Säästlik sõit teeb liikumise odavaks!

Säästlik sõit teeb liikumise odavaks!

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Suletud
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Säästlik sõit teeb liikumise odavaks!

Postitus Postitas Marcuz »

26. aprilli Postimehe lisas AutoExtra ilmunud artikkel:

Mootori pöörete madalal hoidmine ning liikumisenergia parem ärakasutamine võimaldab väikese vaevaga säästa kütusekulust 20-25%.

* 1. käiguga läbi vaid mõni autopikkus. 10km/h jõudes vaheta teisele käigule.
* 2. käiguga kiirenda 10km/h-lt 25km/h-le.
* 3. käiguga 25km/h-lt 35km/h-le.
* 4. käiguga 35km/h-lt 50km/h-le.
* 5. või kõrgema käiguga sõida kiirustel üle 50km/h.

Soovitused säästlikuks sõiduks:
1. Sõida madalatel pööretel, 1000 kuni 2500p/min.
2. Kiirenda reipalt, kuid ära ületa 2500p/min.
3. Vaheta käik õigeaegselt.
4. Jälgi liiklust, ära tekita liikumisenergiat, mida ei saa kasutada, mõtle marsuut läbi.
5. Seiska mootor, kui pead paigal seisma üle 20 sekundi.
6. Sisene kurvi kõrgeima käiguga, millega kurv on läbitav.
7. Jälgi, et rehvirõhk on normis või veidi kõrgem ning auto tehniliselt korras.
8. Mittevajalikud esemed tõsta autost välja ja katuselt ära.
9. Lisaseadmeid kasuta vaid vajaduse korral (kliima, elektriseadmed).
10. Kasuta eelsoojendust.

Ja kui te neid juhiseid ei järgi, siis palun mitte tuua üritusele mitte ilmumise põhjuseks, et bena raha pole :P
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Eks proovige siksiga neljanda käiguga sõita 35 km/h:D
Samas ma olen proovinud sõita nii, et vahetad 2500 pöörde peal käigu ära - kannatab vabalt, aga neljandaga enam kiirendust ei ole.
Samas mõned teised õpetused ütlevad, et kiirenda kiiresti (siin reipalt) vajaliku kiiruseni ja siis sõidad edasi sujuvalt. Sujuvalt sõitmine on kohe kindlasti asi, mida peaks enamikule juhtidele õpetama, sest liiklus on kõike muud.
Kohtades, kus ettenäha, et liiklus läheb aeglaselt edasi, lähen kohalt kohe teise käiguga. Küllatki tihti teen ka nii, et kiirendan teisega 50-ni (mõnikord läheb ka 60, 70-ni, vastavalt vajadusele) ja siis panen kohe neljanda.

Linnas sõites on minul keskmine bensu kulu 7,7 - 8,3 l/100km - 1300ccm. Tuleb täita punkte 3-10 Marcuze postitusest. Punktid 1 ja 2 on siksi puhul linnas sõites küll jamad. 2500 algab alles mootoril kiirendus, kui pidevalt 2500 peal vahetada, siis oled kõigil jalus. Üldiselt üle 3500 ma ei lase. Aga maanteel 110-120 lastes ja kui autol on veel neljane kast, siis nii madalaid numbreid bensu kuluks küll ei saa.
Mida rohkem korras auto, seda vähem bensiini võtab.
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Siin tuleb välja 5k.kasti vajadus kuna vähenevad mootoripöörded.50km/h ca 1600p/m(olenevalt diffri ülekandest).Sellise ülekandega saab kiirust vaid hoida,kiirendamiseks tuleb kasutada madalamat käiku.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
u
uudopyvi
Suletud kasutaja
Postitusi: 82
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas uudopyvi »

njaa aga juba tuntud teos "Sõiduauto Ziguli! ütleb, et Lada mootorit ei tohi niiimoodi madalatel pööretel kõrge käiguga sõites piinata. Õlitus on kehv ja nukkvõll jääb kuivale.
Niisiis mootoriremont nullib kogu võidu..

Siinkohal oleks tore vanemate ja teadjamate inimeste kommentaar
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Tuletaks meelde siinkohal üht artiklit: http://www.hot.ee/ladacamp/tolge/Kiirendus_vs_kytusekulu.htm

See Postimehe artikkel on kirjutatud keskmise uue pereauto kohta. Mõistagi on seal tehtud VÄGA suuri üldistusi. Selliseid artikleid ei maksa kunagi puhta kullana võtta, näiteks igal hilissügisel on lehtedes juttu, kuidas autoga peab käituma, libedal. Mõned aastad tagasi kirjutati veel, millised on erinevused taga-, esi- ja nelikveolistel. Viimasel ajal millegipärast eeldatakse, et kõik masinad on esiveolised. Võttes ajalehes kirjutatut puhta kullana, võivad tagajärjed olla teinekord üsna kurvad.

Üldjoontes on jutt muidugi mõistlik, et kasutage madalamaid pöördeid, ärge kiirendage ning pidurdage liiga järsult vaid sõitke ühtlaselt, valige marsruuti ning tehke auto korda. See on nii pritse kui karpadega masinatel nii. Samas täpse pööretevahemiku ning käiguvahetamise aja (auto kiiruse juures siis) paneb paika ikka konkreetne automark. Kõik sõltub ikkagi ülekannetest ning mootori karakteristikust, eelkõige pöördemomendist. Kui pöördemoment jõuab kätte küllalt madalatel pööretel, siis saab ökonoomselt sõita ka madalamatel pööretel, kui sama mootori maksimaalne pöördemoment jõuab kohale aga tuhat või paar hiljem, siis madalate pööretega kipub kütusekulu hoopis suuremgi tulema, kui veidi kõrgematega. Rääkimata probleemidest õlitamisega ning et väike mootor koormatakse liiga madalate pööretega ära ja kulub ruttu - see tuleneb iga masina margi iseärasustest.

Mina asendaksin siksi puhul 2500 pöörde nõude 3000 või isegi 3500 ga. Viimane oleks siis küll juba "kiirendamiseks" mõeldud.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Postitus Postitas Marcuz »

Klge ega ma nüüd tõsiselt seda juttu siksi kohta ei mõtelnud. See on enesest mõistetav, et siksiga ei tasu alla 2000p/min üldse sõita, aga päris huvitavalt oli see seal lehes tabelina ja kohati naljakas, et kirjutasin siia üles. Loodetavasti ei mõjunud see jutt kellegile selliselt, et nüüd võimalikult madalate pööretega galoppi laseb :lol See ei tule tõesti kasuks!
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Tuleks järgida põhimõtet, et iga kiirendus kulutab kütust, samuti pidurdus. Seega kõige ökonoomsem on sõita ühtlaselt. Ja selge on see, et korras auto kulutab vähem kütust. Kuidagi ei saa propageerida liiga väikeste pööretega sõitmist. Ei ökonoomsuse ega ka mootori tervise poolest. 1000 pööret pidevaks sõitmiseks on väikese töömahuga mootorile mis on ette nähtud töötama suurtel pööretel ilmselge piinamine. Paraku kipuvad mõningad mõtlemisvõimetud või fantaasiavaesed kodanikud kõike ühesugustesse raamidesse sobitama. Või oligi see jutt mingist konkreetsest autost. Sellise jutuga seoses tuleb tahes tahtmata lapsepõlvest meelde tädi kes mossega sõites paaniliselt spidomeetrile märgitud käigunumbreid jälgis. Esimesega kuni 40, teisega kuni 90 ja kolmandaga kuni 120 või umbes nii ta vist oli.

Minu meelest ei tohiks sellist juttu eriti avalikult levitada. Mõni äkki kirjutab omale üles ja hakkab sõites näpuga järge ajama.

Ja lisaks sellele, et üsna koom oleks ette kujutada ristmikul rohelise tule saabudes mootoreid käivitavaid autosid ei soovitata töösooja mootorit kohe välja lülitada vaid lasta vähemalt minutijagu tühikäigul töötada. Eriti diislitel ning ülelaadimisega masinatel.
Suletud