1. leht 1-st

kaks küsimust foorumi kasutajatele ja klubilistele

Postitatud: 10 Jaan 2011 14:38
Postitas undu
Tere, oleks siis ka teistele foorumikülastajatele ja ka ladaklubi liikmetele paar küsimust, lihtsalt huvi pärast muud midagi, ja kuna tegu on vaba teemaga, siis võib sellele ka vabalt vastamata jätta, aga huvitav oleks ikkagi lugeda.

1) Mis teile ladade juures kõige rohkem meeldib ja miks just lada, samuti mis teid autode juurde tõi, esimene sõidukogemus ja fiiling, emotsioonid mis sellega kaasnesid?

2) Miks teie arvates pole venemaal suudetud luua ja toota veel ühtegi masinat mida lääne ja baieri masinatega tõeliselt võrrelda saaks ja mis neist isegi parem ja vastupidavam oleks.
(lihtsalt oma arvamus asja kohta)

Minu vastused oleksid muidu sellised
1) Autode juurde tõi mind isa, kes on ka mehaaniku haridusega, ja eluaeg erinevate masinatega tegelenud ja lada just sellepärast et see on ka minu esimene auto, sellest ajast peale kui selle auto sain hakkasid ladad mind huvitama nende ajalugu, ralliversioonid jne jne, samuti jääb ka ilmselt pikaks ajaks meelde esimene kord kui autoga sõitsin, mis siis et ma sõitsin pool tundi esimese käiguga autoga põllul ringi vaid ka see kui ma juba järgmine õhtu kastemärjal rohul kogematta külje ette sain ja peale seda värisevate jalgadega koju sõitsin, nt eile vaatasin ka top geari kus üks jalgpallur rääkis et teda hakkasid autod lummama siis kui üks MG talle otsa sõitis ja peale seda ongi MG ta lemmikauto olnud, loodan et teistega nii jõhkralt pole juhtunud ja ka ise pole veel ühtegi õnnetust põhjustanud ega õnnetusse sattund, kuigi olen kiire tegutsemisega õnnetust ära hoidnud. Eks meelde jääb ka esimene mõlk ja see kui esimest korda midagi katki läks ja ise ära sai parandatud.

2) Jõuluvaheja ühel õhtul. täpselt ei mäletagi millal tuli telekast film Dukes of the Hazard, aga kui mina tahtsin seda vaadata tahtis ema hoopiski ühte teist filmi vaadata, etv2-est tuli see ja rääkis nkvd saksamaast, isenesest hea film ja mulle meeldis (seal oli ka palju trabante, wartburge ja vist mõni ladagi lipsas läbi), peale seda tekkis aga meil väike arutlus selle filmi kohta, nimelt seal filmis kuulati inimesi pealt ja luurati nende tagant nii ööl kui päeval, kui mõelda selle peale, siis nõukogude ajal ju luurati ja kuulati pealt inimesi ka tihtipeale ja neid inimesi oli ju väga väga palju, ja ilmselt selle luurevärgiga tegeletakse ju praegugi ja ma ei tea kes suudaks välja mõelda, kui palju raha võiks näiteks kuluda ühe miljoni inimese luureagentideks koolitamine ja nende kontrollimine ja tasustamine, samuti ka õigete vahenditega varustamine, kurb aga tõsi ju et paljud autotehased venemaal on ehitatud relvatehaste juurdeehitisena ja nende toodang on palju väiksem, seega kui kõik see raha läheb relvade ja luure peale ära ei ole ju enam raha et autosi ehitada mis siis et mõned prototüübid milledest vahel autolehest ja internetis lugenud olen võisid ju päris head olla, samuti tahaks ka öelda selle kohta et miks ladad juba tehastest tulles mõlkis ja kriimulised olid on ilmselt põhjus selles et tehase enda töötajaid see ei huvita absoluutselt ja nemad rallivad uute autodega tehas parklaplatsidel ringi (youtubest olen videosi näinud), ja pärast antakse see sama auto uueväärselt sama hinnaga müüki nagu midagi poleks olnudki, võibolla kui palk neil parem oleks siis nad ei oleks nii hoolimatud aga kes teab, kuigi olen ka normaalseid vene inimesi näinud ja nendega suhelnud.

Igatahes eelnevalt on vaid minu arvamus asjast ja ma ei ole mõelnud kedagi pahandada sellega, lihtsalt oleks huvitav lugeda ka teiste arvamusi ja ka nendelt kes ajaloost rohkem teavad võiks kirjutada, kindlasti väga huvitav oleks lugeda.:spin

[Muudetud: 10-1-2011 undu]

Postitatud: 10 Jaan 2011 15:24
Postitas sansa
1) Sünnist saati on lada peres olnud (2106 1300sl). Sealt see võib olla alguse sai. Isikliku auto ostsin endale paar aastat tagasi(2105). Algul soovitati et ostaksin põllule mosse, tuttav aga soovitas et sigull on parem ja nii saigi ostetud 05. Sellega sõidan lumerada ja suvel põllu peal. Nullviiel läks aga ühel heal päeval stabika varda kinnitus katki (roostetas läbi), siis oli mõte, et odavam oleks osta uus "rallikas", kuna endal keevitusmasinat pole ja keevitamine maksab palju. Siis sai maad uuritud ja sattusin 01 otsa. 05 sai ka ära keevitatud. See ei läinudki üldse kalliks , nagu ennem arvasin. Nüüd 05 rallikas, 01 taastamisel, 06 pere-ja tööauto.
2) Ei teagi miks nad nüüd autosid järgi ei tee ziguli tegid ju fiati järgi ja mosse opeli järgi.

Postitatud: 10 Jaan 2011 17:27
Postitas aargo
1) Lada juurde tõi ka mind see et peres koguaeg vaz olnud, nüüd siis vahetus uuema auto vastu ja vana jäi minu kasutusse. Esimene sõidukogemus ladaga oli omal kodus ralliraja peal nii et võite ette kujutada mis elamus see oli.. pidurid olid nii et kui ikka kahe jalaga piduri peal ei sõkkund siis pidama ei saanud :spin, sumbutit polnudki all, esiklaas nii mõraline kui veel olla sai. :D
Samas elamus oli hea, korralik adrenaliinilaks ikka.;) Ladaga see hea asi et..uuema autoga vaja ikka üldjuhul teenindustesse ronida, kuna need sellist tehnikat täis topitud et mitte midagi aru ei saa, ja samas ega paljudega see lugu et ise ei teegi midagi. Nagu laulusõnad ütlevad : "Käib uhke auto veel üle jõu, mul on vaid raha et osta lada ; tihti parandada saab suure haamriga":D:D
Ja samas, milleks sõidumugavus, kui on see vana hea mõnus fiiling ?iguliga sõitmisest :rolleyes

2)Ei oskagi kohe öelda miks selliseid autosid ei tehta, ehk ei ole vastavaid vahendeid või lihtsalt seda huvi. Kes seda teab, ainult need samad vennad kes ?igulidki kokku panid ;)

Postitatud: 10 Jaan 2011 19:40
Postitas logman
Noormehed, sega vahele, vabandust, aga algatuseks tõik, et
... ?igull EI OLE fiati järgi tehtud. Jätke see endale meelde.

Itaallane tahtis laiendada turgu ja viis fiati teiste maade hulgas (Hispaania, Türgi, Poola, veel ehk mõned?) ka venesse. Selleks, et teda seal toodetaks ja turustataks Lada märgi all. Suurem osa raha voolaks muidugi itaallase taskusse.
Pehmelt öeldes keeras venku mõne aastakese pärast oma äripartnerile aga selja ja avas omamoodi "tootearendusprotsessi".
Nii lihtne see ongi ning võite ise arvata mis sellest kõigest välja tuli. Mis arvata, vabandust - seda kõike oli ju silmaga näha ja kõike seda katsute oma käekestega veel tänapäevalgi :D.

Postitatud: 10 Jaan 2011 19:54
Postitas sansa
Algselt postitas: logman
Noormehed, sega vahele, vabandust, aga algatuseks tõik, et
... ?igull EI OLE fiati järgi tehtud. Jätke see endale meelde.

Itaallane tahtis laiendada turgu ja viis fiati teiste maade hulgas (Hispaania, Türgi, Poola, veel ehk mõned?) ka venesse. Selleks, et teda seal toodetaks ja turustataks Lada märgi all. Suurem osa raha voolaks muidugi itaallase taskusse.
Pehmelt öeldes keeras venku mõne aastakese pärast oma äripartnerile aga selja ja avas omamoodi "tootearendusprotsessi".
Nii lihtne see ongi ning võite ise arvata mis sellest kõigest välja tuli. Mis arvata, vabandust - seda kõike oli ju silmaga näha ja kõike seda katsute oma käekestega veel tänapäevalgi :D.
Aitäh selgituse eest- sain targemaks.

Postitatud: 10 Jaan 2011 20:20
Postitas undu
Algselt postitas: sansa
Algselt postitas: logman
Noormehed, sega vahele, vabandust, aga algatuseks tõik, et
... ?igull EI OLE fiati järgi tehtud. Jätke see endale meelde.

Itaallane tahtis laiendada turgu ja viis fiati teiste maade hulgas (Hispaania, Türgi, Poola, veel ehk mõned?) ka venesse. Selleks, et teda seal toodetaks ja turustataks Lada märgi all. Suurem osa raha voolaks muidugi itaallase taskusse.
Pehmelt öeldes keeras venku mõne aastakese pärast oma äripartnerile aga selja ja avas omamoodi "tootearendusprotsessi".
Nii lihtne see ongi ning võite ise arvata mis sellest kõigest välja tuli. Mis arvata, vabandust - seda kõike oli ju silmaga näha ja kõike seda katsute oma käekestega veel tänapäevalgi :D.
Aitäh selgituse eest- sain targemaks.
mingil imelikul kombel arvasin ise kah alguses et lihtsalt maha viksitud, nüüd jälle targem, aga logman kas sa küsimustele ei viitsi vastata ja miks sinu arvates praegu neil ühegi uuema auto loomine ja tootmine korda pole läinud

Postitatud: 10 Jaan 2011 21:17
Postitas aargo
tehti see ?iguli kuidas tehti, aga minuarust paganama hästi tehti :lol

Postitatud: 10 Jaan 2011 21:37
Postitas undu
Algselt postitas: aargo
tehti see ?iguli kuidas tehti, aga minuarust paganama hästi tehti :lol
noh roostekindlus oleks ju võind parem olla, mootor võimsam ja pidurid veids paremad :rolleyes:rolleyes:rolleyes

Postitatud: 11 Jaan 2011 09:02
Postitas logman
Füüsikast on ju hästi teada, et kõiki kehasid (asju) iseloomustab teiste omaduste seas selline suurus, nagu inerts.
Isegi asjadel, mis ei ole käega katsutavad, on inerts ja sama kehtib riikide kohta.
Mida suurem on riik ja mida kauem on ta ühes ja samas suunas liikunud (arenenud), seda suurem on ka tema inerts.
Et üht pisiasjakest (miks lada on just selline nagu ta parajasti on) mõista, ei piisa mõne reaga selgitamisest. Vaja on üle korrata ajalugu, elada sisse ajastusse, mil kõiki protsesse juhtisid partei ja valitsus, hoomata tolleaegse võimu mastaapsust jne, jne...
Ning lõpuks tuua see kõik tänapäeva, võrrelda, kõrvutada, analüüsida ja lõpuks jõuad arusaamisele, et
kurrat, mitte muhvigi pole muutunud...
-Inerts?
-Ju siis. :P

Postitatud: 11 Jaan 2011 12:02
Postitas hautz
1) Meeldib see, et on lada:spin Tehnika olematu kestvusega ja kvaliteediga. Vaikselt kahetsen, et vene tehnika otsa sattusin.
Autode juurde tõi arvatavasti vanaisa, kellega sai tehnikaga väiksena tegeletud. Samas isa oli ka kunagi autodega tegelenud. Ju siis veres on see tehnikahuvi.:spin

2) Venelased suudaks kindlasti toota ka midagi kvaliteetset. Laguneva tehnika tootmine palju kasulikum. Varuosi läheb ju rohkem ja raha tuleb rohkem sisse.

Postitatud: 11 Jaan 2011 14:53
Postitas marzer
1.) Sõbral oli, sain ka sõita ja hakkas meeldima. Hea odav kaa esimeseks autoks.
2.) Polnud põhjust toota midagi väga head, sest nõudlus autode vastu oli väga suur ja osteti kõike, kui üldse osta oli midagi. Praegu üritatakse midagi paremat toota aga ei tule välja see millegipärast, eks pea 100 a punakultuuri on oma töö teinud.

Postitatud: 11 Jaan 2011 17:20
Postitas undu
Algselt postitas: hautz
Varuosi läheb ju rohkem ja raha tuleb rohkem sisse.
suht kaval, aga miks siis ameeriklased ja sakslased sellist nippi ei kasuta :D:D:D

Postitatud: 11 Jaan 2011 17:23
Postitas undu
Algselt postitas: iisak
Tõesti, meeldib kõigile "lugejate autode" teemasid ei te akust välja kaevata, aga lugege siis veits ajalugu kah, saab ehk veits aimu, miks asjad olid/on just nii nagu nad on. :)
Esimeseks kohe :http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=14308
väga huvitav tõesti, soovitan ka teistele lugeda, kes veel jõudnud pole ja ootan ka järge tegijatelt:spin

samuti võiks siia copy pasteda ka lingi vftside ajaloo kohta, kui sellist lehte ladaklubis eksisteerib

[Muudetud: 11-1-2011 undu]

Postitatud: 11 Jaan 2011 17:24
Postitas aargo
Algselt postitas: undu
Algselt postitas: aargo
tehti see ?iguli kuidas tehti, aga minuarust paganama hästi tehti :lol
noh roostekindlus oleks ju võind parem olla, mootor võimsam ja pidurid veids paremad :rolleyes:rolleyes:rolleyes
nh eks see rooste on jah nii nagu ta on, aga minu arust mootor täitsa paras ja piduritega see lugu et..kui korda teha siis pidurdab küll ;)

Postitatud: 12 Jaan 2011 00:51
Postitas Mel
suht kaval, aga miks siis ameeriklased ja sakslased sellist nippi ei kasuta
Kasutavad ja oi kuidas kasutavad. Ostad uue auto ja siis näed, kuidas kasutavad.
Mul on küll tunne, et uute autode tootjad paljuski varuosade müügist elvadki.
Kui tahad, et autol garantii säiliks pead käima esinduses hoolduses remondis. Tavalisel rahvaautol veidi suurem korraline hooldus 5-10 tuhat krooni juba. Oled puhtalt sunnismaine ja maksad "autoaltarile" rohkem kui kümnise.

[Muudetud: 1-11-2011 Mel]

Postitatud: 12 Jaan 2011 11:54
Postitas kapa
Välismaa autode OT-le lisaks:
Naised saunas rääkisid, et masu tipphetkedel oli Audi edasimüüja müünud Eestis autosid praktiliselt vaheltkasu võtmata. Teeniti hoolduse pealt.

1. Lada juures meeldib: Lada kere kergus, tehnika lihtsus, odavus, juppide hea kättesaadavus, remondi know-how suur pagas (LK foorum ja abivalmis seltskond). Autode juurde tõi isa. Esimene kogemus? Ei mäletagi, mõne sõbra või naabrionu auto sai vist "kogemata" peeneks aetud, ju sealt ta külge jäi.
2. Miks Lada praegu konkurentsivõimeline pole? Eelkõnelejad nimetasid suurema osa ära. Lisaks töödistsipliini puudumine, inseneride ja töötajate vähene motiveeritus (ehk rahapuudus). Pikem jutt, las seda teevad need, kellele selle eest makstakse :P


Kapa @ ootab vahendeid, et peagi naaseda Lada rooli. :rolleyes

European Car of the Year 1967!

Postitatud: 13 Jaan 2011 14:14
Postitas SexSix
1. auto on esialgselt olnud Euroopa aasta auto 1967. M uidugi NSVL muutis teda oma teedele sobivaks. Minul oli ta esimeseks autoks ja hakkas meeldima. ?hukese rahakotiga inimesele sobiv liikumisvahend. Eks ta ole tånapåeval ?ige spartalik aga asja ajab åra.
2. Lihtsalt NSVL-i aegne m?tlemine-teostus.

Postitatud: 25 Jaan 2011 14:14
Postitas pavlik
1) Autode juurde tõid mind geenid. Ladade juurde tõi mind hädavajadus: soovisin tagaveolist autot, millega massist erineda. Kuna ostmiseks raha polnud, tuli ehitada. Kuna ka ehitamiseks raha ülearu polnud, siis oligi Lada ainus variant.
2) Üks vanapapi õhkas kord Siberis veedetud aega meenutades: "Nii rikas maa, aga nii loll rahvas." See suur ja avar vene hing lihtsalt ei suuda tegeleda selliste "pisiasjadega" nagu korralikult tehtud töö.
Tegelikult pole venelased teistest rahvastest sugugi halvemad, pigem on sakslased ja jaapanlased oma pedantsusega erandlikud.

[Muudetud: 25-1-2011 pavlik]