Avo Sultsi Mälestusvõistlus
Avo Sultsi Mälestusvõistlus
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Avo Sultsi Mälestusvõistlus
Vajame Sinu abi Avo Sultsi Mälestusvõistluse 2005 läbiviimisel!
Selleks, et Eesti off-road legendi ja tõelise Land Roveri asjatundja mäletsuvõistlust edukalt läbi viia on vaja kõigi teie abi, head off-road sõbrad! Abijõude vajatakse nii ürituse ettevalmistamisel, kui läbiviimisel!
Täpsem info peakorraldalt:
Aleksander Suur
GSM:5054573
e-mail:asuur@hot.ee
Selleks, et Eesti off-road legendi ja tõelise Land Roveri asjatundja mäletsuvõistlust edukalt läbi viia on vaja kõigi teie abi, head off-road sõbrad! Abijõude vajatakse nii ürituse ettevalmistamisel, kui läbiviimisel!
Täpsem info peakorraldalt:
Aleksander Suur
GSM:5054573
e-mail:asuur@hot.ee
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kas mitte telekast Joel ei öelnud, et tankodroomil jääb sõit ära, seoses maaomanike vastuseisuga. Tore oleks kui eksin. Muide kuidas su Niva Mudakoonu üle elas? Ja Sinu poolt öeldud repliik minu vintsi kohta ei pidanud paika - see on terve ja ühes tükis kui purikas (T-Max 4500 kui mäletad), kuigi sai vintsitud oi kui palju, eriti punktis nr3 , kus sai viibitud ca kolm tundi ja auto ninaga maakera teise kohta lükatud/vintsitud.
Tervitustega Madis
Tervitustega Madis
-
nnivamees66
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 192
- Liitunud: 17 Veebr 2004 18:17
- Asukoht: pealinn
- Autod: vaz 2121 ja länkar 70 4,0td
tankodroomil jääb ära jah.aga ida virus sirgala karjäär ootab avastamistAlgselt postitas: mats
Kas mitte telekast Joel ei öelnud, et tankodroomil jääb sõit ära, seoses maaomanike vastuseisuga. Tore oleks kui eksin. Muide kuidas su Niva Mudakoonu üle elas? Ja Sinu poolt öeldud repliik minu vintsi kohta ei pidanud paika - see on terve ja ühes tükis kui purikas (T-Max 4500 kui mäletad), kuigi sai vintsitud oi kui palju, eriti punktis nr3 , kus sai viibitud ca kolm tundi ja auto ninaga maakera teise kohta lükatud/vintsitud.
Tervitustega Madis
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
AVO SULTSI MÄLESTUSVÕISTLUS 2005 AMETLIK INFO
-Võistluste kirjeldus: Võistlus on kaheetapiline maasturite kestvusvõistlus ,mis koosneb järjestikku sõidetavatest 2 h kestvuskrossist ja 12 h orienteerumisest.Kummagi etapi eest saab kohapunkte vastavalt ?DOSAAF-i tabelile? Kummagi etapi osakaal on 100% ja lõpptulemuse selgitab kummagi etapi kohapunktide summeerimine.Võrdse punktide summa korral omavad suuremat osakaalu orienteerumisetapil saadud kohapunktid
Võisteldakse viies võistlusklassis viiel eraldi rajal :
1.Originaal (Fulda sarjas TR1)
2.Standard (Fulda sarjas TR2)
3.Spetsiaal (Fulda sarjas TR3)
4.Moto (ATV-d ja mootorrattad.Sõidavad ainult orienteerumisetappi TR 3 rajal,klass avatakse vähemalt 5 eelregistreerunud osaleja olemasolul )
5.Veoauto (kõik 4x4,6x6 või 8x8 veoautod,soomusmasinad ja tankid täismassiga üle 3500 kg .Sõidavad ainult orienteerumisetappi TR 2 rajal,klass avatakse vähemalt 4 eelregistreerunud osaleja olemasolul)
Moto ja Veoauto klassi avamisest teatatakse peale eelregistreerimise lõppu EORK foorumis www.4x4offroad.ee ,piisava hulga huviliste olemasolul.
- Registreerimine : Eelregistreerimine e-mailile suur@uninet.ee 04.112005-18.11.2005,vajalik Moto ja Veoauto klassile,et otsustada raja avamine. Põhiregistreerimine :toimub kohapeal 26.novembril 2005 alates kella 7.30.-st
- Tehniline ülevaatus : Toimub kohapeal 26.novembril 2005 alates kella 7.30.-st
- Registreerunud võistlejad:info kohapeal
- Auhinnad:Karikad ning au ja kuulsus.Võimalusel piisavalt väärikad rahalised või materjaalsed auhinnad
1.ÜLDISED REEGLID
1.1. Võistluse ametlik nimi on ?AVO SULTSI MÄLESTUSVÕISTLUS 2005?
1.2 Võistluse korraldajad on MTÜ Eesti Off-Road Klubi ja MTÜ Erna selts võrdsetel alustel
1.3 Seeriavõistlused
" AVO SULTSI MÄLESTUSVÕISTLUS 2005" on Eesti 4X4 Karikavõistluste ja Fulda 4X4 karikasarjade osavõistlus.
1.4.seeriavõistlustes osalemine ja arvestustingimused: Kõik võistlustele registreerunud registreerinud osavõtjad osalevad Eesti 4X4 Karikavõistluste (?Klubi sari?) sarjas ja vastavalt sellelle sarjale kehtestatud osavõtutingimustele ning võistlusautodele ja meeskonna koosseisule esitatavatele nõuetele.Eraldi on võimalik ennast registreerida paralleelselt ka FULDA 4X4 karikasarja.Selles arvestuses kehtivad FULDA 4X4 karikasarja osavõtutingimused ja tehnilised tingimused.
1.5 Võistluse infokandja asub internetis aadressil www.4x4offroad.ee.
1.6 Võistluste ametnikud:
Zürii (kohtunike koleegium) ? Ari Myllylä,Andres Meesak.
Peakorraldaja ? Meelis Rätsep
Rajameister ? Rein Pinn
Peakohtunik ?Aleksander Suur
Tehniline ülevaatus ?
2. KOHT
2.1 Sirgala Karjäär,Ida Viru,Eesti . 59:17:31,4 ja 27:45:19,8 .Täpsed stardi koordinaadid avaldatakse hilisemates teadaannetes.
3. AJAKAVA
Hiljemalt 04.11.2005 avaldatakse võistluse juhend internetis.
1.Spetsiaalklass ( sisaldab ka Fulda sarja TR3 klassi) :
26.11.2005 kell 7.30 -8.30 võistlejate registreerimine ja tehniline kontroll Spetsiaalklassi jaoks
26.11.2005 kell 8.30.võistlejate koosolek spetsiaalklassi jaoks
26.11.2005 kell 9.00 ? 11.00 kestvuskross spetsiaalklassi jaoks
26.11.2005 kell 11.30 kestvuskrossi finish suletakse spetsiaalklassi jaoks.
26.11.2005 kell 11.00-23.00 orienteerumisetapp spetsiaalklassile
26.11.2005 kell 24.00.orienteerumisetapi finish suletakse spetsiaalklassile.
27.11.2005 kell 11.30 Esialgsed tulemused avaldatakse hilisemates teadetes määratavas kohas.
30.11.2005 kell 19.00 Lõplike tulemuste avalikustamine ja autasustamine ?Kannu Pubis?
2.Standardklass ( sisaldab ka Fulda sarja TR2 klassi) :
26.11.2005 kell 10.30 -11.30 võistlejate registreerimine ja tehniline kontroll Standardklassi jaoks
26.11.2005 kell 11.30.võistlejate koosolek standardklassi jaoks
26.11.2005 kell 12.00 ? 14.00 kestvuskross standardklassi jaoks
26.11.2005 kell 14.30 kestvuskrossi finish suletakse standardklassi jaoks.
26.11.2005 kell 14.00- 27.11.2005 kell 02.00 orienteerumisetapp standardklassile
27.11.2005 kell 03.00.orienteerumisetapi finish suletakse standardklassile.
27.11.2005 kell 11.30 Esialgsed tulemused avaldatakse hilisemates teadetes määratavas kohas.
30.11.2005 kell 19.00 Lõplike tulemuste avalikustamine ja autasustamine ?Kannu Pubis?
3.Originaalklass ( sisaldab ka Fulda sarja TR1 klassi) :
26.11.2005 kell 13.30 -14.30 võistlejate registreerimine ja tehniline kontroll originaalklassi jaoks
26.11.2005 kell 14.30.võistlejate koosolek originaalklassi jaoks
26.11.2005 kell 15.00 ? 17.00 kestvuskross originaaldklassi jaoks
26.11.2005 kell 17.30 kestvuskrossi finish suletakse originaalklassi jaoks.
26.11.2005 kell 17.00 - 27.11.2005 kell 5.00 orienteerumisetapp originaalklassile
27.11.2005 kell 06.00.orienteerumisetapi finish suletakse standardklassile.
27.11.2005 kell 11.30 Esialgsed tulemused avaldatakse hilisemates teadetes määratavas kohas.
30.11.2005 kell 19.00 Lõplike tulemuste avalikustamine ja autasustamine ?Kannu Pubis?
4.Moto klass
26.11.2005 kell 9.00 -10.00 võistlejate lõplik registreerimine ja tehniline kontroll Moto klassi jaoks
26.11.2005 kell 10.30.võistlejate koosolek Moto klassi jaoks
26.11.2005 kell 11.30 Ühisstart. orienteerumisetapile Moto klassile
26.11.2005 kell 11.30-23.30 orienteerumisetapp Moto klassile
26.11.2005 kell 24.00.orienteerumisetapi finish suletakse Moto klassile.
27.11.2005 kell 11.30 Esialgsed tulemused avaldatakse hilisemates teadetes määratavas kohas.
30.11.2005 kell 19.00 Lõplike tulemuste avalikustamine ja autasustamine ?Kannu Pubis?
5.Veoauto klass
26.11.2005 kell 12.00 -13.00 võistlejate lõplik registreerimine ja tehniline kontroll Veoauto klassi jaoks
26.11.2005 kell 13.30.võistlejate koosolek Veoauto klassi jaoks
26.11.2005 kell 14.30 Ühisstart orienteerumisetapile Veoauto klassile
26.11.2005 kell 14.30-27.11.2005 02.30 orienteerumisetapp Veoauto klassile
27.11.2005 kell 03.00.orienteerumisetapi finish suletakse Veoauto klassile.
27.11.2005 kell 11.30 Esialgsed tulemused avaldatakse hilisemates teadetes määratavas kohas.
30.11.2005 kell 19.00 Lõplike tulemuste avalikustamine ja autasustamine ?Kannu Pubis?
4A. OSAVÕTUTINGIMUSED Eesti 4X4 Karikavõistluste sarjas võistlejatele
4A.1 Võistlejatel peab olema kehtiv juhiluba ja kehtiv tervisekindlustus (haigekassa).
4A.2 Osavõtjad peavad oma tegevuses lähtuma Eesti Vabariigis kehtivatest seadustest ja normidest.
4A.3 Kõik võistlejad viibivad võistlustrassil omal vastutusel.
4A.4 Võistluste korraldaja ei vastuta meeskonna poolt ei neile endale,ega kolmandatele isikutele tekitatud materjaalsete või moraalsete kahjude eest.
4A.5 Osavõtjad on kohustatud paigaldama võistlusautodele korraldaja poolt antud reklaamid. Nendest keelduv võistleja kohustub tasuma korraldajale leppetrahvi kahe maksimumosalustasu ulatuses.
4A.6 Kõigil võistlusautodel peavad olema mõlemal küljel esiustel võistlusnumbrid.
4A.7.1 Osavõtjad,kellevõistlusautodel on olemas võistlusnubrid, võivad võistelda olemasolevate võistlusnumbrite all, märkides selle registreerimislehele.
4A.7.2 Osavõtjad,kellevõistlusautodel puuduvad võistlusnumbrid, peavad värvima kaugelenähtava värviga või kleepima selgelt loetavalt teibist auto ustele ajutised võistlusnumbrid,mis öeldakse stardis.Osavõtjad peavad ise jälgima,et nende autol oleksid võistlusnumbrid.
4B. OSAVÕTUTINGIMUSED FULDA 4X4 Karikavõistluste sarjas võistlejatele:
Lisaks punktis 4A nimetatud nõuetele peavad FULDA 4X4 Karikavõistluste sarjas võistlejatel olema täidetud järgmised nõuded:
5A. VÕISTLUSAUTOD JA MEESKONNA KOOSSEIS. Eesti 4X4 Karikavõistluste sarjas võistlejatele
5A.1 Võistlusautod jagatakse arvestusklassidesse vastavalt käesoleva juhendi tehnilistele tingimustele
5A.1.1 Üldnõuded ? Auto üldkaal:500kg-3500kg (välja arvatud moto ja veoauto klassid)
Auto peab olema nelja ratta veoga (välja arvatud moto ja veoauto klassid)
Auto rataste koguarv neli. (välja arvatud moto ja veoauto klassid)
Auto ees ja taga peavad olema pukseerimiskinnitused. Pukseerimiskinnitused peavad vastu pidama auto täismassile tõstmisel ühest kinnitusest.Pukseerimiskinnitused peavad olema tähistatud ereda värviga(punane,kollane oranz). Kaasas peab olema pukseerimisköis või -tross,mis võimaldab autot vedada või tõsta. Auto istmed peavad olematugevasti kinnitatud. Kütusepaakide korgid peavad olemavedelikukindlad. Rehvid: pneumaatilised.
Autos ei tohi võistluse ajal olla lahtist varustust.
Transmissiooni liikuvad osad peavad olema väljaspool kabiini. Kuumi vedelikke sisaldavad torud, paagid ja muud seadmed peavad olema kaitstud.Kütusepaagid peavad olema sõitjateruumist eraldatud tulekindla vaheseinaga.
5A.1.2 Ohutus
Võistlusauto varustusse peab kuuluma vähemalt võistluste ajal autos viibivate peadega võrdne arv auto- või motospordis ettenähtud kiivreid.Kiivrid peavad peas olema kogu kestvuskrossi aja ja samuti orienteerumisraja ohtlikemas kohtades,kus tuleb ületada järsemaid tõuse või langusi.Ülesõitudel kiivreid kandma ei pea.
Tulekustuti: 2 X 2kg survenäituriga pulberkustuti. Tulekustutid peavad olema tugevalt kinnitatud.
3-punkti kinnitusega turvavööd kõigile autosviibijatele, soovitavalt 4-punkti kinnitusega turvavööd.
Pehme katuse korral on kohustuslik neljast punktist kinnitatud piisavalt tugeva peakaare olemasolu,mis tagab sõitjate ohutuse auto ümbermineku puhul.Kui autos viibivad võistluste ajal võistlejad ka tagaistmel,siis peab pehme katusega autol olema kuuest punktist kinnitatud turvakarkass,mis tagab ka tagaistujate ohutuse avarii puhul.Peakaared ja karkassid peavad olema valmistatud tugevast terastorust minimaalse läbimõõduga 45 mm ja paksusega vähemalt 2,5 mm.Kaared ja turvakarkassid peavad olema tugevalt kinnitatud auto kere või raami külge.
5A.1.3 Originaal - Rehvi maksimaalne läbimõõt, rõhu 1,5 atm juures võib olla 820mm.
5A.1.4 Standard - Rehvi maksimaalne läbimõõt, rõhu 1,5 atm juures võib olla 915mm.
5A.1.5 Spetsiaal - Rehvi maksimummõõt piiramata.
5A.1.6.Moto ?Rehvi maksimummõõt piiramata
5A.1.7.Veoauto ? Rehvi maksimummõõt piiramata.
5A.2.Võistlusrajal võib rehvides kasutada Eesti Vabariigi liikluseeskirjadega lubatud naaste.
5A.3 Meeskond võib maksimaalselt koosneda niipaljudest liikmetest,kui on autos korralikke vähemalt kolme punkti turvavöödega varustatud autoistmeid. Meeskonna liikmed peavad olema vanemad kui 16 aastased.
5.A.4.Moto klassis peab iga sõiduvahendi meeskond koosnema ühest inimesest.Sõitjatel peab kiiver peas olema kogu võistluse käigus.Samuti peavad selle võistlusklassi sõitjad kandma kogu võistluste ajal helkurvesti.
5A.5.Kõigi võistlusklasside masinatel peavad pimeda aja tõttu kogu võistluse ajal põlema sõidutuled ja gabariidituled.Masinad peavad olema kaugelt nähtavad ja juhid peavad ise korralikult nägema.Soovitav on lisatulede olemasolu.Lisatulede ja kaugtulede kasutamisel tuleb jälgida viisakus- ja ohutusnõudeid,lülitades valgustuse umber lähituledele piisavalt aegsasti kaasvõistlejaid kohates,et neid mitte pimestada.
5B. VÕISTLUSAUTOD JA MEESKONNA KOOSSEIS. Fulda 4X4 Karikavõistluste sarjas võistlejatele.
Lisaks punktis 5A nimetatud nõuetele peavad FULDA 4X4 Karikavõistluste sarjas võistlejatel olema täidetud järgmised nõuded:
6. REGISTREEERUMINE JA OSALUSTASUD
6.1 Registeerumine toimub Sirgala karjääris ,Ida Virus,hilisemates teadetes määratud koordinaatidel,kus täidetakse kohapeal registreerimisleht, ja tasutakse osavõtumaks sularahas. Osavõtumaks on 1800.-EEK/auto (Eesti Offroad Klubi,Erna Seltsi liikmetele ja Erna seltsi poolt hilisemates teadetes näidatud jõustruktuuride liikmetele ? 50% osavõtumaksu soodustus).
6.2.Soovijatel on võimalik ennast registreerida võistlema ka Fulda 4x4 sarja arvestuses.Selle eest eraldi lisatasu ei nõuta.
6.3.Moto ja Veoauto klassis on osavõtumaks 900 kr (Eesti Offroad Klubi,Erna Seltsi liikmetele ja Erna seltsi poolt hilisemates teadetes näidatud jõustruktuuride liikmetele ? 50% osavõtumaksu soodustus).
7. VÕISTLUSE KÄIK JA VÕISTLUSTE AJAL KEHTIVAD REEGLID
Võistlusrada koosneb 2h kestvuskrossist ja 12 h orienteerumisest raskel maastikul koos kontrollpunktide otsimisega ja leitud punktide pildistamisega.Stardis antakse igale meeskonnale ajakaart,kuhu märgitakse katsete läbimiseks kulutatud aeg ja kohtuniku allkiri.Ajakaardile märgitud aeg on aluseks tulemuste arvutamisel.Võistkonnad peavad ise jälgima,et nende ajakaartidel oleks märgitud kõik vajalikud ajad ja kohtunike allkirjad.Kaotatud/hävinud ajakaardiga või puuduva allkirjaga tulemust kirja ei saa.
Kestvuskrossil sõidab iga klass talle ette antud ja tähistatud ringrada ,mis on viidud läbi raske maastiku.Tähistatud rajast kõrvalekaldumine on keelatud. Starditakse ühisstardis ja sõidetakse 2 h.Igaüks sõidab niipalju ringe ,kui võimalik.Ringe loetakse stardi /finishi punktis. Täpselt kahe tunni möödudes stardist avatakse finish.Seejärel loetakse kõik Stardi/finishipunkti läbijad finisheerunuiks.Kui keegi ei saa/ei soovi tehnilistel või taktikalistel põhjustel enam uuele ringile minna juba enne kahe tunni täitumist ja finishi avamist,võib ta oodata finishikoridoris teisi segamata finishi avamist.Finish on avatud 30 min.Peale seda aega ei ole võistlejatel enam võimalik finisheeruda ja nad on kohustatud koheselt raja vabastama järgmisele võistlusklassile.Võidab see,kes on läbinud kõige rohkem ringe.Sama ringide arvu juures määrab võitja lühem ringide läbimiseks kulutatud aeg.Finishis kirjutatakse iga meeskonna ajakaardile finishi aeg,mis on samaaegselt ka stardiaeg orienteerumisetapile.Kui meeskond on võimeline ametliku sõiduaja lõppedes peale rajalt kõrvale tõmbumist mõne aja möödudes jälle liikuma,võib ta kohtunike loal,teisi võistelejaid takistamata,väljaspool võistlusrada liikudes tulla stardi/finishi kohta ja asuda orienteerumisetapile.Sel juhul saab ta stardiajana kirja finishi sulgemise aja ja peab võistluse lõpetama vastavalt üldisele graafikule.
Sõit kestvuskrossi võistlusrajal:
Starti pääsevad tehnilise kontrolli läbinud maasturid.
Võidusõidu ajal ,kui konkurente ei ole vahetus läheduses, võib võistleja kasutada kogu raja laiust. Otsekohe kui raja sirgel osal on kiirem auto eessõitjale järele jõudnud,peab eessõitja andma teed kiiremale, suundudes rajaservale.
Mitme auto üheaegsel liikumisel samal rajalõigul on trajektoori valiku eesõigus eessõitjal. Eessõitja eelisõigus kaob, kui talle järgnenud võistleja auto on jõudnud eessõitva auto kõrvale. Kõrvale jõudmise asendiks on eessõitva auto tagarataste ja tagasõitva auto esirataste jõudmine ühele sirgele. Kõrvutisõitmisel nii sirgetel kui kurvides peavad mõlemad võistlejad tagama kaassõitjale võimaluse rajal püsimiseks, liikuda võib vaid rööpsetel trajektooridel.
Keelatud on sõiduvõtted mis takistavad teisi sõitjaid, nagu liialt varajased suunamuutused,tahtlik autode kiilumine kurvi sise- või välisserva suunas ning muud kaasvõistlejaid ohustavad sõiduvõtted, süüdi olevat võistlajat karistatakse tahtlikus määrusterikkumises.
Korduv rikkumine (ka tahtmatu viga) võib kaasa tuua võistleja eemaldamise.
Võistluste ajal võib võidusõiduks kasutada ainult tähistatud võistlusrada.Igasugune sõit rajal toimub ainult võistlus suunas. Trassi märgistuse sihilik rikkumine, varjamine ning muutmine on keelatud. Rajapiirdeid võib eriolukorras ringi tõsta vaid ja ainult rajakohtunik, kes vajadusel määrab ka rajal tekkinud takistusest möödumise suuna.
Valede sõiduvõtete kasutamine:
Valeks sõiduvõtteks loetakse seda, kui võistleja sõidab kurvi sellisel kiirusel, et tagajärjeks on ohuolukord. Samuti on vale sõiduvõte, kui sõitja sooritab möödasõidu nõnda, et kaassõitja on sunnitud pidurdama vältimaks kokkupõrget. Keelatud on tagant otsasõit ja n.n. rammimine küljelt. Möödumine kaasvõistlejast kui rajal on ohuolukord (avarii; liikumisvõimetu auto kohas kus sellest möödumine on raskendatud või võimatu)
Vintsimine kasvavast puust/põõsast ilma puukaitsevööta on keelatud.
Kohtuniku nõuete ja/või märguannete täitmine on võistlejale kohustuslik..
Tehniline abi rajal ja kõrvaline abi rajal liikumisel on keelatud. Remondi ja hooldustoiminguid võivad teostada üksnes meeskonnaliikmed. Abi liikumiseks on lubatud vaid kaasvõistlejate poolt.
Karistused
Kestvuskrossi võistlusraja reeglite rikkumisel võib kohtunik määrata trahvi peatuse 5 minutit mis tuleb võistlejal kanda peatudes vastavalt kohtuniku antud märguandele ja kohtuniku poolt määratud kohas .
Kestvuskrossi raja finishis antakse kohe ka start orienteerumisele ja meeskonnad saavad orienteerumisraja legendi ning peavad asuma viivitamatult järgmisele etapile.Kõik vajalikud hoolde ja remonditööd tuleb teha orienteerumisetapi ajast.Orienteeriumisetapil tuleb autoga läbida võimalikult palju kontrollpunkte vabas järjekorras. Punktide asukohad on antud võistlejatele kestvuskrossi finishis eraldatavatel legendidel. Punktide läbimise järjekord on vaba, parima tulemuse saavutab meeskond kes saavutab suurima kontrollfotodega fikseeritud punktidede summa lühima ajaga. Arvestatakse kogutud punkte, võrdse tulemuse korral ka aega. Kõikides võistlusklassides arvestatakse ainult võistlusautoga läbitud punkte. Punkte on rajal järgneva skeemi järgi :Originaalklassis 40; standardklassis 50 ja spetsiaalklassis 60 (korraldaja jätab endale õiguse muuta vajadusel punktide arvu sellest ette teatamata.Punktide lõplik arv on näha legendis.) Iga klass peale Spetsiaali saab ka järgmise võistlusklassi punktid ning peale KÕIGI oma klassi punktide võtmist võib asuda järgmise klassi punkte võtma (vastavalt siis originaal läheb Standardi Standard Spetsiaali punkte võtma) Spetsiaalklassi rada on piisavalt pikk ja vaheldusrikas,et tagada võistlejatele tegevus kogu planeeritud võistlusajaks.
Stardis antakse võistlejatele legendid,kus on peal eri klasside punktid.Punktide asukoht on märgitud koordinaatidega ja lühikirjeldusega. Koordinaatidega antakse ka lubatud ala piirid,kust ei tohi mingil juhul üle minna! Legendi esilehele,üles paremasse nurka peab iga meeskond kirjutama oma tiiminime ja võistlusnumbri.Legendidesse tuleb võistlejal kanda iga läbitud punkti järele selle läbimise kellaaeg.Finishis tuleb legend koos digitaalfotode ja ajakaardiga anda finishikohtunikele.Iga võistleja peab jälgima,et tema ajakaardile kantakse finishikellale vastav finishiaeg.Hilisemaid pretensioone ei arvestata.Legend,ajakaart ja digitaalfotod on tulemuste arvestamise aluseks.Kui mõni neist elementidest puudub või on vigane , võib korraldaja tulemust mitte arvestada.Sellisel juhul otsus protestimisele ei kuulu.
Sõit orienteerumisrajal:
Karjääri territooriumil on lubatud maksimumkiirus kõigil võistlejatel orienteerumisetapil 30 km/h,veoauto klassile 10 km/h. Mõlema reegli rikkumine=disklaff Orienteerumisetapil punktide vahelises liikluses peavad Moto ja Veoauto klassi võistlejad andma teed ülejäänud võistlusklasside osalejatele.Punktides kehtib sinna jõudmise järjekord,kuid Veoauto ja Moto klassi võistlejad ei tohi segada teiste võistlusklasside võistlejate samaaegset punktivõtmist,eeldusel,et on tagatud ohutus.Kui Veoauto klassi võistlusmasina liikumine on hetkel takistatud kinnijäämise,mõne tehnilise probleemi,või muu küsimuse tõttu,peab veoauto klassi võistleja esmajoones tagama teiste võistlejate turvalise möödapääsu ja alles seejärel võib tegeleda oma auto vabastamise/remondga tagades jätkuvalt esmajoones teiste möödapääsu.Reegel ei kehti,kui veoauto viibib ohtlikus situatsioonis(näiteks ripub vintsi otsas kalde peal) Kõigi võistlusklasside masinatel peavad orienteerumisrajal kogu võistluse ajal põlema sõidutuled ja gabariidituled.Masinad peavad olema kaugelt nähtavad ja juhid peavad ise korralikult nägema.Soovitav on lisatulede olemasolu.Lisatulede ja kaugtulede kasutamisel tuleb jälgida viisakus- ja ohutusnõudeid,lülitades valgustuse umber lähituledele piisavalt aegsasti kaasvõistlejaid kohates,et neid mitte pimestada.Eelnimetatud reeglite rikkumiste eest võidakse määrata kuni minus 4 punkti/korra eest Karistuse otsustab võistluste zhürii.
Sõiduaeg on kõigil klassidel 12 h.Hilineda lubatakse 30 minutit.Hilinemisel antakse iga alanud veerandtunni eest ? 2 punkti.Üle 30 min.hilinejad arvestust ei saa.
Iga läbitud OMA KLASSI kontrollpunkt annab + 4 punkti.Iga läbimata OMA KLASSI kontrollpunkt annab 0 punkti.Iga läbitud järgmise klassi kontrollpunkt annab + 1 punkti ja läbimata järgmise klassi kontrollpunkt 0 punkti .
Punkti läbimimine fikseeritakse ainult kontrollfotoga.
Kontrollfotod,dubleeritud fotod ja nende tegemiseks kasutatav tehnika
Kontrollfotod tehakse võistlevale meeskonnale kuuluva digitaalfotoaparaadiga mälukaardile .jpg formaadis,resolutsiooniga vähemalt 1024X768 pikselit .
Võistlustel kasutatav(-ad) digitaalfotoaparaat(-id) peab/peavad võimaldama pildistamist erinevates ilmastikutingimustes ja tagama kõikidekp nõutavate kontrollfoto elementide selge nähtavuse kaadris igasuguste ilmastikutingimuste puhul.Digitaalfotoaparaadi kell ja kuupäev peavad olema õiged reaalajas.
Kohtunikele tuleb tuua mälukaart modifitseerimata piltidega st pilte ei tohi enne kohtunikele esitamist laadida arvutisse või muul moel modifitseerida , vastava kahtluse korral antud fotot(-sid) ei arvestata.
Soovitatav on kohustuslike kontrollfotode dubleerimine digitaalkaameraga.
Dubleerimisel on soovitav foto teha algsest fotost erineva nurga all või asukohta muutes.
Kohustuslik fotomaterjal antakse koos dubleeriva materjaliga kohtunikele üle vahetult pärast finišeerimist.Hiljem esitatud fotomaterjal arvesse ei lähe.
Fotode sisu. Arvesse mineval konrollfotol või duubelfotol peab näha olema ühes ja samas kaadris:
? Kontrollpunkti tähistav tahvel nii,et seal on selgelt loetav kontrollpunkti number .
? Võistlusauto millel on selgelt ja äratuntavalt loetav võistlusnumber või registreerimisnumber .
? Üks meeskonnaliige,kes puudutab ühe käega kontrollpunkti tähistavat tahvlit seda varjamata ja teise käega võistlusautot või selle külge statsionaarselt kinnitatud varustust. Võistlusauto uksed võivad olla avatud. Arvesse ei lähe varustus,mis ulatub võistlusautost või võistlusvahendist kaugemale, kui 1m (vintsitrossid,köied,antennid jne). Tingimata peab äratuntavalt näha olema võistkonnaliige,samuti peab näha olema käsi mis puudutab punkti ja käsi mis puudutab autot .
Kontrollfoto dubleerimisel jäädvustatud kaadritel kehtivad samad nõuded.
Keelatud on kasutada kõrvalist abi võistlustrassi läbimisel ja võistlusauto liikumisel võistluste käigus (abi võivad osutada ainult kaasvõistlejad, samuti on lubatud kasutada remonditöökodade teenuseid välja arvatud pukseerimine ja teisaldamine).
Korduva rikkumise eest võib kohtunik eemaldada võistleja rajalt.
Kohtunike otsus on lõplik ja ei kuulu protestimisele.
8. TULEMUSTE ARVESTAMINE
8.1 Võistluse paremusjärjestus selgitatakse punktide ja aegade võrdluse teel. Parim on meeskond, kes on kogunud suurima punktide summa. Võrdsete punktide puhul saavutab parema koha võistkond, kes on läbinud raja kiiremini.
9. PROTESTID
9.1 Proteste võib esitada hiljemalt 30 min peale viimase võistleja finiseerumist kirjalikus vormis võistluste peakohtunikule. Protestimaks on1000.-ja tasutakse protesti esitamisel. Protestimaks tagastatakse osaliselt ainult juhul kui protest lahendatakse protestija kasuks.
10.TEATED JA MUU
10.1 Ametlikud teadaanded avaldatakse võistluse ametlikul infokandjal www.4x4offroad.ee või võistluspaigas .
10.2 Korraldajajätab endale õiguse teha muudatusi võistluse toimumise ajas ja kohas, ajakavas ja võistluse käigus.
10.3 Korraldajal on õigus eemaldada võistluselt koos tulemuste tühistamisega käesolevat juhendit mittetäitvad, samuti ebakained, ebasportlikult ja ebaviisakalt käituvad võistlejad.
10.4 Kõik antud juhendiga mittemääratletud faktid ja probleemid lahendab Zhürii.
11.AUHINNAD
11.1 Võistluste lõpetamine ja võitjate autasustamine toimub 30.11.2005 ca kell 19.00 Kannu pubis.
11.2 Autasustamisele kuuluvad ?Klubi sarja? ja ?Fulda sarja? kõigi võistlusklasside kolm esimest võistkonda.
11.3 Autasustatavad on kohustatud osalema tseremoonial. Puudumisel kaotavad nad õiguse auhindadele.
-Võistluste kirjeldus: Võistlus on kaheetapiline maasturite kestvusvõistlus ,mis koosneb järjestikku sõidetavatest 2 h kestvuskrossist ja 12 h orienteerumisest.Kummagi etapi eest saab kohapunkte vastavalt ?DOSAAF-i tabelile? Kummagi etapi osakaal on 100% ja lõpptulemuse selgitab kummagi etapi kohapunktide summeerimine.Võrdse punktide summa korral omavad suuremat osakaalu orienteerumisetapil saadud kohapunktid
Võisteldakse viies võistlusklassis viiel eraldi rajal :
1.Originaal (Fulda sarjas TR1)
2.Standard (Fulda sarjas TR2)
3.Spetsiaal (Fulda sarjas TR3)
4.Moto (ATV-d ja mootorrattad.Sõidavad ainult orienteerumisetappi TR 3 rajal,klass avatakse vähemalt 5 eelregistreerunud osaleja olemasolul )
5.Veoauto (kõik 4x4,6x6 või 8x8 veoautod,soomusmasinad ja tankid täismassiga üle 3500 kg .Sõidavad ainult orienteerumisetappi TR 2 rajal,klass avatakse vähemalt 4 eelregistreerunud osaleja olemasolul)
Moto ja Veoauto klassi avamisest teatatakse peale eelregistreerimise lõppu EORK foorumis www.4x4offroad.ee ,piisava hulga huviliste olemasolul.
- Registreerimine : Eelregistreerimine e-mailile suur@uninet.ee 04.112005-18.11.2005,vajalik Moto ja Veoauto klassile,et otsustada raja avamine. Põhiregistreerimine :toimub kohapeal 26.novembril 2005 alates kella 7.30.-st
- Tehniline ülevaatus : Toimub kohapeal 26.novembril 2005 alates kella 7.30.-st
- Registreerunud võistlejad:info kohapeal
- Auhinnad:Karikad ning au ja kuulsus.Võimalusel piisavalt väärikad rahalised või materjaalsed auhinnad
1.ÜLDISED REEGLID
1.1. Võistluse ametlik nimi on ?AVO SULTSI MÄLESTUSVÕISTLUS 2005?
1.2 Võistluse korraldajad on MTÜ Eesti Off-Road Klubi ja MTÜ Erna selts võrdsetel alustel
1.3 Seeriavõistlused
" AVO SULTSI MÄLESTUSVÕISTLUS 2005" on Eesti 4X4 Karikavõistluste ja Fulda 4X4 karikasarjade osavõistlus.
1.4.seeriavõistlustes osalemine ja arvestustingimused: Kõik võistlustele registreerunud registreerinud osavõtjad osalevad Eesti 4X4 Karikavõistluste (?Klubi sari?) sarjas ja vastavalt sellelle sarjale kehtestatud osavõtutingimustele ning võistlusautodele ja meeskonna koosseisule esitatavatele nõuetele.Eraldi on võimalik ennast registreerida paralleelselt ka FULDA 4X4 karikasarja.Selles arvestuses kehtivad FULDA 4X4 karikasarja osavõtutingimused ja tehnilised tingimused.
1.5 Võistluse infokandja asub internetis aadressil www.4x4offroad.ee.
1.6 Võistluste ametnikud:
Zürii (kohtunike koleegium) ? Ari Myllylä,Andres Meesak.
Peakorraldaja ? Meelis Rätsep
Rajameister ? Rein Pinn
Peakohtunik ?Aleksander Suur
Tehniline ülevaatus ?
2. KOHT
2.1 Sirgala Karjäär,Ida Viru,Eesti . 59:17:31,4 ja 27:45:19,8 .Täpsed stardi koordinaadid avaldatakse hilisemates teadaannetes.
3. AJAKAVA
Hiljemalt 04.11.2005 avaldatakse võistluse juhend internetis.
1.Spetsiaalklass ( sisaldab ka Fulda sarja TR3 klassi) :
26.11.2005 kell 7.30 -8.30 võistlejate registreerimine ja tehniline kontroll Spetsiaalklassi jaoks
26.11.2005 kell 8.30.võistlejate koosolek spetsiaalklassi jaoks
26.11.2005 kell 9.00 ? 11.00 kestvuskross spetsiaalklassi jaoks
26.11.2005 kell 11.30 kestvuskrossi finish suletakse spetsiaalklassi jaoks.
26.11.2005 kell 11.00-23.00 orienteerumisetapp spetsiaalklassile
26.11.2005 kell 24.00.orienteerumisetapi finish suletakse spetsiaalklassile.
27.11.2005 kell 11.30 Esialgsed tulemused avaldatakse hilisemates teadetes määratavas kohas.
30.11.2005 kell 19.00 Lõplike tulemuste avalikustamine ja autasustamine ?Kannu Pubis?
2.Standardklass ( sisaldab ka Fulda sarja TR2 klassi) :
26.11.2005 kell 10.30 -11.30 võistlejate registreerimine ja tehniline kontroll Standardklassi jaoks
26.11.2005 kell 11.30.võistlejate koosolek standardklassi jaoks
26.11.2005 kell 12.00 ? 14.00 kestvuskross standardklassi jaoks
26.11.2005 kell 14.30 kestvuskrossi finish suletakse standardklassi jaoks.
26.11.2005 kell 14.00- 27.11.2005 kell 02.00 orienteerumisetapp standardklassile
27.11.2005 kell 03.00.orienteerumisetapi finish suletakse standardklassile.
27.11.2005 kell 11.30 Esialgsed tulemused avaldatakse hilisemates teadetes määratavas kohas.
30.11.2005 kell 19.00 Lõplike tulemuste avalikustamine ja autasustamine ?Kannu Pubis?
3.Originaalklass ( sisaldab ka Fulda sarja TR1 klassi) :
26.11.2005 kell 13.30 -14.30 võistlejate registreerimine ja tehniline kontroll originaalklassi jaoks
26.11.2005 kell 14.30.võistlejate koosolek originaalklassi jaoks
26.11.2005 kell 15.00 ? 17.00 kestvuskross originaaldklassi jaoks
26.11.2005 kell 17.30 kestvuskrossi finish suletakse originaalklassi jaoks.
26.11.2005 kell 17.00 - 27.11.2005 kell 5.00 orienteerumisetapp originaalklassile
27.11.2005 kell 06.00.orienteerumisetapi finish suletakse standardklassile.
27.11.2005 kell 11.30 Esialgsed tulemused avaldatakse hilisemates teadetes määratavas kohas.
30.11.2005 kell 19.00 Lõplike tulemuste avalikustamine ja autasustamine ?Kannu Pubis?
4.Moto klass
26.11.2005 kell 9.00 -10.00 võistlejate lõplik registreerimine ja tehniline kontroll Moto klassi jaoks
26.11.2005 kell 10.30.võistlejate koosolek Moto klassi jaoks
26.11.2005 kell 11.30 Ühisstart. orienteerumisetapile Moto klassile
26.11.2005 kell 11.30-23.30 orienteerumisetapp Moto klassile
26.11.2005 kell 24.00.orienteerumisetapi finish suletakse Moto klassile.
27.11.2005 kell 11.30 Esialgsed tulemused avaldatakse hilisemates teadetes määratavas kohas.
30.11.2005 kell 19.00 Lõplike tulemuste avalikustamine ja autasustamine ?Kannu Pubis?
5.Veoauto klass
26.11.2005 kell 12.00 -13.00 võistlejate lõplik registreerimine ja tehniline kontroll Veoauto klassi jaoks
26.11.2005 kell 13.30.võistlejate koosolek Veoauto klassi jaoks
26.11.2005 kell 14.30 Ühisstart orienteerumisetapile Veoauto klassile
26.11.2005 kell 14.30-27.11.2005 02.30 orienteerumisetapp Veoauto klassile
27.11.2005 kell 03.00.orienteerumisetapi finish suletakse Veoauto klassile.
27.11.2005 kell 11.30 Esialgsed tulemused avaldatakse hilisemates teadetes määratavas kohas.
30.11.2005 kell 19.00 Lõplike tulemuste avalikustamine ja autasustamine ?Kannu Pubis?
4A. OSAVÕTUTINGIMUSED Eesti 4X4 Karikavõistluste sarjas võistlejatele
4A.1 Võistlejatel peab olema kehtiv juhiluba ja kehtiv tervisekindlustus (haigekassa).
4A.2 Osavõtjad peavad oma tegevuses lähtuma Eesti Vabariigis kehtivatest seadustest ja normidest.
4A.3 Kõik võistlejad viibivad võistlustrassil omal vastutusel.
4A.4 Võistluste korraldaja ei vastuta meeskonna poolt ei neile endale,ega kolmandatele isikutele tekitatud materjaalsete või moraalsete kahjude eest.
4A.5 Osavõtjad on kohustatud paigaldama võistlusautodele korraldaja poolt antud reklaamid. Nendest keelduv võistleja kohustub tasuma korraldajale leppetrahvi kahe maksimumosalustasu ulatuses.
4A.6 Kõigil võistlusautodel peavad olema mõlemal küljel esiustel võistlusnumbrid.
4A.7.1 Osavõtjad,kellevõistlusautodel on olemas võistlusnubrid, võivad võistelda olemasolevate võistlusnumbrite all, märkides selle registreerimislehele.
4A.7.2 Osavõtjad,kellevõistlusautodel puuduvad võistlusnumbrid, peavad värvima kaugelenähtava värviga või kleepima selgelt loetavalt teibist auto ustele ajutised võistlusnumbrid,mis öeldakse stardis.Osavõtjad peavad ise jälgima,et nende autol oleksid võistlusnumbrid.
4B. OSAVÕTUTINGIMUSED FULDA 4X4 Karikavõistluste sarjas võistlejatele:
Lisaks punktis 4A nimetatud nõuetele peavad FULDA 4X4 Karikavõistluste sarjas võistlejatel olema täidetud järgmised nõuded:
5A. VÕISTLUSAUTOD JA MEESKONNA KOOSSEIS. Eesti 4X4 Karikavõistluste sarjas võistlejatele
5A.1 Võistlusautod jagatakse arvestusklassidesse vastavalt käesoleva juhendi tehnilistele tingimustele
5A.1.1 Üldnõuded ? Auto üldkaal:500kg-3500kg (välja arvatud moto ja veoauto klassid)
Auto peab olema nelja ratta veoga (välja arvatud moto ja veoauto klassid)
Auto rataste koguarv neli. (välja arvatud moto ja veoauto klassid)
Auto ees ja taga peavad olema pukseerimiskinnitused. Pukseerimiskinnitused peavad vastu pidama auto täismassile tõstmisel ühest kinnitusest.Pukseerimiskinnitused peavad olema tähistatud ereda värviga(punane,kollane oranz). Kaasas peab olema pukseerimisköis või -tross,mis võimaldab autot vedada või tõsta. Auto istmed peavad olematugevasti kinnitatud. Kütusepaakide korgid peavad olemavedelikukindlad. Rehvid: pneumaatilised.
Autos ei tohi võistluse ajal olla lahtist varustust.
Transmissiooni liikuvad osad peavad olema väljaspool kabiini. Kuumi vedelikke sisaldavad torud, paagid ja muud seadmed peavad olema kaitstud.Kütusepaagid peavad olema sõitjateruumist eraldatud tulekindla vaheseinaga.
5A.1.2 Ohutus
Võistlusauto varustusse peab kuuluma vähemalt võistluste ajal autos viibivate peadega võrdne arv auto- või motospordis ettenähtud kiivreid.Kiivrid peavad peas olema kogu kestvuskrossi aja ja samuti orienteerumisraja ohtlikemas kohtades,kus tuleb ületada järsemaid tõuse või langusi.Ülesõitudel kiivreid kandma ei pea.
Tulekustuti: 2 X 2kg survenäituriga pulberkustuti. Tulekustutid peavad olema tugevalt kinnitatud.
3-punkti kinnitusega turvavööd kõigile autosviibijatele, soovitavalt 4-punkti kinnitusega turvavööd.
Pehme katuse korral on kohustuslik neljast punktist kinnitatud piisavalt tugeva peakaare olemasolu,mis tagab sõitjate ohutuse auto ümbermineku puhul.Kui autos viibivad võistluste ajal võistlejad ka tagaistmel,siis peab pehme katusega autol olema kuuest punktist kinnitatud turvakarkass,mis tagab ka tagaistujate ohutuse avarii puhul.Peakaared ja karkassid peavad olema valmistatud tugevast terastorust minimaalse läbimõõduga 45 mm ja paksusega vähemalt 2,5 mm.Kaared ja turvakarkassid peavad olema tugevalt kinnitatud auto kere või raami külge.
5A.1.3 Originaal - Rehvi maksimaalne läbimõõt, rõhu 1,5 atm juures võib olla 820mm.
5A.1.4 Standard - Rehvi maksimaalne läbimõõt, rõhu 1,5 atm juures võib olla 915mm.
5A.1.5 Spetsiaal - Rehvi maksimummõõt piiramata.
5A.1.6.Moto ?Rehvi maksimummõõt piiramata
5A.1.7.Veoauto ? Rehvi maksimummõõt piiramata.
5A.2.Võistlusrajal võib rehvides kasutada Eesti Vabariigi liikluseeskirjadega lubatud naaste.
5A.3 Meeskond võib maksimaalselt koosneda niipaljudest liikmetest,kui on autos korralikke vähemalt kolme punkti turvavöödega varustatud autoistmeid. Meeskonna liikmed peavad olema vanemad kui 16 aastased.
5.A.4.Moto klassis peab iga sõiduvahendi meeskond koosnema ühest inimesest.Sõitjatel peab kiiver peas olema kogu võistluse käigus.Samuti peavad selle võistlusklassi sõitjad kandma kogu võistluste ajal helkurvesti.
5A.5.Kõigi võistlusklasside masinatel peavad pimeda aja tõttu kogu võistluse ajal põlema sõidutuled ja gabariidituled.Masinad peavad olema kaugelt nähtavad ja juhid peavad ise korralikult nägema.Soovitav on lisatulede olemasolu.Lisatulede ja kaugtulede kasutamisel tuleb jälgida viisakus- ja ohutusnõudeid,lülitades valgustuse umber lähituledele piisavalt aegsasti kaasvõistlejaid kohates,et neid mitte pimestada.
5B. VÕISTLUSAUTOD JA MEESKONNA KOOSSEIS. Fulda 4X4 Karikavõistluste sarjas võistlejatele.
Lisaks punktis 5A nimetatud nõuetele peavad FULDA 4X4 Karikavõistluste sarjas võistlejatel olema täidetud järgmised nõuded:
6. REGISTREEERUMINE JA OSALUSTASUD
6.1 Registeerumine toimub Sirgala karjääris ,Ida Virus,hilisemates teadetes määratud koordinaatidel,kus täidetakse kohapeal registreerimisleht, ja tasutakse osavõtumaks sularahas. Osavõtumaks on 1800.-EEK/auto (Eesti Offroad Klubi,Erna Seltsi liikmetele ja Erna seltsi poolt hilisemates teadetes näidatud jõustruktuuride liikmetele ? 50% osavõtumaksu soodustus).
6.2.Soovijatel on võimalik ennast registreerida võistlema ka Fulda 4x4 sarja arvestuses.Selle eest eraldi lisatasu ei nõuta.
6.3.Moto ja Veoauto klassis on osavõtumaks 900 kr (Eesti Offroad Klubi,Erna Seltsi liikmetele ja Erna seltsi poolt hilisemates teadetes näidatud jõustruktuuride liikmetele ? 50% osavõtumaksu soodustus).
7. VÕISTLUSE KÄIK JA VÕISTLUSTE AJAL KEHTIVAD REEGLID
Võistlusrada koosneb 2h kestvuskrossist ja 12 h orienteerumisest raskel maastikul koos kontrollpunktide otsimisega ja leitud punktide pildistamisega.Stardis antakse igale meeskonnale ajakaart,kuhu märgitakse katsete läbimiseks kulutatud aeg ja kohtuniku allkiri.Ajakaardile märgitud aeg on aluseks tulemuste arvutamisel.Võistkonnad peavad ise jälgima,et nende ajakaartidel oleks märgitud kõik vajalikud ajad ja kohtunike allkirjad.Kaotatud/hävinud ajakaardiga või puuduva allkirjaga tulemust kirja ei saa.
Kestvuskrossil sõidab iga klass talle ette antud ja tähistatud ringrada ,mis on viidud läbi raske maastiku.Tähistatud rajast kõrvalekaldumine on keelatud. Starditakse ühisstardis ja sõidetakse 2 h.Igaüks sõidab niipalju ringe ,kui võimalik.Ringe loetakse stardi /finishi punktis. Täpselt kahe tunni möödudes stardist avatakse finish.Seejärel loetakse kõik Stardi/finishipunkti läbijad finisheerunuiks.Kui keegi ei saa/ei soovi tehnilistel või taktikalistel põhjustel enam uuele ringile minna juba enne kahe tunni täitumist ja finishi avamist,võib ta oodata finishikoridoris teisi segamata finishi avamist.Finish on avatud 30 min.Peale seda aega ei ole võistlejatel enam võimalik finisheeruda ja nad on kohustatud koheselt raja vabastama järgmisele võistlusklassile.Võidab see,kes on läbinud kõige rohkem ringe.Sama ringide arvu juures määrab võitja lühem ringide läbimiseks kulutatud aeg.Finishis kirjutatakse iga meeskonna ajakaardile finishi aeg,mis on samaaegselt ka stardiaeg orienteerumisetapile.Kui meeskond on võimeline ametliku sõiduaja lõppedes peale rajalt kõrvale tõmbumist mõne aja möödudes jälle liikuma,võib ta kohtunike loal,teisi võistelejaid takistamata,väljaspool võistlusrada liikudes tulla stardi/finishi kohta ja asuda orienteerumisetapile.Sel juhul saab ta stardiajana kirja finishi sulgemise aja ja peab võistluse lõpetama vastavalt üldisele graafikule.
Sõit kestvuskrossi võistlusrajal:
Starti pääsevad tehnilise kontrolli läbinud maasturid.
Võidusõidu ajal ,kui konkurente ei ole vahetus läheduses, võib võistleja kasutada kogu raja laiust. Otsekohe kui raja sirgel osal on kiirem auto eessõitjale järele jõudnud,peab eessõitja andma teed kiiremale, suundudes rajaservale.
Mitme auto üheaegsel liikumisel samal rajalõigul on trajektoori valiku eesõigus eessõitjal. Eessõitja eelisõigus kaob, kui talle järgnenud võistleja auto on jõudnud eessõitva auto kõrvale. Kõrvale jõudmise asendiks on eessõitva auto tagarataste ja tagasõitva auto esirataste jõudmine ühele sirgele. Kõrvutisõitmisel nii sirgetel kui kurvides peavad mõlemad võistlejad tagama kaassõitjale võimaluse rajal püsimiseks, liikuda võib vaid rööpsetel trajektooridel.
Keelatud on sõiduvõtted mis takistavad teisi sõitjaid, nagu liialt varajased suunamuutused,tahtlik autode kiilumine kurvi sise- või välisserva suunas ning muud kaasvõistlejaid ohustavad sõiduvõtted, süüdi olevat võistlajat karistatakse tahtlikus määrusterikkumises.
Korduv rikkumine (ka tahtmatu viga) võib kaasa tuua võistleja eemaldamise.
Võistluste ajal võib võidusõiduks kasutada ainult tähistatud võistlusrada.Igasugune sõit rajal toimub ainult võistlus suunas. Trassi märgistuse sihilik rikkumine, varjamine ning muutmine on keelatud. Rajapiirdeid võib eriolukorras ringi tõsta vaid ja ainult rajakohtunik, kes vajadusel määrab ka rajal tekkinud takistusest möödumise suuna.
Valede sõiduvõtete kasutamine:
Valeks sõiduvõtteks loetakse seda, kui võistleja sõidab kurvi sellisel kiirusel, et tagajärjeks on ohuolukord. Samuti on vale sõiduvõte, kui sõitja sooritab möödasõidu nõnda, et kaassõitja on sunnitud pidurdama vältimaks kokkupõrget. Keelatud on tagant otsasõit ja n.n. rammimine küljelt. Möödumine kaasvõistlejast kui rajal on ohuolukord (avarii; liikumisvõimetu auto kohas kus sellest möödumine on raskendatud või võimatu)
Vintsimine kasvavast puust/põõsast ilma puukaitsevööta on keelatud.
Kohtuniku nõuete ja/või märguannete täitmine on võistlejale kohustuslik..
Tehniline abi rajal ja kõrvaline abi rajal liikumisel on keelatud. Remondi ja hooldustoiminguid võivad teostada üksnes meeskonnaliikmed. Abi liikumiseks on lubatud vaid kaasvõistlejate poolt.
Karistused
Kestvuskrossi võistlusraja reeglite rikkumisel võib kohtunik määrata trahvi peatuse 5 minutit mis tuleb võistlejal kanda peatudes vastavalt kohtuniku antud märguandele ja kohtuniku poolt määratud kohas .
Kestvuskrossi raja finishis antakse kohe ka start orienteerumisele ja meeskonnad saavad orienteerumisraja legendi ning peavad asuma viivitamatult järgmisele etapile.Kõik vajalikud hoolde ja remonditööd tuleb teha orienteerumisetapi ajast.Orienteeriumisetapil tuleb autoga läbida võimalikult palju kontrollpunkte vabas järjekorras. Punktide asukohad on antud võistlejatele kestvuskrossi finishis eraldatavatel legendidel. Punktide läbimise järjekord on vaba, parima tulemuse saavutab meeskond kes saavutab suurima kontrollfotodega fikseeritud punktidede summa lühima ajaga. Arvestatakse kogutud punkte, võrdse tulemuse korral ka aega. Kõikides võistlusklassides arvestatakse ainult võistlusautoga läbitud punkte. Punkte on rajal järgneva skeemi järgi :Originaalklassis 40; standardklassis 50 ja spetsiaalklassis 60 (korraldaja jätab endale õiguse muuta vajadusel punktide arvu sellest ette teatamata.Punktide lõplik arv on näha legendis.) Iga klass peale Spetsiaali saab ka järgmise võistlusklassi punktid ning peale KÕIGI oma klassi punktide võtmist võib asuda järgmise klassi punkte võtma (vastavalt siis originaal läheb Standardi Standard Spetsiaali punkte võtma) Spetsiaalklassi rada on piisavalt pikk ja vaheldusrikas,et tagada võistlejatele tegevus kogu planeeritud võistlusajaks.
Stardis antakse võistlejatele legendid,kus on peal eri klasside punktid.Punktide asukoht on märgitud koordinaatidega ja lühikirjeldusega. Koordinaatidega antakse ka lubatud ala piirid,kust ei tohi mingil juhul üle minna! Legendi esilehele,üles paremasse nurka peab iga meeskond kirjutama oma tiiminime ja võistlusnumbri.Legendidesse tuleb võistlejal kanda iga läbitud punkti järele selle läbimise kellaaeg.Finishis tuleb legend koos digitaalfotode ja ajakaardiga anda finishikohtunikele.Iga võistleja peab jälgima,et tema ajakaardile kantakse finishikellale vastav finishiaeg.Hilisemaid pretensioone ei arvestata.Legend,ajakaart ja digitaalfotod on tulemuste arvestamise aluseks.Kui mõni neist elementidest puudub või on vigane , võib korraldaja tulemust mitte arvestada.Sellisel juhul otsus protestimisele ei kuulu.
Sõit orienteerumisrajal:
Karjääri territooriumil on lubatud maksimumkiirus kõigil võistlejatel orienteerumisetapil 30 km/h,veoauto klassile 10 km/h. Mõlema reegli rikkumine=disklaff Orienteerumisetapil punktide vahelises liikluses peavad Moto ja Veoauto klassi võistlejad andma teed ülejäänud võistlusklasside osalejatele.Punktides kehtib sinna jõudmise järjekord,kuid Veoauto ja Moto klassi võistlejad ei tohi segada teiste võistlusklasside võistlejate samaaegset punktivõtmist,eeldusel,et on tagatud ohutus.Kui Veoauto klassi võistlusmasina liikumine on hetkel takistatud kinnijäämise,mõne tehnilise probleemi,või muu küsimuse tõttu,peab veoauto klassi võistleja esmajoones tagama teiste võistlejate turvalise möödapääsu ja alles seejärel võib tegeleda oma auto vabastamise/remondga tagades jätkuvalt esmajoones teiste möödapääsu.Reegel ei kehti,kui veoauto viibib ohtlikus situatsioonis(näiteks ripub vintsi otsas kalde peal) Kõigi võistlusklasside masinatel peavad orienteerumisrajal kogu võistluse ajal põlema sõidutuled ja gabariidituled.Masinad peavad olema kaugelt nähtavad ja juhid peavad ise korralikult nägema.Soovitav on lisatulede olemasolu.Lisatulede ja kaugtulede kasutamisel tuleb jälgida viisakus- ja ohutusnõudeid,lülitades valgustuse umber lähituledele piisavalt aegsasti kaasvõistlejaid kohates,et neid mitte pimestada.Eelnimetatud reeglite rikkumiste eest võidakse määrata kuni minus 4 punkti/korra eest Karistuse otsustab võistluste zhürii.
Sõiduaeg on kõigil klassidel 12 h.Hilineda lubatakse 30 minutit.Hilinemisel antakse iga alanud veerandtunni eest ? 2 punkti.Üle 30 min.hilinejad arvestust ei saa.
Iga läbitud OMA KLASSI kontrollpunkt annab + 4 punkti.Iga läbimata OMA KLASSI kontrollpunkt annab 0 punkti.Iga läbitud järgmise klassi kontrollpunkt annab + 1 punkti ja läbimata järgmise klassi kontrollpunkt 0 punkti .
Punkti läbimimine fikseeritakse ainult kontrollfotoga.
Kontrollfotod,dubleeritud fotod ja nende tegemiseks kasutatav tehnika
Kontrollfotod tehakse võistlevale meeskonnale kuuluva digitaalfotoaparaadiga mälukaardile .jpg formaadis,resolutsiooniga vähemalt 1024X768 pikselit .
Võistlustel kasutatav(-ad) digitaalfotoaparaat(-id) peab/peavad võimaldama pildistamist erinevates ilmastikutingimustes ja tagama kõikidekp nõutavate kontrollfoto elementide selge nähtavuse kaadris igasuguste ilmastikutingimuste puhul.Digitaalfotoaparaadi kell ja kuupäev peavad olema õiged reaalajas.
Kohtunikele tuleb tuua mälukaart modifitseerimata piltidega st pilte ei tohi enne kohtunikele esitamist laadida arvutisse või muul moel modifitseerida , vastava kahtluse korral antud fotot(-sid) ei arvestata.
Soovitatav on kohustuslike kontrollfotode dubleerimine digitaalkaameraga.
Dubleerimisel on soovitav foto teha algsest fotost erineva nurga all või asukohta muutes.
Kohustuslik fotomaterjal antakse koos dubleeriva materjaliga kohtunikele üle vahetult pärast finišeerimist.Hiljem esitatud fotomaterjal arvesse ei lähe.
Fotode sisu. Arvesse mineval konrollfotol või duubelfotol peab näha olema ühes ja samas kaadris:
? Kontrollpunkti tähistav tahvel nii,et seal on selgelt loetav kontrollpunkti number .
? Võistlusauto millel on selgelt ja äratuntavalt loetav võistlusnumber või registreerimisnumber .
? Üks meeskonnaliige,kes puudutab ühe käega kontrollpunkti tähistavat tahvlit seda varjamata ja teise käega võistlusautot või selle külge statsionaarselt kinnitatud varustust. Võistlusauto uksed võivad olla avatud. Arvesse ei lähe varustus,mis ulatub võistlusautost või võistlusvahendist kaugemale, kui 1m (vintsitrossid,köied,antennid jne). Tingimata peab äratuntavalt näha olema võistkonnaliige,samuti peab näha olema käsi mis puudutab punkti ja käsi mis puudutab autot .
Kontrollfoto dubleerimisel jäädvustatud kaadritel kehtivad samad nõuded.
Keelatud on kasutada kõrvalist abi võistlustrassi läbimisel ja võistlusauto liikumisel võistluste käigus (abi võivad osutada ainult kaasvõistlejad, samuti on lubatud kasutada remonditöökodade teenuseid välja arvatud pukseerimine ja teisaldamine).
Korduva rikkumise eest võib kohtunik eemaldada võistleja rajalt.
Kohtunike otsus on lõplik ja ei kuulu protestimisele.
8. TULEMUSTE ARVESTAMINE
8.1 Võistluse paremusjärjestus selgitatakse punktide ja aegade võrdluse teel. Parim on meeskond, kes on kogunud suurima punktide summa. Võrdsete punktide puhul saavutab parema koha võistkond, kes on läbinud raja kiiremini.
9. PROTESTID
9.1 Proteste võib esitada hiljemalt 30 min peale viimase võistleja finiseerumist kirjalikus vormis võistluste peakohtunikule. Protestimaks on1000.-ja tasutakse protesti esitamisel. Protestimaks tagastatakse osaliselt ainult juhul kui protest lahendatakse protestija kasuks.
10.TEATED JA MUU
10.1 Ametlikud teadaanded avaldatakse võistluse ametlikul infokandjal www.4x4offroad.ee või võistluspaigas .
10.2 Korraldajajätab endale õiguse teha muudatusi võistluse toimumise ajas ja kohas, ajakavas ja võistluse käigus.
10.3 Korraldajal on õigus eemaldada võistluselt koos tulemuste tühistamisega käesolevat juhendit mittetäitvad, samuti ebakained, ebasportlikult ja ebaviisakalt käituvad võistlejad.
10.4 Kõik antud juhendiga mittemääratletud faktid ja probleemid lahendab Zhürii.
11.AUHINNAD
11.1 Võistluste lõpetamine ja võitjate autasustamine toimub 30.11.2005 ca kell 19.00 Kannu pubis.
11.2 Autasustamisele kuuluvad ?Klubi sarja? ja ?Fulda sarja? kõigi võistlusklasside kolm esimest võistkonda.
11.3 Autasustatavad on kohustatud osalema tseremoonial. Puudumisel kaotavad nad õiguse auhindadele.
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
ASuur kirjutas:
Nagu näete,on väljas Avo mälestusvõistluse info.
See on esimene variant ja siit puudub esialgu veel Fulda sarja puudutav täpsustav osa.Loodame seda näha võimalikult pea.
Seekord on siis tegemist täiesti uue võistluste formaadiga,mis nõuab võistlejatelt maksimaalselt strateegiat,vastupidavust,oskusi ja tahtejõudu.Ma arvan,et juba võistluste nimi ütleb,et need peavad olema ühed parimad võistlused,mis nõuavad osavõtjalt kõiki oskusi .
Loodame,et nii see ka õnnestub ja lisaks inimesed võtavad meie katsed neile midagi uut,huvitavat ja head anda positiivselt vastu.
Nagu ikka ,püüame omalt poolt ka võistlusel osalemise võimalikult lihtsaks ja kättesaadavaks teha.Loodame,et kukub nii ka välja.
Praegu kutusuks üles kõiki,kes vähegi saavad osalema võistluste ettevalmistamises.
Andke palun teada,kel võimalik!
Nagu näete,on väljas Avo mälestusvõistluse info.
See on esimene variant ja siit puudub esialgu veel Fulda sarja puudutav täpsustav osa.Loodame seda näha võimalikult pea.
Seekord on siis tegemist täiesti uue võistluste formaadiga,mis nõuab võistlejatelt maksimaalselt strateegiat,vastupidavust,oskusi ja tahtejõudu.Ma arvan,et juba võistluste nimi ütleb,et need peavad olema ühed parimad võistlused,mis nõuavad osavõtjalt kõiki oskusi .
Loodame,et nii see ka õnnestub ja lisaks inimesed võtavad meie katsed neile midagi uut,huvitavat ja head anda positiivselt vastu.
Nagu ikka ,püüame omalt poolt ka võistlusel osalemise võimalikult lihtsaks ja kättesaadavaks teha.Loodame,et kukub nii ka välja.
Praegu kutusuks üles kõiki,kes vähegi saavad osalema võistluste ettevalmistamises.
Andke palun teada,kel võimalik!
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Võtan oma sõnad seekord tagasi, aga eks teil ole kerge auto ka. Samas Dosisletalis jäi oma nival oleva 6500-ga hätta.Algselt postitas: mats
KJa Sinu poolt öeldud repliik minu vintsi kohta ei pidanud paika - see on terve ja ühes tükis kui purikas (T-Max 4500 kui mäletad), kuigi sai vintsitud oi kui palju, eriti punktis nr3 , kus sai viibitud ca kolm tundi ja auto ninaga maakera teise kohta lükatud/vintsitud.
Isegi meie 8000, msi muidu om jõuga meid rõõmustanud on jäi korraks 17. punktis lahkumisel läbi ploki mäkke tõmbamisega jänni.
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Härrased Niva omanikud! Kes siis appi tuleb?
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
-
nnivamees66
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 192
- Liitunud: 17 Veebr 2004 18:17
- Asukoht: pealinn
- Autod: vaz 2121 ja länkar 70 4,0td
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Tubli, et eeskuju on olemas!Algselt postitas: nivamees66
99 prossa kohal
Kuidas teiste meie "nivameestega" jääb? Kodus teki all või kohal aasta üht põnevaimat üritust abistams?
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
-
nnivamees66
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 192
- Liitunud: 17 Veebr 2004 18:17
- Asukoht: pealinn
- Autod: vaz 2121 ja länkar 70 4,0td