1. leht 2-st

Mootor jõuetu?

Postitatud: 31 Jaan 2010 15:25
Postitas rene07
Nival mootoriks on 1.7i ja 2003.a. auto ja 5-da käiguga ei taha üle 90 minna. 4-daga veab ilusasti üle saja aga kui 5-s panna, siis kiirus vajub 85-90 vahele. Kas asi praeguses külmas kuna sildades vene õli või millegis muus?

Postitatud: 01 Veebr 2010 14:01
Postitas HC1
Võibolla eksin aga 5ne kast minuteada lihtsalt edasiarendus neljasest st käike on muudetud nö lühemaks ja siis 5. lihtsalt otsa poogitud. Tippkiirus tulebki 4. käiguga ja viies on selline ökonoomse sõidu käik. Lada kohapeale vastav kogemus endal puudub aga lääne masinaga küll nii olnud et 4. veab rohkem kui 5.

[Muudetud: 1-2-2010 HC1]

Postitatud: 30 Mär 2010 17:03
Postitas rene07
Aga nüüd asi juba selline, et üks päev ei läinud neljandaga üle 70-ne. Käisin ülevaatus punktis kontrollis ja sealt tehti suured silmad :yllatunud kui nii häid tulemusi nähti. Milles on jama? Kas äkki hoopis õhulugeja, mis pöörete tõusmisel jamama hakkab? Lugejal tõmbasin juhtme küljest ja mootori pöörded muutusid tühikäigul.

Help!
Rene

Postitatud: 30 Mär 2010 18:07
Postitas IceStorm
Millal viimati kütusefiltrit vahetati?

Postitatud: 30 Mär 2010 18:17
Postitas rene07
Vastu talve läksid filtrid vahetusse ja peale seda oli kõik korras. :puzzled

Postitatud: 31 Mär 2010 00:26
Postitas Moss
See masin peaks Check Engine tulukest vilgutama, kui mõni toite- või süütesüsteemi osa saba annab. Vahel on mootor jõuetu ka siis kui katalüsaator lootusetult umbe läheb. Olen aidanud ühte diiselmootoriga Saabi, mis ei suutnud sel põhjusel isegi vabakäigul pöördeid üle 2tuh tõsta. Sinu masinal siiski nii hull vaevalt et olukord on. Kas summuti kuskilt lekib ka?
Igaljuhul kirjuta siia ka, mis põhjuseks oli, kui masina normaalselt jooksma peaksid saama.
Sama mootor vedas mul 07't 4,44 ülekande ja 5. käiguga arvutuslikult 160km/h kiiruseni (spido näitas oluliselt rohkem).

Postitatud: 31 Mär 2010 14:34
Postitas rene07
Peab jah diagnosti ära tegema ja eks kui miskit selgub, siis kohe ka avalikustan.

Postitatud: 03 Apr 2010 14:06
Postitas rene07
Diagnostis käidud ja vahetatud õhulugeja ja mingi andur veel mille nime ei mäleta, aga ikka sõites hakkab hinge kinni pooma kui mootori temperatuur juba 90 juures. Check Engine tuli enam ei põle.

Postitatud: 04 Apr 2010 17:57
Postitas rene07
Asi korras:)! Katalüsaator oli umbes ja sealt ka need krd probleemid:mad:.

Postitatud: 06 Apr 2010 21:50
Postitas Moss
Siis võis ka juba katalüsaator olla tagajärg, mitte põhjus. Äkki vahetatud sai lisaks õhulugejale ka lambda andur?

Postitatud: 06 Apr 2010 23:52
Postitas olaaf
põhjus oli ilmselt mõni suurem kivi mis kati korpusesse korraliku mölgi lõi ja sisu lahti koputas.

valgus igatahes läbi ei paistnud.

Postitatud: 08 Apr 2010 10:24
Postitas rene07
Algselt postitas: Moss
Siis võis ka juba katalüsaator olla tagajärg, mitte põhjus. Äkki vahetatud sai lisaks õhulugejale ka lambda andur?
Lamda on veel vana ja see üks andur mille nime ei mäletanud on nn. halva tee andur.

Postitatud: 15 Mai 2010 23:39
Postitas rene07
Aga nüüd mure, et sõites jõnksutab. Eriti kiirendamisel ja päris korralikult. Maastikul sõites on suht normaalne aga kui maanteel või linnas sõites, siis on hing kinni ja ainult jõnkadi, jõnkadi... Kui seisab natukene, siis on jälle mingiks ajaks korras ja hiljem hakkab jälle pihta.:( Algul kahtlustasin bena filtrit, aga vana maha keerates selgus, et filtri element on filtris lahti ja logiseb sees. Vahetasin uue filtri vastu, aga asi ei paranenud. Milles võib asi olla??????

Postitatud: 16 Mai 2010 00:59
Postitas Arvos
Kui seisab natukene, siis on jälle mingiks ajaks korras...

Selle järgi arvan, et ei saa bensu peale piisavalt. Tõmbab vaakumisse. Kui väheke seisab, imeb bensu peale ja sõidab kuniks jälle vajaka jääb. Kui sa kusagil põhja kündmas pole käinud ja toru mõlki sellega pitsitanud, soovitaks paagi ära puhastada. Maha pole esialgu vaja võtta, võib proovida voolikuotsa põhja suunata kui õnnestub ja paagi tühjaks tõmmata. Kas paagis sõela pole kütusetoru otsas? Kui on, võib see sõel umbes olla ja/või toruots pläga sees. Paaki koguneb pikapeale igasugust ollust. Alles puhastasin bemaril paagis oleva etteande pumba sõela. Pump istus sõelapidi molluskite sees ja auto ei tahtnud ka üldse enam sõita.

Ega sa pole bensu hulka mingit puhastuskeemiat valanud?
Kõige lihtsam - Keera paagi kork maha ja pane voolik kanistriga valmis. Puhu toru puhtaks paaki ja tõmba kohe bens välja. Puhud sõela puhtaks(kui on sõel) ja plastmasskanistris või ämbris näed kohe ära kas seal oli midagi. Ning kui oli, võib paagi kapitaalselt puhtaks juba teha ja sõita proovida. Kahju ei tee paagi puhastus mingil juhul.

[Muudetud: 15-5-2010 Arvos]

Postitatud: 27 Mai 2010 21:06
Postitas rene07
Selge pilt... aga selline küsimus, et kui lahti ühendada lamda pistik kas siis peab mootori töös midagi muutuma või peab tööle jääma ilma, et midagi muutuks? Sama moodi tegin ka anduriga, mis asetseb plokipea esimeses otsas nn.väntvõlli anduriga ja tühikäigul töötades ei muutunud midagi.

Postitatud: 27 Mai 2010 23:00
Postitas Arvos
Algselt postitas: rene07
Selge pilt... aga selline küsimus, et kui lahti ühendada lamda pistik kas siis peab mootori töös midagi muutuma või peab tööle jääma ilma, et midagi muutuks? Sama moodi tegin ka anduriga, mis asetseb plokipea esimeses otsas nn.väntvõlli anduriga ja tühikäigul töötades ei muutunud midagi.
Krt seda teab kas muutub või ei. Isendid käituvad ka isemoodi vahel. Mul on 525tds-il külmkäivituse andurilt pistik maha võetud selleks, et mootor arvaks alati, et tuleb külmkäivitus ja võtaks küünlad järgi. Pump on õhtal ja seda juba 3-4 aastat tagasi. Külmalt läheb mis paugub aga soojalt tahab küünaldeta pikka käiamist. Ilma küünaldeta käiad ikka üsna pikalt enne kui käima saab. Sooja mootoriga muidu küünlaid järgi ei lülita Nii ta siis arvabki, et mootor külm ja läheb ka soojalt käima kenasti.
Nüüd asja point - Kui nimetatud anduri küljest pistik ära võtta, pidi hakkama sooja mootoriga pöördeid kõrgele ajama ja küttekulu pidi tunduvalt tõusma. Mul ei hakka ta midagi tõstma ja ka küttekulu on norm, linnasõidul 7,5 ja maanteel 6,2. Mina küll mingit vahet pole täheldanud, kas on seda andurit juhtme küljes või mitte. Täpselt samamoodi käitub nagu enne koos anduriga.

Postitatud: 29 Mai 2010 13:38
Postitas rene07
Täna sai siis käidud veits looduses ja hakkas poolest päevast jälle jama pihta. Kiirendamisel ei saa kätte ja jõnksutab. Kiirust hoiab üleval aga kui kiirendada, siis hakkab jõnksutama :flaming. Ära olen vahetanud küünlad, küünla juhtmed, lamda, õhulugeja, bena filter. Kiskusin ka pumba maha. Pumba otsas olev filter oli puhas ja paak seest ise ka. Bena voolikud ka kõik ilusti terved ja ilma muljumisteta.

[Muudetud: 29-5-2010 rene07]

Postitatud: 29 Mai 2010 14:47
Postitas Arvos
Ma loen siit välja, et sul on paagis elektriline pump? Ma ei tea uuematest Nivadest midagi. Mõõda ära pumba surve alustuseks. On olnud analoogne probleem ühel autol ja siis oli süüdi pump, mis ei andnud õiget survet.

Postitatud: 29 Mai 2010 19:01
Postitas hendu
Gaasiasendi andurit oled vahetada? Mul 11x seerial vaikselt sõites kippus jõnksutama ja vahest ka kiirendades ning siis oli probleem just gaasiasendi anduris.

Postitatud: 29 Mai 2010 21:49
Postitas rene07
Käisin diagnostis ja seal öeldi, kaks korda on veakoodi andnud nn.süütemoodul. See jubin, mis annab kõrgepinget küünlajuhtmetele. 2 ja 3 silindri katkestused. Kas see võib olla selle krdi anomaalia põhjus? Siis peaks ju tühikäigul ka jamama, aga seisma jäädes tühikäik on normaalne.