Mina panin Fiati 1.7d 44kw koodiga 149B3.000
Käigukasti otsa läheb mootor otse. Sidurivõlli pidi veidi maha võtma sest muidu läks vastu väntvõlli ja sidurikojale tuli üles väike aste lõigata kuna mootoriplokil on tagaosas mingi 4 poldiga luuk.
Hooratas on lada oma. Hoorattal pidi poldiavad puurima 12mm-le, Hooratast tsentreerib Sidurivõlli tugilaager, mille välisvõru "treisin" astmesse (Fiati väntvõllil väiksema läbimõõduga ava).
Sidur on Lada oma.
Starter on lada oma. Pidi veidi külge käiama - fiati plokil on õlikanal sellel küljel.
Vaakumpumba eemaldasin (Põldudevahel saab võimuta kah hakkama) ja tegin nukkvõllile ette pimeda (pump saab nukvõllist oma õlituse) kaane otsa panin plaadi ning selle külge sanga mootori tõstmiseks.
Jahutuskanalid tõin starteripoole välja. Seal siis suur kanal kust kuum välja tuleb(nagu ladalgi seal veepumba peal, kaane küljes) ning allpool väike 10mm kanal pideva ringvoolu jaoks. Väike kanal läheks siis kohe pumba imemise poolele aga mul käib ka turbo jahutuskanalist läbi.
Kuna jahutussüsteem , temperatuurinäidik (sobib Niva kellaga) ning plokikaane tagumineosa nõuavad ruumi, andsin tulemüürile kolakat ning soojenduse õhuvõtukopsikule kuuma. Soojendusüsteem on tulemüürist siiski päris kaugel.
Termostaat on lada oma. Ei mäleta kas tagaveoliste või Niva oma.
Karteripõhjal jätsin fiati vannist 15mm kõrguse ääre. Niva põhjal lõikasin kinnitusserva ära ning keevitasin fiati serva külge. Lada õlivann on ka keti tõttu mõni cm pikem- sai lühemaks võetud. Õlivõttur tahtis veidi töötlemist,
Karterituulutuse õli tagasivoolutorul lõikasin otsa maha.
Mootorikinnitused sobisid plokile, aga on tagapool. Starteripoolne mingi 5 cm. Starteripoolsel oli üks ava kuskile paar mm mööda. Juhipool on lood täiesti omaette.
Loomulikult ei olnud mõttesgi seda ilma turbota jätta.
Kuna originaal kollektoritega ei olnud midagi teha, siis pidin ise sobivate asemel ühestükis sobiva tegema. Nii oli kõige lihtsam.
Turbo on Mazda kaheliitrise RF5 mootori küljest - Ishikawajima muutuva geomeetriaga.
Õhufilter on Honda Civic-ult
Esireduktor sai niimoodi mootori alla
Järeldused:
Mootor on tühikäigul väga lärmakas võrreldes teiste selleaegsetega.
Lada hooratas loomulikult liiga kerge.
Lada starter loomulikult nõrk diislile.
Vabalthingavana ei ole mõtet seda mootorit sinna panna. Võib tahma juurde küll keerata aga laip on ikkagi.
Kui panna turbo ja LDA-ga pump siis kõlbaks ilmselt teedele küll.
Miks üldse tegin?
Kunagi sai mingi Niva raibe omale veetud. Sõitma ei hakanudki kuna veovõlle ja esikardaani ei olnud. Tagavedu ei olnud huvitav. Lisaks tahtis kere kõvasti keevitust. Pabereid masinale ei leitudki.
Fiat Regata oli tubli masin kuni kõrgrõhupumbaga midagi juhtus. Jäi roostetama.
Kuna meeldib diislitega tegeleda, hakkasin Fiatile elu sisse puhuma. Kõrgrõhupumbal oli madalrõhupump kinni jooksnud. Kaudpritse 1.9l VW pumbalt sain siis vajalikud osad ning elule selle mootori saigi.
Raha tahtsid:
Hammasrihm(rullid vanad, uus määre sees), õlifilter, 2xH4lambid, keevitustraat, gaas , mõned uued poldid ja mutrid.
Kõik muu, isegi vedelikud on autoremondist allesjäänud nänn.
Paegu on keeratud peale kõvasti tahma ning ülelaadimine on 1bar peal. Vahejahutit ei pannud kuna jõudu läheb põhiliselt väikestel kiirustel vaja (mingit erilist jahutust ju radikale siis ei ole). Edaspidi peaks võibolla jämedama elemendiga kõrgrõhupea panema. Eks ole näha kuidas mootor vastu peab sellisele jamale.
Masin kulgeb põhiliselt põldudel, seega on mõned asjad päris pornolt(värvist juba näha:))
Olen ise väga rahul.
Video:
Niva Fiat diesel
Reljo