Kindlasti leidub siin foorumis mehi, kes teavad sellest nii mõndagi. Ühesõnaga tahaks teada, et kuidas saaks paigaldada raskust tagasillale ? Mida raskuseks kasutada ning mismoodi kinnitada. Kindlasti saab jäärada sõita ka ilma raskuseta, aga ikkagi peab ju kõik omal nahal ära proovima
Kui keegi teemast midagi teab, siis jagage näpunäiteid. Pagasiruumis jne on raskustega mängitud küll, aga nüüd testiks midagi muud.
Niipalju kui ma tean, siis kasutati lisaraskust silla küljes ringrajal, kus suhteliselt sile pind oli.
Jäärajal on pointless kuna suurendad ka massi mis allub G jõule kurvis st kui hakkab minema siis läheb ja enam ei püüa.
Meil oli veokal alati lisaraskuseks (samas ka tagavaraks) üks ratas kastis ning talverallide/sprintide tarbeks oli tagasilla küljes kaks 25kg lisaraskust. Need ei olnud tagasilla küljes selleks, et neid sinna parem/lihtsam kinnitada.
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Pane siis kohe juba Hiace, Enku, Volvo silla ja korras - kusagilt ikka saab neid mõne kümne euro eest.
1030 oli gramm kergem kui 1031 volvo sild, Enku on Hiace ja 1030-ne vahepealne.
Kui eesmärk on jäärada, siis hiassi oma oleks sobivaim, sest sealt saab kohe ka 4.5...ja kui joppab ka koos lukuga silla.
Aga kui eesmärk on ikkagi vazi silda kasutada, siis pead "pudeliga" Põlva tulema
Ma vaatan asju ikka sportlikkus/mõtekuse aspektist - aga kui eesmärk on jah, lihtsalt tagaotsa raskemaks saada, et tagurpidi mäest üles läheks masin või metsast puid tuua, siis sattusin natuke hoogu jah...
Olen ise päris palju seeaasta juba radasid ja võistlusi läbi käinud oma pilliga ja koguaeg uurinud ja silmad peal hoidnud ka teistel sigullidel.
Olen paljudelt küsinud ja selline tavaline raskus taha on kuskil 90-100kg, et saavutaks pmst sama raskuse mis eesotsas mootoril.
Kõige lihtsam, kui tagaistet pole, siis visata tagaistme alla nt 100 kilone liivakott, või kui ei sobi, siis visata pagassi.
Kõige parem oleks muidugi kui saaks täpselt silla peale, seespool sillapeal see kõrgendus..sinna peale oleks kõigeparem.
Üle ei tasu raskusega pingutada, aga kui mõistlikult paned ja proovid koguaeg, siis annab see raskus ikka vägapalju juurde.
olen sõitnud liivakott pagassis, küll mitte vaziga aga se ei loe. Igatahes kohalt sai paremini ära jah, aga kui kurvid saabuvad, siis ikka väga ebameeeldiv sõita. Pakun, et raskuskese liiga kõrgel, ja liiga taga, raskus peaks siiski silla küljes olema ja kinldasti mitte tagapool silda (tekib jõu moment kurvides). Kõige parem ikka sillatalale klambritega raskused panna, 20-30kg peaks piisama.
Õnneks on mul nüüd selge pilt silme ees, et kuidas silla külge raskust kinnitada. Natukene on vaja veel materjali otsida ning konstruktsioon kokku keevitada Kõige paem oleks tina valada raudtorudesse aga ma lähen lihtsamat teed ning kasutan lihtsalt massiivset rauda. 30kg tahan kindlasti panna, kui hästi läheb siis 40... Sirge peal tõesti ei loe, kus see raskus on, aga kurvides annab see tunda...