas ja aeg on autod ka korda seada võistlusteks,
aega on veel piisavalt.
Kuna ladaklubi kiirendusega on mul aastast 2004 eriti tõsised kogemused ja kiirused lähevad päris suureks ei saa teatud asjades erandeid teha...
aega on veel piisavalt.
Kuna ladaklubi kiirendusega on mul aastast 2004 eriti tõsised kogemused ja kiirused lähevad päris suureks ei saa teatud asjades erandeid teha...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
--grazy-
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 396
- Liitunud: 15 Veebr 2006 16:54
- Asukoht: Raplamaa või Pärnu
- Autod: Bmw 525IA,Toyota Celica
- Kontakt:
Pms oleks üks küsimus, nimelt kas tohib võistelda autoga, millel on sees litsentsita turvapuur, tagauksed on avatavad ainult seest kuna väljas pole linke, aku on bagasnikus(korralikult kinnitatud) ja autol puudub nii ülevaatus kui ka kindlustus(transport treilal)
[Muudetud: 30-10-2009 -grazy-]
[Muudetud: 30-10-2009 -grazy-]
Bmw 525IA 141 kw 1991.Toyota celica gen3 78kw 1984
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Tõstataks tehniliste tingimuste teema jälle üles, seoses viimasel võistlusel nähtuga (Laitse 16.10)
Minu ettepanekud:
1. Kategooriliselt keelata korvistme ja trakside kasutamine standardklassis ning pro klassis ilma turvapuurita!
Põletajal vedas viimane kord ikka väga kõvasti, et pea õlgade vahele jäi...
Traksid reguleeritava seljatoega istme puhul ok.
2. Mitte lubada starti autosid millel on pagasiruumi viidud aku ning puudub tagaiste ja istme tagune originaalkate või vähemalt 1,5mm paksune alumiiniumplekk / 0,8mm terasplekk, mis isoleerib tihedalt pagasiruumi sõitjateruumist.
Kütusepaagi tuulutus peab olema viidud auto gabariitidest väljapoole (va standardklass).
Nõutud on kinnitada aku pagasiruumis vähemalt ühe 4cm laiuse ja 1,5mm paksuse terasvitsaga üle aku, (kummimatt vitsa all on kohustuslik!), vits auto külge vähemalt m8 poltidega..
Rangelt soovituslik on kasutada aku peal akukasti ning lisaventilatsiooni auto gabariitidest väljapoole..
Minu ettepanekud:
1. Kategooriliselt keelata korvistme ja trakside kasutamine standardklassis ning pro klassis ilma turvapuurita!
Põletajal vedas viimane kord ikka väga kõvasti, et pea õlgade vahele jäi...
Traksid reguleeritava seljatoega istme puhul ok.
2. Mitte lubada starti autosid millel on pagasiruumi viidud aku ning puudub tagaiste ja istme tagune originaalkate või vähemalt 1,5mm paksune alumiiniumplekk / 0,8mm terasplekk, mis isoleerib tihedalt pagasiruumi sõitjateruumist.
Kütusepaagi tuulutus peab olema viidud auto gabariitidest väljapoole (va standardklass).
Nõutud on kinnitada aku pagasiruumis vähemalt ühe 4cm laiuse ja 1,5mm paksuse terasvitsaga üle aku, (kummimatt vitsa all on kohustuslik!), vits auto külge vähemalt m8 poltidega..
Rangelt soovituslik on kasutada aku peal akukasti ning lisaventilatsiooni auto gabariitidest väljapoole..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
1. Arusaadav
2. Pagasiruumi ja sõitjateruumi vaheline kate - arusaadav.
Aku kinnitus? Nt. Kui on aku kinnitus tehtud pagasiruumis samamoodi nagu mõnel teisel masinal kapotiall. Sama hästi võiks nõuda, et kapotiall on ka vitsaga kinnitus. Lisaks see, et minuteada ei tohigi kõiki akusid vitsaga kinnitada (võin eksida), ehk ainuke variant alumisest randist.
Akukasti ja ventilatsiooni vajadusest saan aru, aga mina küll ei ole nõus nt poritiiba lisa auku lõikama.
Millisest intsidendist see aku teema üldse nii järsku üles tõusis?
2. Pagasiruumi ja sõitjateruumi vaheline kate - arusaadav.
Aku kinnitus? Nt. Kui on aku kinnitus tehtud pagasiruumis samamoodi nagu mõnel teisel masinal kapotiall. Sama hästi võiks nõuda, et kapotiall on ka vitsaga kinnitus. Lisaks see, et minuteada ei tohigi kõiki akusid vitsaga kinnitada (võin eksida), ehk ainuke variant alumisest randist.
Akukasti ja ventilatsiooni vajadusest saan aru, aga mina küll ei ole nõus nt poritiiba lisa auku lõikama.
Millisest intsidendist see aku teema üldse nii järsku üles tõusis?
Lower your standards and you'll never be disappointed!
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Osadel nn "rallimasinatel" oli aku ikka väga nukralt kinnitatud. Pealegi nägin kellelgi akut millel seda alumist äärt tehasest jube napilt oli tekitatud. Akuteema on aktuaalne just pro klassis - kui ehitatakse ralliautot peaks asi olema ikka korralikult tehtud!
Ventilatsiooni saab vedada läbi pagassis asuva vee äravoolu korgi näiteks - tiiba augustama kedagi küll üles ei kutsu..
Tegu on ettepanekute, mitte juba otsustatud asjadega, seega mida rohkem argumenteeritud vastukaja seda parem...
Ventilatsiooni saab vedada läbi pagassis asuva vee äravoolu korgi näiteks - tiiba augustama kedagi küll üles ei kutsu..
Tegu on ettepanekute, mitte juba otsustatud asjadega, seega mida rohkem argumenteeritud vastukaja seda parem...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."