Lugege! Uus liiklusseadus tulekul.
Lugege! Uus liiklusseadus tulekul.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2509
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Paberivaba ARK.
Paberivaba ARK- i lehelt saab teada juhilubade kehtivuse. Vaja juhiloa numbrit ja isiku koodi.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Paberivaba ark küll aga....
Sealt saad teada ka seda, kui kaua sinu tervisetõend kehtib.
Ma kahtlustan, sa sexsix ei käinud sellel õigel lehel.
Vaatasid ehk siit: http://195.80.106.137:9050/juhiloaKehtivus
Aga nüüd mine õigesse kohta: https://paberivaba.ark.ee/
Mina käisin sääl ja ülla-ülla, tervisetõend justkui tähtajatu lõpuga ehk siis kehtib, kuniks uued plastikud vaja võtta.
Rõõmu kui palju
Villu Vane ütleb küll, et:
Ärge paanitsege, kontrollige ennem!
Sealt saad teada ka seda, kui kaua sinu tervisetõend kehtib.
Ma kahtlustan, sa sexsix ei käinud sellel õigel lehel.
Vaatasid ehk siit: http://195.80.106.137:9050/juhiloaKehtivus
Aga nüüd mine õigesse kohta: https://paberivaba.ark.ee/
Mina käisin sääl ja ülla-ülla, tervisetõend justkui tähtajatu lõpuga ehk siis kehtib, kuniks uued plastikud vaja võtta.
Rõõmu kui palju

Villu Vane ütleb küll, et:
aga kui sel tõendil vastavat märget pole, siis mu pärast mingu ta kukele.«Ma olen päris kindel, et neid juhte, kelle tervisetõend aegub enne uut aastat on väga palju ja ilmselt on väga palju ka neid juhte, kelle tervisetõend on juba aegunud,»
Selle peale ütlen, et sorry, seadustetegijad. Minu tervisetõend ei ole perearstilt althõlma saadu, sest ma ei saa seda mitte kuidagi temalt saada. Juhiloal kõik tähed sees ja tõendi väljastanud suured-suured spetsialistid, kelle seltsis tervelt mitu tundi sai veedetud. Tööpäev läks peesse, toonast tegevust kolme sõnaga kokku võttes.Tavaliselt on see B-kategooria ehk sõiduautojuhile 10 aastat ning C-kategooria ehk veoautojuhile viis aastat.
Ärge paanitsege, kontrollige ennem!
- viaccess
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1926
- Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
- Asukoht: Valga
- Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
- Kontakt:
Uurisin liiklusseadust ja selgus:
Liiklusseadus.
§ 101. Mootorsõidukijuhi ja juhtimisõiguse taotleja tervisekontroll
(3) Mootorsõidukijuht läbib tervisekontrolli iga kümne aasta järel.
(4) Tervisekontrolli läbivad iga 5 aasta järel:
1) üle 65-aastane A-, B- ja BE-kategooria ning nende alamkategooriate mootorsõiduki juht;
2) üle 50-aastane C-, CE-, D- ja DE-kategooria ning nende alamkategooriate mootorsõiduki juht, T-kategooria traktori- ja liikurmasina juht, B-kategooria takso juht, A- ja B-kategooria alarmsõidukite juht ning mootorsõidukijuhtide õpetaja.
Mina pole üle 50 aastane ja mu tõendi väljastamise kuupäev: 07. mai 2003, nii et 2,5 aastat veel kehtib.....
Ja nagu logman ütles: Mingu nad kukele
Liiklusseadus.
§ 101. Mootorsõidukijuhi ja juhtimisõiguse taotleja tervisekontroll
(3) Mootorsõidukijuht läbib tervisekontrolli iga kümne aasta järel.
(4) Tervisekontrolli läbivad iga 5 aasta järel:
1) üle 65-aastane A-, B- ja BE-kategooria ning nende alamkategooriate mootorsõiduki juht;
2) üle 50-aastane C-, CE-, D- ja DE-kategooria ning nende alamkategooriate mootorsõiduki juht, T-kategooria traktori- ja liikurmasina juht, B-kategooria takso juht, A- ja B-kategooria alarmsõidukite juht ning mootorsõidukijuhtide õpetaja.
Mina pole üle 50 aastane ja mu tõendi väljastamise kuupäev: 07. mai 2003, nii et 2,5 aastat veel kehtib.....
Ja nagu logman ütles: Mingu nad kukele

Jupid Venemaalt!
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2509
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Log, oige!
Logmani poolt antud lehel lugesin valja, et arstitoend kehtib sama kaua kui loadki. Jumal tanatud! Muidu oli kahtlus, et arstitoend ka viieks aastaks!
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Link kah uuest säädusest, mis 01.01.2011 jõustub: https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13335732
Natuke ettevaatlikuks teeb seal veel üks punkt ja isiklikult just mind.
Sama paragrahv 101 jätkab:
(5) Mootorsõidukijuhi terviseseisundist lähtuva tervisekontrolli tegija otsuse alusel läbib juht tervisekontrolli käesoleva paragrahvi lõigetes 3 ja 4 (via postituses need olemas /Log.) sätestatust sagedamini.
(6) Muul kui käesoleva paragrahvi lõigetes 2?5 sätestatud juhul läbib mootorsõidukijuht tervisekontrolli:
1) kui tal on käesoleva seaduse § 70 alusel tuvastatud liiklusohtlik terviseseisund ja ta on § 91 alusel (sõiduki juhtimiselt kõrvaldatud;
2) arsti korraldusel juhul, kui arstliku läbivaatuse käigus selgub, et juhi terviseseisund ei vasta kehtestatud tervisenõuetele.
(7) Tervisekontrolli teostaja võib määrata vajaduse korral juhtimisõiguse eritingimuse, lähtudes mootorsõidukijuhi ja juhtimisõiguse taotleja terviseseisundist. Juhtimisõiguse eritingimus on terviseseisundist lähtuv mootorsõiduki juhtimise lubamine määratud erinõude või piiranguga (prillid, läätsed näit. /Log).
Mina loen siit välja, et kui eritingimustes on mingi märkus (prillid näit.), siis selle tõendi välja andnud perearst või komisjon võib tõendi kehtivusaega lühendada. Ja vot siis lippad kas kahe, viie või tontteab mitme aasta tagant uut kontrolli läbima, seega ka plekki välja laduma.
Isegi peaksin sääduse järgi olema prillikandja, aga ei kanna (pole olemaski) ja siiani pole see fakt veel teel politseinikega suheldes segavaks faktoriks olnud. Eks paistab, mis elu toob
.
Natuke ettevaatlikuks teeb seal veel üks punkt ja isiklikult just mind.
Sama paragrahv 101 jätkab:
(5) Mootorsõidukijuhi terviseseisundist lähtuva tervisekontrolli tegija otsuse alusel läbib juht tervisekontrolli käesoleva paragrahvi lõigetes 3 ja 4 (via postituses need olemas /Log.) sätestatust sagedamini.
(6) Muul kui käesoleva paragrahvi lõigetes 2?5 sätestatud juhul läbib mootorsõidukijuht tervisekontrolli:
1) kui tal on käesoleva seaduse § 70 alusel tuvastatud liiklusohtlik terviseseisund ja ta on § 91 alusel (sõiduki juhtimiselt kõrvaldatud;
§ 70. Sõiduki juhtimist keelav terviseseisund
(1) Juht ei tohi olla sellises haigus- või väsimusseisundis, mis takistab liiklusolude täpset tajumist ning käesoleva seadusega või selle alusel kehtestatud nõuete kõrvalekaldumatut täitmist (edaspidi liiklusohtlik terviseseisund).
(2) Haigusseisundid, mille esinemisel on mootorsõiduki, maastikusõiduki ja trammi juhtimine keelatud, on:
1) nägemisvõime vähenemine ? korrektsiooniga nägemisteravus kahe silmaga koos on alla 0,5 või ainsa nägeva silmaga alla 0,6;
2) horisontaalne vaateväli on kitsam kui 120°;
3) tugevakujulised liikumispuuded (jäseme kaotus või moone, liigesejäikus või halvatus), välja arvatud käesoleva seadusega või selle alusel kehtestatud õigusaktides sätestatud juhtudel;
4) raskekujuline psüühikahäire, raskekujuline isiksuse- või käitumishäire;
5) juhtimisvõimet alandava või halvava aine toime.
§ 91. Sõiduki juhtimiselt kõrvaldamine
(1) Sõiduki juhtimiselt kõrvaldamine on liiklusjärelvalve teostaja otsus, mille sisuks on sõiduki juhtimise keelamine kuni juhtimiselt kõrvaldamise aluse äralangemiseni.
(2) Juht kõrvaldatakse sõiduki juhtimiselt, kui:
1) on alust arvata, et ta on tarvitanud narkootilisi või psühhotroopseid aineid või muu sarnase toimega aineid;
2) on alust arvata, et ta veres või väljahingatavas õhus on alkoholi üle lubatud piirmäära või et ta on joobeseisundis;
3) tal puudub vastava kategooria mootorsõiduki juhtimisõigus;
4) tal puudub vastava sõiduki kasutamise õigus;
5) mootorsõiduki rikke, heitmete saasteainesisalduse, mürataseme või muu puuduse tõttu on sellega sõidu jätkamine keelatud;
6) tema juhtimisõigust tõendav dokument saadetakse ekspertiisi seoses võltsimise tunnuste ilmnemisega;
7) on alust arvata, et ta terviseseisund ei vasta kehtestatud nõuetele;
8) sõidumeerikuga mootorsõiduki juht ei ole täitnud käesoleva seaduse §-s 130 sätestatud puhkeaja nõudeid;
9) kõrge ohuastmega ohtliku veose veo nõuete rikkumiste korral.)
2) arsti korraldusel juhul, kui arstliku läbivaatuse käigus selgub, et juhi terviseseisund ei vasta kehtestatud tervisenõuetele.
(7) Tervisekontrolli teostaja võib määrata vajaduse korral juhtimisõiguse eritingimuse, lähtudes mootorsõidukijuhi ja juhtimisõiguse taotleja terviseseisundist. Juhtimisõiguse eritingimus on terviseseisundist lähtuv mootorsõiduki juhtimise lubamine määratud erinõude või piiranguga (prillid, läätsed näit. /Log).
Mina loen siit välja, et kui eritingimustes on mingi märkus (prillid näit.), siis selle tõendi välja andnud perearst või komisjon võib tõendi kehtivusaega lühendada. Ja vot siis lippad kas kahe, viie või tontteab mitme aasta tagant uut kontrolli läbima, seega ka plekki välja laduma.
Isegi peaksin sääduse järgi olema prillikandja, aga ei kanna (pole olemaski) ja siiani pole see fakt veel teel politseinikega suheldes segavaks faktoriks olnud. Eks paistab, mis elu toob

- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Ma ütleks, et see on üks äärmiselt läbimõtlematu ja väga-väga kurbade tagajärjedega punkt.Algselt postitas: ladasaeabz
Nalja veel...
*Jalgrattaga võib üle ülekäiguraja lennata...
Esialgu kindlasti, kuniks juhiks juhid (nii jalgrattur kui autojuht) harjuvad.
Meie, eestlased, võime ju kuidagiviisi ka harjuda või noh, 40-50% meist, aga väliskülalised?
Reeglid-nõuded kehtestatakse ikka selleks, et võimalikult palju riigi kodanikke ei hukkuks asjatult enne seda "õiget" aega (väärtuslik tööjõud ja elu edasiviiv osa ikkagi), aga selle punktiga tehakse endile nüüd küll suur karuteene.
Kurb

-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 846
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Kuulge ärge selle tervisetõendi pärast väga põdege, point on selles, et siiani puudus kohustus tervisetõendiga ARKis vehkida, kui näiteks lihtsalt lubade tähtaeg aegus ning pikendama läksid. Tõendit küsiti vaid siis, kui tegid mõne kat'i juurde. Korralikku infosüsteemi ka polnud teadmaks kui ammu inimesed üldse arstlikus kontrollis käisid.
Tänu sellele päris palju jamasid, kus inimesed eriti just vamemad inimesed vahepeal säärases tervise seisundis, millega kuidagi ei tohiks rooli minna - nägemine kehva, äkk südamerikked jne. Samas mingit õiguslikku alust ütelda, et taat sa rooli istuda ei tohi ei olnud.
Mulle isiklikult tundub, et kord 10 aasta jooksul arsti juures käia ei oli suur probleem, samuti nendel, kes on elukutselised ja kelle kätes paljude inimeste elud, veidi tihemini seda teeksid.
Ma ei tea kuidas teil, aga mina ei tahaks taolises bussis sõita, kus juht on pool pime ja näeb samal ajal luulusid ning kõigele lisaks võib iga hetk süda seisma jääda.
Iseasi on see, et kui sa oled katid omale kunagi teinud ning parasjagu ei tööta kutselise juhina, kas siis ikka peaks liiga tihti selle paberilipaka pärast muretsema, kui korra aastas erandkorras seda vaja on.
Rahamasina teema on muidugi omaette teema. Mumeelest vahepeal see tõendi hind häbmata kõrgeks aetud, kuna kapitalistid (perearstid on eraettevõtjad, kui te juhtumisi ei tea!) on ära jaganud et see inimsetel sundseis.
Tänu sellele päris palju jamasid, kus inimesed eriti just vamemad inimesed vahepeal säärases tervise seisundis, millega kuidagi ei tohiks rooli minna - nägemine kehva, äkk südamerikked jne. Samas mingit õiguslikku alust ütelda, et taat sa rooli istuda ei tohi ei olnud.
Mulle isiklikult tundub, et kord 10 aasta jooksul arsti juures käia ei oli suur probleem, samuti nendel, kes on elukutselised ja kelle kätes paljude inimeste elud, veidi tihemini seda teeksid.
Ma ei tea kuidas teil, aga mina ei tahaks taolises bussis sõita, kus juht on pool pime ja näeb samal ajal luulusid ning kõigele lisaks võib iga hetk süda seisma jääda.
Iseasi on see, et kui sa oled katid omale kunagi teinud ning parasjagu ei tööta kutselise juhina, kas siis ikka peaks liiga tihti selle paberilipaka pärast muretsema, kui korra aastas erandkorras seda vaja on.
Rahamasina teema on muidugi omaette teema. Mumeelest vahepeal see tõendi hind häbmata kõrgeks aetud, kuna kapitalistid (perearstid on eraettevõtjad, kui te juhtumisi ei tea!) on ära jaganud et see inimsetel sundseis.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
Ma ei saa aru kes tuli selle idee peale, et lubata jalgratturitel SÕITA ülekäigurajal. Olen mitmel korral näinud kuidas nibin-nabin on jalgrattur pääsenud kontaktist asfaldiga tänu sellele, et autojuhil vist hakkas hale, kuigi oleks võinud tuimalt üle sõita. Krt, sa(autojuht) ei näe neid rattureid kes kahesajaga kuskilt majade vahelt või võssist välja hüppavad otse ülekäigurajale..
Täna nägin mitu korda kuidas jalgratturid foori punast tuld eirasid. Sõidavad autodega ühes, aga reeglid/seadused on teised? Tekib tahtmine kõrvale sõita ja uksega vähe nügida..
Täna nägin mitu korda kuidas jalgratturid foori punast tuld eirasid. Sõidavad autodega ühes, aga reeglid/seadused on teised? Tekib tahtmine kõrvale sõita ja uksega vähe nügida..
Lower your standards and you'll never be disappointed!
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Rahu-rahu, soovitan logmani antud lingilt uue redaktsiooni tervenisti!!! läbi lugeda. Praegu on foorumis kirjutatud väga ühekülgne
Väga palju on seaduses uut ja jalgrattur ei ole kindlasti igapäevases liikluses suurim mure.
Ma hoopiski tunnen head meelt, et lõpuks on ratturid, segway jms (seaduses uus mõiste selliste jaoks tasakaaluliikur) ja eriti mopeedid/-juhid on koralikult reguleeritud.
Ma ütleks küll, et uus seadus on paljuski selgem ja autojuhile sõbralikum. Muidugi on ka endiselt küsitavusi ja nagu ikka saab musta valgeks rääkida ja vastupidi.
Aga natukene juttu ratturist.
99) ülekäigukoht on sõidutee, jalgrattatee või trammitee ületamiseks jalakäijale ettenähtud, arusaadavalt rajatud ja asjakohaselt tähistatud teeosa, kus jalakäijal ei ole sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalakäija ületab ülekäigukohal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Ülekäigukohal võib sõidutee ületada jalgrattaga või tasakaaluliikuriga sõites, kuid jalgratturil ega tasakaaluliikuri juhil ei ole sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalgrattur või tasakaaluliikurijuht ületab ülekäigukohal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Ülekäigukohal sõiduteed ületades ei tohi jalgrattur ega tasakaaluliikuri juht ohustada sõiduteed ületavat jalakäijat;
100) ülekäigurada on jalakäijale sõidutee, jalgrattatee või trammitee ületamiseks ettenähtud asjakohaste liiklusmärkide või teekattemärgisega tähistatud sõidutee, jalgrattatee või trammitee osa, kus juht on kohustatud andma jalakäijale teed. Ülekäigurada on reguleeritav, kui liiklejate liikumise järjekorra määravad foorituled või reguleerija märguanded. Muul juhul on ülekäigurada reguleerimata. Ülekäigurajal võib sõidutee ületada jalgrattaga või tasakaaluliikuriga sõites, kuid sel juhul ei ole reguleerimata ülekäigurajal jalgratturil ega tasakaaluliikuri juhil sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalgrattur või tasakaaluliikuri juht ületab ülekäigurajal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Ülekäigurajal sõiduteed ületades ei tohi jalgrattur ega tasakaaluliikuri juht ohustada sõiduteed ületavat jalakäijat;
§ 31
(9) Sõiduteega lõikumise kohale mööda jalgratta- ja jalgteed lähenev jalgrattur ja tasakaaluliikuri juht ning mööda jalgrattateed lähenev jalgrattur, tasakaaluliikuri juht, pisimopeedi- ja mopeedijuht peavad vähendama kiirust. Jalgrattur, tasakaaluliikuri juht, pisimopeedi- ja mopeedijuht peavad sõidutee ületama jalakäija tavakiirusega.
[Muudetud: 9-7-2010 Mel]
Väga palju on seaduses uut ja jalgrattur ei ole kindlasti igapäevases liikluses suurim mure.
Ma hoopiski tunnen head meelt, et lõpuks on ratturid, segway jms (seaduses uus mõiste selliste jaoks tasakaaluliikur) ja eriti mopeedid/-juhid on koralikult reguleeritud.
Ma ütleks küll, et uus seadus on paljuski selgem ja autojuhile sõbralikum. Muidugi on ka endiselt küsitavusi ja nagu ikka saab musta valgeks rääkida ja vastupidi.
Aga natukene juttu ratturist.
99) ülekäigukoht on sõidutee, jalgrattatee või trammitee ületamiseks jalakäijale ettenähtud, arusaadavalt rajatud ja asjakohaselt tähistatud teeosa, kus jalakäijal ei ole sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalakäija ületab ülekäigukohal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Ülekäigukohal võib sõidutee ületada jalgrattaga või tasakaaluliikuriga sõites, kuid jalgratturil ega tasakaaluliikuri juhil ei ole sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalgrattur või tasakaaluliikurijuht ületab ülekäigukohal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Ülekäigukohal sõiduteed ületades ei tohi jalgrattur ega tasakaaluliikuri juht ohustada sõiduteed ületavat jalakäijat;
100) ülekäigurada on jalakäijale sõidutee, jalgrattatee või trammitee ületamiseks ettenähtud asjakohaste liiklusmärkide või teekattemärgisega tähistatud sõidutee, jalgrattatee või trammitee osa, kus juht on kohustatud andma jalakäijale teed. Ülekäigurada on reguleeritav, kui liiklejate liikumise järjekorra määravad foorituled või reguleerija märguanded. Muul juhul on ülekäigurada reguleerimata. Ülekäigurajal võib sõidutee ületada jalgrattaga või tasakaaluliikuriga sõites, kuid sel juhul ei ole reguleerimata ülekäigurajal jalgratturil ega tasakaaluliikuri juhil sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalgrattur või tasakaaluliikuri juht ületab ülekäigurajal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Ülekäigurajal sõiduteed ületades ei tohi jalgrattur ega tasakaaluliikuri juht ohustada sõiduteed ületavat jalakäijat;
§ 31
(9) Sõiduteega lõikumise kohale mööda jalgratta- ja jalgteed lähenev jalgrattur ja tasakaaluliikuri juht ning mööda jalgrattateed lähenev jalgrattur, tasakaaluliikuri juht, pisimopeedi- ja mopeedijuht peavad vähendama kiirust. Jalgrattur, tasakaaluliikuri juht, pisimopeedi- ja mopeedijuht peavad sõidutee ületama jalakäija tavakiirusega.
[Muudetud: 9-7-2010 Mel]
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Uuuhh, Mel jõudis ette mu pika-pika tuhnimise peale, aga lugege siiski, ehk on abi.
Kui see jalgratturi teema nii toimima hakkaks, nagu uues seaduses kirjas, siis asi nii hull polekski.
Palju kaa-ess liiteid sai, aga kui politsei ei keskendu ratturite käitumise sügavamale jälgimisele, siis saab loomulikult laipu, verd, paska ja pisaraid palju olema.
Ajad mõne debiilikust ettetormanud napakast enese õiguse tagaajaja vöötrajal alla ja jääd tunnistajate puudumisel 100% süüdi.
Aga süveneme nats sellesse tohuvabohusse ja teeme endi - autojuhtide, jaoks esialgu mõned terminid selgemaks.
*1.jalakäija on jalgsi või ratastoolis liikleja. Jalakäijaks loetakse ka rula, rulluiske või -suuski, tõukeratast või -kelku või muid sellesarnaseid abivahendeid kasutav liikleja
*2.jalgratta- ja jalgtee on jalgrattaga, tasakaaluliikuri ja jalakäija liiklemiseks ettenähtud eraldi tee või teeosa, mis on asjakohaste liiklusmärkidega tähistatud. Sõiduteega teede ristmikul on jalgratta- ja jalgtee tee osa
*3.jalgrattarada on jalgratta, pisimopeedi või mopeediga liiklemiseks ettenähtud ja teekattemärgisega tähistatud pikisuunaline sõiduteeosa
*4.jalgrattatee on jalgratta, tasakaaluliikuri, pisimopeedi või mopeediga liiklemiseks ettenähtud sõiduteest ehituslikult eraldatud või eraldi asuv teeosa või omaette tee, mis on tähistatud asjakohase liiklusmärgiga. Sõiduteega teede ristmikul on jalgrattatee tee osa
*5.jalgtee on jalakäija ja tasakaaluliikuriga liiklemiseks ettenähtud omaette tee, mis võib olla tähistatud asjakohase liiklusmärgiga
*6.kõnnitee on jalakäija ja tasakaaluliikuriga liiklemiseks ettenähtud ja äärekiviga või muul viisil sõiduteest või jalgrattateest eraldatud teeosa, mis võib olla tähistatud asjakohaste liiklusmärkide või teekattemärgistega
*7.ülekäigukoht on sõidutee, jalgrattatee või trammitee ületamiseks jalakäijale ettenähtud, arusaadavalt rajatud ja asjakohaselt tähistatud teeosa, kus jalakäijal ei ole sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalakäija ületab ülekäigukohal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Ülekäigukohal võib sõidutee ületada jalgrattaga või tasakaaluliikuriga sõites, kuid jalgratturil ega tasakaaluliikuri juhil ei ole sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalgrattur või tasakaaluliikurijuht ületab ülekäigukohal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Ülekäigukohal sõiduteed ületades ei tohi jalgrattur ega tasakaaluliikuri juht ohustada sõiduteed ületavat jalakäijat
Näitlik kommentaar:
Ristmik, reguleerimata, minul on peatee ja minu nina eest tahab jalgrattur risti läbi sõita. Ma ei pea seda lubama, selge!
Sama ristmik, olen peateel ja teen sellelt parem- või vasakpööret. Minuga paralleelselt liikuv vokivend tuleb läbi lasta, selge!
Täpselt samuti käitun jalakäijaga.
*8.ülekäigurada on jalakäijale sõidutee, jalgrattatee või trammitee ületamiseks ettenähtud asjakohaste liiklusmärkide või teekattemärgisega tähistatud sõidutee, jalgrattatee või trammitee osa, kus juht on kohustatud andma jalakäijale teed. Ülekäigurada on reguleeritav, kui liiklejate liikumise järjekorra määravad foorituled või reguleerija märguanded. Muul juhul on ülekäigurada reguleerimata. Ülekäigurajal võib sõidutee ületada jalgrattaga või tasakaaluliikuriga sõites, kuid sel juhul ei ole reguleerimata ülekäigurajal jalgratturil ega tasakaaluliikuri juhil sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalgrattur või tasakaaluliikuri juht ületab ülekäigurajal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Ülekäigurajal sõiduteed ületades ei tohi jalgrattur ega tasakaaluliikuri juht ohustada sõiduteed ületavat jalakäijat
Näitlik kommentaar:
Töötava fooriga ülekäigurajal lennaku vokkar kasvõi 120km/h mu nina eest läbi, kui mul punane keelab ja temal roheline lubab. Head maandumist äärekivisse!
Tavalisel vöötrajal (maantee või tänava sirgele lõigule joonistatul) ei ole tal ikkagi oma õigust niikaua vaja taga ajada, kui sadulast maha ronib ja ratast lükkama hakkab.
Kui autosid pole, lennaku taas vuhinal üle - oma mure, nagu öeldakse. Ei pea sadulast maha ronima!
Kui sooritan parem- või vasakpööret ja ette jääb vöötrada (ristmikule joonistatud regullimata rada), siis on jalgratturil tuline õigus mulle ette sõita.
Vaat see moment jätke meelde ja seda tuleb karta!!!
Ja nüüd hakkame jalgrattureid pooma:
*1.Sõiduteega lõikumise kohale mööda jalgratta- ja jalgteed lähenev jalgrattur ja tasakaaluliikuri juht ning mööda jalgrattateed lähenev jalgrattur, tasakaaluliikuri juht, pisimopeedi- ja mopeedijuht peavad vähendama kiirust. Jalgrattur, tasakaaluliikuri juht, pisimopeedi- ja mopeedijuht peavad sõidutee ületama jalakäija tavakiirusega
Vaat see punaseks tehtud kiri on justnimelt see põhjus, miks autojuhid vokkareid nende harimatuses vihkavad!!!
*2.Jalgrattur, tasakaaluliikuri juht, pisimopeedi- ja mopeedijuht ei tohi:
1) sõita kõnniteel
......(noh, järgnevad väiksed mööndused, millal ikkagi tohib
/Log)
Üldiselt on lugu selline, et ei sittagi uut siin päikese all, kui inimene ennem tallapressi sanga taha istumist natukenegi tutvuks selle kammajaaga, mille välja tõin ja arvestaks, et autojuht on kah inimene ning kellelegi, mitte kellelegi pole tarvis näha tema Suurt Mina, kõnnitee ja sõidutee vahel laveerimise oskust ja muid trikke.
Tänav ei ole mänguväljak ega trikiramp, krossi-, kiirendusvõistluse või driftirada ning kõik, absoluutselt kõik sõidukid on vaid abivahendid selleks, et ei peaks jalgsi käima.
Ongi kõik.
Pikk jutt sai, ei teagi, mida nüüd edasi teha....
Lähen peegli ette ja teen endale pai
[Muudetud: 6-9-2010 logman]
Kui see jalgratturi teema nii toimima hakkaks, nagu uues seaduses kirjas, siis asi nii hull polekski.
Palju kaa-ess liiteid sai, aga kui politsei ei keskendu ratturite käitumise sügavamale jälgimisele, siis saab loomulikult laipu, verd, paska ja pisaraid palju olema.
Ajad mõne debiilikust ettetormanud napakast enese õiguse tagaajaja vöötrajal alla ja jääd tunnistajate puudumisel 100% süüdi.
Aga süveneme nats sellesse tohuvabohusse ja teeme endi - autojuhtide, jaoks esialgu mõned terminid selgemaks.
*1.jalakäija on jalgsi või ratastoolis liikleja. Jalakäijaks loetakse ka rula, rulluiske või -suuski, tõukeratast või -kelku või muid sellesarnaseid abivahendeid kasutav liikleja
*2.jalgratta- ja jalgtee on jalgrattaga, tasakaaluliikuri ja jalakäija liiklemiseks ettenähtud eraldi tee või teeosa, mis on asjakohaste liiklusmärkidega tähistatud. Sõiduteega teede ristmikul on jalgratta- ja jalgtee tee osa
*3.jalgrattarada on jalgratta, pisimopeedi või mopeediga liiklemiseks ettenähtud ja teekattemärgisega tähistatud pikisuunaline sõiduteeosa
*4.jalgrattatee on jalgratta, tasakaaluliikuri, pisimopeedi või mopeediga liiklemiseks ettenähtud sõiduteest ehituslikult eraldatud või eraldi asuv teeosa või omaette tee, mis on tähistatud asjakohase liiklusmärgiga. Sõiduteega teede ristmikul on jalgrattatee tee osa
*5.jalgtee on jalakäija ja tasakaaluliikuriga liiklemiseks ettenähtud omaette tee, mis võib olla tähistatud asjakohase liiklusmärgiga
*6.kõnnitee on jalakäija ja tasakaaluliikuriga liiklemiseks ettenähtud ja äärekiviga või muul viisil sõiduteest või jalgrattateest eraldatud teeosa, mis võib olla tähistatud asjakohaste liiklusmärkide või teekattemärgistega
*7.ülekäigukoht on sõidutee, jalgrattatee või trammitee ületamiseks jalakäijale ettenähtud, arusaadavalt rajatud ja asjakohaselt tähistatud teeosa, kus jalakäijal ei ole sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalakäija ületab ülekäigukohal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Ülekäigukohal võib sõidutee ületada jalgrattaga või tasakaaluliikuriga sõites, kuid jalgratturil ega tasakaaluliikuri juhil ei ole sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalgrattur või tasakaaluliikurijuht ületab ülekäigukohal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Ülekäigukohal sõiduteed ületades ei tohi jalgrattur ega tasakaaluliikuri juht ohustada sõiduteed ületavat jalakäijat
Näitlik kommentaar:
Ristmik, reguleerimata, minul on peatee ja minu nina eest tahab jalgrattur risti läbi sõita. Ma ei pea seda lubama, selge!
Sama ristmik, olen peateel ja teen sellelt parem- või vasakpööret. Minuga paralleelselt liikuv vokivend tuleb läbi lasta, selge!
Täpselt samuti käitun jalakäijaga.
*8.ülekäigurada on jalakäijale sõidutee, jalgrattatee või trammitee ületamiseks ettenähtud asjakohaste liiklusmärkide või teekattemärgisega tähistatud sõidutee, jalgrattatee või trammitee osa, kus juht on kohustatud andma jalakäijale teed. Ülekäigurada on reguleeritav, kui liiklejate liikumise järjekorra määravad foorituled või reguleerija märguanded. Muul juhul on ülekäigurada reguleerimata. Ülekäigurajal võib sõidutee ületada jalgrattaga või tasakaaluliikuriga sõites, kuid sel juhul ei ole reguleerimata ülekäigurajal jalgratturil ega tasakaaluliikuri juhil sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalgrattur või tasakaaluliikuri juht ületab ülekäigurajal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Ülekäigurajal sõiduteed ületades ei tohi jalgrattur ega tasakaaluliikuri juht ohustada sõiduteed ületavat jalakäijat
Näitlik kommentaar:
Töötava fooriga ülekäigurajal lennaku vokkar kasvõi 120km/h mu nina eest läbi, kui mul punane keelab ja temal roheline lubab. Head maandumist äärekivisse!
Tavalisel vöötrajal (maantee või tänava sirgele lõigule joonistatul) ei ole tal ikkagi oma õigust niikaua vaja taga ajada, kui sadulast maha ronib ja ratast lükkama hakkab.
Kui autosid pole, lennaku taas vuhinal üle - oma mure, nagu öeldakse. Ei pea sadulast maha ronima!
Kui sooritan parem- või vasakpööret ja ette jääb vöötrada (ristmikule joonistatud regullimata rada), siis on jalgratturil tuline õigus mulle ette sõita.
Vaat see moment jätke meelde ja seda tuleb karta!!!
Ja nüüd hakkame jalgrattureid pooma:
*1.Sõiduteega lõikumise kohale mööda jalgratta- ja jalgteed lähenev jalgrattur ja tasakaaluliikuri juht ning mööda jalgrattateed lähenev jalgrattur, tasakaaluliikuri juht, pisimopeedi- ja mopeedijuht peavad vähendama kiirust. Jalgrattur, tasakaaluliikuri juht, pisimopeedi- ja mopeedijuht peavad sõidutee ületama jalakäija tavakiirusega
Vaat see punaseks tehtud kiri on justnimelt see põhjus, miks autojuhid vokkareid nende harimatuses vihkavad!!!
*2.Jalgrattur, tasakaaluliikuri juht, pisimopeedi- ja mopeedijuht ei tohi:
1) sõita kõnniteel
......(noh, järgnevad väiksed mööndused, millal ikkagi tohib

Üldiselt on lugu selline, et ei sittagi uut siin päikese all, kui inimene ennem tallapressi sanga taha istumist natukenegi tutvuks selle kammajaaga, mille välja tõin ja arvestaks, et autojuht on kah inimene ning kellelegi, mitte kellelegi pole tarvis näha tema Suurt Mina, kõnnitee ja sõidutee vahel laveerimise oskust ja muid trikke.
Tänav ei ole mänguväljak ega trikiramp, krossi-, kiirendusvõistluse või driftirada ning kõik, absoluutselt kõik sõidukid on vaid abivahendid selleks, et ei peaks jalgsi käima.
Ongi kõik.
Pikk jutt sai, ei teagi, mida nüüd edasi teha....
Lähen peegli ette ja teen endale pai

[Muudetud: 6-9-2010 logman]