1. leht 2-st

Elektriline bensiinipump

Postitatud: 18 Dets 2006 15:40
Postitas ruudi
Kas on olemas ja kust saaks elektrilist bensiinipumpa karburaatoriga mootorile ? Või sobib selleks ka pritsungi mootori pump ? Samas pritsega mootorite pumbad on võibolla liiga võimsad need on arvestatud ju ikkagi paari kolme atist survet tootma aga karpas (mul on solex) pole see vist hea või jookseb see enamus siis tagasivoolu kaudu paaki ilusti ja probleeme ei teki ? Mida lada rallikatel kasutatakse kui on näiteks 2 horisontaalvoolu karburaatorit peal (Weber, Dellorto) Tõsi küll neist karpadest voolab jubedalt bena läbi võrreldes tavalise Solexiga tänavasõidu seades.

Postitatud: 18 Dets 2006 16:00
Postitas Photographer
on olemas madalsurvepumbad, a la umbes 800 eeki tk. hall auto oli koht kust sai

Postitatud: 18 Dets 2006 21:11
Postitas Ardi Soovik
Sapaka küttesüsteemi pump sobiks.Aga igaks juhuks hoia alati teine tagavaraks.

Postitatud: 18 Dets 2006 21:41
Postitas Laada
Osadel vanaaegsetel karburaatormootoriga autodel olid ka elektrilised pumbad. Sellist otsigi. Pritsega masina pump ei sobi kohe kindlasti. Sapaka küttepumpadega oli millegipärast alatasa mingi jama. Aga miks üldse elektriline pump?

Postitatud: 18 Dets 2006 22:12
Postitas PuZuP
Tõenäoliselt samad pumbad, mida Photographer mainis, on kahte tüüpi ehitusega...
Üks tüüp töötab rohkem surve peale ja on mõeldud kereautodele paigaldamiseks paagi juurde, teine töötab rohkem "imemise" peale ja on mõeldud paigaldamiseks mootoriruumi...ehk siis üks peab rohkem kütust tagant ette lükkama ja teine tagant ette tõmbama...
Karburaatormootoritel töötavad väga eduliselt...näiteks Estonia vormelid, mida toidavad paaris-Weberid, ei ole veel janusse jäänud...
Pumbas sees on on mingi elektroonika/mehhaanika, mis teatud vastusurve korral lülitab pumba välja, ehk kui ujukikamber on täis ja samas vastusurve vähenedes siis lülitab pumba jälle tööle...
Seda kui suurt survet suudab see pump toota, ei oska praegu öelda, kuna ei leia karpi ega andmeid ülesse...kui leian, siis panen ka kirja...

Edit: Photographer, minu teada nende pumpade hind on eraisikule oluliselt suurem ?

Postitatud: 18 Dets 2006 22:28
Postitas Priidic
hall autos näiteks selline saada:

siit

rohkem ei uurinud, keda huvitab vaatab ise edasi:

siit

el. benapump

Postitatud: 19 Dets 2006 23:55
Postitas ruudi
Algselt postitas: Laada
Osadel vanaaegsetel karburaatormootoriga autodel olid ka elektrilised pumbad. Sellist otsigi. Pritsega masina pump ei sobi kohe kindlasti.
Miks ei sobi pritsemootori pump ? Solex karpas on ju tagasivool kõik mis üle jääb peaks ju sealtkaudu ära minema tagasi paaki.

Postitatud: 20 Dets 2006 00:05
Postitas fanatt
pritsemootori pumbast tuleb ~8 atti survet.

el. bensiinipump

Postitatud: 20 Dets 2006 09:24
Postitas ruudi
no mis sest et 8 atti, voolab vähe kiiremini. Arvate, et ei toimi tagasivooluga karpaga ?

Postitatud: 20 Dets 2006 09:32
Postitas PuZuP
Ma arvan, et tagasi voolab ta küll, aga karburaatori nõelklapp, mida hoiab suletud asendis ju bensiinitase, ei suuda seda kinni hoida...
Aga kui etteantava kütuse rõhu regulaator vahele panna, siis vast on hea küll...aga siis tuleb eraldi tagasivool ka vist enne regulaatorit vedada...
Uurin veidi ja siis täpsustan...

Postitatud: 20 Dets 2006 10:30
Postitas Photographer
Miks te teete asja keeruliseks, kõrgsurve pumbad ala 4 bar mis tavaliselt pritsungil on nõuavad jahh tagasivoolu. madalsurvepump aga ei nõua, viid ühe toru karpasse, enne paaki paned filtir ja siis pumba ja ongi kõik lahendatud ! toide takka ja tuld

Postitatud: 20 Dets 2006 14:38
Postitas ruudi
Algselt postitas: Photographer
Miks te teete asja keeruliseks, kõrgsurve pumbad ala 4 bar mis tavaliselt pritsungil on nõuavad jahh tagasivoolu. madalsurvepump aga ei nõua, viid ühe toru karpasse, enne paaki paned filtir ja siis pumba ja ongi kõik lahendatud ! toide takka ja tuld
Me teeme asja keeruliseks seepärast, et me tahame asja odavamalt ja olemasolevate vahenditega lahendada. Nimelt mul on olemas el. paagisisene pump ja ei tahaks osta 800 või rohkema eegust uut kui saab ilma hakkama.
Mis te arvate siis kas võib toimida pritsungi jaoks mõeldud pumbast bensiin karpasse ja tagasivooluga paaki tagasi ? Rõhuregulaatorit milleks ? Tagasivool on ju vaba, ujukinõel laseks ujukiruumi täis ja edasi läheks bents juba paaki tagasi või ei toimi asi nii lihtsalt ?

Postitatud: 20 Dets 2006 14:58
Postitas PuZuP
Ei toimi...ujukinõel ei suuda seda survet kinni hoida ja küttesegu ei moodustata mitte vaakumi toimel, vaid pumba survel pahistatakse seda läbi düüside sisselaskekollektorisse...tagasivoolust lihtsalt ei suudaks kõik üleliigne ära voolata...
Oletame, et see pump, mis Sul on, töötab 4 bar-se survega...see on pidev surve, sest pole aju, mis pumba tegevust kontrolliks, seega töötaks pump konstantselt...tavalises rehvis on ligikaudu 2-2,5 bar-i rõhku...seda on niigi 3-4 korda vähem kui suur on pumba surve...seega ujuki vedeliku väljasurvejõud ei suuda ületada kütusesurve jõudu, ehk siis ujuk ei jõua nõela kinni vajutada...
Seepärast ongi vaja sellise lahenduse korral kütuserõhuregulaatorit, millest endast läheb juba tagasivool paaki...
Edit: antud kütuserõhuregulaatori all pidasin siis silmas nö. sissetuleva rõhu reguleerimist...tagasivool on nagunii vaba...

Postitatud: 20 Dets 2006 20:19
Postitas ruudi
No selge kui nõel niipalju ei hoia siis jah ei saa nii lihtsalt. Aga see surveregulaator ? On sellist siis võtta mõne masina pealt ? Pritsega Ladal oli selle pihustite ühise "toru" küljes mingi jublakas vist regulaator kuhu läks veel kollektorist vaakum ka ja ka tagasivool. Aga see hoiab siis seal pihustite peal rõhku ühtlasena ja seegi on ju kõvasti üle ühe arvatavasti.

Postitatud: 20 Dets 2006 22:19
Postitas motamees
Mis siin 1 atist rääkida (tegelikult hoitakse pihustite taga 2,7 atti).
Karba jaoks lubatud surve on 0,2-0,25 atti.

Postitatud: 21 Dets 2006 01:10
Postitas PuZuP
See jublakas ongi see tegelik rõhuregulaator, mida juhitakse vaakumiga...
N: Pihusti töötab 3 bar-se rõhu peal, aga "fuel-rail'i" tulev sisendrõhk on suurem, ütleme 5 bar...rõhuregulaator hoiabki fuel-rail'is kütusesurvet 3 bar peal - ülejäänu laseb kõik tagasivoolu...

ES-Tuning pakub ühte siin
http://www.es-tuning.ee/?page=62
Vaata ja mõtle nüüd, kas on mõtet hakata jamama selle kogu kompoti koostamisega, mille hind tuleb nagunii suurem kui asi väärt on, või osta eelmainitud madalsurvepump...
Kui pumba vastu huvi on, siis kontaktid on profiilis...:)

Postitatud: 24 Dets 2006 01:21
Postitas stroh_89
aga minul on selline küsimus et mida annab see kui on elektriline bena pump

Postitatud: 24 Dets 2006 07:24
Postitas logman
Säästab hõõrdumise arvelt mõned jõuraasukesed.
Umbes-täpselt sama valdkond nagu laagritele ehitatud ketipingutushammasratas.
(/rallispordis/ oled ,stroh_89)

Postitatud: 27 Dets 2006 21:17
Postitas toni
Kui soovite raha raisata, siis kasutage elektrilist pumpa. Vaja on seda ainult juhul, kui oled pannud tõsiselt kehva kvaliteediga originaalpumba ning kasutad seda näiteks rallikrossis suvel 35 kraadise kuumaga... Ära toidab see vabalt ka 2 45 Weberit ja jääb veel üle ka.
kui kasutada rootorpumpa, on soovitatav panna tagasivool, kui impulsspumpa, siis seda vaja ei ole. ja kui üleüldse kasutada kasvõi impullspumpa "igaks juhuks", siis tasub see panna tööle läbi originaali.

tegelikult kõige lihtsam viis on minna poodi ja osta uus bensupump, panna võimalikult õhukene tihend ning võimalikult pikk stoika ja asi töötab. raha saab ju ka mujal eraisata...

el. bensupump

Postitatud: 19 Juun 2007 16:40
Postitas ruudi
Hankisin selle elektrilise impulss pumba. Kui kasutada tagaveolise lada karpat "ozon" siis selle elektilise pumbaga kõik toimis ideaalselt. Nüüd aga panin "solex" karburaatori mis on tagasivooluga. Kui tagasivool kinni panna siis hakkas üle ujutama karpat tähendab ujukinõel ei jõua kinni hoida. Niiet ikkagi tagasivoolust ei ole pääsu.