1. leht 1-st

Surveastme arvutamine?

Postitatud: 24 Sept 2009 22:33
Postitas france2
Tere!
Soov oleks siis teada saada, kuidas arvutada autol siis surve astet. Mootori alumine ots hakkab kokku saama, kuid enne kui pea freesi saadan vaja ju see paika saada! nii et teadjamad mehed võiks teadmisi jagada ja samas kui kõrgeks on mõtet surveastet ajada?

Postitatud: 24 Sept 2009 22:38
Postitas VAZ

Postitatud: 25 Sept 2009 00:55
Postitas Mikk
Nii kõrgeks kui võimalik :D Ehk siis peab arvestama, et sõidad eesti rahvarallit ja kasutada võid ainult tanklaketis tavamüügis olevat bensiini. Ja loodan, et nüüd villast ei pane, aga kui sa just kõvasti kolbe töödelnud ei ole, siis samaral väga kõvasti surveasted tõsta ei olegi võimalik. Kui soovid sõita ka 95, siis üle 9,5 väga ei soovita ajada muidu aga 10,5 ja väga eduliselt saab 98 sõita.
Enda 1,3 sai vist tõstetud oletuslikult 9,5 ja sõites 98 andis märgatavlt kütuse kokkuhoidu. Aga sa ei ole ju selle peal väljas:D

Postitatud: 25 Sept 2009 15:47
Postitas karel
väga kõrgeks pole mõtet surveastet ajada, olgugi, et see muudab madalatel pööretel mootorit erksamaks. Kõrge surveastmega on mootori sisemine jõukadu kõrgetel pööretel tunduvalt suurem. Lisaks suureneb koormus mootori alumisele otsale, mis peab gaasi endisest väiksemasse ruumalasse suruma. Põhijõud peitub ikka plokikaane voolavuses ja täpses häälestuses! ;)

Postitatud: 19 Mär 2011 02:01
Postitas Matukas
Väga hea on ju omale ka garaasi seinale üles kirjutada valemid, saab teinekord kiiresti arvutada kui meelde ei jää: ühe silindri kubatuurile liidad põlemiskambri, tihendi ja siis "üss" kuni ploki ääreni(juhul kui kolb ei käi tasa plokiga või isegi natukene plokist välja) mahu ning siis jagad selle sama mahuga. Jäi vähe arusaamatu vb, ma tean.
Numbritena võiks siis olla näiteks nii: (366.6cc + 37) / 37 = 10.9
See 37 ongi põlemiskambri maht kaanes + tihendis augu maht + kolvi "üss" kuni ploki ääreni.

Postitatud: 19 Mär 2011 09:57
Postitas maalo
aga miks üle 10 ei saa enam 95E kasutada?
mu autol on 10.3 tehasest ja sõidab väga hästi 95ga :D ainuke erinevus, et 98'ga on sutsu ökonoomsem.
Kas tõesti on 95 siis nii kehv kütus, et hakkab detoneerima?

Postitatud: 19 Mär 2011 10:22
Postitas Matukas
Vaevalt ainult surveaste seal määrav on, millise oktaanarvuga kütusega su auto sõita saab, seal ikka muid tegureid ka ma arvan.

Postitatud: 19 Mär 2011 18:25
Postitas VäikeMägilane
s.a. = V (silinder) + V (põlemiskamber) / V (põlemiskamber

s.s. = V (silinder) / V (põlemiskamber) +1

Mis mootorist üldse jutt käib? Samara?
Mis otstarbeks jne?

Rahvarallile üle 10.5 ei soovita (kestab kauem ja parem liigelda ka tänaval)
Sportrallis pole Sõitjatel alla 11.5/12 kellegil

Mul on arvutuslikult 12.2. ja elu on näidanud, et sõidetakse tankla 98-ga. Mina muidugi kahtlen, kas igast tanklast sa nõuetekohast 98E-d saad.
teine variant on E85 BioEtanool (Helsinki, Läti)
(Murakas sõidab oma Evoga)