1. leht 1-st
1,5 või 1,6 ?
Postitatud: 21 Jaan 2007 08:49
Postitas rallijaan
Oleks nimelt hakata sõitma rallikrossi NOORTE STANDARKLASSI, see tähendab mootor võib olla kuni 1,6 liitrit (remontmõõdus max 1640 cm3) ja oleks kohe selline küsimus, et kumb lada mootor originaalis juba võimsam, niiet kumba mootorit oleks mõtekam kasutada?
1,6 või 1,6?
Postitatud: 21 Jaan 2007 10:46
Postitas -karla-
Algselt postitas: rallijaan
1,6 või 1,6?

ikka 1.5 või 1.6
ega vist suurt vahet polegi, pigem oleneb see mootori seisukorrast.
Postitatud: 21 Jaan 2007 11:50
Postitas rallijaan
küsisin lihtsalt sest oleks nagu lugenud, et 1,5 pidi kolvikäik ja silindri läbimõõt kõige paremini tasakaalus olema vms?
Või see ei tule enam kasuks, kui mootorit ümber teha?
Postitatud: 21 Jaan 2007 13:02
Postitas siim789
mingi asjatundja just ei ole aga olen kuulnud kah, et 1500 03-me mootor pidi kõige parem olema, aga eks asjatundjad teavad paremini

Postitatud: 21 Jaan 2007 13:11
Postitas omega
Mille poolest see 1500 kõige parem mootor on???
Igatahes mis iganes 1,6 on tunduvalt parema ja jõulisema minekuga, kui seda on 1,5 mootor.
Postitatud: 21 Jaan 2007 13:18
Postitas logman
Algselt postitas: rallijaan
küsisin lihtsalt sest oleks nagu lugenud, et 1,5 pidi kolvikäik ja silindri läbimõõt kõige paremini tasakaalus olema vms?

see tlnud minu näppude kaudu siia foorumisse. Täienduseks ütlen, et vaata mis teemas asi on - "kerge modifitseerimine",seega on peetud silmas just igapäevaselt kulgemiseks mõeldud mootorit. Rahulik, mõnusa käiguga on kolme oma küll. Mulle meeldib.
Spordis see ei kehti. Kui lubatud 1,6, siis paneks isegi 1,6 ja pigistaks sellest veel maksimumi välja, st. mitte ei asuks kohe viimasesse remontmõõtu puurima, vaid lihviks-treiks-kergendaks jne. sealt kust reeglitega lubatud.
Postitatud: 21 Jaan 2007 16:54
Postitas rallijaan
tänud!
eks siis hakkangi kohe 1,6 mootoriga autot vaatama(2106?)..
Postitatud: 21 Jaan 2007 17:03
Postitas rallijaan
copin siia rallikrossi tehniliste tingimuste punkti 3.5 ehk mootori:
3.5. Mootor
3.5.1. Lubatud vabalt hingavad kaherattaveolised (2WD) autod mootori töömahuga kuni 2500cm³ . Lubatud ka kuni 2500cm3 töömahuga turbodiisel mootorid, kusjuures turbo koefitsenti 1,7 ei arvestata. Alates 2007.a lubatud vabalthingavad mootorid töömahuga kuni 2000 cm3
3.5.2. Kasutatav mootor peab olema sama mudeli oma (v.a Lada, millele on lubatud paigaldada sama margi mootor) ja paiknema algsel kohal. Keelatud on muuta algseid toiteseadmeid (tüüp ja arv peab säilima algsena).
3.5.3. Segusiibrid tuleb varustada väliste lisavedrudega, mis tagavad nende sulgumise ohuolukorras.
3.5.4. Kütuse põlemiseks vajalikku õhku ei või võtta sõitjateruumist.
3.5.5. Keelatud on kasutada spetsiaalselt võidusõiduks mõeldud ja muid reguleeritavaid elektroonilisi süüte ja toite juhtblokke. Kasutatavad elektroonilised juhtblokid (?arvutid?) peavad olema ettenähtud antud mootori mudelile.
3.5.6. Sisselaskekollektor peab olema algne . Lubatud seestpoolt töödelda. Drosselklapp peab säilima algsena, töötlemine lubatud materjali eemaldamise teel. Kasutatavad sisselaskekollektorid peavad olema ettenähtud antud mootori mudelile. Keelatud on muutuva pikkusega sisselaskekollektorid.
3.5.7. Väljalase vaba.
3.5.8. Titaani ja keraamiliste osade kasutamine on keelatud
3.5.9 Magneesiumi kasutamine on keelatud liikuvate osade puhul.
3.5.10. Mistahes kujul vee kasutamine põlemisprotsessis on keelatud.
Soovitage palun, mida mootoris näppida.
Postitatud: 21 Jaan 2007 20:42
Postitas Ardi Soovik
Siis soeta omale 1,7-ne mootor puuri 1,8-ks ja pane ka pikk vänt siis saad 1,9.Sest nagu välja loen,on käesolevast aastast kuni 2,0l mootorid rallis käigus.Sestap neil 1,7-stelniisugune nõudlus ongi.
Postitatud: 21 Jaan 2007 21:07
Postitas an12dukas
Algselt postitas: Ardi Soovik
Siis soeta omale 1,7-ne mootor puuri 1,8-ks ja pane ka pikk vänt siis saad 1,9.Sest nagu välja loen,on käesolevast aastast kuni 2,0l mootorid rallis käigus.Sestap neil 1,7-stelniisugune nõudlus ongi.
Rallikrossis noortel lubatud töömaht kuni 1600cm3.