1. leht 1-st

Mõtteid Niva kere tõstmise kohta?

Postitatud: 31 Dets 2004 15:00
Postitas chp
Kere tõstmisest on muidugi suht palju juttu erinevates foorumites, kuid on jätnud mulle siiski kõhkleva tunde.
Sai osteud endale 30 tollised mudakummid, ning sai "pügatud" ka tiivaplekke mingil määral, kuid sellest jääb siiski väheks.(Räägin esisillast)
Lihtsalt vedrude/vedrupesade tõstmine ja kõikvõimalike kõrgendavate lisaseibide lisamine tundub olevat poolik lahendus.
Ei kujuta ette kui tervislik on näitks selline kalle ristidele.
Pilt
Et kaldenurgad jääks "tervislikesse" piiretesse peaks ilmselt siis kere suhtes allapoole laskma esisillatala koos reduktoriga.Sellega kaasnevalt tuleb aga jällgi muudatusi teha nt. stabika varraste juures.
Ühesõnaga suurem ettevõtmine ja mõtlemist nii sinna-tänna kui kolmandale poole üsna hunnikute viisi.
Kui kellelgi on sellise probleemile mõni lahendus või kogemus/vihje oleksin info ja mõtete eest tänulik.
Lisainfoks vast veel niipalju, et võistlusmasinat sellest ei plaani, seega ei ole võistlusel olevad tehnilised piirangud probleemiks.
Ette tänades: Virgo

Postitatud: 31 Dets 2004 16:23
Postitas motamees
Arvan, et nurk ei ole eriti oluline kulumise seisukohast. Tähtis on määre ja puhtus.
Püsikiirusliigendid, mis on kulunud, on harilikult auklikud. Auk tekib kuuli seismise koha peal. Kui aga kuul liigub pikemalt (nurk suurem) siis on see faas lihtsalt pikem. Muud ei midagi.
Päris sirgelt ei liigu ükski liigend. Tähendab, et liikumine on nagunii seal sees pidev. Liigendi ära viskamisel ei ole ju oluline, kas kulunud faas on 1mm pikkune või 3mm pikkune.

Need lihtsalt mu loogilised järeldused. Praktika puudub. Oma Nival ei vahetanud neid otsi kordagi.

Pildilt näha, et sul puudu väga oluline detail. Välimise kummikoti kaitseks (juhuslike okste) käib seal ümber veel kõva plastikust kate. Kinnitub võllile.

Postitatud: 31 Dets 2004 19:59
Postitas motamees
Algselt postitas: oxecot
Autot tõstes hakkavad kardaanisristid valu saama mis väljendub eelkõige suurenenud vibratsioonis. Lahenduseks oleks sisemiste ristide vahetamine püsikiirusliigendite vastu.
Nüüd ei saa ma päris täpselt enam asjale pihta.
Autot tõstes hakkavad tõepoolest kardaaniristid valu saama. Jutt saab aga olla ainult esimesest ja/või tagumisest kardaaniristist.
Veovõllil ju Nival ongi püsikiirusliigendid nii sisemine, kui välimine.

Postitatud: 31 Dets 2004 22:24
Postitas motamees
Sinu variandi puhul on siis mõeldud ka esireduktori madalamaks laskmist. Sellisel juhul kaob veovõlli nurga muutuse hirm jälle ära (või väheneneb).

Tegelikult lähevad kardaaniristid mõlemad väga suure nurga alla. Sellisel juhul oleks mõlema risti asendamine püsikiirusliigendiga väga aktuaalne. Muidu hakkab transmissioon saama tugevaid lööke. Ristid ju teatud piirini leevendavad (neutraliseerivad) teineteise ebasümmeetrilist ringliikumist.

Postitatud: 02 Jaan 2005 12:19
Postitas chp
Olen meeldivalt üllatunud üle igasuguste ootuste informatiivse arutelu üle. Seega esmalt tänud Motamehele ja oxecotile.
Nüüd aga asjast -
*Vahekastile plaanin kindlasti teha lisakinnitused, nagu ka oxecot soovitas.
*Võtan antud nõu kuulda ja kasutan lisaseibe tõstmiseks.
*Esialgu plaanisin tagaosa tõsta selleks ette nähtud spetsiaalsete kummipuksidega, kuid pikemad vedrud oleks kindlasti vastupidavam/lollikindlam lahendus.
Lõpetuseks veel kord sügav kummardus ja tänud asjalike vastuste eest.

Virgo

Postitatud: 02 Jaan 2005 18:04
Postitas Landy