Gaasiga sõitmise plussid ja miinused?
Gaasiga sõitmise plussid ja miinused?
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2509
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Gaasiga sõitmise plussid ja miinused?
http://www.e24.ee/748180/hinnatous-sunn ... aigaldama/
Et mingile 1200cm3 mootorile ei ole mõtet aretada?
Et mingile 1200cm3 mootorile ei ole mõtet aretada?
Ise ei kasuta, aga Leedus käies sai mitme gaasiauto omanikuga räägitud ja sõidetud. Sealkandis on iga teine bensiinimootoriga auto gaasiseadmega. Võrreldes meiega muidugi on neil pea igas tanklas gaas olemas ka. Odavam tuleb ta kindlasti, ja teisalt, alati saad ka bensiiniga sõita.
Sul ehk tasub mõne leeduka nööbist kinni võtta ja uurida nende "gaasikogemusi".
Sul ehk tasub mõne leeduka nööbist kinni võtta ja uurida nende "gaasikogemusi".
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
-
aArvos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1110
- Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
- Asukoht: Tallinn, Saue
- Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131
Lugesin pärast selle artikli ilmumist kommentaarid läbi ning nende põhjal pigem loobun gaasiga sõitmisest. Negatiivset on liialt palju. Alates klappide põlemisest jne.
Lisaks ei tea mis toimub autoga. Auto pole eluase, millesse tasub kindlasti investeerida. Muutuvad plaanid; läheb auto müüki või saab ootamatult muidu otsa, siis on investeering lennanud korstnasse. Lisaks veel mingid filtrid, mida tuleb vahetada tihti. Siis on juba kasulikum sõita Venemaa bensiiniga. Hind tuleb enam-vähem sama välja ja ei mingit investeeringut ega jama.
Lisaks ei tea mis toimub autoga. Auto pole eluase, millesse tasub kindlasti investeerida. Muutuvad plaanid; läheb auto müüki või saab ootamatult muidu otsa, siis on investeering lennanud korstnasse. Lisaks veel mingid filtrid, mida tuleb vahetada tihti. Siis on juba kasulikum sõita Venemaa bensiiniga. Hind tuleb enam-vähem sama välja ja ei mingit investeeringut ega jama.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Sõltub, kui pikkadeks reisideks seda autot kasutad.SexSix kirjutas:
Et mingile 1200cm3 mootorile ei ole mõtet aretada?
Sinusugusel "ringitolmlejal" tasub see investeering kahtlemata ära. Poes saiajärel käijale ei tasu.
Ma ei võta enamuse artikli kommijate juttu seal eriti tõsiselt. Negatiivne tagasiside tuleb enamasti lootusetutelt lipsumeestelt, kes masina ehitusest muud suurt ei tea, kui et kust august tankida ja mida teevad pedaalid auto põrandal.
Ise ma gaasiga ei sõida ja pole iial rohkem gaasiseadmega masinaid liigutanud, kui ainult üht Zil'i, millega kärulubasid tegin.
Aga jälgides siinsete, Prantsusmaa pensionäride Nivadega liikumisi, siis uued nähtud masinad on 100% gaasiseadmega varustatud. Vanemad rondid kasutavad kütuseks diislit. Puhtalt bensiiniga sõitjaid polegi kohanud.
Igatahes üks kindel arusaam on siinsel elanikkonnal väga sügavalt juurdunud ja see on, et auto on tarbeese. Mida ökonoomsem, seda parem. Põhiline, et ei laguneks, jupp oleks odav ja viiks punktist A punkti B.
Sellist uhkustavat pillamist nagu Eestis siin maal naljalt ei näe. Mingid võimsad bentsumootorid, mugavuslisad, nahksisud ja muu pudi-mudi kedagi suurt ei huvita. Muide, tänased riinodiislid (Renault' omad siis) on oma edasiveo tõmbe poolest bentsukatega samal tasemel, ökonoomsuse (küttekulu) osas aga annavad simad ette

Siin maal diisli kütmine liitri hinna poolest muidugi odavam kah. Gaas võrreldes diisliga on puhtamuidu käes

-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 846
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Endal otsene kogemus gaasiseadmega puudub, aga olen samuti uurinud ning inimestega ka rääkinud, kes gaasiga sõidavad. Üldiselt arusaam, mis mulle sellest jäänud on järgmine:
Gaasiseadme paigaldamine tasub ära kui pead autot pikemat aega (vähemalt paar aastat) ning sõidad keskmisest rohkem ning su masina kütusekulu on keskmisest kõrgem. (suurem mootor) Omaette küsimus on gaasipaagi teema - kas tahad suurt pütti omale pagassi või loobuda tagavararattast. NB! samas paigaldatakse paake ka kiirliides voolikutega, ning vajadusel on paaki võimalik eemaldada, kui näiteks vahel midagi suuremat tarvis vedada.
Gaasi puhul peab arvestama, et gaas annab oma põlemisel vähem energiat mahuühiku kohta välja kui bensiin. Seepärast on gaasiga sõites väike võimsusekadu ning praktikas kulub gaasi 10 - 30% rohkem kui bensiini. Sõltub ka, mis põlvkonna seadmega sõidad. Reeglina mida vanem põlvkond, seda suurem vahe. Uuema põlvkonnaga pihustamised täpsemad ning võimalik täpsemalt doseerida. Vahe tuleb reeglina sellest, et uusima põlvkonna puhul võimalik lihtsalt täpsemini sättida, kas tahad ökonoomsemat - ehk kulu ca sama mis bensul, aga võimsust vähem või siis võimu ca sama kui muidu aga kulu suurem.
Gaasiga veel see eripära, et sellega külmaga ei käivita ning reeglina tarvis, et mootori temp oleks ca 50 kraadi enne, kui ümber lülitab/saab lülitada. Ehk jällegi, kui näiteks sõit on põhiliselt linnas ja lühikesed otsad, siis talvel tihti gaasiga sõita ei saagi.
Siin mu meelest ongi teema, et kui sõidad 1,2se mootoriga ning tihti linnas ka, siis võib päris pikka aega minna, enne kui paigaluduse raha tagasi saad. Sest seal suhteline võit kilomeetrilt väike ning gaasi kulu kindlasti suurem, kui bensul. Minul näiteks 2,8 Audi ja peamiselt maantee sõit, kus tegelikult kasutad ju mootori tegelikust ressursist vaid väikest osa, ei saa võimsuse kaost suurt arugi ning ilmselt praktikas suurt kulu vahet polekski. Ameeriklaste omanikud, kes enamasti oma sõbrad kõik ära gaasitanud vähemasti nii väidavad.
Igasugu klapi põlemise jutud on hülgemöla - järelikult on masin pekkis olnud ja küttesegud paigast, ehk mõni andur ära vms. Sellisel juhul aetakse mootor kotti nii kui nii, bens, gaas või diisel, pole vahet. Gaasi eelis bensu ees pigem isegi see, et tahma on vähem - puhtam õli, vähem sodi katis jms.
See, et gaasiga tuleb jooksev kilomeeter soodsam, kui bensuga on fakt. Ehk kui leiad juba gaasiseadmega auto - super! Kui ei ole, siis tasub arvutada lähtuvalt oma sõitudest praktikas ja masinast. Muidugi ka seda, milline põlvkond paigaldada. (Ehk millist saab paigaldada.)
Praktikas praegu jämedalt valida, kas II põlvkond või IV põlvkond. (sigullile saab I põlvkonna ka panna) Üks piirang näiteks on see, et mis materjalist on sisselaskekollektor. Kuna II põlvkonnal on siiski säilinud teoreetiline oht nö tagasilöögiks kollektorisse (aevastamine) siis seda ei kannata panna autodele, millel on plastikust sisselaskekollektor, kuna see lendaks siis pilbasteks. Tõsi korralike tootjate II põlvkonna seadmetega tegelikult seda probleemi tavaliselt ei esine, aga paigaldaja, kes peab oma tööle garantii andma lihtsalt ei võta endale seda riski.
Kuna hinnad võivad varieeruda vahemikus ca 400-2000€ (alates 4sil I põlvkond kuni IV põlvkonna V8) siis sealt peadki oma matemaatikat alustama.
Mina näiteks Audi A6 2,8 V6 mootorile saan paigaldada ainult IV põlvkonna. Eelmisele BMW 525 2,5 R6 oleks saanud ka II põlvkonna paigaldada. Kuna mõlemal masinal igapäevases praktikas kulu ca sama - 11-12l/100 siis seadmete hinnavahe ca 400€. Samas viimati arvutasin oma läbisõitude järgi, et mul ilmselt tasuks Audile gaasiseade ära ca 10 kuuga. (Seadmete pakkumised sain 950-1 250€)
Siit ka küsimus laiemale ringile, kas keegi teab, mis hinnaga Lätis saaks gaasiseadme koos paigaldusega? Kuulu järgi seal pidi kogemus pikem ning hinnad madalamad olema.
Gaasiseadme paigaldamine tasub ära kui pead autot pikemat aega (vähemalt paar aastat) ning sõidad keskmisest rohkem ning su masina kütusekulu on keskmisest kõrgem. (suurem mootor) Omaette küsimus on gaasipaagi teema - kas tahad suurt pütti omale pagassi või loobuda tagavararattast. NB! samas paigaldatakse paake ka kiirliides voolikutega, ning vajadusel on paaki võimalik eemaldada, kui näiteks vahel midagi suuremat tarvis vedada.
Gaasi puhul peab arvestama, et gaas annab oma põlemisel vähem energiat mahuühiku kohta välja kui bensiin. Seepärast on gaasiga sõites väike võimsusekadu ning praktikas kulub gaasi 10 - 30% rohkem kui bensiini. Sõltub ka, mis põlvkonna seadmega sõidad. Reeglina mida vanem põlvkond, seda suurem vahe. Uuema põlvkonnaga pihustamised täpsemad ning võimalik täpsemalt doseerida. Vahe tuleb reeglina sellest, et uusima põlvkonna puhul võimalik lihtsalt täpsemini sättida, kas tahad ökonoomsemat - ehk kulu ca sama mis bensul, aga võimsust vähem või siis võimu ca sama kui muidu aga kulu suurem.
Gaasiga veel see eripära, et sellega külmaga ei käivita ning reeglina tarvis, et mootori temp oleks ca 50 kraadi enne, kui ümber lülitab/saab lülitada. Ehk jällegi, kui näiteks sõit on põhiliselt linnas ja lühikesed otsad, siis talvel tihti gaasiga sõita ei saagi.
Siin mu meelest ongi teema, et kui sõidad 1,2se mootoriga ning tihti linnas ka, siis võib päris pikka aega minna, enne kui paigaluduse raha tagasi saad. Sest seal suhteline võit kilomeetrilt väike ning gaasi kulu kindlasti suurem, kui bensul. Minul näiteks 2,8 Audi ja peamiselt maantee sõit, kus tegelikult kasutad ju mootori tegelikust ressursist vaid väikest osa, ei saa võimsuse kaost suurt arugi ning ilmselt praktikas suurt kulu vahet polekski. Ameeriklaste omanikud, kes enamasti oma sõbrad kõik ära gaasitanud vähemasti nii väidavad.
Igasugu klapi põlemise jutud on hülgemöla - järelikult on masin pekkis olnud ja küttesegud paigast, ehk mõni andur ära vms. Sellisel juhul aetakse mootor kotti nii kui nii, bens, gaas või diisel, pole vahet. Gaasi eelis bensu ees pigem isegi see, et tahma on vähem - puhtam õli, vähem sodi katis jms.
See, et gaasiga tuleb jooksev kilomeeter soodsam, kui bensuga on fakt. Ehk kui leiad juba gaasiseadmega auto - super! Kui ei ole, siis tasub arvutada lähtuvalt oma sõitudest praktikas ja masinast. Muidugi ka seda, milline põlvkond paigaldada. (Ehk millist saab paigaldada.)
Praktikas praegu jämedalt valida, kas II põlvkond või IV põlvkond. (sigullile saab I põlvkonna ka panna) Üks piirang näiteks on see, et mis materjalist on sisselaskekollektor. Kuna II põlvkonnal on siiski säilinud teoreetiline oht nö tagasilöögiks kollektorisse (aevastamine) siis seda ei kannata panna autodele, millel on plastikust sisselaskekollektor, kuna see lendaks siis pilbasteks. Tõsi korralike tootjate II põlvkonna seadmetega tegelikult seda probleemi tavaliselt ei esine, aga paigaldaja, kes peab oma tööle garantii andma lihtsalt ei võta endale seda riski.
Kuna hinnad võivad varieeruda vahemikus ca 400-2000€ (alates 4sil I põlvkond kuni IV põlvkonna V8) siis sealt peadki oma matemaatikat alustama.
Mina näiteks Audi A6 2,8 V6 mootorile saan paigaldada ainult IV põlvkonna. Eelmisele BMW 525 2,5 R6 oleks saanud ka II põlvkonna paigaldada. Kuna mõlemal masinal igapäevases praktikas kulu ca sama - 11-12l/100 siis seadmete hinnavahe ca 400€. Samas viimati arvutasin oma läbisõitude järgi, et mul ilmselt tasuks Audile gaasiseade ära ca 10 kuuga. (Seadmete pakkumised sain 950-1 250€)
Siit ka küsimus laiemale ringile, kas keegi teab, mis hinnaga Lätis saaks gaasiseadme koos paigaldusega? Kuulu järgi seal pidi kogemus pikem ning hinnad madalamad olema.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 846
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Kusjuures bens/gaas vs diisel mõtet olen ka pikemat aega mõlgutanud. Moodsad diislid on jah dünaamika osas paremad kui bensukad, lisaks küttekulu madalam.logman kirjutas:
...Vanemad rondid kasutavad kütuseks diislit. ...Muide, tänased riinodiislid (Renault' omad siis) on oma edasiveo tõmbe poolest bentsukatega samal tasemel, ökonoomsuse (küttekulu) osas aga annavad simad ette.
Siin maal diisli kütmine liitri hinna poolest muidugi odavam kah. Gaas võrreldes diisliga on puhtamuidu käes
Samas nagu elus ikka 1+1 ei ole alati 2. Ehk siis kui me räägime siiski kasutatud autodest. Millega meist enamus ringi kulgeb, on diislil jälle omad puudused.
Kui elad maal ja sinu elu sõltub autost nii, et see peab käivituma ja sõitma olgu väljas +35 või -35 ning remont peaks olema lollikindel ja odav, siis on bensukal omad eelised.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
- siim789
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 734
- Liitunud: 07 Apr 2006 18:56
- Asukoht: Rapla, Alu
- Autod: Vaz 2107 90a, Ford Taunus 81a, BMW e39 530dA Touring 00a
Vennal oli 2,8 V6 mootoriga automaat Audi A6 C4 vahepeal. Gaasiga sõites tegi rahaliselt sama välja, kui sõita u.7-8L/100-le bensiini võtva masinaga. Samas käivitused oli vaja teha bensiini pealt ja teatud pöörete juures lülitas automaatselt gaasile ümber alles. Päris külma mootoriga kippus jamama.
Sõber sõidab hetkel 1,3 karpa mootoriga Opel Kadetiga, millel gaasiseade. Seda saab ilusti ka külmast peast gaasiga käivitada ja kasutada. Tõmba aga tooreklappi ja käib. Sellel gaasile ümberlülitus ainult manuaalselt nupust, mingit automaatikat pole.
Sõber sõidab hetkel 1,3 karpa mootoriga Opel Kadetiga, millel gaasiseade. Seda saab ilusti ka külmast peast gaasiga käivitada ja kasutada. Tõmba aga tooreklappi ja käib. Sellel gaasile ümberlülitus ainult manuaalselt nupust, mingit automaatikat pole.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Voi Villu, kuis tahaks vaieldamess kirjutas: Samas nagu elus ikka 1+1 ei ole alati 2. Ehk siis kui me räägime siiski kasutatud autodest. Millega meist enamus ringi kulgeb, on diislil jälle omad puudused...

Olgu-olgu...
Äkki loetled veel mõne puuduse lisaks eespool nimetatud külmakartlikusele?
See külm jätab mind külmaks. Plokisoojendus olemas, lisaks võimalik paigaldada muid huvitavaid vigureid

Aga veel?
Aihh, minu viga - vanema "traktori" remont ja lagunemisvõime muidugi.
Diiselmootor täpselt nagu bentsukaski. Mis sääl vahet?
Kompressioon peab hea olema - tehtav.
Pihustiotsad - võrreldav lugu küünalde ja kõrgepinge juhtmetega. Hinnadki enam-vähem võrdsed. Süüteküünlaid vahetad isegi törts tihedamini kui pihustiotsi.
Kõrgsurvepump - mnjaa...


Heitgaasid ja ülevaatus - jälle sama mis bentskaga ehk siis mida vanem mudel, seda suuremad normid ja mu arust ka lõbusam. Kui suitseb, pole väga hullu, saab rahulikult veel remondiks vahendeid koguda. Voi hell, ma parem ei räägi, kuidas oma katlal, mis vannitäie õli 400 kildi peale jõi, ülevaatuse tegin


Jne...
Üldjoones on lugu ikka säärane, et kehtib suuresti vanasõna "Määne Jaan, sääne saan".
_______________
Kuram, täiega vales teemas, aga lubage no nats otti kah panna...

On kuskil jahh säärane koht, et "ladale disla", aga sääl oli mu teada nii ropp jutt kirja pandud, et nats diislimaailmas kodusolevaile lausa paha lugeda, seepärast sinna ei postitagi

- grex
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 31
- Liitunud: 16 Mai 2011 17:17
- Asukoht: Tallinn/Kernu
- Autod: Vaz 2101,2102, 2103. Fiat 125S. VW Golf II
Ise panin enda 01le gaasiseadme peale, gaasi kulub u 9l sajale, 60l paak ja külmaga läks 2 gaasipaagitäit kütust ühe bensupaagi kohta. Gaasi kvaliteet on suhteliselt kehv see väljendub selles et peab karbussil düüse puhastama. Ümber lülitan siis kui temp. näidik natuke liigub, sest gaas vajab soojendamist muidu külmub aurusti kinni lihtsalt (füüsika). Sõidan u 80 km päevas ja siiamaani pole gaasiseadme endaga ka probleemi olnud tegu siis 1 põlvkonna seadmega.