1. leht 2-st

paluks soovitusi algajale.

Postitatud: 09 Jaan 2016 20:07
Postitas aivo911
Plaan siis hakata sõitma jäärada rahvaliigas. Masinaks olen valinud 2101 kuna andmetel see kõige kergem. Aga ilmselgelt jääb mootor lahjaks. Seega mis oleks kiiremad, odavamad ja mõtekamad lahendused kuidas võimsust juurde saada? Või oleks juba mõtekam 3 seeria bmw poole kiigata mingi 1,8 mootoriga? Tänud ette.

Postitatud: 09 Jaan 2016 20:51
Postitas Walter
KINDLASTI MITTE BEE EMM WEE. Lada on super lux selleks. Korraliku mootori saad umbes 1000 euroga ja saad juba paljusid hirmutada:cool:

Postitatud: 09 Jaan 2016 20:57
Postitas aivo911
Jah aga nii palju kui lugenud siin olen siis ka sillad vedrustus jne ka vaja järgi aidata. Ehk siis kokkuvõtteks läheb päris kalliks. Ütleme, et mingi doonor 400-500 euri siis mootor 1000euri plus veel sillad vedrustus.

Postitatud: 09 Jaan 2016 21:01
Postitas aivo911
Samas veel küsiks, et millist ladat muidu soovitate. Endale kõige meelepärasemad 2105 ja 2107 aga need juba tiba raskemad?

Postitatud: 09 Jaan 2016 21:31
Postitas sansa
2105ele saadaval kerget kapotti ja pagassi, sealt saab juba mõned kilod alla.:)

Postitatud: 09 Jaan 2016 21:32
Postitas teitur
Enne kui hakkad mootori kallale minema, osta korralik diffrilukk ja rehvid. Võimas ja äkiline mootor on jää peal üsna ebamugav taltsutada.

Postitatud: 09 Jaan 2016 21:36
Postitas aivo911
Millist diffrit eelistada? Ise olen siin plaani pidanud et lihtsalt korralikult kokku keevitada.
Samas jah palju seal jääpeal seda võimsust ikka vaja on nagunii käib tühjalt ringi, kuna ei ole plaanis piikidega sõita.

Postitatud: 10 Jaan 2016 00:47
Postitas zajetz
Keevis lukuga võid funnida ja lihtsamal rajal saab ka aega sõita. Kui aga aega tahad sõita tehnilisel rajal, siis mina valiks ketas luku( pole torsenit proovinud). Eelmine aasta sain hästi aru kui sain samal rajal proovida nii ketas kui keevis lukku. Täna on minu auto keevislukk asendunud kettaga.

Edit. Samas keevis lukk on üldjuhul parem kui monomähkija.

Postitatud: 10 Jaan 2016 08:29
Postitas aivo911
Okei. Aga kas on üldse olemas ladale sobivat diffrit näiteks torsenit kuna see tundub asjalikum kui lsd. Või tuleb hakata sildasid või muud vahetama?

Postitatud: 10 Jaan 2016 09:16
Postitas veljo15
On olemas.
Siin samas alateemas (Rallisport) mõned teemad allapoole ja leiad,et Torsen/kruvi lukk ka täitsa müüa.

Postitatud: 10 Jaan 2016 10:44
Postitas aivo911
okei tänud.

Postitatud: 10 Jaan 2016 14:48
Postitas Kytt
Sõitsin väga pikalt ja teatud mööndustega sõidan siiamaani setinguga kohvi mootor, väga hea naastrehv ja korralik ketaslukk ning jääl ei kurda üldse jõuetu mootori pärast.
Jääd sõites alustaks mina auto parendamisega selles järjekorras:
1. korralik rehv (13-14" ca 300 eurikut)
2. lukk (200-250euri)
3. veermik
4. kaal
5. pidurid
6. mootor

Buumerile ei leia sellise hinna eest kasutatud lukkugi, rehvid(15") samuti kallimad, varuosadest(vastupidavus neil muidugi parem) ja mootori tjuunimise hinnast ei hakka rääkimagi :D

Postitatud: 10 Jaan 2016 17:43
Postitas olaaf
Lihtsad soovitused:
kere on vaba, sobib see 01 kere väga kenasti, kui kere kõva!!!
sildade korrastus+gaasiamordid+ korralik sillaregull inimese juures, kes teab mida ta teeb...
vedrud -20mm madaldus venest...
2101 kast + 4,3 peaülekanne koos 6,5kg torsen blokeeringuga.
kõige suurema kubatuuriga tihe mootor mida eelarve kannatab + mootoris teha järgmised muudatused:
plokikaanest 1mm maha ja klapisääre tihendite vahetus + klapi soveldus
Estonets 10,5 nukkvõll+ reg nukaratas.
Elektron süüde,
Solex 21073 karburaator (kas 24x24 või 24x26).

Korraliku mootori tegemine läheb kordades kallimaks, kuid enne peaks hooaja jooksul sõitma õppima...

Postitatud: 10 Jaan 2016 20:07
Postitas Qunts
Oma kogemuste põhjal võin tuima näoga väita, et polnud minu ladal mingit Torsen või mis iganes lukku ! Hea on kui on selline asi, saab paremini kohalt minema aga samas kui on lukkus sild läheb ka palju kergemini külg libisema, ja sealt edasi piruetti !!!
Mootor oli vähe (umbes 10% järgiaidatud) ja ainuke asi oli mis olid tasemel olid rehvid !!! Võin oma kaks sõitu teinud rehvid sulle 250€ ära müüa.
Ja sellise autoga võtsin päris palju poodiumi kohtasid !!!
Samas Nagu Olaaf mainis siis amordid ja sillaregull on väga oluline nünanss.
Sama võin sulle öelda suure saladus katte all, et külgees sõit ei ole ajavõit !!! Lähed kurvi, annad gaasi seni peale, kuni tunned pidamist (see on tunde küsimus) ja kurvist väljudes gaas lõppuni :D
Mina sõitsin nii, et sirge lõppus võtsin külje ette ja siis külgees libisesin kurvi kust otsisin pidamist aga see ongi tunnetamise küsimus ja harjutamise küsimus.
Samas kui mina kunagi 88 aastal jääradade trennis käisin siis polnud meil ei torsenlukku ega Continentali naast rehve :P
Aga kõik see tänapäevase rehviga annab tunda nii tänavaliikluses kui ka jääradadel kus viitsin käia :D

Postitatud: 10 Jaan 2016 21:02
Postitas aivo911
samas olen kuulnud et just diffriga pidi minema hulga raskemini piruetti, aga eks oleneb ka kes rooli taga on. aga tänud.

Postitatud: 10 Jaan 2016 21:03
Postitas aivo911
tänud Olaaf väga põhjaliku vastuse eest sellest kindlasti palju kasu.

Postitatud: 10 Jaan 2016 21:43
Postitas aivo911
Uurisin torseni diffreid ja jäi arusaamatuks mis tähendab see 4kg/m ja 8kg/m?
lisan lingid ka

http://www.ladapower.com/index.php?opti ... ory_id=132
http://www.ladapower.com/index.php?opti ... ory_id=132

Postitatud: 10 Jaan 2016 21:48
Postitas Mikk
Need on lukkude eelpinged ehk siis kui jäik on lukk ja kui palju annab läibilibisema. Mida suurem number seda suurem lukustuvus.

Aga ,kas oled kindlalt just tagaveo mees, sest tegelikult on jääraja masinaks üks parimaid autosid esiveoline 2108, millega võib tehnilisel rajal edukalt üks kiiremaid autosid üldarvestuses olla. Muidugi peab olema istme ja roolivaheline tihend hea.

Tagaveolise puhul soovitaks mina oma kogemuse järgi alustada rehvide valikut alates 14" kui soovid ka konkurentsi pakkuda, kuid rehv peab olema hea.

Aga muidu nõustun Kytti nimekirjaga ja mootor on tõesti viimane asi, mida järgi aitama hakata jäärajal. Mootor peab olema lihtsalt heas korras. Kui muidugi sõidukogemus on suur ja rahakott ka puuga seljas, siis võib ka ju mootori kallale asuda.

Postitatud: 10 Jaan 2016 21:54
Postitas aivo911
Seega 8 on siis parem?
Jah olen palju kuulnud et 2108 pidi olema ülim jäärajaks aga pooldan ikkagi tagasilda.

Postitatud: 11 Jaan 2016 13:31
Postitas Hulkur
Tahad odavalt siis võta e36. Poole vähem jamamist mootori kasti diffiga. diffrisse keevis, esisillas käändmik ringi, raskus taha peale. Kõige suurem mure on õige rehvi leidmisega.


Siksi peaks ikka kaua enne ehitama kui sealt normaalselt pauku välja tuleb. BMW-pilpaid vedeleb rohkem kui laaduki omasi. Ja ei pea vaevama ennast mingi mootori muredega. 1,8 85kw piisav.