1. leht 2-st
Kirev Gloobus
Postitatud: 03 Veebr 2011 22:44
Postitas Landy
Postitatud: 03 Veebr 2011 23:17
Postitas martti
Sakslased teavad, mida räägivad.
Postitatud: 04 Veebr 2011 07:15
Postitas undu
kurb, aga tõsi, eks saksa bmw-de ja audidega ei saa kahjuks ladat võrrelda väljaarvatud selles et kõigil on neli ratast ja rool, vähemalt hobiautoks on sellest küll ja odav hind ka kõige suurem pluss
Postitatud: 04 Veebr 2011 09:45
Postitas lada
Algselt postitas: undu
kurb, aga tõsi, eks saksa bmw-de ja audidega ei saa kahjuks ladat võrrelda väljaarvatud selles et kõigil on neli ratast ja rool, vähemalt hobiautoks on sellest küll ja odav hind ka kõige suurem pluss
Vaevalt paljud uut Ladat hobiautoks ostavad, selles mõttes olen nõus et uued on ajast maas. Kui aga üldiselt räägid siis küsiks et kas sul on kogemusi 1960-70.ndatel toodetud BMW-de või Audidega et nii ütled?
Mind hoopis huvitab millal see "klassikute" naljanumbriks tegemine ära lõpeb...kas tõesti alles siis kui kunagi neid ainult väheseid järgi on või käib ka siis mõttetu mahategemine edasi?
Postitatud: 04 Veebr 2011 15:04
Postitas lada
Algselt postitas: iisak
Aga sul?
Kas ma tegin mingit võrdlust Saksa ja Vene autode vahel et mul peaks olema?
Kõige mõttetumad võrdlused mida väga palju tehakse on hoopis erinevates kategooriates ja hinnaklassides masinate vahel.
Postitatud: 04 Veebr 2011 15:41
Postitas lada
Algselt postitas: iisak
Kuidas saab kellegi mõtteid kahtluse alla seada, tuues kriteeriumiks (antud juhul) kokkupuuted vanade saksa masinatega, kui endal need samuti puuduvad?
Mida ma kahtluse alla siin seadsin? Kuna ta ütles sellise lause et Ladat ei ole võimalik võrrelda BMWde ja Audidega muus mõttes et kõigil on neli ratast ja rool, siis ma tahtsin lihtsalt teada et kas tal on kogemusi nendega et ta niimoodi ütleb.
Ma ei väitnud midagi vastupidist ega lükanud midagi ümber.
Postitatud: 04 Veebr 2011 19:26
Postitas ToM
Fiat 124 - euroopa aasta auto 1967. Teiseks tuli muide bmw.
Postitatud: 04 Veebr 2011 20:04
Postitas ToM
Algselt postitas: iisak
Just, aga fiat 124 ja va? 2101-te lahutab ligi 800 (kui mul õigesti meeles on) pisiasja

.
Just, pisiasja. Auto on sama.
Postitatud: 04 Veebr 2011 23:29
Postitas Arvos
Mulle tundub hoopis, et teema on mõistlikus eluviisis. Iga asi on omaks otstarbeks. Kui on pikad sõidud Tallinna ja Tartu vahel näiteks igapäevaselt, siis loomulikult kalliste varuosadega mugav auto mis võtab vähe kütust. Kui aga töölkäimiseks ja linnas siia- sinna liikumiseks, siis on Lada kvaliteeti ja hinna suhe igati paigas. Jupid odavad, ise saab kõigega hakkama. Pole vaja kusagil stendides turnida ja maksta, servisesse viia ja jälle maksta. Kui odamat diislit ei liiguks, oleks minul ammu Lada igapäevaseks masinaks. Mulle tunduvad ebamõistlikud summad varuosadele mõistusevastased. Näiteks ühe auto juhiukse klaas maksis 7200.- eek.-i. On sellel asja mõtet? Selle rahaga saab midgai muud peale hakata.
Postitatud: 04 Veebr 2011 23:37
Postitas martti
Miks te võrdlete siin kopikaid ja selle aja masinaid.. Artikkel on ju ikkagi tehtud tänapäeva ladadest, või ma eksin? Millede kvaliteet, disain ja kõik muu mida üles loetleda annab autode juures on minu arust lihtsalt kohutav. Ja Lada, ma usun, et Undu mõtles ka tänapäeva vaz-e siiskit.
[Muudetud: 4-2-2011 martti]
Postitatud: 05 Veebr 2011 14:54
Postitas logman
Algselt postitas: Arvos
Mulle tundub hoopis, et teema on mõistlikus eluviisis. Iga asi on omaks otstarbeks. Kui on pikad sõidud Tallinna ja Tartu vahel näiteks igapäevaselt, siis loomulikult kalliste varuosadega mugav auto mis võtab vähe kütust...
Sorry, aga kas pälina ja Tartu vahe on tõesti NII suur, et selleks tingimata kalliste juppidega vähest kütust tarbiv masin vajalik on?
Küttekulu osas olen nõus. Mõistlikus eluviisis osalen ise igapäevaselt. Aga kalliste varuosadega, ülimugavad audid-bemmid-mersud kahetunnise sõidumaa katmiseks ei käi nüüd küll mitte kuidagi mõistliku eluviisiga kokku

. Seda enam, et see maantee ei ole mitte kuidagi
strada või
bahni nime vääriline kuhu sellised pillid mõeldud on.
Siin, frangiriigi Akvitaania provintsis sõidavad kiirteeristlejatega valgetest haritud inimestest suurte tehaste direktorid ja ülla-ülla - mustlasenärakad

.
Keskklassi pärusmaa on sakslastest Opel Vectra ja Ford Focus ning 3000-5000 euri palganumbriga inimene ei vaja millegipärast (ei tea miks küll?

) midagi uhkemat kui kohalik Peugeot 206 või parimal juhul Renault Megane.
Lada Kalina ja -Priora sobivad ülihästi Venemaa oludesse, kliimasse ja tänavapilti ning on sealsetele inimestele taskukohased.
A no eks ülejõu elamine, tahe olla naabrist parem (täpsemini näida parem) ning tohutu inertsiga
wannabe kultuur ei lõpe veel niipea ei venes (uusrikkad) ega postsovjeetlikus baltikumis (rullnokad ja nokamütsiga ärimehed-põlluarendajad).
Postitatud: 05 Veebr 2011 22:03
Postitas Arvos
EV piires igapäevased pikad sõidud on lihtsalt ainuke võimalik põhjendus, mis ma suutsin kalli liikuri pidamiseks välja mõelda:P Rohkem on rolli mänginud siin just heal ajal seesama /naabrist parem/ ja /mina ka!/ mentaliteet. Kuna aga on vaja otse loomulikult kõike ikka ISE proovida, siis olen minagi selle tee läbi käinud. Vedeleb aianurgas 235 kilo eeki maksma läinud mõttetu asi. Igal pool on ta jalgu jäänud ja seepärast on teda jälle vahel järgmisesse kohta viidud. Nüüd aga on jälle ees. Müüa ka pole mõtet, alla 3000 eur-i pigistaks välja. Lisaks on igivanad parkimistrahvid sellel seljas. Vahepeal tekkis juba lausa mõte, et vahetaks mingi olematu läbisõiduga tehase VAZ-i vastu. Oleks vähemalt mingitki tolku.
Õnneks on nüüd ka mõistlik eluviis külla tulnud ja loodetavasti enam rohkem selliseid asju ei osta. Arutute ostude peale kulutatud raha saaks ju millegi vajaliku peale hoopiski kulutada.
Postitatud: 06 Veebr 2011 03:43
Postitas martti
Eks see igaühe enda asi ole jah, kas ta tahab mingit sõidumugavust ka saada või ei.
Postitatud: 06 Veebr 2011 14:55
Postitas logman
Kui ma veel koolipoiss olin, ilmusid ei-tea-kust müügile Fischerid.
Suusad noh, plastikud, tõeline lääne toodang. No polnud nad loomulikult need päris-päris võistluslauad, millega maailma tipp toll ajal olümpial ja MM-il liugles, aga kerguse ja libisemise poolest olid kodumaistest üle küll. Maksid mälu järgi 220.- rutsi, mis oli isa talvise aja kuupalk.
Jaksas siis ühe kuti paps need osta, et too tüüp saaks kehalise tunnis nendel suusamäel seista. Justnimelt seista, mitte sõita.
Samal ajal rebisin ise rajooni meistrikatelt 35.-rublaste "tallinatega" medali...
Näed siis - sõidumugavus.

Postitatud: 06 Veebr 2011 15:37
Postitas martti
Selles ongi asi, et tuleb valida ka endale jõukohasemad sõidukid. Jaksad osta - jaksa ka parandada. Aga minu arvates on odavamad, kasutatud läänemaailma masinaid ka parem investeering osta, kui tuttuusi "tehnika imesid" idast. Ostaks kasvõi kasutatud audi 80 odavama hinnaga, kui tuttuue lada. Üsnagi lollikindlad ja korralikult sõidad ei lagune.. ei pea pidevalt seal kapotiall näppe õliseks tegema.
Postitatud: 06 Veebr 2011 21:15
Postitas undu
see üle enda võimete elamine on jah suht kahtlane nagu, krt kui sul läheb 60-70 prossa palgast auto peale no mis mõte sellel autol siis on, ise näinud küll ja veel seda kuidas täiesti tutikate ja ilusate lexuste, mersude ja bemmide omanikud käivad siis säästumarketis süüa ostma, sest raha enam ei jätku, samuti on nende masinatel all väga kulunud kummid ja olen näinud ka selliseid kes sõidavad uute mersudega suvekummiga aastaläbi (tule siis veel liiklusstatistikast rääkima)
aga ei saa aru ka teistmoodi inimestest, ise nt ei kipu ostma seda dacia loganit, chewy lacettit või mõnda muruniitjamootoriga ostukäru ostma, olgu ta siis uus küll, aga disain, maine, koostekvaliteet ja sõiduomadused on küll mõnikord ladast ka kehvemad, mõtekam oleks ju osta igapäevaks mõni keskeltläbi 10 aastane sakslane (audi, volkar vmst), sest sõiduomadused on neil head, kütust ka palju ei võta (sõltub mudelist), samuti vastupidavus on hea (kuigi varuosad võivad veidi kallimad olla, eks see sõltub paljuski omanikust) kui 50k (eek) normaalne auto käes ei pea ka liisingu pärast nö tavainimene tavaliselt muretsema
OT: endal pere(üld)kasutuses siiamaani (7a juba ja ostetud kasutatuna) audi a6 c4 2,0 mootoriga ls praegu 370000 km ja varuosadest ainsana vahetatud eeesmised stabika tihendid (tüüpviga) ja pritsungipea (ilmselt suure läbisõidu tõttu), muu ikka sama filtrid õlid jne, mingeid suuri kulutusi küll pole olnud ja esinduses ka ei ole käinud, sest remonditöökodades pole hätta jäädud nii et ei nurise
aga jah minu jaoks on lada pigem hobiauto ja nende all mõtlen ikka klassikuid, mitte uusi
[Muudetud: 6-2-2011 undu]
Postitatud: 14 Veebr 2011 09:28
Postitas aargo
Eks nende parandamistega on ka nii nagu ta on. Mõne mehe käes püsib auto aastaid tervena nii et midagi vahetama ei pea. See oleneb täiesti inimesest endast, sõidustiilist jne. Kui mõni mees vahetab iga kuu enda autol rooliotsi, sarniire vms, siis enda 07 praegu, sellel said viimati vahetatud 2 aastat tagasi, ja pole hirmugi et peaks lagunema hakkama. Ainuke asi mis sellel tehtud on, on see et mootorisse õli pandud ja pidurivedelikku juurde pannud järjepidevalt, sest millegipärast kaob ära kuhugile

selle põhjust pole kusjuures siiamaale selgeks teinud. kuskilt voolik katki pole ega kuskilt välja ei jookse nii et ei oska öelda:ylbe
Kui nüüd teema juurde tagasi tulla siis..mina ei leia küll mingit põhjust miks peaks ?iguli mingi ülbelt kalli lääne auto vastu vahetama, jah muidugi on igasugused lisad nagu kliimad, abs jne jne, aga enda jaoks leiangi luksuse vanast vene autost, mis kunagi tee peale jätnud pole, sest enamus vigu on tee peal eemldatavad.
Lisaks sellele on ka mõned mehed ette heitnud et mis ma teen, et selle ?iguliga sõidan, et võiks mingi uuem auto olla, ühesõnaga kes tunneb häbi "gäguliga" sõitmisest, kes täielikku rõõmu. mina näiteks olen täiesti uhke oma valge ratsu üle ega kavatse seda mingi uuema tehnika vast vahetada.
Lihtsuses peitub võlu

;);)
Postitatud: 14 Veebr 2011 14:45
Postitas undu
lihtsuses peitub võlu muidugi, aga kui natuke ikkagi vastu vaielda, siis kahjuks pole see lada nii turvaline kui veidi uuemad läänekad, samuti maantesõidul kannatab ju mugavus ja müra on suur (muidugi kui pole lisatud pigimatte, mis aga suurendavad auto massi ja kütusekulu), samuti dünaamika (kui pikalt sa nt kiirendad ladaga u 70-80 km/h liikuvast rekast mööda ja kui kiirelt tavalise autoga ning kui kipud seda manöövrit valel ajal tegema, siis mitu tükki sinust alles jääb)
lihtsalt minu jaoks tundub igapäevaautona selline kuldne kesktee tüüpi valik loogilisem 50k läänekas käes, välimuse pärast keegi ei kobise ega ka nime pärast, mugav, ei lagune, võtab vähe kütust, kiire jne (keegi ei käsegi sul seda välja vahetada, lihtsalt enamus inimesi on niimoodi toiminud, ega mingeid liisinguautosi pole ju ka ammugi mõtet kaela võtta)
lada aga suvel ja ilusa ilmaga chillimiseks ja hobikaks, samuti talvel jäärajale bemmivendasi kiusama

Postitatud: 14 Veebr 2011 15:08
Postitas Arvos
Algselt postitas: undu
kahjuks pole see lada nii turvaline kui veidi uuemad läänekad, (kui pikalt sa nt kiirendad ladaga u 70-80 km/h liikuvast rekast mööda ja kui kiirelt tavalise autoga ning kui kipud seda manöövrit valel ajal tegema, siis mitu tükki sinust alles jääb)
Turvaline? Sõltub situatsioonist TÄIESTI. On olnud näiteks juhus kus sõiduauto sõitis rekale esirattasse, sõiduautol praktiliselt polnudki midagi viga, reka kraavis ja külili. Ning analoogseid asju on küll ja rohkem juhtunud. Muide, auto on sõitmiseks, mitte paugutamiseks.
Teiseks. Ehk räägid mulle seda kuidas rekkajuhid üldse mõõda sõidavad 30-40-tonniste koormatega? Minule teadaolevalt rekad ei kiirenda nagu lennukid.
Postitatud: 14 Veebr 2011 16:44
Postitas undu
aga muidugi sõltub situatsioonist, ma tõin vaid näite, ja natuke uuematel on juba mõned turvapadjad ka olemas, mis peale neis sisalduva lõhkeaine kontrolli (teeninduses on soovitatav kontrollida u 5 aasta tagant olen kuulnud) kindlasti ka toimivad
aga seda et rekkad venivad ära tule küll mulle rääkima

minu isa autost on küll ikka väga tihti rekkad mööda sõitnud maanteel enamasti küll suvel, aga siiski kiirusel 90-100 km/h eks arvesta ise mis kiirus rekkal möödasõidul oli, kui ta ikka päris käbedalt liikus, pärast mõtlesin küll et enda spidokas valetab siis nii hullult või, aga ei sest rehvid on õiges mõõdus ja vähemalt silma järgi liigub küll teiste liiklejate tempos maanteel ja see rekka oli kallur, tundus et killustiku koormaga veel pealegi täiskoormas
tõesti paljud asjad sõltuvad situatsioonist, vastavalt valitud õigest sõidukiirusest ja auto seisukorrast, samuti juht ise saab väga palju ära teha mõnikord, aga lada turvalisuses on mind põhiliselt pannud kahtlema ka lada crash testi videod näide:
http://www.youtube.com/watch?v=84qG3mliXD8 kui siin on kiirus 64 km/h, siis kui see kiirus on 100 km/h on vigastused veel KÕVASTI suuremad ja see paneb ikka mõtlema küll
http://www.youtube.com/watch?v=0YhMnTrm ... re=related samuti kas see video ei tee murelikuks
http://www.youtube.com/watch?v=3ljv9fDQ_9k ja siin priorast 4-5 aastat vanem audi ja purustused on ju palju väiksemad
kindlasti leidub eelnevalt neid kes minu väitega nõus pole ja kindlasti leitakse ka minu väidet ümber lükkavaid videosi, sest praegu rääkisin ma uutest autodest, aga lihtsalt tegu on reaalsusega ja mind see hirmutab, sest kuskilt ma lugesin et ära kunagi välista seda et kõik liiklejad sinu ümber võivad muutuda ettearvamatuteks ja idiootideks
muidugi ei ole ma mõelnud eelneva jutuga kedagi pahandada
