Tere head sõbrad,
On taas aeg kutsuda teid kõiki võistlema väärt auhindade ning au ja kuulsuse eest...
Lisainfo registreerimise jms. kohta ilmub lähipäevil.
Võistluse ametlik juhend hetkel siin:
BF Goodrich Maasturite Talvesõit 2005 juhend
1. VÕISTLUSTE MÄÄRANG JA KORRALDAJA
1.1 Võistluse ametlik nimi on "BF Goodrich Maasturite Talvesõit 2005" ehk rahvusvaheliselt ?BF Goodrich 4x4 WinterTrial 2005?
1.2 Võistluse korraldab MTÜ Eesti Off-Road Klubi käesoleva juhendi ja selle juurde kuuluvate bülletäänide alusel.
Võistlus on registreeritud EAL-s.
1.3 Seeriavõistlused
"BF Goodrich Maasturite Talvesõit 2005? on Eesti 4X4 Karikavõistluste osavõistlus.
1.4 Võistluse ametlik infokandja asub internetis aadressil
www.4x4offroad.ee .
1.5 Võistluste ametnikud:
Zürii (kohtunike koleegium) - Võistluse kohtunike kolleegium on koostatud Maasturiklubide Liidu poolt.
Peakorraldaja - Andres Meesak (Eesti Offroad Klubi)
Rajameistrid ? Urmas Valgma, Andres Nurja (Eesti Offroad Klubi)
Peakohtunik ? Kristjan Kotkas (4x4.ee)
Tehnilise komisjoni esimees ? Meelis Pilv
2. KOHT
2.1 Saku-Männiku tankodroom, Saku vald, Eesti
3. AJAKAVA
3.1 28.01.2005 avaldatakse võistluse juhend.
3.2 07.02.2005 algab võistlejate eelregistreerimine
3.3 10.02.2005 kell 24.00 lõppeb võistlejate eelregistreerimine
3.4 12.01.2005 ? Võistlussõidud
Võistlusklass Originaal
8.00 ? 8.45 - mandaat ja tehniline kontroll
9.00 - instruktaaz ja raja tutvustus
9.30 - 11.00 - originaalklassi stardid
Võistlusklassid Standard ja Spetsiaal
9.30 - 11.00 - mandaat ja tehniline kontroll
12.00 - instruktaaz ja raja tutvustus
12.30-15.00 - standard ja spetsiaalklasside stardid
3.5 12.01.2005 ? Orienteeruvalt kell 16.00 autasustamine ja võistluse lõpetamine.
4. OSAVÕTUTINGIMUSED
4.1 Võistlejatel peab olema kehtiv juhiluba ja kehtiv elukindlustus.
4.2 Ühe autoga on lubatud startida kuni kahel meeskonnal.
4.3 Osavõtjad peavad oma tegevuses lähtuma Eesti Vabariigis kehtivatest seadustest ja normidest.
4.4 Kõik võistlejad viibivad võistlustrassil omal vastutusel.
4.5 Võistluste korraldaja ja EAL ei vastuta meeskonna poolt neile endale ega kolmandatele isikutele tekitatud materiaalsete ja moraalsete kahjude eest.
4.6 Osavõtjad on kohustatud paigaldama võistlusautodele korraldaja poolt antud reklaamid. Nendest keelduv võistleja kohustub tasuma korraldajale leppetrahvi kahe maksimum osalustasu ulatuses.
4.7 Kõigil võistlusautodel peavad olema mõlemal küljel esiustel võistlusnumbrid.
4.7.1 Osavõtjad, kelle võistlusautodel on olemas võistlusnubrid, võivad võistelda olemasolevate võistlusnumbrite all, märkides selle registreerimislehele.
4.7.2 Osavõtjad, kelle võistlusautodel puuduvad võistlusnumbrid, saavad need võistluse korraldajalt 25.- EEK lisatasu eest. Võistluse korraldajalt saadud võistlusnumbrid on ajutised ja kehtivad vaid antud võistlusel.
5. VÕISTLUSAUTOD JA MEESKONNA KOOSSEIS.
5.1 Võistlusautod jagatakse arvestusklassidesse vastavalt käesoleva juhendi tehnilistele tingimustele
5.1.1 Üldnõuded ? Auto üldkaal:500kg-3500kg
Auto peab olema nelja ratta veoga
Auto rataste koguarv neli.
Kasutada ei tohi abirattaid, mis puudutavad maad, kui auto on tasasel maal. Auto ees ja taga peavad olema pukseerimiskinnitused. Pukseerimiskinnitused peavad vastu pidama auto täismassile tõstmisel ühest kinnitusest. Pukseerimiskinnitused peavad olema tähistatud ereda värviga (punane, kollane oranz). Kaasas peab olema pukseerimisköis või -tross, mis võimaldab autot vedada või tõsta. Auto istmed peavad olema tugevasti kinnitatud. Kütusepaakide korgid peavad olema olema vedelikukindlad. Rehvid: pneumaatilised. Rehvides võib kasutada liikluseeskirjades ettenähtud naaste. Tagavararattad võib võistluste ajaks eemaldada.
Autos ei tohi võistluse ajal olla lahtist varustust.
Transmissiooni liikuvad osad peavad olema väljaspool kabiini. Kuumi vedelikke sisaldavad torud, paagid ja muud seadmed peavad olema kaitstud. Kütusepaagid peavad olema sõitjateruumist eraldatud tulekindla vaheseinaga.
5.1.2 Ohutusnõuded ? Võistlusauto varustusse peab kuuluma vähemalt kaks auto- või motospordis ettenähtud kiivrit.
Tulekustuti: 2 X 2kg survenäituriga pulberkustuti. Tulekustutid peavad olema tugevalt kinnitatud.
3-punkti kinnitusega turvavööd, soovitavalt 4-punkti kinnitusega turvavööd.
5.1.3 Originaal - Rehvi maksimummõõt, mõõdetuna horisontaalsihis, rõhu 1,5 atm juures 820mm.
5.1.4 Standard - Rehvi maksimummõõt, mõõdetuna horisontaalsihis, rõhu 1,5 atm juures 915mm. Pehme katuse korral on kohustuslik neljast punktist kinnitatud peakaare olemasolu.
5.1.5 Spetsiaal - Rehvi maksimummõõt piiramata. Pehme katuse korral on kohustuslik neljast punktist kinnitatud peakaare olemasolu.
5.2 Meeskond on maksimaalselt kahe liikmeline. Meeskonna liikmed peavad olema vanemad kui 16 aastased, soolisi ja muid ealisi piiranguid ei ole.
6. REGISTREEERUMINE JA OSALUSTASUD
6.1 Registeerumine toimub interneti teel (
http://www.4x4offroad.ee/talv2005) või Sony Baltic kontoris Tallinn, Narva mnt. 63 I korrus alates 7. veebruarist 2005, kus esitatakse kas eelnevalt täidetud või täidetakse kohapeal registreerimisleht, komentaatorileht ning loositakse stardi järjekord ja tasutakse osavõtumaks sularahas. Osavõtumaks on 1000.-EEK (Eesti Offroad Klubi liikmetele 500.- EEK). Registreerumisel peale 10.veebruari lisandub hilinemistrahv 500.-EEK (EORK liikmetele 1000.- EEK). Osavõtumaksus sisaldub autoluba ja kaks võistlejat. Võistlejad peavad registreerima eraldi. Iga võiskond võib registreerida tasuta ühe tehnilise abi auto ja 2 mehaanikut. Kõik eelnimetatud saavad personaalse osavõtjakaardid, mis annavad õiguse vabalt liikuda võistluse territooriumil.
7. VÕISTLUSE KÄIK
7.1 Võistluse etappide läbimise reegleid tutvustatakse instruktaazil enne starti.
7.2 Juhil ja kaassõitjal on võimalus enne võistluse algust jalgsi võistlustrassiga tutvuda. Võistluse ajal tohivad trassil viibida ainult kohtunikud ja trassi läbiv võistkond. Kui kohtunik märkab, et võistkonna sõitu juhitakse trassist väljastpoolt (näiteks käemärkidega), antakse võistkonnale maksimaalsed veapunktid konkreetse katse eest. Sidepidamine väljaspool autot on keelatud.
8. TULEMUSTE ARVESTAMINE
8.1 Etapikohtunik jälgib konkreetse etapi läbimist. Karistuspunkte antakse vastavalt karistuspinktitabelile vt. LISA 1 (Kui konkreetse etapi reeglid ei ütle teisiti)
8.2 Võistluse paremusjärjestus selgitatakse etappide karistuspunktide summeerimise teel. Parim on meeskond kes on kogunud väikseima karistuspunktide summa. Võrdsete punktide puhul saavutab parema koha võistkond, kes on läbinud ajaarvestusega katsed kiiremini, kui ka siis on tulemus võrdne, saavutab parema koha võistkond, kes on saanud väiksemad karistuspunktid varasemal etapil alates esimesest etapist.
9. PROTESTID
9.1 Proteste võib esitada hiljemalt 30 min peale viimase võistleja finiseerumist kirjalikus vormis võistluste peakohtunikule. Protestimaks on 1000.- ja tasutakse protesti esitamisel. Protestimaks tagastatakse ainult juhul kui protest lahendatakse protestija kasuks.
10. TEATED JA MUU
10.1 Ametlikud teadaanded avaldatakse võistluse ametlikul infokandjal
www.4x4offroad.ee või võistluspaigas infotahvlil.
10.2 Korraldaja jätab endale õiguse teha mõjuvatel põhjustel muudatusi võistluse toimumise ajas ja kohas, ajakavas ja võistluse käigus.
10.3 Korraldajal on õigus eemaldada võistluselt koos tulemuste tühistamisega käesolevat juhendit mittetäitvad, samuti ebakained, ebasportlikult ja ebaviisakalt käituvad võistlejad.
10.4 Kõik antud juhendiga mittemääratletud faktid ja probleemid lahendab ?ürii.
11. AUHINNAD
11.1 Võistluste lõpetamine ja võitjate autasustamine toimub 12.02.2005 kell 16.00 võistluspaigas kohapeal.
11.2 Autasustamisele kuuluvad võistlusklasside kolm esimest võistkonda.
11.3 Autasustatavad on kohustatud osalema tseremoonial. Puudumisel kaotavad nad õiguse auhindadele.
11.4 Võistlus on avatud eriauhindadele (publiku lemmik, kõige abivalmim võistkond jne.)
LISA 1
Karistuspunktid Vea kirjeldus
0 Vigadeta katse läbimine
1 Peatumine kauemaks kui 15 sekundit (kuni max. 3 min), sõltumata peatumisele järgnevast sõidusuunast.
3 Tagurdamine. Tagurdamine on tegevus, kui sõiduk liigub tagurpidi või juht teadlikult kasutab sõidusoorituse parandamiseks tagurpidi mõjuvaid jõude. Ühekordset tagasipõrkumist raja takistusest ei loeta tagurdamiseks.
8 Värava või muu rajapiirde puudutus
40 Värava posti pikali sõitmine
Iga vales suunas läbitud värav
Iga õiges suunas teistkordselt läbitud värav
Iga teise võistlusklassi värava läbimine
Väravaposti tahtlik lõhkumine
Väravaposti või rajapiirde puudutamine kabiinist
Mitte stardivalmis
80 Iga läbimata värav
40 + 80 X läbimata väravate hulk kui:
Mitteallumine kohtuniku korraldusele
Peatumine kauem kui 3 min
Enam kui 6 tagurdamist (loe tagurdamise definitsiooni ülaltpoolt) kahe värava vahel
Katsele start avatud turvavööga või kiivrita
Turvavöö avamine või kiivri peast võtmine katse ajal
Katse katkestamine
Piirdelindi lõhkumine
Maksimumaja ületamine
Lähem info:
http://www.4x4offroad.ee/modules.php?op ... pic&t=1491