1. leht 1-st

Talvediisel

Postitatud: 06 Veebr 2012 21:27
Postitas Arvos
Tere,
Küsiks siis kaasliikuri omanikelt kes oma masina liikuma panekuks diiselkütet kasutavad, kogemusi tankla(te)st võetud kütuse kohta praegusel külmal ajal.
Selge on see, et Eestis arktilist diiselkütust leida pole võimali. Seda lihtsalt polegi siin. Tagugu kõik müüjad endale vastu rinda ja kinnitagu seda kui tahavad aga seda lihtsalt pole Eestis olemas.
Minul kogemused olemas Saue linnast võetud küttega ning Olerexi ning Neste omaga. Saue talvine diiselküte pidi kannatama -35 külmakraadi. Reaalsuses andis 10-liitrisest kanistrist seda umbes poole kenasti läbi sõelaga lehtri valada. Küte oli veidi hägune, sees kerged kristallid. Umbes poole pealt hakkas see üha paksemaks minema aga ei olnud ka veel hullu midagi. Viimase alla poole liitri valget settinud asja jätsingi kanku põhja. Kanister seisis väljas kus kraade oli -24. Olerexi oma sai võetud -14-ga. Oli mingi kahtlane hall sogane vedelik. -20-ga läks veel hallimaks ja sogasemaks aga sõitis sellegipoolest. Neste oma läks väike tilk pudelisse, see seisis öö läbi väljas ja -25-ga oli täiesti selge, läbipaistev ja vedel. Neist kolmest testist oli Neste oma ainuke, mille peale panustada võib.
Saue oma tõmbas igatahes hingamise bussi mootoril kinni. Mujalt saadud tagasisidest niipalju, et kellelgi tõmbas Olerexi oma kinni, Alexela kütusega oli seisnud terve veokate park ning Krooningu oma oli valge nagu piim ja mõlemad sealt tankitud kütusega veokid jäid seisma. Üks veel väga lollisti Haabersti ringile kõigile jalgu.
Sõiduauto sõitis Saue diisliga, millele lisatud bensu, tilk õli ja Xeramix-i lisandit. Kraade oli -29. Buss ei sõitnud sama kooslusega, -25-ga tõmbas suurema kiirusega hinge kinni.
Kas oskab keegi lisada veel midagi asjalikku erinevates tanklates müüdava kohta? Näiteks Statoil? Või mõni muu külatankla ning mujal Eesti otsas?

Postitatud: 06 Veebr 2012 21:36
Postitas Risto14
Teema on selles, et nii Neste, Olerex, Statoil ja kõik suuremad tanklaketid saavad oma talvise diisli täpselt samast pütist, seda hägususe teemat kommenteerida ei oska, kuid väide, et kõik oma kütte ühest mahutist saavad, vastab tõele kuna mul isa ise seda soga veab. Ja see nn"Neste soome talvediisel"(ja kõik muud talvediisli laused) on lihtsalt järjekordsed reklaamlaused, millega loodetakse suurendada klientuuri, mis ju omakorda toob sisse rohkem krõbisevat.
Sain ka ükskord teema, millega oma"tark" sõna sekka öelda:D
Ja tanklate poole pealt- omal masin sõidab juba aastaid Olerexi kütuse pealt, kuid on saanud ka teiste kettide kütet vahepeal sisse pandud ja ei ütleks, et neil mingit vahet on, auto läheb käima, sõidab, teeb kõike mida vaja, seega ei oska väita, et ühest tanklsat saab mittekvaliteetsemat kütet kui teisest.
Väga loodan, et tekst väga segane ei saanud

Postitatud: 06 Veebr 2012 21:44
Postitas Arvos
Päris üks tünn siiski pole. Olerex ise maaletooja, samuti Neste ning Alexela. Mingil ajal on see väide kindlasti õige. Kuid hetkel siiski kütustel vahe sees. Ma ei räägi kvaliteetist vaid diiselkütuse külma taluvusest ehk voolavusest.

Postitatud: 06 Veebr 2012 21:53
Postitas Risto14
Nojah, tuleb välja, et järjekordselt mul õigus pole, kuid kes meist ei tahaks vahepeal targutada, nagu mina just teha üritasin? :D
Kuid jah- eelmisel talvel oli vahet vägagi selgesti märgata voolavuse koha pealt- Neste diisel voolas ilusti läbi lehtri, kuid Olerexi oma hakkas mingil ajal veidike hanguma ja lõpus päris venis läbi sõela, huvitav kas siis tõesti on neil nii suur erinevus sees?

Postitatud: 06 Veebr 2012 22:02
Postitas loonik
Neste väidab, et tema talvediisel tuleb Soomest. Kas see ka tõele vastab ei oska öelda. Kõigi teiste küte tuleb siit www.nafta.lt
Need lisaained mida väidetavalt sinna pannakse on marginaalse mõjuga. Alexelast tangitud diisel oli -30-ga täiesti jäme ja auto vaatamata korralikule akule ei käivitunud. Traktorisse võtsin sinist ja töötas terve päeva arktilises kliimas ilma probleemideta kuigi pole vist sertifikaadi järgi "talveküte".

Postitatud: 07 Veebr 2012 01:04
Postitas amfiibinimene
neste diisliga sõidan ja nüüd oli kõige külmem -32 ja sellega ei olnud küll mingit probleemi - ei bussi ega sõiduautoga

Postitatud: 07 Veebr 2012 02:14
Postitas hautz
Vene diisel, mille külmataluvust täpselt ei tea, üle -25 ei lähe sõelaga lehtrist, ega filtrist läbi ja on hallikas ja hägune.
Aleksela diisel külmaga hallikas, kuid läheb sõelaga lehtrist ja filtrist läbi.
Statoili diisel täiesti selge ja läheb sõelaga lehtist ja filtrist läbi, nagu bensiin.

Olerexsist saab juba suvel saasta, ei julge talvel midagi võtta sealt.

Diislitega nii palju jebimist talvel, et ei viitsi enam peab vaevatagi.
Kahel autol 2x kütet vahetatud ja filtrit (+veel filtriloputused bensiini ja õhuga). Siis veel ühel autol kõrgsurvepumba remont ja sada muud asja. Mõlemal diislil uued eelsüüteküünlad peal ja ühel uued pihustuotsad. Üks käivitub suure vaevaga omal jõul, kui starter jõuab ringi vedada (uus aku), teine läheb ainult slepis tõmmates käima( starterist käivitades ainult lubab).

Postitatud: 10 Veebr 2012 09:41
Postitas juss
Ise sõidan igapäevaselt golf II-ga millel 1.6DT peal, millele tegin mingi moment mootori remondi aga vale kütte kasutamisega lasin rõngad kinni(enam ei topi teisi olluseid paaki). Aga sellegi poolest temperatuur väljas oli -36 ja minu auto käivitus ja sõitis, tõsi mul on autol kaabelt taga mis siis küttab tunnikese paar ennem käivitust mootorit.
Ise panene lihtsalt küttele lisandit juurde(mingi liitrine nõu soomlaste toodang).
Aga pole ka ime, et diislid ei käivitu, kuna enamus diislid mis meile sisse tuuakse on pool miljonit läbi sõitnud, siis ei saagi tahta, et hõre mootor pauku teeks. Ja mis siin on pikka aega sõitnud neil jälle pumbad kulunud ja ei pihusta külmaga piisavalt kvaliteetselt.

Postitatud: 10 Veebr 2012 09:46
Postitas olaaf
Mina kasutan igapäevaliikuril XADO diisli lisandit, ja julgen seda soovitada. Määrib pumpa ja suvise kütusega -10ga veel probleemi polnud... (auto 400000+ kerimised sõitnud 324d)

Postitatud: 10 Veebr 2012 11:42
Postitas Arvos
Käivitub ka suvise diisliga aga sõita ei taha - torus põhja all sült ei voola enam. See mida Juss kasutab on sinises liitrises pudelis ilmselt. Pudel samasugune, milles piduripiiritus. Seda soovitatakse, kogus peaks olema 100-200.-le liitrile.
XADO mis maksab, kui suur potsik on ja millisele kogusele?

Postitatud: 10 Veebr 2012 11:46
Postitas olaaf
1L potsik 1000L kütuse segamiseks oli äkki 10€,
Samas mina valasin suht suvaliselt kütuse sekka, silmaga umbes sorts 20L peale.
Kui lisada rohkem siis mingit halba effekti sellest pole, samas selleks et korralikult seguneks peab kütus olema veel vedel ja soovitavalt + kraadide juures... Seega juba hangunud kütuse elustamiseks ta ei sobi...

Postitatud: 10 Veebr 2012 12:00
Postitas Arvos
Hangunud kütuse pidi vedelaks virutama piduriõli DOT-4. Pidi isegi siis mõjuma kui täiesti sült on. Venemaa mehed pidid seda talvel sel eesmärgil tanklast vahel plokiga minema vedama. Kogemused puuduvad aga huvitav oleks kuulda kelleltki kes seda praktiseerinud on. Põhimõtteliselt kui DOT-4 põleb, siis ei saa midagi juhtuda pumbaga kuid ise katsetada ei julge kah:)

Postitatud: 10 Veebr 2012 13:03
Postitas juss
DOT-4 koostis- http://flexoil.ee/static2/252/ohutuskaart%20DOT-4.pdf
Piiritus siis seal sees olev on se mis teeb ilmselt kütte vedelamaks. Ja to piiritus on ka põhjus miks piduriõli peab vahetama, kuna piiritus tõmbab niiskust ligi ja mingi moment ka aurab minema ja õli läheb paksuks.

MA jah kasutan seda sininses pudelis olevat asja. 0,5-1% lisada küttele ja pane kuna tahad.
Osad venest vedavad tegelased panevad suvisele küttele ka bensiini sisse, kuna suvine on odavam kui talvine.
Eks ned kõik vedeldid ole kas alkoholid või siis mingil kujul olev bensiini/diisli ollus.

Diiselküte.

Postitatud: 10 Veebr 2012 13:31
Postitas SexSix
Sõiduauto paagis kahjuks ei näe kütte vahutamist. Mida vähem vahutab, seda parem külmakindlus. Näiteks polaarjoone taga tankides ei vahuta küte üldse! Suurt autot tankides on see vahutamine hästi näha. Eelmine talv sõites -36-37 juures ei täheldanud mingitki puudujääki küttel. Suur käis nagu kell. Eesti küttele paned juba poolel Soome teel hirmuga Soome kütet otsa, et äkki...

Postitatud: 10 Veebr 2012 14:06
Postitas hevi
Sõitsin siiani ainult vene diisliga, mille päritolu ja külmataluvuse kohta midagi öelda ei oska muidugi, kuid probleeme ei olnud siiani. Nüüd tankisin ühe korra Alexelast ning pärast seismist paar päeva enam käima ei läinud. Vahetasin kütusefiltri(oli niikuinii 25+ tuhat sõitnud) ja eetri abil sain käima. Tankisin Statoilist 10l peale ning nüüd jälle töötab normaalselt. Soovitatigi ainult Statoilist tankida mul, sest kõige tõenäolisemalt kvaliteetseim küte ning kindlasti lihtsam kui erinevate tanklatega eksperimenteerida ja lumehanges küttefiltrit vahetada või käima vedada.

Postitatud: 10 Veebr 2012 23:34
Postitas hautz
 
SexSix kirjutas:Sõiduauto paagis kahjuks ei näe kütte vahutamist. Mida vähem vahutab, seda parem külmakindlus. Näiteks polaarjoone taga tankides ei vahuta küte üldse! Suurt autot tankides on see vahutamine hästi näha. Eelmine talv sõites -36-37 juures ei täheldanud mingitki puudujääki küttel. Suur käis nagu kell. Eesti küttele paned juba poolel Soome teel hirmuga Soome kütet otsa, et äkki...
Üks diisel, mille paagist välja lasin vahutas nii hullult, et pool kaussi (tavaline pesukauss) oli vahtu ja pool diislit. See siis vimane lõpp küttel.

Postitatud: 11 Veebr 2012 01:13
Postitas Arvos
 
hevi kirjutas:Tankisin Statoilist 10l peale ning nüüd jälle töötab normaalselt. Soovitatigi ainult Statoilist tankida mul, sest kõige tõenäolisemalt kvaliteetseim küte ning kindlasti lihtsam kui erinevate tanklatega eksperimenteerida ja lumehanges küttefiltrit vahetada või käima vedada.
Postimehest:
07.02.2012 20:38
Statoili kunde :
Ka Statoil müüb solki! Olen eranditult ainult Statoilis tankinud, püstoli peal silt -32C kuid -20C juures tõmbas mootori jonksuma. Filtrid vahetatud kuu aega tagasi.