1. leht 1-st

Nivale Diisel mootor

Postitatud: 19 Juun 2003 00:43
Postitas Landy
Jäi ühest teisest foorumist silma väide:
"üks Niva mees ostis tema fiat tipo 1,9tdi mootori, ta ütles, et see sobib sinna
ümberehitamata."

Oskab keegi selle paikapidavust kommneteerida?:puzzled

Fiat regata

Postitatud: 19 Juun 2003 11:43
Postitas vilimo
Ma olen näin kuidas on nival peal fiat regata mootor 1,9d kui ma ei exi ainuke asi mis vaja ymber teha oli mootori käppad kui ma õieti mäletan :)

Postitatud: 08 Juul 2003 20:27
Postitas kopec
kas esiveolise fiati mootor sobib siis kkastiga?

NIVA 1,9D

Postitatud: 15 Aug 2003 14:11
Postitas heiki
NIVA “le sobib tehase jutu järgi 1,9D,Peugeoti mootor XUD-9L .
Mootor tootmises 87a, romulas peaks selliseid mootoreid juba olemas.

Postitatud: 17 Aug 2003 16:00
Postitas Landy
Esialgne postitaja heiki
NIVA “le sobib tehase jutu järgi 1,9D,Peugeoti mootor XUD-9L .
Mootor tootmises 87a, romulas peaks selliseid mootoreid juba olemas.
Kuigi olen sellest siin korduvalyt kirjutanud kordan veelkord üle :sein

Nivale on venelased peale pannud kolme erinvat diislit:

*VAZ-21215 (1993-1996) Engine: Peugeot XUD-9L,Diesel, 1905cc,

*VAZ-21215-10 (1998-....)Engine: Peugeot XUD-9SD, turbo-diesel. Straight 4. Displacement: 1,905 cc (bore 3.46", stroke 3.27"),
compression ratio 23:1. Power 75 hp @4,600 rpm, torque 97 ft.-lb. @ 2,250 rpm. Acceleration 0 to 62 mph 21.3 s. Top speed 82 mph. Fuel
economy: 32.2 mpg (in 56 mph), 20.6 mpg (at 75 mph),24.5 mpg (in city cycle)

*VAZ-21215-50 Engine: VAZ-3411, turbo-diesel. Straight 4. Displacement: 1,524 cc. Power 65 hp @ 4,600 rpm, torque 87 ft.-lb. @ 2,500
rpm. Fuel economy:less than 27 mpg (average)

--------
LISA:
Neile kes inglaste terminitset aru ei saa lisan seletuseks:

mpg (miles per gallon)- miili galloni kohta (kütusekulu)
" (inch)-tolli (pikkuse mõõt)
ft.-lb(feet-bound)-(naela tolli kohta) (väändemomendi juures)
mph (miles per hour)-miili tunnis (liikumiskiirus)

Postitatud: 08 Okt 2003 16:28
Postitas anduvop
huvitav kas keegi teab palju selline diisel liitreid kah võtab:rolleyes

Postitatud: 24 Okt 2003 03:30
Postitas simon
Selle kohta on ju info olemas, et Fiati mootorid sobivad ladale, kui nad sobiavad ladale siis peaks nad ka ju nivale sobima kuna neil kasutati ju samu mootoreid: http://www.ladaclub.hu/tuning/dohc_en.html
Ise olen proovinud kokku panna argenta mootorit ja lada kasti. Poldiaugud sobisid küll, edasi ei viitsinud jurkida.
Peasks sobima nii esiveolised, kui tagaveolised (vt. linki) ja peaks käikariga üksühele kokku minema, lingis on küll ainult bensiini mootorid, kuid vaevalt, et diislid erinevad sama käikar peaks ikka otsa minema. Selliseid fiati diisleid leiab vabalt soovist või romulast. Üks argenta 2,5d on juba päris kaua müügis.

Postitatud: 05 Nov 2003 13:37
Postitas reljo86
fiati mootorit on nivale hea panna küll, sest lada sidurikoda läheb fiati mootoriga kokku. peale mootorikinnituste tuleb veel ümber teha õlivann, sest nival on ju esisilla reduktor mootori küljes. tagaveolise fiati mootoriga pole erilist jama,aga esiveolistel on veejaotus süsteem mootori tagaküljel ja see annab mootori salongipoolsele osale umbes 7cmi juurde ja mootor ei mahu ära. kodus on regata olemas ja olen värki uurinud.

Postitatud: 05 Nov 2003 18:38
Postitas reljo86
argenta mootor oli läinud. aga kui näete kuskil mõnda müügis olevat tagaveolist diisel fiatit või selle mootorit siis teatage.

Postitatud: 25 Veebr 2004 18:18
Postitas nivamb
ON siin foorumis mõni selline mees ka kes on nivale diisli ISE peale aretanud?

Postitatud: 03 Mär 2005 00:36
Postitas Ardi Soovik
Mul just 1,7-se Ritmo diisli aretamine käimas.Mootor ise juba peal,tegeleme veel väljalaske-,jahutus- ja elektrisüsteemidega.
Pealearetamiseks valitud 95a Niva,kuna tal originaalis kiirsillad ja 5k.kast,diiselmootoril teatavasti madal pöördemoment.
Käivitus hakkab toimima 24voldiga.
Kõige problemaatilisemaks kujuneb vist tahhomeetri töölesaamine.Võib-olla tuleb selleks otstarbeks isegi jagaja nukkvõlliratta otsa aretada või on kellelgi paremaid ideid soovitada.

Postitatud: 03 Mär 2005 18:29
Postitas sass85
yks teadja mees oskas rääkida et dislal käib yldiselt geneka pealt tahokas.
ei viitsi ma sõnu välja kribada :puzzled
arvatavasti spets koht selleks genekal

Postitatud: 03 Mär 2005 19:25
Postitas Ardi Soovik
Sealt tulevad ka äkki teistsugused impulsid kui jagaja pealt.

Postitatud: 03 Mär 2005 21:41
Postitas Ardi Soovik
Tegelikult annaks ka nukkvõlli otsa midagi panna(kontaktid või kontaktivaba jagaja andurid),aga võib ka vändaotsa rattale 2 andurit panna.Lihtsam vist panna kontaktid ja süütepool,kuna ma elektroonikas suht tume.

Postitatud: 07 Mär 2005 14:19
Postitas rtuning

Postitatud: 01 Juul 2005 00:47
Postitas Ardi Soovik
Nii nüüd lõpuks on ka minu Niva Fiat Ritmo 1,7D mootoriga sõidukorras.
1,7D on nati lahja Nivale kuid see eest soodsaim ja kergemalt paigaltatav D mootor.Võib-olla pole selle mootori pihustid ja süütenurk päris õige,sest 5-nda käiguga ta õieti vedada ei jõudnud.Peab märkima,et mootor sai paigaldatud 21213-le millel sünnipäraselt kiirdiffrid all,kui asendada 01 diffrite vastu, peaks ta ka jäksama 5-daga vedada.
Kui hästi läheb,on see üks kahest Ladast millega suve kokkutulekule tulen.

Postitatud: 01 Juul 2005 14:53
Postitas chp
Aga oled sa Ardi ka nüüd kuskil mätaste vahel sellega kruiisimas käinud? Et kuidas madalatel pööretel maastikul müdistada on?

Postitatud: 05 Juul 2005 08:15
Postitas Ardi Soovik
Kuna sai peale lada hooratas,mis on tublisti kergem ta oma hoorattast,siis peab kohapealt minekul ja tühikäigul jalg gaasipedaalil valvas olema.Lahendused:aeglaemad diffrid,käsigaas(suts peale tõmmata,siis on nagu traktor),lasta teha raskem hoorattas või rihmaratas(viimase effekt väiksem).
Seega praegu ainus eelis kütusekulu,mis teoreetiliselt peaks jääma alla 8l/100-le,või maastikul alla 6 l/h.

Postitatud: 16 Aug 2005 17:28
Postitas Ardi Soovik
Esialgsed tulemused 7l/100-le maanteel.

Postitatud: 27 Aug 2006 23:10
Postitas Landy
Huvitav aretis
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
2,0 Nissani diisel vahele aetud