1. leht 4-st

Postitatud: 17 Apr 2005 15:06
Postitas motamees
Mul praegu üks kunde auto (pikk kastiga Niva) sees, käigukasti vahetus.
80 tuhande km jooksul läheb alla juba neljas käigukast (5 käiguline). Garantii mehed juba vihased ta peale. Anti veel viimane uus kast. Edaspidi mingu pekki. Maksis pisut (750eek) kastile ka juurde (vahepeal on kast kallimaks läinud). Kastide veaks väidetavalt vale ekspluateerimine (ei tea küll missmoodi).
Praegu on Läti esinduses alla pandud kast. Sinna läheb see nüüd garantiisse. Perse saatajad olid Eesti esindusest.
Viimasel kastil on lahti keeranud käigukangi muna hoidvad kolm polti. Neist üks on kukkunud kasti sisse. Ilmselt see seal ka pahandust teinud. Rohkem uudishimutseda ei tohi. Garantii võib kaduda (kui seda Lätis üldse tunnistatakse).

Postitatud: 17 Apr 2005 18:16
Postitas motamees
Viienda käigu külgnuut kulunud.
Tegin omal selle ümber. Uued osad poes marukallid. Keerasin siis hammaka teistpidi. Natuke treipingis rellakaga mässimist ja "nuputööd". Nüüd viies käik ilma sünkronisaatorita ja hambumine palju sügavam. Pääsesin üle 1000eek odavamalt.

Postitatud: 17 Apr 2005 21:02
Postitas Ardi Soovik
Pooltelje murdumist pole enne kuulnud,seega tundub olevat detaili defekt.
Küll on laiali lennanud püsikiirusliigendid,seda ka pigem kulumise(katkise kaitsekummi kaudu sisse pääsenud liiva ja vee mõjul).
K.kasti ja vahekasti ühenduslüli poltide murdumine viitab lahti tulnud(jäetud) mutritele.
Satelliidi hammasrataste murdumine on konstruktsiooniviga kuna differ on ju algselt konstrueeritud Fiat 124 13 tollistele ratastele,mitte Niva 16 tollistele.
Uuematel al.2000a. toodetud 5k.kastidel puudub põhivõlli otsamutri all plekist stopperseib,vaid selle asemel on koonusseib,mis aga ei takista mutri lahtitulekut.Lahtitulemise tagajärjel kaob esmalt II käik ja riknevad
V käigu hammsrattas,kuna hakkavad käima teineteise vastu.
Pigem pakuksin nõrgaks kohaks alumiste hoobade kere külge kinnitus,mida kipub lahti tõmbama.

Postitatud: 17 Apr 2005 23:38
Postitas mcleo
Algselt postitas: chp
Ahjaa...käigukast....Viiendat käiku loobib mul ka edukalt välja kui kiirus üle 100 km/h tõuseb....aga seda nagu otseseks purunemiseks ei saa (veel) lugeda .
oli sama mure 5. käigu välja loopimine. asi juhtus 04ga. kasti maha võtmisel selgus, et peavõlli keskmise laagri kinnitusketta poldid olid lahti keeranud. ja sama koha laager oli väga lääbi. pool separaatorist oli kadunud kasti sisemusse. seega soovitan üle vaadata enne, kui midagi hullemat juhtub ;)

Postitatud: 06 Juun 2005 12:32
Postitas põletaja
juhtus siis endal selline tore lugu et metsas murdus ära pendelhoova polt

Postitatud: 07 Juun 2005 10:15
Postitas Alex
loll küsimus vahest aga kas 08 ja 211213 kommutaatorid sobivad omavahel?6 autopoest ei ole siiani ühest vastust saanud.Erinevus on neil ühes pistiku otsas...teab keegi?

Postitatud: 07 Juun 2005 10:46
Postitas mess
Algselt postitas: Alex
loll küsimus vahest aga kas 08 ja 211213 kommutaatorid sobivad omavahel?6 autopoest ei ole siiani ühest vastust saanud.Erinevus on neil ühes pistiku otsas...teab keegi?
Põhimõtteliselt on kõik kommukad ühesugused 7 klemmise kontaktiga. Viimast ehk 7. vahel kasutatakse vahel mitte. Ots ise tahhoka jaoks mõeldud.

Minu soovitus on romulast otsida WW/Audi kommukas. Senini kõige töökindlam, mis ette juhtunud. Tänu oma laiale levikule ka suhteliselt hästi kättesaadav ning mõistliku hinnaga. Niva kommukat pole oma silmaga näinud, aga 08 omaga võrreldes on Audi kommukas vähemalt poole väiksem, seega ka paremini kõikvõimalikest veeatraktsioonidest eemale paigutatav.

Postitatud: 07 Juun 2005 11:19
Postitas rav
Hea teema sattus ette :)

Sain just teada et oma umbes 70000 läbisõiduga Niva käigukastis hunnik igatsugu laagreid ja muud kama väljavahetati kuna kulunud olid. Remonti viisin sellepärast et käigud väga lärmakaks muutusid (va 4.käik). On see normaalne et Niva käigukast sellise läbisõidu pealt peabki kulunud olema?

Postitatud: 07 Juun 2005 22:57
Postitas mcleo
Algselt postitas: mess
Algselt postitas: Alex
loll küsimus vahest aga kas 08 ja 211213 kommutaatorid sobivad omavahel?6 autopoest ei ole siiani ühest vastust saanud.Erinevus on neil ühes pistiku otsas...teab keegi?
Põhimõtteliselt on kõik kommukad ühesugused 7 klemmise kontaktiga. Viimast ehk 7. vahel kasutatakse vahel mitte. Ots ise tahhoka jaoks mõeldud.

Minu soovitus on romulast otsida WW/Audi kommukas. Senini kõige töökindlam, mis ette juhtunud. Tänu oma laiale levikule ka suhteliselt hästi kättesaadav ning mõistliku hinnaga. Niva kommukat pole oma silmaga näinud, aga 08 omaga võrreldes on Audi kommukas vähemalt poole väiksem, seega ka paremini kõikvõimalikest veeatraktsioonidest eemale paigutatav.

Ise ostsin peale opeli kommuka ning süütepooli ja kärab hästi küll. romula hinnad on ikka väga odavad ja kui ka otsad peaks andma jõuan uue vene toodangu (mis nagunii kaua ei kesta) maksumuse eest neid üle 10 osta ;) ja minul vähemalt oli proovimiseks üks 6 otsaga ja üks 7 otsaga ... mingi neist ei töödanud igatahes. kui kellegil suurem huvi võin vaadata kumma lõpuks peale panin. peast ei mäletagi.

Postitatud: 08 Juun 2005 08:51
Postitas rav
chp: maksma läks suts alla viie. käigukasti laagrid, sünkrod, muhvid, simmerid. sidur vahetati ka ära (korv ja pudinad). skoda teeninduses siis.

Postitatud: 08 Juun 2005 10:55
Postitas rav
nooh kui uus kast on umbes 7tuhat, kasutatud kaste pakub Ardi umbes kolmega, pluss veel tööraha...

Postitatud: 09 Juun 2005 00:05
Postitas Ardi Soovik
Kui vaid 5-dat aeg.ajalt välja viskab siis osta 5k,kahvel maksab 170kr.Vahetuseks eemaldad vaid tagumise otsa.

Postitatud: 16 Juun 2005 12:36
Postitas põletaja
need on juba chp nõrgad kohad

Postitatud: 16 Juun 2005 13:20
Postitas rav
Algselt postitas: chp
Huumoriga pooleks liigitaks stanged kah nõrkade kilda :lol
njah, kohe vägisi tekkis küsimus et miks saba-alused kinnitusaasad ei käranud?

stangest nivat tõsta ma juba julgen (thanx to landy) aga stange abil tirida ei tule mõttessegi... :)

Postitatud: 16 Juun 2005 13:46
Postitas Landy
Algselt postitas: RaV
njah, kohe vägisi tekkis küsimus et miks saba-alused kinnitusaasad ei käranud?

stangest nivat tõsta ma juba julgen (thanx to landy) aga stange abil tirida ei tule mõttessegi... :)
Jah, stange pole tõsti tõmbamiseks loodud, ega mõeldud.
Korralikud aasad või konks ikkagi selleks abiks.

Postitatud: 28 Juun 2005 09:55
Postitas Landy
Eks need rehvid ole, mis selle tagasilla ära tapavad.

Minul vist tagumine poolass läks. Ja põhjus ka taga koopasse kinni poovatess rehvides.

Postitatud: 30 Juun 2005 22:52
Postitas Landy
Nõnnaks. Selgus, et mitte tagasild ei andnud võistluse ajal järgi, vaid vahekastis on midagi saba andnud
Imelik on see, et purunemisel mingit heli ei kostnud ja ka vahekast töötab endiselt vaikeselt edasi.

Lihtsalt tagumine kardaan ei käi ringi. On kellegi ideesid?

Postitatud: 01 Juul 2005 00:32
Postitas Ardi Soovik
Pakun 1000kr eest teist vahekasti+500kr püsikiirusliigend(kui peaks ka selle vastu huvi olema).Vahekasti ennast pole ma kunagi legoks võtnud,aimu sisust annavad mulle vaid sinu enda riputatud pildid.

Postitatud: 01 Juul 2005 09:37
Postitas Landy
On keegi teadaolevalt üldse sellisel moel oma vahekastist jagu saabud?

Postitatud: 01 Juul 2005 14:06
Postitas jan007
Jagu pole veel saanud kuid miski kõliseb mul vahekastis (tundub sealtpoolt see heli tulevat) kiirusel üle 90kmh. Üle 110 kiirusel kaob aga nagu ära või vähemalt jääb väiksemaks. See kõlin on päris kõva kuid ostmisest alates sõidetud 5000km jooksul pole miskit ära lagunenud.