1. leht 1-st

Nivale diisel mootor.

Postitatud: 05 Apr 2010 15:21
Postitas humparts
Tere, on keegi paigaldand nivale diisel mootorit ning oskab ehk öelda, mis auto diisel sinna vahele läheks ilma suuremate ümbereitusteta. oluline oleks just, et kasti otsa ilusti istub.

Postitatud: 05 Apr 2010 15:45
Postitas madis132
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=3852
Selle teksti lõpus on kirjas kolm erinevat diisel mootorit.

Postitatud: 30 Okt 2011 19:21
Postitas Niivakas
Tere ei hakka uut teemat tegema. Omal ka selline plaan et panna niivale diisel mootor peale. Kas keegi on pannud mingi mootori peale sinna. Mis seal ringi peab ehitama. Mis mootorit kasutada. Omal oleks võtta Ford escorti diisel. Tean et peale on pandud peugoti omasid( peugot XUD-9SD ja Peugot XUD-9L). Küsiks siis veel nii et mis peugoti mudeli pealt võib neid mootoreid leida.

Postitatud: 31 Okt 2011 17:54
Postitas viaccess
Hr. Soovik paigaldas nivale Fiat Ritmo 1,7 mootorit, kast istub 1:1le.
Siin on ka seda mootorit müüa: http://www.okidoki.ee/item/916320/

Postitatud: 01 Nov 2011 11:32
Postitas veixx1907
 
viaccess kirjutas:Hr. Soovik paigaldas nivale Fiat Ritmo 1,7 mootorit, kast istub 1:1le.
Siin on ka seda mootorit müüa: http://www.okidoki.ee/item/916320/

Päris palju pappi tahetakse selle eest :o ja kas ültse toimiv?ei tea kas tasub ära,aga selles suhtes õigus nivale lihtne paigaldada!:D endal plaanis ka nivale diisel panna koos uazi või siis gaz66 sildadega:) aga edu tegijatele!

Postitatud: 01 Nov 2011 21:51
Postitas esimvaz
ma mõtlesin et nivale päris ei lähe see ritmo mootor, kuna mootoril paistab olema mingi asi küljes käigukasti pool, nival aga mootor istub vastu tulemüüri

Postitatud: 02 Nov 2011 18:10
Postitas Olle
See asi peaks olema pidurivõimendi vaakumpump. Kui ikka on kindel plaan Nivale diisel mootor paigaldada, siis see pisiasi ei tohiks küll takistada. Tulemüüri vastav süvend teha või pidurivõimendist loobuda, kuigi see viimane ei ole kõige mõistlikum variant.

Postitatud: 02 Nov 2011 21:35
Postitas esimvaz
kas kergem poleks mõni sirje diisel koos kastiga vahele panna, kuna vahekast on ju kardaani ristiga ühenduses. saaks koheselt 5 käiku kah.

Postitatud: 18 Nov 2012 21:55
Postitas Tehnic-man
selline küsimus kas see peugeoti 1.9diisel sobib originaalkasti otsa ka või ainult tehasest mingite ümberehitustega seda paigaldatud?

Postitatud: 19 Nov 2012 00:12
Postitas viaccess
 
Tehnic-man kirjutas:selline küsimus kas see peugeoti 1.9diisel sobib originaalkasti otsa ka või ainult tehasest mingite ümberehitustega seda paigaldatud?
Teine sidurikoda, teine hooratas, vaheplaat...

Pilt

Pilt

Postitatud: 19 Okt 2015 00:17
Postitas Relts
Mina panin Fiati 1.7d 44kw koodiga 149B3.000

Pilt
Pilt

Käigukasti otsa läheb mootor otse. Sidurivõlli pidi veidi maha võtma sest muidu läks vastu väntvõlli ja sidurikojale tuli üles väike aste lõigata kuna mootoriplokil on tagaosas mingi 4 poldiga luuk.

Hooratas on lada oma. Hoorattal pidi poldiavad puurima 12mm-le, Hooratast tsentreerib Sidurivõlli tugilaager, mille välisvõru "treisin" astmesse (Fiati väntvõllil väiksema läbimõõduga ava).

Sidur on Lada oma.

Starter on lada oma. Pidi veidi külge käiama - fiati plokil on õlikanal sellel küljel.

Vaakumpumba eemaldasin (Põldudevahel saab võimuta kah hakkama) ja tegin nukkvõllile ette pimeda (pump saab nukvõllist oma õlituse) kaane otsa panin plaadi ning selle külge sanga mootori tõstmiseks.

Jahutuskanalid tõin starteripoole välja. Seal siis suur kanal kust kuum välja tuleb(nagu ladalgi seal veepumba peal, kaane küljes) ning allpool väike 10mm kanal pideva ringvoolu jaoks. Väike kanal läheks siis kohe pumba imemise poolele aga mul käib ka turbo jahutuskanalist läbi.

Pilt

Kuna jahutussüsteem , temperatuurinäidik (sobib Niva kellaga) ning plokikaane tagumineosa nõuavad ruumi, andsin tulemüürile kolakat ning soojenduse õhuvõtukopsikule kuuma. Soojendusüsteem on tulemüürist siiski päris kaugel.

Termostaat on lada oma. Ei mäleta kas tagaveoliste või Niva oma.


Karteripõhjal jätsin fiati vannist 15mm kõrguse ääre. Niva põhjal lõikasin kinnitusserva ära ning keevitasin fiati serva külge. Lada õlivann on ka keti tõttu mõni cm pikem- sai lühemaks võetud. Õlivõttur tahtis veidi töötlemist,
Karterituulutuse õli tagasivoolutorul lõikasin otsa maha.

Mootorikinnitused sobisid plokile, aga on tagapool. Starteripoolne mingi 5 cm. Starteripoolsel oli üks ava kuskile paar mm mööda. Juhipool on lood täiesti omaette.

Pilt

Loomulikult ei olnud mõttesgi seda ilma turbota jätta.
Kuna originaal kollektoritega ei olnud midagi teha, siis pidin ise sobivate asemel ühestükis sobiva tegema. Nii oli kõige lihtsam.

Turbo on Mazda kaheliitrise RF5 mootori küljest - Ishikawajima muutuva geomeetriaga.

Õhufilter on Honda Civic-ult

Esireduktor sai niimoodi mootori alla

Pilt

Järeldused:

Mootor on tühikäigul väga lärmakas võrreldes teiste selleaegsetega.
Lada hooratas loomulikult liiga kerge.
Lada starter loomulikult nõrk diislile.
Vabalthingavana ei ole mõtet seda mootorit sinna panna. Võib tahma juurde küll keerata aga laip on ikkagi.
Kui panna turbo ja LDA-ga pump siis kõlbaks ilmselt teedele küll.

Miks üldse tegin?

Kunagi sai mingi Niva raibe omale veetud. Sõitma ei hakanudki kuna veovõlle ja esikardaani ei olnud. Tagavedu ei olnud huvitav. Lisaks tahtis kere kõvasti keevitust. Pabereid masinale ei leitudki.

Fiat Regata oli tubli masin kuni kõrgrõhupumbaga midagi juhtus. Jäi roostetama.

Kuna meeldib diislitega tegeleda, hakkasin Fiatile elu sisse puhuma. Kõrgrõhupumbal oli madalrõhupump kinni jooksnud. Kaudpritse 1.9l VW pumbalt sain siis vajalikud osad ning elule selle mootori saigi.

Raha tahtsid:

Hammasrihm(rullid vanad, uus määre sees), õlifilter, 2xH4lambid, keevitustraat, gaas , mõned uued poldid ja mutrid.

Kõik muu, isegi vedelikud on autoremondist allesjäänud nänn.

Paegu on keeratud peale kõvasti tahma ning ülelaadimine on 1bar peal. Vahejahutit ei pannud kuna jõudu läheb põhiliselt väikestel kiirustel vaja (mingit erilist jahutust ju radikale siis ei ole). Edaspidi peaks võibolla jämedama elemendiga kõrgrõhupea panema. Eks ole näha kuidas mootor vastu peab sellisele jamale.

Masin kulgeb põhiliselt põldudel, seega on mõned asjad päris pornolt(värvist juba näha:))

Olen ise väga rahul.

Video: Niva Fiat diesel

Reljo