1. leht 2-st

K: Kuidas käituda autoremondi töökojaga

Postitatud: 27 Mai 2011 12:16
Postitas Jonx
Tere

Tahaks teada foorumikasutajate arvamust, et kuidas käituda järgmises situatsioonis:

Autol ei tööta jahutusventilaator. Lähen parandusse ja lubatakse vaadata. Samas on vaja vahetada veel piduriklotsid ja üks rattalaager. Töö ajaks öeldakse 4 h + selle ventilaatori vaatamine, et mis viga on.

Peale 8h lähen kohale, autol on vahetatud klotsid ja rattalaager, aga ventilaator on endiselt tuksis. Kapoti alune on veetud täis uusi juhtmeid ja releesid. Ootan veel tunni ja öeldakse, et tulge mõnipäev tagasi, et siis vaatame edasi. Et praegu ei saa seda korda ja las jääb nii. Vent ei tööta, temp näidik, mis ennem ilusti töötas on põhjas. Esitati arve 8 h töö eest. Järgmine remondi aeg pandi 4 päeva hiljem. Läksin tagasi, hakati pusima ja jälle läks 5 tundi. Esitati uuesti arve 5 tunni töö eest.

Kuidas peaks käituma ja mis oleks õiglane. Ise leian, et on tehtud ülekohut, sest miks peaks maksma asja eest, mida ma ei ole saanud. See ei ole ka minu probleem, et nad 9 tunniga ei suuda viga korda teha. Töötund on 350 eek ja remondifirma on suhteliselt tuntud.

Ootan teie arvamusi, et mida teha ja kuidas oleks õige?

Postitatud: 27 Mai 2011 12:31
Postitas logman
Arusaamatuks jääb, kas autoga on nüüd peale seda viietunnist viimast pusimist kõik korras.
Võiksid valgustada.

Postitatud: 27 Mai 2011 12:32
Postitas windbroker
Ise kui remondi firma omanik tavaliselt katsun omanikuga kompromissi leida ja mingi sümboolse summa võtta mitte kirvest selga lüüa!

Postitatud: 27 Mai 2011 13:17
Postitas Arvos
Kui kokkulepe on 4 h, siis tuleb maksta 4 h töö eest. Muidugi kui asi ametlikuks ajada, tuleks võtta kalkulatsioon ning selle alusel maksta tehtud tööde alusel. Paljudel autoremondi firmadel on iga toimingu kohta olemas ajaline kalkulatsioon ning selle alusel öeldakse hind. Sel juhul pole vahet kas töö teostatakse kiiremeni või läheb kauem aega. Näiteks elektriga tegeleval Allserv´il oli vea kindlaksmääramine 400 eek, võtku see siis aega 10 minutit või kaks päeva. Seejärel esitatakse kalkulatsioon remondiks. Remont soovi korral. Ei ole normaalne, et viia auto remonti ning kuu pärast maksta remondi eest summa mis ületab auto väärtuse. Otse loomulikult tuleb autoremondil ette üllatusi ja ootamatuid avastusi. Sellisel juhul helistatakse autoomanikule ning küsitakse tema nõusolekut tööde teostamiseks ning suurema arve tasumiseks.
Ülaloleva kirjelduse järgi tundub, et elektrist ei tea too remondifrima mitte midagi. Lisaks rikuti veel temperatuuri näidik.
Kusagile -kaitsesse antud juhul kahjuks kalkulatsioonita ahk tõenditeta pöörduda ei kannata. Soovitaks teha avalduse oma nõudmistega remondifirma juhatajale kahes eksemplaris, üks võtta tema poolt allkirjastatult tagasi kuhu ta kirjutab, et ta on selle avalduse võtnud menetluseks sel kuupäeval ning lisab kinnituseks enda kui firma esindaja allkirja. Samuti kirjutab ta sinna peale menetluse lõppaja. Kui kokkuleppele jõuda pole võimalik, siis on meil olemas internet ning mõned telesaated kus üksikasjalikult laiema avalikkuse ees konkreetse auto remontimist selles firmas arutada.
Mulle tundub, et tegemist on saamatu firmaga mis tegeleb väljapressimisega.

Postitatud: 27 Mai 2011 13:47
Postitas aargo
Arvan samuti, et kui lubati 4 tunniga töö ära teha, siis selle aja eest ka maksta. Kui ollakse saamatud, et selle ajaga tehtud ei saa, oleks õige ikka omanikule teatada ja arutada võimalusi...
Kusjuures esimene hetk kui selle jutu läbi lugesin, tuli sama mõte mis Arvos'el. Võsareporter vms kohale kutsuda ja ehk näeb ka oodatud tulemusi (sealjuures ka õiglase tasu eest)
Natukene nüüd sellest antud situatsioonist kõrvale, aga tuttav proovis kunagi järgi sellise asja.
Kuna oli samamoodi probleem ühe töökojaga, et teostati ka muid töid lisaks soovitutele.Tegi siis sellise eksperimendi:
Nimelt remontis auto ära, sillas vahetas kõik detailid ära, nädal peale tööde lõpetamist läks töökotta, et las vaatavad üle. Esimene jutt tuli kohe, et sarniirid, puksid, kõik nii läbi, et heaküll, me vahetame jupid ära. Aga kuna kõik tšekid olid olemas ostetud juppidest, siis näitas neid sealsele ülemusele, ja küsis et mis teeme, ajame asja ametlikuks? Selle peale öeldi ainult seda, et olgu, mingit tööraha ei taha, aga rohkem sind ka siin töökojas näha ei taha.
Nii et see pole esimene kord, kui võetakse omavoliliselt tööd ette, mida pole soovitud.

Postitatud: 27 Mai 2011 18:08
Postitas iisak
Kindlasti ära maksa arvet täies mahus. Pole normaalne, et 10h võtab ventilaatori näppimine. Räägi viisakalt ja kui muidu ei saa ähvarda kõva kisaga.

Postitatud: 27 Mai 2011 18:55
Postitas Jonx
Olukord siis tänaseks järgmine: 9 h tööd ja endiselt ei tööta jahutusventilaator. Peale 5 tunnist tööd avastati, et ventikamootor on ikka õhtul ja tuleb tellida uus. Uue tellimine võtab nende jutu järgi 1,5 nädalat.

Läksin töökotta, võtsin auto, võtsin oma katkise ventika mootori ja tulin tulema. 5 tunni arvet ei maksunud, st nad ei jõudnud seda esitada. Siiski pidin maksma kinni esimese 8 h remondi arve, kus ventika vea avastamine 4h.

Absurd, töökoja omanik ikka kurdab, et mehaanik ei saanud isegi lõunale, et aina otsis ja otsis viga.

Homme lähen romulasse ja saan oma ventika mootori.

Kahju, aga Tallinnas ei julge mitte kuskile autot remonti viia, sest alati on mingi kamm ja jama.

Postitatud: 27 Mai 2011 19:02
Postitas humparts
Eeldades, et Sa käisid kuskil nurgataguses töökojas ja Lada, siis tõmmati sulle ilusti müts pähe.
Kui uuema lääne autoga probleem, siis võib see vea tuvastamine natukene keerulisem olla.

Postitatud: 27 Mai 2011 20:41
Postitas Predator2005
Kui Huvi on siis tomba internetist, oli vist Autodata. Seal on kirjas kaua iga tooprotsess votab aega. Et naiteks kui kaigukasti vahetus votab 3t aga meehed teevad seda 2paeva see ei ole sinu probleem sa maksad ikka 3t eest

Postitatud: 27 Mai 2011 21:32
Postitas Arvos
Üldiselt on ikka nii, et kõige hullemad ohmakad tunduvad töötavat margiesindustes. Nad teavad täpselt niipalju kui koolitarkus välja annab ning mida arvuti näitab. Kui oma ajudega on mõelda vaja, siis on mõistus otsas.Olen kaevanud netis kord margiesinduste teemal ning ei leidnud sellist mis räigest kriitikast ilma oleks jäänud. Ning juhtumite kirjelduste järgi on nad ise selles süüdi. Minul on kogemus Helkama autoga kus MDiamante esirattalaagrit ei suudetud 6 tunniga vahetada. Ei pidavat lahti tulema ja selleks, et laager vahetatud saaks, tuleks lõigata puruks hunnik pulkasid, uued asemele panna, kalkulatsioon tuli 30 000 eek.-i. Otse loomulikult pidin maksma kinni 6 tundi tööd, mis oli tohutu kirves sel ajal. Loobusin. Läksin garaazide vahele kus tuttav autoremontija igapäevaselt osutatab kindlale seltskonnale niinimetatud "nurgatagust teenust". Too võttis kogu täiega alt ära ja läks pressi vahele.10-tonnine press ei saanud hakkama, 40-tonnise pressi vahel tuli laager hirmsa pauguga lahti. Maksin talle 1500.- eek.-i. esirattalaagri vahetamise eest. 20 korda odavamat hinda kui Helkama suutis küsida. Isegi tulesid ei osanud nad regulleerida.
Parem on lasta teha erategijal; mõnel tuttaval või tuttava tuttaval autoremonti kui endal aega pole, mõistus üle ei käi või lihtsalt ei viitsi. Tehakse hoolikalt ja asi kestab vähemasti.
Võiksid ikka lisada ka mis firmaga tegemist, teab mõni eemale hoida. Pole siin häbeneda midagi, firma peaks häbenema.

Postitatud: 27 Mai 2011 22:12
Postitas humparts
Tegelikult on esindustes ette nähtud töö operatsioonid, mida nad peavad teostama.
Eks esindustel ole samuti tööjõuga omad probleemid.. kuid orki lendamise võimalus on väiksem, lisaks on asjadel garantii ja muud jutud.
Aga ok see selleks.. lihtsalt olles töötand omal ajal nii mõneski esinduses varuosade valdkonnas .. tean väga hästi mis ja kuidas seal on.( Helkamaga kursis ei ole )
Samuti olen näind autosid, mis on isehakkand elektrikute pärast maha põlenud.
Ette nähtud töö aeg kehtib esinduses.. erategija võib Sul sama asja ka 2 kuud teha.. mingit õigust sa sealt ei saa, kuna Sinna oma auto viies oled Sa ju aktsepteerind tema tingimusi.
Aga jah.. kui tegemist ladaga mille elektrisüsteem on praktiliselt olematu .. siis see käitumine mis seal tehti on pm kuritahtlik. Kui sa sealt arve said, mine anna asi menetlusse ... kui ei saand siis mine maksuametisse ....

Postitatud: 28 Mai 2011 00:36
Postitas Arvos
 
humparts kirjutas: Samuti olen näind autosid, mis on isehakkand elektrikute pärast maha põlenud.
Ette nähtud töö aeg kehtib esinduses.. erategija võib Sul sama asja ka 2 kuud teha.. mingit õigust sa sealt ei saa, kuna Sinna oma auto viies oled Sa ju aktsepteerind tema tingimusi.
Aga jah.. kui tegemist ladaga mille elektrisüsteem on praktiliselt olematu .. siis see käitumine mis seal tehti on pm kuritahtlik. Kui sa sealt arve said, mine anna asi menetlusse ... kui ei saand siis mine maksuametisse ....
Põlevad need autod maha nii isehakanute käes, esindustes käies kui ka otse tehasest tulles. Meenub viimasena uus Mazda Tartu salongis mis öösel tule üles võttis ja maha põleda otsustas. Neid uute tehaseautode põlemisi on veel ja veel. Kas isehakanu on see kel pole paberit? Sel juhul ütleks ma Sulle, et paber ei maksa midagi.
Erategijaga lepitakse hind kokku enne. Siiani on läbi aastate kõik sobinud temaga asju ajades. Tean, et ka tal on paar korda juhtunud 20 aasta jooksul ja siis on ta oma kuludega garantii korras korda teinud.
Aga see viimane on väga hea, 10 punkti: - Kui sa sealt arve said, mine anna asi menetlusse ... kui ei saand siis mine maksuametisse ....

Sry väike täpsustus - Ma ei mõelnud ülal esindustes töötavate all varuosade poolt. Ainult remondi poolt. Osasid võib ikka tellida.

Postitatud: 28 Mai 2011 09:10
Postitas viaccess
Mul oli vastupidine kogemus. Käisin autol (bmw) esisilla remondis Automaailma töökojas (Salome auto AS) ja sai kokkulepitud 5 tunnise tööaja peale, pärast arve saamist oli meeldiv üllatus, kirjas oli vaid 3 tundi (samuti 350 eeki tund). Meister ütles et kõik poldid mutrit tulid ilusti lahti ja saadi väiksema ajaga hakkama. Vot nii peab töökoda käituma.
Joonasele soovitus: saada Võsareporter selga neile!!!

Postitatud: 28 Mai 2011 09:56
Postitas iisak
Ma ei oska öelda kas see on pigem hea või halb, et esinduse tegelintskid kõike raamatust näpuga järge ajades teevad. Pigem oleneb tööst. Aga A4 esisilda vahetades võitles remondimees mingi "kondi" mutriga üle 1h, selle asemel et see rellakaga lihtsalt maha lõigata... N.ö hüvanguks tehti autole tasuta välispesu.
Üks teine esindus ei suutnud ühel Vectral lambdaandurit vahetada, sest lihtsalt tööriistu polnud võtta (mutrivõtmeid polnud normaalseid!!!!) :puzzled . Lõpuks keerati polt asemele ja kõik. Neid näiteid võib lõpmatuseni tuua. Eks üks põhjuseid ole ka suur kaadrivoolavus. Tuttavatelt "autoremondilukseppadelt" kuulnud küll ja veel, kuidas asju tehakse, ise veel nii õnnelikud.

Aga huvitav tõesti mis autol ei suudetud ventika viga tuvastada? Sealt 8h arvelt kauple veel alla, sest see lihtsalt pole loogiline, kui mehaanik "valge kepiga" pole.

Postitatud: 28 Mai 2011 10:09
Postitas logman
Estan kaks versiooni, kuidas ise oleksin käitunud.
Üks siis auto omanikuna ja teine vastaspoole pilgu läbi (noh, et kui mul oleks autotöökoda ja klient oma probleemidega uksest sisse marsib).
See esimene võib tunduda nats veider, aga teades, et Joonas ei ole miskine lödinäpp, kes lihtsamate asjade vahetamistega hakkama ei saaks, siis selline ta just sai.
Ja otse loomulikult eeldan, et selle juhtumi puhul pole tegemist ladaga. Sest jällegi, teades Joonast, ladaga ta kuskile servisesse lihtsalt ei läheks v.a. silla- või heitgaaside stend.

1. Auto omanikuna.
Oleksin kodus ise vahetanud rattalaagri ja piduriklotsid.
Samuti oleksin tutvunud või vähemalt üritanud tutvuda ventika töö seisundiga. Olgu, andurite rakendumise riburadast (vw-l on neid näiteks "nii mõnigi" seal kapotiall rivis + bentsuka pritsungil kompuutrivärk) vbl. poleks mõistuse jaks üle olnud, aga sellest, kas tolle propelleri mootor üldse töökorras on, oleksin ikka aru saanud.
Edasine käitumine vastavalt olukorrale. Vigase ventika oleksin ka ise suutnud ära vahetada, elektri (elektroonika) probleemidega pöördunuksin spetsialisti poole.
Kokkuhoid oleks olnud 4X350 eeku = 1400.- (ülikõva päevapalk, mida näen aastas tükitöölisena heal juhul vaid paaril päeval).
Vbl. see 1400.- oleks sel juhul marjaks kulunud elektriku teenuse kasutamisele, ei tea.

Nüüd võidakse muidugi vastu vaielda, et pole mõtet oma aega sinna autosse kulutada, aga selle peale vastan, et kui mu tunniteenistus on oluliselt väiksem, kui töökojas tunnis kuluv, siis tänan, see töökoda pole eriti minu jaoks / või on seda tõesti eriti keerulise juhtumi puhul) ja pusin hea meelega neid asju omast vabast ajast ise. Seda enam, kui tean, et saan sellega suurepäraselt ise hakkama.

2. Tellimuse täitjana
Nagu juba eespool Arvos märkis, on heaks tavaks tellijat tekkinud komplikatsioonidest/ülesande täitmisel ilmnenud raskustest-takistustest viivitamatult informeerida ja "seisata stopper", kuniks pole teada kliendi otsust edasiste toimingute suhtes. Ühe telefonikõne või sellele järgneva vestluse käigus peaksid välja kooruma edasised kokkulepped nii vajaminevate jubinate hanke läbiviijad (töökoda või klient) kui ka teostatud töö tasumisele kuuluv hind (tegemist on veaotsinguga ja seda ma mingil juhul ei tarifitseeriks tavalise tunnihinnana).

3.Kokkuvõttes siis, et kuidas käituda?
Minu arvates on tagantjärele nüüd "kuidagi käituda" natuke hilja. Võsareporter on teleka ees persetavatele vanamuttidele vahva asi küll, aga nats rohkem tolerantsust ei teeks ka paha. See "võsavärk" tunduks justkui peale kaklust abitult rusikatega vehklemisena.
Omas pehmuses vist kirjutaksin kogu loo ja raha nüüd korstnasse, või siiski, olles lammarist leidnud tolle neetud ventika, laseksin ta taas samas töökojas paigaldada. Tasu suhtes tuleb nüüd juba loomulikult eelnevalt kokku leppida ja sealjuures ära mainida kindlasti eelnev jokutamine/mitteprofessionaalsus.
Rahulikult, läbimõeldult kompromissile jõudmine on rohkem väärt, kui veriselt pasunasse andmine ;) (mõnel juhul muidugi see ei kehti!).
Inimene pole loom, ei maksa ka loomastuda :D

Postitatud: 28 Mai 2011 11:54
Postitas kirikuisa
Endal juhtus paar aastat tagasi seoses ühe Rakvere töökojaga järgmine lugu:
Kuna auto ei käivitunud(eelnevalt sai ise vahetatud küünlad, bensiinipump, puhastatud karburaator jne)sai viidud see remonti. Teostati järgnevad tööd: vahetati klapisääretihendid, plokikaanetihend, väljalaskekollektori tihend, tosool, reguleeriti süüde. Eelnevalt ei olnud juttu tööajast ning nende ülesandeks oli mootori seisukorra kontroll ja vajalik lihthooldus. Järgi minnes lõi arve küll pahviks: 3200 EEK töö + jupid a´ 350 EEK. :o
Ning pärast sedagi esines endisi käivitusprobleeme.

Postitatud: 31 Mai 2011 15:09
Postitas kapa
Kõik see hullem see ongi, kui remondimees hakkab "omaenesetarkusest" autot remontima.
Positiivne kogemus oli Carmastersiga Tallinnas, kes tegi konkreetsele tööle konkreetse hinnapakkumise ja kui ma küsisin, kaua aega võtab, siis vastati, et oleneb kui kinni poldid on. Hind tööajast ei sõltunud.

Negatiivne kogemus oli margiesindusega, Amserv Auto. Käigukast kahises autol, viisime sinna, et nad ütleksid, mis laager või võll vahetust vajab. Veel ei põlenud lisapidurituli. Järgmisel päeval teatati, et valmis ja arvel seisis nii: miski 300kr uued juhtmed ja elektritööd ning 600 krooni käigukasti diagnostika. Viimane seisnes selles, et arvele kirjutati, et käigukast on katki. Meistrit polnud enam majas ja klenditeenindaja ütles, et otsige romulast siis uus, tema rohkem ei tea. Katki on!!!:cul Külastage meid jälle.


Joonas, pane kirja teistele ka, kuhu pöörduda siis EI tasuks.

Postitatud: 31 Mai 2011 18:50
Postitas Jonx
Autoks, millega probleeme oli on mu kaubik Peugeot Partner. Kuna endal ei olnud piisavalt aega ja ka oskusi selle probleemidega tegeleda, siis sai valitud remondifirmaks F1 Autotall Järvel. Seal kogu see saaga ka käis. Kokkuvõtvalt võin öelda, et sinna ma tagasi ei lähe. Võsapetsi ka ei kutsu. Raha läks koolirahaks ja järgmine kord olen targem.

Vent ikka ei tööta ja romulates olid need mootorid paugupealt otsa saanud kui ilm soojaks läks. Seega kui kellegil on pakkuda Partnerile jahutusventika mootorit võib teab kohta kus seda saada, siis oleks tänulik.

Sellele teemale võib panna nüüd punkti.

Postitatud: 31 Mai 2011 20:00
Postitas humparts
tere pane päring ja võimalusel kood vanalt osalt maili urmet@hulgi.ee teen sulle sõbraliku hinna uuele osale.

Postitatud: 31 Mai 2011 22:36
Postitas Moss
Noh, mina teenin igapäevaselt leiba mehhaanikuna ja ma ütleks, et vahel läheb tõesti mingi mõttetu asjaga jubedalt aega. Seda mõjutab auto seisund ja vanus, mehhaaniku kogemus vastava margi ja mudeliga, samuti üleüldine töökogemus. Spets tööriistad või nende puudumine. Samuti see, kas viga on püsiv või kummitab aeg-ajalt. See viimane vea omadus on eriti närvesööv. Kui on tegu mõne "erategija" või väiksema töökojaga kel on paremal juhul 6...7 aastat vana piraat-AutoData, puudub neil ka näiteks vb vajalik info skeemide näol.

Samas olles kunagi sedasorti autodega kokku puutunud, suudan ma umbes 30 minutiga kõik tõenäolisemad veakohad läbi käia (rikkis ventilaator on Partneril/Berlingol üks neist) ja umbes tunniga vahetab selle ka ära. Siinkohal soovitan hoolikalt mõelda järele, kas pole stange servaga kuskile äärekivile kõlkuma jäädud vms kontakti olnud. Romulast ostetud vent sureb samuti peagi, kui teda ümbritsev raam on kõver ja takistab tiiviku liikumist. Kui aga juhtmestikus endas on mingi katkestus, pole 4 tundi otsimist üldse mingi niisama passimine. Muidugi ma pole elektri poolepealt eriti tugev ka. Saan hakkama kuid meelsamini otsiks mingeid lõtke ja lekkeid.

Veel tähelepanekuid ja noppeid siin teemas: AutoData ajad kehtivad siis kui mehhaanik teeb neid asju igapäevaselt. Näiteks 2005 aasta Mondeo hooratta vahetasin ma 6 tunniga ära alles kolmandal korral. Lisaks vanemate autode võimalikud lisaüllatused murduvate poltide välja puurimise näol jne (antud kontekstis 2003 ja vanemad), tolmu ja muud paska täis tüüblid, mis murduvad ja mida pärast 15 minutit mööda töökoda taga ajad (ei kehti margiesinduste kohta, neil on kohe riiulis tutikas võtta - 1...8EURi/tk) jne jne.

Lambda eemaldus: ekstreemne case, 2001a AMG E-klass. Lõpuks keerasime anduri kruustangide vahele ning kasutasime peaaegu täispikka summutit "võtme pikendusena" ning lõpuks lõikasime ikkagi lambda pesa tükkideks kuna andurit ennast oli vaja.

Veermik. Enda E34. Ees midagi kolksus, oli võimalik ja ajasin välja kõik pulgad ja kaikad, mis seal esisillas on. Õigesti tegin, mõni sarniir oli oma pesas ikka nii kinni, kui ma veel näinud ei ole. Ehk siis ka veel terved asjad said rikutut. Rattalaagriga on see jutt, et oleneb millise pressi all tööd tehakse, st kas mahub käänmik koos muu mudruga normaalselt vahele või jääb pressi raam/alusplaat kuidagi jalgu. Jälle - kõik on suhteline.

Käigukast - ise remontinud pole aga ei tule ette et keegi teaks kasti avamata täpselt, mis juppe vaja on. Noh õli saab välja lasta ja uurida palju puru sees on aga vana õli esindus ka enam tagasi ei pane. Vana Mondeo käimakoti õli maksis 4 aastat tagasi 317EEK/l esinduses, kulub 3 liitrit. Muidugi saab alati kalkulli arvestada kõikide võimalike kuludetailide hinnad ning lisada töö ja esitada see kliendile. Reeglina soovib klient seejärel korraks istuda.

Tund mutriga. u 2 nädalat tagasi, 2000midagi aasta Clio katalüsaator. Alt võtsin 1h 45 min, uut paigaldasin 14,5 minutit. 3 mutrit oli 13 mõõdu pealt ebamäärasele 10,6 peale roostetanud ja kaunis ümmargused. 2 õnnestus tänu spetsiaalsetele padrunvõtmetele lahti meelitada , kolmandaga jändasingi peaaegu tunni. Kollektor oli mootori ja tulemüüri vahel, toimetamisruumiga ei olnud kõige paremad lood.

Tulede regull: anna andeks, ausõna ei tea peast kõikide viimase 20 aasta autode tulede regulli. Lisaks ei garanteeri, et asjad tule sees veel liiguvad või mingid plastikust hammakad murdunud pole kui su sõiduk on vanem kui 10 aastat.

Jonxi kaitseks ütlen siiski niipalju, et antud loos olev töökoda käitus muidugi ka sedasi nagu neil oleks jõhkralt pikk järjekord tööd uksetaga. Võibolla ongi. Mõistlik oleks tõesti kliendiga koheselt üle arutada kui kipub asi pikemaks/kallimaks minema ning seejärel ka veidi hinnas vastu tulema. Viimane ei kehti siis, kui minnakse näiteks klotse vahetama ja selgub et ka kettad on kulunud, tagaplaadid roostes, kässaritrossid kinni.
Alati! maini ära et soovid telefonikõne kohe kui on selgunud, mis tuleb vahetada mitte ära jää lootma.

Mis puudutab igast salajatesse katsetesse siis muidugi äärmiselt piinlik lugu jah, kui selgub et tunnistatakse defektseks nädal varem vahetatud veermik. Teisalt jälle pasast tilkuvale ja mäkdonaldsi einekotte täis oleval sõidukil ma tõesti ei vaevu ukselukke ja hingesid õlitama - kuigi Autodata seda 2,4 tundi kestva vahehoolduse sisse arvab.

Tuli muidugi nüüd vähe teistmoodi postitus kui ülejäänud siin teemas aga ma püüan öelda et igal lool on tavaliselt 2 poolt ja aegajalt on erilised peavalu juhtumid :D Katsume ikka kõik inimesteks jääda. Ja esimesel tõrkel kohe Võsareporteriga ähvardaja on ka kloun omaette :P

Ja siis veel väike soovitus kui juba hoogu läksin :) Kuna enamus meist ei löö poes ise oma kaupa kassast läbi, ega istu pangas telleriga samal pool lauda, pole tarvis ka mehhaanikuga koos autoalla ronida ;)

Lõppu teile üks lõbus pilt sellest, millega vahel harva kokku tuleb puutuda. Need on väiksed piimapakid :regan:
Pilt