1. leht 1-st

Ettevalmistus välisreisiks

Postitatud: 15 Juun 2004 15:04
Postitas autopedeenn
Küsimus selline, et mida soovitaksid vanad ladakalad ja ka teised asjatundjad võtta kaasa, kui tee viib Lada välisriiki?
Kodumaalt eemal plaanis läbida umbes 4000 kilomeetrit.
Auto ise korras, aga nii pika sõidu juures võib teatavasti Ladaga ikka ühtteist juhtuda ja seega oleks hea nõu teretulnud. Oodatud siia nii varuosade nimekirjad, kui ka huvitavad lood ladadega ette võetud pikematest reisidest:)

Postitatud: 15 Juun 2004 19:12
Postitas viaccess
Kui lähed Venemaale siis võta kangi, kuvaldat, job tvoju mat' ja kast viina. Esialgu peaks piisama ;)

Postitatud: 15 Juun 2004 19:42
Postitas autopedeenn
Venemaal ilmselt Lada varuosade leidmine jah miski võimatu tegu pole. Reis hõlmab siiski Soomet ja võimalik, et natuke Norrat-Rootsit lisaks. Soomes ka muidugi Ladasid liigub, aga siiski vähe ja osasid ilmselt raske, aeganõudev ning kallis leida. Seega ikkagi oleks huvi, millised osad on potensiaalsed "minejad". Ja mida tasuks erilise tähelepanuga jälgida ka enne minekut?

Postitatud: 15 Juun 2004 20:00
Postitas motamees
Mina käiks enne minekut ülevaatuspunktis ja laseks kõik ära kontrollida. Paremini, kui ülevaatusel. Arvan, et sellise palve peale tehakse see mingi 100eek eest ära. Siis vahetaks ära kõik soovitatu (kui on soovitusi). Paneks alla korralikud kummid (kui pole veel) ja pagassi paar tagavara õhukummi. Sealmail väga vähestel autodel õhukummid ja tehnoloogiad enamuses õhuta rehvidele. Sellega tehniline pool ka piirduks. Ega Lada nii sitt auto ka pole, et ühte välisreisi ära ei kannata.

Postitatud: 15 Juun 2004 21:03
Postitas Moss
Tsitaat raamatust:

"Varuosadest tuleks kaasa võtta bensiinipump, pesemishari, süüteküünlad, pidurivedelikku, destilleeritud vett, määrdeprits ja määrdeained, filterelemendid, mutrivõtmed, taskunuga, tehasejuhend :P, madalpingejuhet, kaitsmeid, katkesti kontaktid, puhastusnarmad, käivitusvänt, sapöörilabidas ja kirves :spin, pukseertross, klaasipuhastiharjad, metureid ja splinte, bensiininõu ning õli.
Suurema rühma peale võiks kaasas olla generaator, rattavõll, jaoturikere ja -rootor, gabariiditulede klaasid, pidurivoolik, esirataste laagrid, karburaatori nõelklapp, viilid, rauasaeleht."

Lühidalt: võta teine masin kaasa :lol

Aga kui nüüd tõsine jälle olla siis soovitaks kaasa võtta karbussi ja benapumba remo-komplekti, jagajakaane ja rootori, generaatori "tableti". Tühja kummiga sõidad veel esimesse garaazi, ilma süüte või bensuta on see natuke raskem....

Postitatud: 16 Juun 2004 11:28
Postitas ghost
Teist autot ei ole vaja kaasa võtta (vähemalt kere :) :) ). Ise võttaksin tõesti esiteks korraliku komplekti lada jaoks vajalikke võtmeid ja tööriistu.

Teiseks kindlasti korralikud täiskompleltsed ja usaldusväärsed varu jagaja,karburaator ja bensiinipump koos tihenditega. Siis veel küünlad,süütepooli, gene harjad ja tabletid, piduri- ja sidurisilindri remondikomplektid, dot4 pidruniõli ühe potsku, 1liitri mootoriõli,1l tosooli,generaatori rihma, kuumakindlat silikoni, jupi piduri ja bensuvoolikut, toruklambreid,rulli halli alligaatorteipi,traati mitmes mõõdus, polte,mutreid,splinte hoolikalt valitud kollektsiooni, paar rattapolti, elektrijuhet ja ühendusotsikud, kanistri kandelambi,tulepirne,teipi,kaitsmeid,krokodillid ja kui vähegi võimalust siis korraliku täislaetud varu aku. Viimane ilmselt ei mahu -arvestades muud padajanni, aga sellest oleks siiski suur abi kui kuskil yvasküla kandis metsade vahel näiteks grüünesse tormates tuled peale unustad ja tagasi tulles nõutult nina näppima jääd- kümnete kiltide raadiuses ei hingelistki. Või kui auto tõrgub ja korduvalt käivitades vea otsinguks aega ja voolu kulub. Süütelukk on ka ladal nõrk koht mis ühel hetkel ootamatult üllatada võib-aga kas seda kaasa võtta...igast kama ju niigi palju :) Olgu,võtaks kontaktplaadi siis.. Ja paksu kummi tükk millest mõni tihend lõigata vms võiks ka ligi olla. Varu pukside kohta ei tea öelda...

Kinlasti võiks olla ratta kummieeblid ja varulohv,minikompressor või käsipump ja kummirem. komplekt ei tee ka paha. Rehvid-veljed auto alla valiks nii, et need oleks sisekummita variant ja väga korralikud. Kindlasti teeks nagu Motamees- et käiks ära ülevaatusel,loksutaks kõik läbi ja vahetaks mis vaja, kontrolliks ka kardaani, siduri ja mootori seisukorra ja keti ja klappidega seotud asjad. Ketileevendi murdumine keset euroopa liitu ei ole eriti meeldiv perspektiiv. Pukseerimisköis kah bagassi. Kätepesuvahendi purk mahub ka bagasinurka ära.. Nii, seda nimekirja võiks veelgi jätkata, aga koguaeg peaks arvestama et bagasiruum pole kummist. Teiselt poolt võttes, võibolla küsitakse et miks nii pikk nimekiri.. Lihtne põhjus: odavam on seda kila-kola kaasa vedada kui pärast tühise asja pärast kohalikke äravedajaid tellida... kes MITTE VÄHE raha ei küsi. Just oli juhtum kus sõber jäi keset taanimaad audiga tee peale. Auto remontimisest kohapealsed vennad keeldusid ning ära toomise eest (treiler järgi ja eestisse tagasi) küsis 188 autoabi paarkendtuhat Eeq. Kohalik falck näitas ainult keskmist sõrme. .:puzzled Lisaks veel selline soovitus: lugesin mingi märtsi või aprilli kuus "Äripäevast" artiklit kus räägiti erinevatest kindlustusvõimalustest välismaale sõidul. Oli mingi pakett mida sai hankida,ja mis sisaldas nn riskikindlustuse just selleks juhuks kui midagi tee peal autoga juhtub. Mingi osa äratoomiskuludest kompenseeritakse, mingi osa kohapealsest remondist teenindustes jne. Kes teaks selle kohta täpsemalt, oleks abiks, ja võiks selle siia üles riputada, mina siit kahjuks praegu äripäeva net.acessi ei oma. Igatahes parem ette mõelda kui tagantjärele. Siis saab äratoomisest säästetud raha eest kasvõi teise lada osta. ;)

Postitatud: 16 Juun 2004 12:45
Postitas john
No krt egas see asi nüüd nii hull ka pole, et kõik selle kola peaks kaasa tassima. Ega see mingi ümber euroopa reis tal plaanis pole ja 4000 km nüüd nii pikk maa ka pole. Mina nõustus motamehe soovitustega, lisaks võtaks vast veel liitri õli ja ühe bensu pumba ja korraliku võtmete komplekti.

Postitatud: 16 Juun 2004 14:01
Postitas ghost
Jajah, john, ma sõidan eesti piires ka ladaga nii, et mul peale varuratta ja tungi ning rattavõtme autos midagi polegi. Hea lahe ja õhk käib läbi eksole. Aga tänu sellele, et tean, milliseid hindu küsitakse masina puximise ja rem.eest läänes, võib öelda et peale teelejäämist seal, käib õhk läbi rahakotist, kas ka hea ja lahe pärast, või mis :D Nii et igaühe oma otsustada, mida ta kaasa võtab, eks see nagu kogemusest, riskitunnetusest ja leidlikkusest rohkem sõltu.

Postitatud: 16 Juun 2004 15:43
Postitas motamees
No Ghosti postitust lugedes jääb küll mulje, et mees läheb sinna autot remontima aga mitte turismireisule. Äärmine variant on lihtsalt osta bussipiletid ja auto sinna jätta (äraaetud hobused lastakse ju maha). Tuleb igastahes odavam, kui autot remontida seal (selles Ghostil õigus).
Olen vene ajal palju autoga matkanud ja sellist varu pole küll kaasas kandnud. Mul olid selle asemel pereliikmed kaasas ja toit. Ühe reisi pikkus oli isegi 8000km (kaukaasia reis) tuuris. Ja pold äda midagi. Autoks oli Moskvitsh, mis on väiksema vastupidavusega auto, kui Lada.
Reisule mineja ju tunneb ka oma autot. Mingi seina äärest võtud panniga läände ei minda.
Ja lõpetuseks. Nädal enne reisule minekut PEAB auto olema korras ja siis enam mingeid remonte ei tehta. See nädal kuulub kontrollsõidule.

Postitatud: 16 Juun 2004 15:53
Postitas uudopyvi
eesti piires muidugi seda muret ei ole et kuskilt lada varuosi ei saa kui endal kaasas pole...
eesti nii väike ka et sõber saab alati suure häda korral appi tulla

Postitatud: 16 Juun 2004 19:00
Postitas Mel
Mõned teevad küll nalja:puzzled
Teist autot ei ole küll vaja kaasas tassida. Motamehe soovitus õige - käi korra ülevaatuse punktist läbi.
Ise kontrolli üle, kas mutrid poldid kinni, et midagi sõiduajal ära ei lendaks. Samuti oluline, et kõik liigendid oleks määritud ja kuskil ei oleks lekkeid. Kui auto on eelnevalt korras, siis ei juhtu 4000 km küll midagi. Korras autoga ju täitsa normaalne kui sõidad õlivahetusest õlivahetusse (10000) ilma remondita, siis teed hoolduse ja kihutad edasi.
Varuosadest võtaks kaasa tagavara pirni, jagaja kontaktid, paar liitrit bensu võiks pudelis ka olla ( sest võõras kohas ei pruugi teada, kuhu satud/eksid) ja muidugi hea tuju.

Kui tagasi jõuad kirjuta siin ka, kas oleks pidanud teise auto kaasa võtma.:)

Postitatud: 16 Juun 2004 20:06
Postitas autopedeenn
Enda visioon on nüüdseks välja kujunenud umbes nii:
Vaatame koos mõne asjatundjaga üle mootoriketi, nuka ja klappidevärgi + et veermikus midagi viimase vindi peal poleks.
Ja kaasa ka ikkagi asju põhimõttega, et pigem karta, kui kahetseda. Kuskil kaugel-kaugel näiteks syytepool otsad annab, siis ka ju arutu masinat mädanema jätta. Pealegi Soomes see asi vist niisama pole, et jätad maha ja asi klaar?
Igatahes ootan edasisi soovitusi, minekuni pisut üle nädala aega, jõuab ühtteist veel teha.:bouncing

Postitatud: 16 Juun 2004 20:35
Postitas Ardi Soovik
Autovaruosadest nõelklapp,ventilaatoririhm,õlipump/jagaja vahehammasratas.Abivahenditest tööristad,tungraud,pump,pukseerköis.

Postitatud: 16 Juun 2004 22:04
Postitas Laurimetall
Mina enne reisile ei läheksi ,kui poleks kindel. Näiteks ühel sõbral läks veepump enne valgat. See selleks kõigepealt oleneb ikka asi sellest ,missugune on ette valmistus , autol tuleks ära vahetada asjad ,mis igahet võivad otsad anda katkesti kontaktid , rihm , piduri süsteem tuleks lihtsalt üle vaadata ,et poleks mõrasid ja ikka oleks klotse alles. kummides peaks rõhk olema normis kõik võimalikud kohad ära määritud . Ülevaatusel kontrollitud puksid ja rool ning amordid ja pidurid. Kaasas võiks olla kanister vett (kas või joomiseks ) peaasi ,et on . õli g võiks olla kah natuke juhul aga see pole hädavajalik piisab ,kui õli max märgini on. puksiir köis ja krokodillid juhul ,kui mõhi ööse keegi raadio mängima jätab. Võiks olla tööriistu
pirne mõned hädavajalikumad katkesti kontaktid kah(need võiks koguaeg olla ) korralik tagavararatas, natuke arstimeid (peavalu juhuks) liivapaber ja välgumihkel ,kui karburaatori keegi ära uputab gaasi tallamisega. Mõni küünal, tungraud ,tõkiskingad, kleeplint (soovitav veekindel) mõni muter ja polt .Tagavara bensiini ,juhul kui ära eksid ,või kinni jääd ,et auto tankalni ära veaks. Voolik ,et bensiini paagist välja saada (igajksjuhuks ,kui bena kanistrit kaasa ei vea siis saab mõnelt teiselt autolt tõmmata ,kui hinnas kokkuleppele saab) Siis peaks minumeelest Igalpool hakkama saama.

Postitatud: 17 Juun 2004 12:06
Postitas olaaf
ilma midagi hooldamata praktiliselt viimase 2 ja poole kuu jooksul 9000 km läbi sõitnud. kui ükskord autol kõik asjad korda teha siis ta need 4000 ka vastu peab. seda mida kaasa võtta otsustab ikkagi sinu rahakott. pmst võib ju panna katuseraamile ka tagavara kapoti ja esituled ja radiaatori ja 10L tosooli, tagavara esiklaasi (juhuks kui mõni põder või Põder teele satub) jne jne jne

Postitatud: 17 Juun 2004 13:37
Postitas AaClub
INIMENE PEAB ISE TEADMA OMA AUTO SEISUKORDA krt kaasa võta elementaarsed asjad mida vajalikuks pead ja mis su autol vaja võiks minna.
Olen sel suvel ise mitu pikka reisi teind (kokku umbes 40 000 km)ja pole varuosadest miskit kaasa võtt, autodeks mudugi uuemad masinad old ja renditud seega ei teadnud ka seisukorda aga piisanud on ainult tööriistadest ja leidlikusest. Ainus mis soovitan on kütust kaasa võtta, kui ruumi on, sest mujal ikke tunduvalt kallim kütus on.:cool:

Soovitan lugeda viimast autolehte seal täpsemalt kirjas millele tuleks tähelepanu pöörata !!!

Postitatud: 17 Juun 2004 15:55
Postitas Laada
Ja lähtuda tuleks siis ikkagi Hr. Murphi täheldatud seaduspärasustest. Näiteks mida rohkem varuosi ja asju sa kaasa võtad seda vähem sul neid vaja läheb. Kui jätad mingi asja maha siis ilmtingimata läheb just seda tarvis.
Minul näiteks on küll enamasti tekkinud vajadus tööriistade järele just siis kui olen korraks tööriistakasti auto pealt maha tõstnud. Seepärast ongi viimasel ajal kogu aeg kõikvõimalikud tööriistad kaasas.

Postitatud: 03 Juul 2004 00:15
Postitas autopedeenn
Nüüd siis tegu tehtud, VAZ'ikesele Euroopa põhjatipp ära näidatud:)
Kuigi varuosi sai ikka kaasa võetud õnnestus neist kasutada ainult yhte mutrit (pükste kinnitusmutritest panid 2 tükki jooksu, teine tuli osta bensukast). Ja ka summuti tagumine pytt tuli jätta kuskile kämpari prügikasti:( Aga õnneks sellega ka kaod piirdusid. Läbisõiduks tuli kokku kriips alla 5000. Ühesõnaga VAZ on igati aus auto.

Postitatud: 03 Juul 2004 09:22
Postitas Agur
Kui omal paberid korras ja autol samuti paberid korras siis kaasa reisivarustus ja punuma.